LAPSETTOMIEN häiden kutsusta kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amelie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
Alkuperäinen kirjoittaja amelie:
Ymmärtääkö jokainen jos kuoressa lukee vain herra ja rouva Virtanen, että kutsu on vain heille, vai täytyykö kutsussa runoilla jotakin lapsista?

No itse olisin ainakin niin palikka että luulisin lapsenkin olevan kutsuttu ellei tosiaan mainintaa aikuisten juhlasta erikseen ole.
Enpä ole ennen kuullutkaan lapsettomista hääjuhlista...
Voisin kyllä häihin mennä ilman lasta jos olisi esim. kipeä tai jonkin muun itsestä johtuvan syyn takia, mutta jättäisin kyllä menemättä jos joku ilkeäisi kutsua lapsellisen perheen ilman lasta häihin!

Olimme neljän lapsemme kanssa häissä viime lauantaina. Koko perhe oli siis kutsuttu, lapsemme ovat ikävälillä 6kk-6 vuotta. Juhlia odotettiin ja niihin valmistauduttiin kunnolla ja ainakin minä oletin tapaavani illan aikana monia tuttuja pitkästä aikaa. Multa meni kuitenkin ainakin 60% häistä ohi ja mieheltäkin sellaiset 50 %, kun otimme kunniatehtäväksemme varmistaa etteivät meidän lapsemme häiritse häissä. Jo lasten ruokien jonottamiseen meni se aika, jonka lapsettomat käyttivät syömiseen. Seuraaviin häihin emme ota lapsia lainkaan, vaan nautimme ystäviemme juhlasta itse.

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä...:
[
Olimme neljän lapsemme kanssa häissä viime lauantaina. Koko perhe oli siis kutsuttu, lapsemme ovat ikävälillä 6kk-6 vuotta. Juhlia odotettiin ja niihin valmistauduttiin kunnolla ja ainakin minä oletin tapaavani illan aikana monia tuttuja pitkästä aikaa. Multa meni kuitenkin ainakin 60% häistä ohi ja mieheltäkin sellaiset 50 %, kun otimme kunniatehtäväksemme varmistaa etteivät meidän lapsemme häiritse häissä. Jo lasten ruokien jonottamiseen meni se aika, jonka lapsettomat käyttivät syömiseen. Seuraaviin häihin emme ota lapsia lainkaan, vaan nautimme ystäviemme juhlasta itse.

No hyvä jos teillä on helppoa järjestää neljän lapsen hoitaja.

Ymmärtääkö jokainen jos kuoressa lukee vain herra ja rouva Virtanen, että kutsu on vain heille, vai täytyykö kutsussa runoilla jotakin lapsista?

No itse olisin ainakin niin palikka että luulisin lapsenkin olevan kutsuttu ellei tosiaan mainintaa aikuisten juhlasta erikseen ole.
Voisin kyllä häihin mennä ilman lasta jos olisi esim. kipeä tai jonkin muun itsestä johtuvan syyn takia, mutta jättäisin kyllä menemättä jos joku ilkeäisi kutsua lapsellisen perheen ilman lasta häihin!

Se onkin täysin eri asia jättää lapsi/lapset pois omasta tahdosta kuten sanoinkin, mutta lapsien kieltäminen juhlista kutsujan taholta on MINUSTA moukkamaista.

Se onkin täysin eri asia jättää lapsi/lapset pois omasta tahdosta kuten sanoinkin, mutta lapsien kieltäminen juhlista kutsujan taholta on MINUSTA moukkamaista.

Juurikin näin! Siis anna mun kaikki kestää, lapsettomat häät :headwall: olisin mielelläni myös ottamatta lapsen mukaan useastikin juhliin ja moniin muihinkin paikkoihin, mutta ottaisin kyllä loukkauksena, ettei lasta nimenomaan kutsuttaisi häihin, koska kyseessä olisivat LAPSETTOMAT juhlat..

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Meille ei ole tänäkään kesänä tullut yhtään kutsdua häihin :/

Ja mä voisin mielellään mennä ilman lasta niihin juhliin =)

Ei meillekään... :( Ja olisin tosi pettynyt, jos tulis, eikä sinne vois ottaa lapsia mukaan (tai en kaikkia ottas mut nuorimmainen varmaan tarttis ottaa), kun en kaikille hoitopaikkaa kuitenkaan sais järkättyä... Ymmärrän siis kyllä hyvin että jotkut haluavat lapsettomat häät, mutta olisin tosi pettynyt jos en pääsis mukaan vaikkapa jonkun hyvän ystäväni häihin tuosta syystä...

Kyl varmaan ihmiset periaatteessa tajuaa, mutta joidenkin vaan on hankalaa hommata hoitajaa/ ei vaan itse halua jättää hoitajalle illaksi/yöksi, joten siksi itse ottaisin kuitenkin lapset mukaan. Eivätkä kyl ole koskaan häiriötä aiheuttaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Vaikka kutsu koskeekin aina sitä, jonka nimi on kuoressa, niin silti aattelisin, että varmaan eivät tienneet, että meillä on lapsi tai sitten eivät tiedä lapsen nimeä. Tuleehan paljon joulukorttejakin, joissa on vaan miun ja miehen nimet. Ja kaipa lapsellekin jouluja silti toivotaan. Eli kannattaa kirjottaa suoraan, että ei lapsia. Tietää sit jäädä suosiolla pois ja huokasta helpotuksesta, että saapahan nekin lahjarahat säästettyy..

heh vai tiedä lapsen nimeä..äly hoi

No esimerkiks kaikkii serkkujen häihin on miut (nyt myöhemmin mies kans) kutsuttu. Löisin vaikka vetoa, että kaikki serkut ei tiedä, et miulla on lapsi ja suurin osa serkuista ei tiedä lapseni nimeä.

Itseasiassa viikko sitten miun mies esitteli miulle uuden kaverinsa, johon totesin, että joo, hän on miun ensimmäinen serkku. Ja sanoin sit serkulle, et tässä on sit miun aviomies ja rattaissa meidän lapsi. Serkku ja mies ihmetteli kovasti ja naureskeli. Olivat jutelleet aikansa, mutta ei sit tääkää asia ollu selvinnyt heille. Jotta maailma on pieni ja jos suku ei juoruile, niin mistäpä ne nuo asiat vois tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
suurin osa nykyihmisistä ei sitä ymmärrä et kannattaa se ilmoittaa erikseen vielä jossain esim. juhlaohjesäännössä tms.

Totta. Jos ei ilkee suoraan ilmottaa, on turha jälkeenpäin urputtaa. Mie oon huomannut senkin, miten vaikeeta on ymmärtää sanat V.p. X.X mennessä. Ei voi ilmottaa mitään ei.

Siis mua nyt edelleen ihmetyttää, että minkälaiset on sellaset häät, jonne ei lapsia voi ottaa mukaan? Oon ollu elämässäni kymmenissä ellen sadoissa häissä, ja ainahan se lasten kanssa on samanlaista, toiset on häiriöksi ja toiset ei. Mutta ei ihmiset, joilla on lapsia, voi elää elämäänsä ilman niitä. Kyllä ne vaan useimpiin paikkoihin pitää ottaa mukaan. Jos joku mun ystävä menisi naimisiin ja viettäisi "aikuishäät" niin oispa entinen ystävä kyllä se.

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
Siis mua nyt edelleen ihmetyttää, että minkälaiset on sellaset häät, jonne ei lapsia voi ottaa mukaan? Oon ollu elämässäni kymmenissä ellen sadoissa häissä, ja ainahan se lasten kanssa on samanlaista, toiset on häiriöksi ja toiset ei. Mutta ei ihmiset, joilla on lapsia, voi elää elämäänsä ilman niitä. Kyllä ne vaan useimpiin paikkoihin pitää ottaa mukaan. Jos joku mun ystävä menisi naimisiin ja viettäisi "aikuishäät" niin oispa entinen ystävä kyllä se.

oho sadoissa häissä! :laugh:

esim. ravintolahäät, hääjuhlapaikka on sellainen mikä ei sovellu lapsille tms.. miks helkkaris hääparin pitää ottaa huomioon sun ja muiden lapset jos ei hyö halua!?

Eiks se oo sen hääparin juhla eikä niiden lasten.?

Ihme jengiä! Missään ei ole sanottu et häät on perhejuhla! Nykyisin vaan oletetaan niin.

sulla taitaa olla aika heppoisat ystävyyssuteet jos noin helposta ne poikki laitat...

No helpostipa sä ystävyyden katkaisisit. Mä en kyllä moisen takia katkaisisi, jättäisin vaan menemättä.

No ihan samaa ihmettelen, että kyllä on taas Bridezilla vauhdissa. Luulen, että Bridezilla pelkää, että ihmiset ei voi keskittyä riittävästi hänen palvomiseensa, jos on pikkuihmisiä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ihan samaa ihmettelen, että kyllä on taas Bridezilla vauhdissa. Luulen, että Bridezilla pelkää, että ihmiset ei voi keskittyä riittävästi hänen palvomiseensa, jos on pikkuihmisiä mukana.

:laugh:

paikka voi myös olla sen verran pieni et sinne ei lapset mahdu sorget..

meil on listassa 134 nimee joista yli 20 lapsia. arvaa onko noin isolle jengille vaikee löytää sopivaa paikkaa.. helpommin löytyis reilulle 100:lle ihmiselle..

tai sit vaan HYVIN YKSINKRTAISESTI ne ei vaan halua lapsia sinne piste.

Laita selvästi kutsuun että juhlat vain aikuisille, muuten joku tuo pilttinsä kuitenkin...
Itse en todellakaan veisi lastani aikuisten juhliin, aikuisten huvit ei aina sovi lapsille. En yleensäkään raahaa kavereitteni/sukulaisteni juhliin kuokkavieraita. Jos en saisi muuta hoitoa järjestymään jäisin itse kotiin (ellei sitten mies jäisi).

jos kutsu on jollekulle epäselvä, jättäisin tilanteen selvittämisen ilmoittautumiseen. Siinä yhteydessä pitäisi varmistaa, ettei lapset tosiaan ole tulossa paikalle, kun ei heitä ole kutsuttukaan. Samoissa häissä voi hyvin olla mukana hääparin omia/läheisiä lapsia ja silti etäisten vieraiden, esim. työkavereiden lapset ja jopa puolisot eivät ole kutsuttuina. siksi kutsussa lukee aina perheineen tai avec tms. jos ei lue mitään kuin yhden kutsutun nimi, vain se yksi ihminen on kutsuttu.

esim. ravintolahäät, hääjuhlapaikka on sellainen mikä ei sovellu lapsille tms.. miks helkkaris hääparin pitää ottaa huomioon sun ja muiden lapset jos ei hyö halua!?

Ihme jengiä! Missään ei ole sanottu et häät on perhejuhla! Nykyisin vaan oletetaan niin.

sulla taitaa olla aika heppoisat ystävyyssuteet jos noin helposta ne poikki laitat...

No voihan tuo noinki olla, että on hepposat ystävyyssuhteet, tai sitten mulla on vaan kohtuullisen normaaleja ystäviä, jotka ei todennäköisesti oo koskaan edes kuullu mistään lapsettomista häistä (en ollu itekään kuullu ennen eilistä iltaa...)

Niin ja miksi hääparin pitää ottaa huomioon vieraat ?! No vaikea sanoa... Miksikähän? Jos eivät halua huomioida vieraita, niin menkööt naimisiin maistraatissa. Onhan vieraiden huomiointia esimerkiksi erityisruokavaliot tai vaikka pöytien paikkakortit jne. Olis kyllä aika erikoista huomiointia mun ystäviltä, jos eivät haluaisi lapsia kutsua häihinsä.

No ehkä en nyt ihan sadoissa häissä ole ollu, mut se olikin VITSI :) mut 50 häät ei heitä kovin kauas. Eikä niistä kyllä yhdetkään ole olleet lapsettomat...

No voihan tuo noinki olla, että on hepposat ystävyyssuhteet, tai sitten mulla on vaan kohtuullisen normaaleja ystäviä, jotka ei todennäköisesti oo koskaan edes kuullu mistään lapsettomista häistä (en ollu itekään kuullu ennen eilistä iltaa...)

Niin ja miksi hääparin pitää ottaa huomioon vieraat ?! No vaikea sanoa... Miksikähän? Jos eivät halua huomioida vieraita, niin menkööt naimisiin maistraatissa. Onhan vieraiden huomiointia esimerkiksi erityisruokavaliot tai vaikka pöytien paikkakortit jne. Olis kyllä aika erikoista huomiointia mun ystäviltä, jos eivät haluaisi lapsia kutsua häihinsä.

No ehkä en nyt ihan sadoissa häissä ole ollu, mut se olikin VITSI :) mut 50 häät ei heitä kovin kauas. Eikä niistä kyllä yhdetkään ole olleet lapsettomat...

Tokihan hääparin kuuluu huomioida vieraat (erityisruokavaliot jne.), mutta miksi ihmeessä hääparin täytyisi järjestää sellaiset häät kuin yksi tai kaksi kaveria toivoo? Jos hääpari haluaa lapsettomat häät, niin se on heidän asiansa. En voi käsittää, miksi lapsi/lapset pitää tuoda mukana kaikkiin mahdollisiin tapahtumiin. Aika kummaa touhua, jollei voi koskaan juhlia ilman lapsia.

laitat...

no musta aika noloa sanoa lapsettomia häitä haluavia ihmisiä epänormaaleiksi.. :whistle:

no ehkäpä he haluavat huomioida vieraitaan lapsettomuudella eli aikuismaisella meiningillä, ohjelmalla joka ei sovi lapsille, juomilla ilman et tarttee miettiä saako juoda lasten aikana, halua että ystävänsä saisivat juhlia rauhassa ilman et tarttee miettiä missä kenenkäkin lapsi menee..

Hääjuhlapaikka voi olla vaikka veden ääressä ja pelko jonkun lapsen hukkumiseen voi olla niin kova ettei kukaan halua ottaa riskiä ja vanhempien aika meneekin sitten siinä kun vahditaan ettei kukaan huku.

juhlapaikka voi olla pieni missä rajallinen tila ihmisille. yli 4v vie kuitenkin aina 1 paikan.

Budjetti voi tulla vastaan.. Yleensä se taitaa mennä niin et 4-12v ( viitteellinen ) maksaa 50% aikuisen hinnasta ja siitä ylöspäin menee täydet..

no mut sulla on tuollaisia ystäviä, mut kannattaa kuitenkin muistaa et ihmisiä on erilaisia ja sitä tulee kunnioittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Tokihan hääparin kuuluu huomioida vieraat (erityisruokavaliot jne.), mutta miksi ihmeessä hääparin täytyisi järjestää sellaiset häät kuin yksi tai kaksi kaveria toivoo? Jos hääpari haluaa lapsettomat häät, niin se on heidän asiansa. En voi käsittää, miksi lapsi/lapset pitää tuoda mukana kaikkiin mahdollisiin tapahtumiin. Aika kummaa touhua, jollei voi koskaan juhlia ilman lapsia.

Näinpä.
Jos miekin alkaisin vaatimaan, että mun / meidän on aina saatava kaikki jälkikasvumme mukaan, menemme me minne juhliin tai muualle tahansa, niin myö ei saatais varmaan yhtään kutsua enää minnekkään - ikinä.
Mutta minua se ei haittaa.
Jos kutsutut myös ymmärtävät, että aina ei voi voittaa ja saada sit lpsenvahtiakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos kutsu on jollekulle epäselvä, jättäisin tilanteen selvittämisen ilmoittautumiseen. Siinä yhteydessä pitäisi varmistaa, ettei lapset tosiaan ole tulossa paikalle, kun ei heitä ole kutsuttukaan. Samoissa häissä voi hyvin olla mukana hääparin omia/läheisiä lapsia ja silti etäisten vieraiden, esim. työkavereiden lapset ja jopa puolisot eivät ole kutsuttuina. siksi kutsussa lukee aina perheineen tai avec tms. jos ei lue mitään kuin yhden kutsutun nimi, vain se yksi ihminen on kutsuttu.

musta tuokin on jotenkin outoa, kutsua nyt joku ihminen yksin, ilman puolisoa ja perhettä. siis tilaisuuteen, jossa on paljon ihmisiä ja sukulaiset tulevat puolisoineen ja lapsineen. silloin kai voisi pitää ne pienet pippalot, jos ei ole varaa sivistyneesti kutsua koko perhettä juhlimaan.

jotkut illanistujaiset on ihan eri juttu, jos sinne kutsutut kaikki on esim naisia /miehiä työpaikalta

Menisin erittäin mielelläni lapsettomiin häihin. Ja minulla on lapsia. Heille järjestäisin hoitajan. Ja jos olisin nyt menossa naimisiin, kutsuisin vain aikuiset. Ymmärrän myös muita tilaisuuksia, joihin kutsutaan perheestä vain yksi henkilö. Kaikki eivät halua häitä, jotka sopisivat lapsille tai eivät halua hälinää häihinsä. Ei lapsia viedä kaikkiin muihinkaan tilaisuuksiin. Eikä se ole mikään loukkaus tai merkki ei-lapsiystävällisyydestä. Itselläni on kolme lasta ja pidän paljon lapsista. Häät - lapsilla tai ilman - ovat hääparin juhla ja niistä pitää saada nauttia omalla tavallaan. Minua ei mitenkään loukkaisi, jos saisin kutsun lapsettomiin häihin :). ap:lle: kutsuun varmuudeksi teksti "Juhlimme aikuisten kesken".

Uusimmat

Yhteistyössä