[QUOTE="minä";25004783]Olen sitten ehkä se curling -vanhempi, mutta olisin itse yhteydessä kavereiden vanhempiin ja kysyisin, että onko kyseinen lapsi tulossa vai ei.
Itse vanhempana haluaisin ehdottomasti tietää, mikäli minun lapseni syyllistyisi tuollaiseen kiusaamiseen. Aivan liikaa nykyajan vanhemmat hyväksyvät tuollaisen kiusaamisen vain "kuuluvan lapsuuteen". Mutta tiedoksi kaikille, se ei todellakaan kuulu! Kyse on opistusta mallista joka kiertää juuri niin kauan kun sitä ei kunnolla pois kitketä. Ja tässä vanhemmat ovat avainasemassa...[/QUOTE]
Olen kanssasi samaa mieltä.
Kun esikoiseni oli eskarissa, niin tällainen ikävä ilmiö tuli ekaa ja toistaiseksi ainoaa kertaa vastaan. Hieman köyhemmän perheen tytöllä oli synttärit, jonne hän kutsui eskarista muita tyttöjä ja muutaman pojan. 3-4 pikku pissistä (kyllä, niin karua kuin se onkin, niin he olivat jo eskarissa pissiksiä, onneksi menivät eri kouluun) oli haukkunut ensinnäkin kutsukortit jotka muka olivat rumia, ja sanoneet että he eivät ainakaan mene "Essin" typerille synttäreille. Jumankauta olin ylpeä omasta tyttärestäni joka oli sanonut "Essille" että hän ainakin tulee juhliin tosi mielellään, kun siellä oli viime vuonnakin niin kivaa (ja tämän kuulin paitsi lapseltani, myös eskariopelta).
Siinä kävi kuitenkin sitten niin, että tytölläni oli sikainfluenssa juhlien aikaan, eikä hän päässyt. Vietiin silti lahja "Essille", ja onniteltiin puhelimitse juhlien aikaan. Oli siellä onneksi ollut yksi eskarin tyttö ja kutsutut pojat.
Esikoiseni on nyt tokalla luokalla, täyttää pian 8 v, ja onneksi on vielä aika lapsellinen siinä mielessä että aidosti ilahtuu synttärikutsun saamisesta. Jos hän syyllistyisi johonkin tuollaiseen, niin haluaisin ehdottomasti tietää ja puuttuisin asiaan kotona heti!