lapseton kummisetä ja 2,9 vuotias rattaissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietää sitten kun on omia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietää sitten kun on omia

Vieras
Kävimme äsken pojan kanssa markkinoilla kävellen, poika rattaissa. Näimme markkinoilla pojan kummisetää. Fiksuna tuli kyselemään kun poika nyt niissä rattaissa istu, että eikö se osaa kävellä... Vastasin, että en viiti antaa juosta täällä ihmisten seassa, häviää tänne. Poika on sellainen ikiliikkuja ja koko ajan juoksemassa johonkin suuntaan, kun ei kävellen kerkeä.. Jaksaa kävellä ja ollaan käyty kävellenkin. Silloin kun haluan kävellä reippaasti, ilman että pysähdytään kokoajan olen poikaa työntänyt rattaissa. Onko 2,9vuotias liian vanha rattaisiin? Minä aijon vastaisuudessakin kulkea rattaiden kanssa.

no en ihan hahmoita tuota ikää 2,9....mitä se tarkoittaa? 2 vee ja 9 kk vai 9-osa vuodesta? no enivei, mitä se muille kuuluu, kuinka kauan istuu rattaissa? sun lapsihan se on, et sinä sitä kasvata muille eikä ne tunne sitä niin kuin sinä. don't worry siis.

2, 9 v? Tarkoitatko 2 v 9 kk vai mitä?
Mulla istuu tuo 2 v 6 kk vielä rattaissa aika ajoin, etenkin ihmisvilinässä. Esikoinen istui viimeisen kerran rattaissa ollessaan 2 v 8 kk, sitä edeltäneet puoli vuotta pääasiassa käveli pikkuveljen vaunuista kiinni pitäen, seisomalautakin meillä oli käytössä.

Pojalla on ikää kaksi vuotta ja yhdeksän kuukautta, syksyllä täyttää kolme. Näimme markkinoilla pojan kummisetää jne jne...............................................................

:laugh: hyvä tuo otsikko, mietin hetken että mitä ihmettä.
mutta juu, mun 2v9kk todellakin istui tivoli- ja kaupunkikäynnillä rattaissa, hän kun haluais juosten kulkea joka paikkaan ja jos yritän kädestä pitää niin jalat muuttuu spagetiksi.

Kunhan laitan että mun tyttö nyt 2v8kk enkä oo rattaissa työnnelly ku joskus syksyllä viimeks :whistle:
Mut monet työntelee vanhempiakin, riippuu kauheesti mihin lapsi on tottunut, kävelemään paljon ja pitkiä matkoja vai ei. Ja meille syntyi vauva maaliskuussa eikä toisia rattaita ostettu niin ei edes olis mahiksia työnnellä.
Mutta tosiaan, mitäs sillä väliä mitä ne muut on mieltä ;)

Jos käymme kävellen yht. n. 3km matkan vaikka ruokaostoksilla, nuorimmainen istuu rattaissa jotta kaikki kulkevat samaan "tahtiin". (Vanhemmat lapset 5 ja 8). Eli istuta vain tarpeen tullen lasta rattaissa! Eihän se muille kuulu...
(Laita joskus lapsi kummisedän kanssa ostoksille niin voi mieli muuttua...)

Joidenkin lasten kanssa on todella helpompi liikkua väkijoukossa kun on rattaissa. Itse laittaisin mielelläni tuon 4,5 vuotiaan rattaisiin mutta on jo hiukan liian iso. Kun on tuo kuopuskin kiikutetava mukana. Tosin meillä ongelmana polvisäryt liiasta rasituksesta, joten silläkin mielellään lepuuttaisi lasta rattaissa. Kulje vain rattaiden kanssa.

Riippuu tilanteesta. Kyllä meidän yli kaksi vuotias on rattaissa, jos tilanne vaatii. Ei jaksa kantaa just vaikka reissussa olessa on mukana rattaat. Osaa kyllä tosiaa kävellä ja juosta liianki kovaa välillä :laugh:

Mää en oikein käsitä sitä et mitä se kenenkää muun ongelma pitäs olla minkä ikästä rattaissa kuskataan? Jos katotaa tarpeelliseksi nii kyytii vaan. Kyllä ne lapset saa liikuntaa ihan muuteskin, ainakin meillä.

minä oon monesti nähny vanhempia joiden pienet lapset kulkevat nätisti isin tai äidin perässä, ihan kävelyvauhtia, ja haluaisin kysyä että miten ne tekee sen? miten ne lapset kulkee niin kauniisti vierellä tai perässä?
jos mä höllään otteen ton jätkän kädestä jossain muualla kuin kotipihalla (josta myös yrittää karkuun..) niin se on alta sekunnin auton alla :o

mee esikoinen ei sen jälkee istunu rattais ku täytti 2v ja ei oo kyl tarvettakaa ku menee kuitenki puhe perille ja osaa kävel kaupungis niin ku pitääki ei sinkoile sin tän vaik energinen onki!!ja ihmettelen suuresti jos terve lapsi 3,5v istuu rattaissa?!siis 3km ei pitäis olla matka eikä mikää melkee 4v...huh huh en kehtais!omapa o asianne =)

Parhaat lastenkasvatus vinkit saat lapsettomilta poikamiehiltä tai lapsettomilta lastentarhanopettajilta.

Mun lasteni setä tuijottaa etenkin vauvoja kuin ne olisi ulkoavaruudesta tulleita kummajaisia. Suvussa on lapsia vaikka kuinka paljon, silti lapsen maailma ei avaudu tälle sedälle. Vauva, joka "sitkuttelee" ja sätkii, ja setä tuijottaa, vastaan että se on ihan normaali vauva, tuo kuuluu ikään, kaikki vauvat tässä iässä tekee näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
jos poika ei oo niin kummisetä ainakin pois niistä rattaissta! häpeä!
Missäs minä olen väittänyt kummisedän istuvan rattaissa?!

otsikossa?
Miten päin se pitää ajatella, että saa sen kummisedän sinne rattaisiin? Ei sytytä.....
eikun joo nyt älysin.....

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
minä oon monesti nähny vanhempia joiden pienet lapset kulkevat nätisti isin tai äidin perässä, ihan kävelyvauhtia, ja haluaisin kysyä että miten ne tekee sen? miten ne lapset kulkee niin kauniisti vierellä tai perässä?
jos mä höllään otteen ton jätkän kädestä jossain muualla kuin kotipihalla (josta myös yrittää karkuun..) niin se on alta sekunnin auton alla :o

Mun lapset kulkee joskus, tai aika useinkin, mun vieressä tai perässä ihan kävelyvauhtia.
Mutta joskus ne taas juokseeeeeee kuin sekopäät, etenkin tuo 2½ v.
Eli ehkä sä näet näitä perheitä silloin, kun niiden lapsilla on hyvä hetki menossa :D

Mun siskot lähtöö mun lasten kans muumimaailmaan tänään niin ottivat poijalle rattaat mukaan ja poika just täytti 4.v.Ei siinä mitään mut ku toi meirän poika on niin älyttömän pitkä niin se tuloo rattaista ulos siis pituures.Et sitä katotaan sen takia pitkään.

Yhteistyössä