lapsettomat vs. lapselliset.. loma- asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26337984]Lisään siis että tottakait juhlapyhät pitää mennä tasapuolisesti oli lapsia tai ei. Mutta nuo syys ja hiihtolomat on alunperin koululaisten lomia. Talvilomaahan on aikaa pitää yli puolivuotta et pitääkö lapsettomilla olla ne viikot just noiden koululaisten lomilla? Mut jos kiertävä lista niin sit ainakin menee tasan eikä tarvi kenenkään valittaa.[/QUOTE]

Ei minun vanhemmillani ja yleensäkään siihen aikaan vanhemmilla ollut hiihtolomilla lomaa, töissä olivat, eikä syyslomaa ollutkaan (olen vanha kuin taivas), joten kyllä kai ne on ensin tulleet lasten lomiksi ja sittemmin tullut tämä, että vanhemmillakin pitäisi olla lomaa samaan aikaan.

Jotkut lapsettomat ovat niin täydellisen hulluja ja vinoutuneita, että tahtovat auttaa mahdollisesti joko kummilastensa vanhempia hoitoapuna lomilla(jos vanhemmat eivät saa lomaa ja tuntematon hoitaja kotiin maksaa aina) tai sisarustensa lasten kanssa viettää aikaa.

Kaikki lapsetomat eivät ole lastenvihaajia.. monellakin menee vapaa-aika sukulaisten tai kavereiden lasten kanssa.

Itse koen niin, että kun voin auttaa ja helpottaa läheisteni arkea.. myös siitä itse paljon saaden. Niin miksei? Aina ei se elämä ole mitään rällyytä, reissailua ja vaarallisia tilanteita ilman lapsia. Myönnetään, oma elämäni on melkeinpä tylsempää ja rauhallisempaa ukkoni kans, kuin lapsia omaavilla tutuilla :D
Tänä päivänä tosin taitaa olla yleisempää, että kaikki asiat halutaan tehdä vain sen oman ydinperheen kanssa. Jos lähdetään hiihtolomalla laskettelureissulle tai syyslomalla Pariisiin, niin ei sinne ainakaan anoppia ja lapsettomia sisaruksia oteta mukaan.

Meilla on niin saman ikäiset esikoiset siskoni kanssa (6 kk ikäeroa), että ollaan oltu samassa tilanteessa aina samaan aikaan. Mutta aikoinaan hyvä ystäväni oli yh ja musta oli tosi mukavaa, jos mulle sattui loma samaan aikaan kuin hänelle. Olen yhden hänen lapsensa kummitäti ja hänenkin oli helpompaa lähteä lasten kanssa reissuun, kun oli 2 aikuista yhden sijasta lapsia peräänkatsomassa.

Yhteistyössä