Lapset ovat kaikki joulut minulla!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiuko

Vieras
Tuommoisen kommentin kuulin tässä yks päivä ystäväni suusta. Erosi miehestään keväällä ja nyt sitten sanoi silloin sanoneensa miehelle, lasten isälle, että lapset ovat sitten hänen luonaan KAIKKI joulut, siitä hän ei tingi. Ja siis ihan joulupyhiä tarkoitti!

Mikä oikeus hänellä oli siitä päättää? Mieskin haluaisi viettää jouluja lastensa kanssa...

ei ole oikeutta äidillä tuollaiseen, lapsella sen sijaan on oikeus juhlia vuoroin molempien vanhempiensa kanssa. Meillä on käytössä joka toinen joulu äidillä, toinen isällä. Ja sen sanoi jo sos.viranomaisetkin heti kun tapaamisoikeusasioista keskusteltiin.

Minulla on lapset olleet joka joulu jo 11 vuotta. Mies ei halua laittaa joulua niin totesi itsekin että lasten on varmaan mukavampi meillä. Antaisin jos vaatisi, mutta olen todella tyytyväinen näin. Normaalisti lapset olleet isällään joka toinen viikonloppu.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä näin:
Minulla on lapset olleet joka joulu jo 11 vuotta. Mies ei halua laittaa joulua niin totesi itsekin että lasten on varmaan mukavampi meillä. Antaisin jos vaatisi, mutta olen todella tyytyväinen näin. Normaalisti lapset olleet isällään joka toinen viikonloppu.

Tämmöisissä tapauksissa ymmärrän hyvin, mutta en niissä joissa isäkin tahtoisi joulua lapsiensa kanssa viettää. Muilla eronneilla tutuilla on tuo joka toinen vuosi toisella ja joka toinen vuosi toisella vanhemmalla tyyli ja minusta se on ihan hyvä.

Mun lapset on aina joulun mun luona, ovat olleet jo vuosia. Ei asiasta edes mitenkään neuvoteltu silloin kun yli 10v sitte erottiin. Se taitaa olla tätä tän päivän mulle kaikki mentaliteettia että lapset pitää jotenki jakaa, niilla on oikeus olla omassa kodissa jouluna ja voi voi jos isille tulee siitä paha mieli.

Niin minäkin olen lasten isälle 12 joulua sitten ilmoittanut ja niin on myös ollut. Hänellä uusi perhe, minulla ei. Mutta asutaan lähekkäin ja joka vuosi ollaat joko syöty molemmat perheet yhdessä tai kuten nyttenkin, lapset menevät aattoiltana pariksi tunniksi isälle joulupukkia katsomaan.

niin oltiin mekin aina äidillä joulu.. tosin eipä meillä ollut mitään sovittuja tapaamisiakaan isän kanssa...
mua jo valmiiks harmittaa että mun lapsen isä haluaa lapsen jouluksi luokseen... nyt on toka vuos peräkkäin kun lapsi on mulla.. siihen on vaan syynsä miksi mun mielestä lapsen paikka on kotona jouluna... ja se toisen vanehmman koti missä ollaan 4-6päivää kk ei ole koti...

kyse on jälleen kerran vallasta ja siitä kuka sitä haluaa..Kyse ei ole joulusta ja sen merkityksestä vaan siitä,että voi palloitella pelinappuloilla,joista yhdessä lukee: JOU - LU..

..aikuiset ovat harvinaisen tyhmiä näissä asioissa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun lapset on aina joulun mun luona, ovat olleet jo vuosia. Ei asiasta edes mitenkään neuvoteltu silloin kun yli 10v sitte erottiin. Se taitaa olla tätä tän päivän mulle kaikki mentaliteettia että lapset pitää jotenki jakaa, niilla on oikeus olla omassa kodissa jouluna ja voi voi jos isille tulee siitä paha mieli.

Kyllähän niillä pitäis olla oikeus myös viettää joulu isänsä kanssa.

Itsekästä minusta vaatia että lapset aina jouluisin vaan toisen vanhemman luona. Samoin kuin myös se että aikuisia lapsia vaaditaan tulemaan jouluksi lapsuudenkotiin eikä käy mitenkään että he viettäisivät joulua esim puolison vanhemmilla.

Miksi ei kuuntelisi niitä lapsia?
Meillä sovittu, että joka toinen joulu äitillä ja joka toinen iskällä. Nyt olis iskän joulu, mutta poika ilmoitti painokkaasti haluavansa olla kotona. Myös isänsä toinen poika oli halunnut viettää joulun äitinsä kanssa. Eli iskä näin ollen viettää joulun ilman lapsia, ei onneksi tarvinnut alkaa riitaa siitä tekemään.

Yhteistyössä