lapset vuoden ikäerolla ja ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
lapset ovat nyt 3 ja 2 vuotiaat ja tunnen kovaa syyllisyyttä isompaa kohtaan koska luulen pitäväni häntä isompana kun hän on edes :(
On välillä rankkaakin juosta heidän perässä mutta luulen että pienempää lellin enemmän kuin isompaa. Jos isompi tekemässä jotain kiellettyä tai vahingossa käy jotain ei-kivaa niin olen heti suutuspäissäni hänen kimpussa...
En kestä... En edes tiedä enää mitä ajattelen... ;(

mulla alkuun sama fiilis, lopussa kiitos seisoi. nyt lapset 4 ja 3v ja ovat erottamattomat ja leikittäävät toisiansa. yritä ottaa aikaa isomman kanssa kahden ja tehdä jotain spesiaalia.

heti ollaan näköjään kritisoimassa(miks teit noin pienel ikäerolla) ärsyttävää!! en minäkään tajunnut esim lapsen ollessa n.6kk kuinka rankkoi aikoi vielä olisi edessä, silloin jos ois ollu se mies niin olis voinu erehtyy laittaa toisen alulle. mulla on 8nuorempaa sisarusta joita olen vanhempana paljon hoitanut,mutta en mä silti tajunnut että yksikin lapsi vie mehut tehokkaasti.tunnen itseni vähintään kerran päivässä maailman surkeimmaksi äidiksi,ja vaikka on vaan yks havahdun välillä huomaamaan että vaadin häneltä liikaa.ymmärrän sua. vielä kun asuisit täällä päin niin olis kiva saada uusi äiti-ystävä

Meillä ei lapset pienellä ikäerolla(2 ja 5) mut samallailla joskus tuntuu et pidän esikoista vanhempana kuin hän onkaan. Olen ottanut oikein asiaksi et muistutan itseäni kuin pieni hän vielä on. Pakostakinhan sitä enemmän reagoi pienemmän kitinöihin koska hän on pienempi.
se auttaa myös et ottaa hieman etäisyyttä esim kun laps on mummun kans ja katson heitä kauempaa näen selvemmin kuin hirvittävän pieni hän vielä on. tai kerran pari vuotta sitten kun oltiin sukulaisten kans uimas ja lapseni meni sukulaisten mukana autolla meille niin katsoin heidän menoaan, tuli ihan kyyneleet silmiin kun katselin pienen matkan päästä kun hän pikkuruinen tepasteli isompien kans. hän oli niin niin pienen näkönen vaik aikasemmin olin nähnyt hänet hieman isompana. sitä jotenki ku on koko ajan lasten kans niin sitä jotenki näkee heidät isompana kuin he ovatkaan.
en tiedä kuinka paljon olet lastesi kanssa mut suosittelen et otat pikku hetkeksi etäisyyttä esim katsot kun lapset leikkii mummin kans tai otat ihan kahden keskistä aikaa isommankin kanssa.

Yhteistyössä