Lapset ja tv

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Finla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pikku kakkosta ehkä 3 kertaa viikossa ja välillä jotain kokkiohjelmaa, avaraa luonoa jne, kun me vanhemmat katsotaan, mutta ei ole niistä kovin kiinostunut. ikää 2v.
 
Meillä katsotaan pari kertaa viikossa 15-20 min lähinnä dvd:ltä lastenohjelmia. Lapset 2, 4 ja 5 v. Meillä lapset alkaa käydä ylikierroksilla kun katsovat tv:tä siksi aikaa on rajattu noinkin vähäiseksi. Kaikkina viikkoina ei katsota ollenkaan.
 
Poika 5 v. (ja äiti 37 v. ;) )

- Pikku Kakkonen
- joskus harvoin ruoka-, sisustus- tmv.ohjelmia

Vinkki muuten jos telkku jäänyt joskus auki ja huomaa vaikka että shit, uutiset alkaa niin äkkiä Liville. Siellä on tuskin koskaan mitään lapsellekaan haitallista ohjelmaa.
 
Poitsu pian 5v ja rajataan aikalailla. Kattoo puuhapeteä ja muita sen tyylisiä. Töllö lisää levottomuutta joten ei anneta töllöttää kauaa ja usein. Joskus saa kattoa jonkun lasten elokuvan. Luonto-ohjelmista tykkää.
 
Poika 3v katsoo muutaman kerran viikossa 15-30min kerrallaan joko Pikku Kakkosta tai boksilta/dvd:ltä/tietokoneelta(ei itsenäisesti vaan aikuisen kanssa) piirrettyjä,esim chuggington,puuha-pete,postimies pate,ice agesta/happy feetistä valikoituja pätkiä. Lisäksi satunnaisesti saattaa katsoa kun me aikuiset (lähinnä minä eli äiti) katsotaan ruoka-,sisustus- tai remonttiohjelmia.
Tietokoneelta siis ei katso itsenäisesti vaan aikuisen kanssa,lähinnä youtubesta joko noita mainittuja piirrettyjä tai roska-autoja,lentokoneita ym.
 
[QUOTE="vieras";27270289]Poika 5 v. (ja äiti 37 v. ;) )

- Pikku Kakkonen
- joskus harvoin ruoka-, sisustus- tmv.ohjelmia

Vinkki muuten jos telkku jäänyt joskus auki ja huomaa vaikka että shit, uutiset alkaa niin äkkiä Liville. Siellä on tuskin koskaan mitään lapsellekaan haitallista ohjelmaa.[/QUOTE]

...tai vaikka sammuttas samalla ? Jos siis sieltä ei mitään katsota...
 

Yhteistyössä