Lapset pois tällasilta, kun ei niitä osata hoitaa!!!

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

:headwall: Meijän pojalla on tulehdus MOLEMMISSA KORVISSA!!! Enkä mä oo tajunnnu mitään. Mun äiti sano jo aikoja sitte, että sillä on korvatulehdus, mut mä vaan silmiäni pyörittein, ku pidin sitä hysteerisenä.

Vuoden paskin äiti - palkintoa odotellessa... |O

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Meidän nuorimmalla oli korvatulehdus 6viikkoisesta johonkin reilu 3-kuiseen, ennen kun se huomattiin ja sillonkaan en olis tajunnu sitä viedä lääkäriin, mutta kun isommilla oli poskiontelontulehdus joka löytyi kun vanhin oli mahansa takia lääkärissä ja lääkäri näki sen naamasta ja kuuli äänestä, niin pyysin tarkistamaan pienenkin.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
:headwall: Meijän pojalla on tulehdus MOLEMMISSA KORVISSA!!! Enkä mä oo tajunnnu mitään. Mun äiti sano jo aikoja sitte, että sillä on korvatulehdus, mut mä vaan silmiäni pyörittein, ku pidin sitä hysteerisenä.

No elähän nyt! Mistäs se sun äitis sen osas tietää? Ei sitä kuule aina itsekään ole huomannut kun itkua on muutenkin. Joskus taas on tuntunut, että käytän turhaan tk:ssa tarkistuttamassa.

Noh, meillä esikoinen yski monta viikkoa putkeen ennen kuin löydettiin korvatulehdus. Yskä katosi sitten parissa päivässä. :ashamed:

Mä myös kiukuttelin äidille esikoisesta että kyllä on vaikea vauva kun huutaa vaan. Äiti koitti sanoa että pieni vauva ei turhaan itke, mutta mä kirosin että kyllä tää vaan itkee. Kunnes sitten lopulta menin lekurille ja korvatulehdushan siellä.

Mutta tyhmin äiti nro 1 olen kyllä minä. Nimittäin samainen esikoinen välillä, etenkin nauraessaan, pihisi ja pähisi. Oli ehkä n. puolen vuoden ikäinen. Äiti sanoi että poika hengittää astmaattisesti. Mä katsoin äitiä kuin idioottia ja kerroin hänelle että esikoinen naurattaa noin meitä vanhempiaan (päästämällä siis hassuja ääniä).

Arvaas kahdesti hassuttiko vauva vanhempiaan vai oliko sillä astma :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä myös kiukuttelin äidille esikoisesta että kyllä on vaikea vauva kun huutaa vaan. Äiti koitti sanoa että pieni vauva ei turhaan itke, mutta mä kirosin että kyllä tää vaan itkee. Kunnes sitten lopulta menin lekurille ja korvatulehdushan siellä.

Mutta tyhmin äiti nro 1 olen kyllä minä. Nimittäin samainen esikoinen välillä, etenkin nauraessaan, pihisi ja pähisi. Oli ehkä n. puolen vuoden ikäinen. Äiti sanoi että poika hengittää astmaattisesti. Mä katsoin äitiä kuin idioottia ja kerroin hänelle että esikoinen naurattaa noin meitä vanhempiaan (päästämällä siis hassuja ääniä).

Arvaas kahdesti hassuttiko vauva vanhempiaan vai oliko sillä astma :ashamed: :ashamed:

Voi ei... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja anne:
kuulehan!! montakohan prosenttia hoidetaan lapsista ihan särkyläkkeillä nämä korvatulehdukset joten ET OLE paska äiti!!

niinpä, mut kun on näitä jotka ei annan tulehduskipulääkkeitä lapselleen saatikka parasetamolia. Siis korvatulehdusta hoidetaan usein pelkällä tulehduskipulääkkeellä, todellakin, ei aina kuurilla.

Mullekin sanoi yks lastenlääkäri, ettei tartte mitään, kun lapsi itki korvatulehdusta. Ennenkään ei ole kuulemma lääkitty eikä haittaa vaikka korvat puhkeaisi. Että ei kyllä tuolla perusteella voi sanoa huonoksi äidiksi. Mutta itse kyllä välttelen tuota lääkäri parhaan mukaan.

On meillä yhden lapjen korva puhjennutkin. Tiistaina käytiin lääkärillä ja ei mitään vikaa. Torstaina uudestaan. Kolme tuntia odotin kolmen lapsen kanssa. Sitten lapsi rauhoittui ja tuntui olevan kunnossa. Ajateltiin, että mitäpä tässä ja oltiin juuri laittamassa ulkovaatteita päälle, kun lääkäri pyysi meidät sisään. Korva oli puhjennut siinä odottaessa.

Meillä taas on tosi huonoa kokemusta siitä, että itse viedään lapsia lääkäriin ja puhutaan ja puhutaan oireista jne eikä silti saada apua ajoissa. Kukaan lapsistamme ei ole kuollut, mutta yksikin kerta lähellä oli vakava paikka (kun lapsella 8kk oli tulehdusarvot yli 400)... :o

Se harmittaa, että lääkärit ei USKO lapsen vanhempia! :(

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:

voi ei hättää, miu pojalla oli kans korvatulehdus. ihmettelin kun ei saanut suutaan kiinni ja kuola valu. mie itkin lääkärille et nyt on varmaan joku tosi vakava aivokalvontulehdus. lääkäri tutki ja sano et ei hätää... korvatulehdus oli molemmissa korvissa..... mist mie oisin voinu tietää ku ei ole tarvinnut sairastaa sitä ikinä...

Kuule, ihan samaa itkin hetki sitten minäkin.
Lapsi ei syönyt, eikä nukkunut, mutta minä en tajunnut lekuriin viedä, koska nukkuu muutenkin huonosti.
Sitten vasta mentiin, kun lapsi ite osasi paikallistaa kivun (Kesti siis vkon verran).

:ashamed:
No juuri tyypillistä.
Tänään sitten todettiin MASSIIVINEN korvatulehdus tuolla esikoisella. Huomenna varmaan mennään sitten pirpanan kanssa lääkäriin.
Niin että sellaista... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja en kehtaisi myöntää jos...:
"kuka on paskin äiti,"-kilpailu? Että kuka on huonoiten hoitanut/jättänyt hoitamatta? Oikeasti oksetti lukea!

Ei minun mielestäni ole.

"kuka on paskin äiti,"-kilpailu? Että kuka on huonoiten hoitanut/jättänyt hoitamatta? Oikeasti oksetti lukea!

Käsittääkseni tässä purettiin sitä pahaa oloa, kun ei ole ymmärtänyt ettei oma lapsi voi hyvin.

On surullista kun jotukut eivät osaa myöntää erehdyksiään. Sano vaan ihan rohkeasti että missä kaikessa sinä oot erehtynyt, se helpottaa :hug:

Kyllä se paska äiti on sellainen joka ei välitä lapsensa hyvinvoinnista. Tässä ei nyt kyse ollut siitä. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu meille kaikille joskus. SIITÄ tässä oli kyse. Eli me muut kerrottiin miten meillekin on sattunut kaikenlaista jotta ap ymmärtää ettei ole se paska äiti.

Jos sua oksettaa lukea tätä, niin mitä sitten kun on kyse OIKEASTI huonoista äideistä?

Vaiko sitä paljon puhuttua VERTAISTUKEA?

Mua ainki lohduttaa kuulla, etten ollu ensimmäinen, enkä näemmä varmaankaan viimenen, joka ei hoksaa, ku vauva on kipeenä.

Näin se on esikoisen kohtalo olla harjotuskappale... Raukka. :heart:

Yhteistyössä