Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja pitkässä kaavassa sammutetaan kokonaan hetkellisesti oma munasarjojen toiminta. Lääkitys aloitetaan jo edellisen kierron puolella. Lyhyt kaava on enemmän käytetty, siinä munasarjojen luonnollinen toiminta säilyy ja lääkkeitä käytetään vähemmän aikaa.

• Tykkää
Reactions: MyMa
@sara3 hyvin olet asiaa kyllä monelta eri taholta pohtinut. Listaihminen täälläkin hep 😉 ja siis todellakin ymmärrän sen ketutuksen rahanmenosta, vaikka tietysti pitää olla tyytyväinen jos hoitoon pääseminen ei jää siitä kiinni, mutta onhan se "piikki auki" tyylikin aika inhottavaa. Keksis aika monta muuta kivempaa juttua kuin ne hoitojen laskut...

Ja se epäreiluus, että suurimmalle osalle ihmisistä lasten tekeminen ei maksa _mitään_ ja että ylipäätään voi vaan harrastaa seksiä omassa sängyssä, mikä yleensä on vielä mukavaa, siinäpä taas miettimistä kun itse makaa 1653:tta kertaa tänä vuonna jalat levällään klinikan pöydällä ja poislähtiessä saa 250e laskun käteen. Ai niin ja lasta ei siltikään meinaa kuulua. Onneks ei katkeroidu tässä touhussa!

Vielä tosta miehen roolista; kyllä tosiaan se kuppiin ruiskaisukin on aika tympeä juttu. Mutta kyllähän se naisen osa on silti moninkerroin raskaampi, varsinkin jos IVF:ään menee 🫣 mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. No epäsuhtaa olisi siinäkin, jos miehellä ei olisi hoidossa mitään aktiivista roolia. Kuten meillä ei nyt alkionsiirtovaiheessa ole. Tästä ollaan kyllä riideltykin 😞

Mutta ihan hieno asia, jos alat kallistua IVF puolelle 👍🏽 tai siis itse jotenkin kyllä tsemppaan siihen suuntaan.

@Karhurouvanen toi keltarauhasen näkyminen ultrassa on muuten hyvä pointti, että se vois toimia "todisteena" 😉 mut jos et nyt menisi tulevalla vkolla Viroon, niin meniskö tää kierto sit ohi ja palaisit ens kierrossa Suomen lääkärille? Sori mä tipuin ehkä jo kärryiltä 🫣
Ei se haittaa jos et muista geelin nimeä, ehkä tolla kuvauksella jo mun lääkäri tunnistaa 😀

Kiitos kysymästä tässä on mennyt aika vaihtelevasti. Eniten ehkä nyt jotenkin kyrsii se miten "vakavaksi" tää yritys meni km jälkeen. Mä ajattelen näitä hoitoja siis lähes koko ajan nyt, ja en haluaisi, kun olis ihan elämäkin elettävänä. Ja keskenmenosta päällimmäisenä on jäänyt katkeruus ja epäreiluuden tunne, siis se miten vielä kaiken muun lapsettomuuden päälle piti tollainenkin vielä käydä.

Välillä on tulevaa yritystä ajatellen tosi tsemppi olo, välillä alan jo tehdä surutyötä että ei tuu meille vauvaa enää. Ja nyt on eilen ja tänään ollu pientä menkkajomon tunnetta ja pientä punertavaa ruskeaa vuotoa (pyyhiessä). Enpä tiedä mitä ihmettä tämä nyt olisi, menkat ei käytännössä voi olla mun taustalla, sit taas km vuotokin tuntuu oudolta kun oli jo 2,5 vkoa ilman lähes mitään 🤷🏽‍♀️ huomenna siis seuraava käynti ja ultra, pohjustan jo ajatusta että kohdussa olis siltikin jotain jämää ja nyt joku hiton tulehduskin varmaan vielä tulossa. Ja sit ei päästäisikään etenemään seuraavaan kiertoon. Aika semmosta pessimismin itselleen syöttämistä nyt ollut. 😓

Ja voi @Keltainenkukka92 sun tuntien laskemista, niin symppistä ja ihanaakin 😄💜 oot varmaan jo ihan hermoraunio, jaksuja siihen 😬 no pian mekin kuulemme uutiset, tuuthan juosten kertomaan mitä siellä näkyi 😌 tuleeko miehesi mukaan ultraan?

Meidän lapset kysyi tänään, että tuleeko meille vielä lisää lapsia 😭 mistä ne tuonkin oli keksinyt. Aika "kiva" veitsenisku sieluun oli tuo.

Moikka! Liityn uutena tänne. Taustana, että ikää 37 ja käyn hoidoissa yksityisellä itsellisenä. AMH on matala, 0,87, muuten ei ainakaan tiedossa mitään sairauksia. DHEAa ja Ubikinonia syön. Rauta-arvot mitattu.

Puolitoista vuotta hoitoja jo takana ja vain 4 inssiä saatu tehtyä kun oviksi missattiin moneen kertaan ennen kuin lääkärini oppi onneksi tuntemaan kiertoa minua paremmin. Lh-huippu tulee nopeasti ja lisäksi munasolu jostain syystä on aina kasvanut tosi hitaasti kunnes juuri ennen ovulaatio kirii jopa 10 mm parissa päivässä.

Yksi inssi tehty ilman lääkkeitä ja kolme lääkkeillä, ei raskauksia, joten nyt siirryin ivf-hoitoihin. Tarkoitus oli päästä lyhyen kaavan punktioon ensi viikolla mutta jostain syystä munasolut eivät lähteneet kasvamaan lainkaan hevoskuurilla Pergoverista Seuraava yritys pitkällä kaavalla ja Synarella plus Gonalilla.

Pelottaa ihan hirveästi että mitä jos munasolut eivät lähde kasvamaan Ja mietityttää että mistä se nyt johtuu kun puolitoista vuotta olen ultran mukaan ovuloinut joka kuukausi ja insseihin on hyvin kasvanut iso 22-26 mm folli.

Tervetuloa mukaan vierailija! Jos et vielä halua rekisteröityä niin keksisitkö jonkun nimimerkin, niin jos tulee joku toinen vierailija linjoille niin ei mee sit sekaisin 🙂
Haluatko tulla listalle mukaan?

Onpa siis ihan sairaan turhauttavaa tuollainen, että jo pitkä yritys takana ja silti niin vähän actionia 😵‍💫 on nää niin ärsyttäviä juttuja, ja kuukaudet ja vuodet vaan vierii... Ihme homma ettei nuo lääkemäärät sit kuitenkaan tuottaneet tulosta.🤔 Ehkä nyt sit vaan kertakaikkiaan jotenkin sulle väärä combo? Onhan se nyt kuitenkin tosi lupaava juttu että ovulaatiota on aiemmin ollut säännöllisesti ja follitkin kasvaneet hienosti 🙏🏽 josko se nyt siitä kun saatte vaan lääkkeet kohdalleen? 🤞🏽 Koska sulla olikaan nyt seuraava käynti?

*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🫐Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut
🫐Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🫐pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 3/3, seuraavaksi IVF-jonoon
🫐Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🫐näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🫐Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
🫐Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🫐Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
🫐Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
🫐MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa
🫐Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 10/25
🫐Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus*

*Haikara matkalla*

🫐Ovum93
...ensimmäinen..LA
🫐Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä. Luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Kiitos olen hyvin väsynyt ja olo vähän huono, yksin muksun ja koirien kanssa nyt melkein viikon niin nyt kun h-hetki lähestyy on aika zen olo. Ihme kyllä (47h jäljellä). Ehkä voimavaroja jännittämiseen ei kertakaikkiaan ole 😂 Mies tulee mukaan ultraan, meillä on keskellä työpäivää jotta hänen ei tarvitse jäädä esikoisen kanssa kotiin. :)

Pieni anekdootti kaverin babyshowereilta. Siis mitä ihmisiä vaivaa!! Vieras A on selvästi raskaana. Tulee puheeksi että An esikoinen on melkein 4v. Vieras B (joka ei tunne A:ta) kysyy kuultuaan sitä kovan äänen: " oho, ihanko suunnittelitte tuollaista ikäeroa? 😲". Antoi selvästi ymmärtää että ikäero on liian iso. A nyt vain hymyili että ihan tarkoituksella näin mutta mietin kuinka moni voisi joutua tilanteeseen missä miettisi että niin no ku tässä on ollut lapsettomuuspulmia, keskenmenoja, parisuhdekriisiä tms tms mutta haluanko jakaa _babyshowereissa_ isolle porukalle, vielä kun osa ovat kaverin kavereita. 🥴

@MyMa tuo on ihan kauheaa kun hoidot jatkuvasti mielessä, kun käytännössä mahdotonta "päästä irti" vaikka olisi niin paljon muuta hyvää elämässä mihin voi keskittyä. 😔 Oi kerrankin odotan lokakuuta innolla!

Viimeksi muokattu:
Kiitos @MyMa kun päivittelet listaa tänne❤️

Tuntuu jotenkin kamalalta ja toisaalta helpottavalta, että nyt nuo 3/3 inssikertaa on käytetty. Jotenkin tuosta viimeisestä inssistä tuli semmoinen romahdus mielialaan, että pessimistisyydellä ei ole kyllä mitään rajaa 🙈 Tuntuu että aika matelee, 19.9 on vielä ikuisuus.

Tänään päätin avata meidän tilannetta tuossa kaveriporukan ryhmässä, josta aiemmin jo kirjoitin. Jotenkin kävi niin raskaaksi yhden onnellisen odottavan hehkutukset ja päivittäiset keskustelun aiheet asian ympärillä. Siis ihan päivittäin ollut sellaisia videoita tyyliin "täällä mä leikin kotia" ja työnteli uusia vaunuja. Tai sitten vauvamasusta tai uusista hankinnoista. Hän on myös pyydellyt mua töissä mittailemaan häneltä verensokereita yms. Tiedän, ettei hän tarkoituksella kaada suolaa haavoihin, siksi tuntui että nyt on pakko kertoa. Jos ei muuta niin ainakin sain yhden kiven sydämeltä pois. 💔

Tsemppiä kaikille ensi viikkoon ❤️

• Rakkaus
Reactions: näännä ja MyMa
Tervetuloa Vierailija ja onpa sulla ollut turhauttava polku tähän saakka! Toivotaan parasta jatkoon!
@Keltainenkukka92 olipas älytön kommentti babyshower-vieraalta, pakko olla elänyt jossain säkissä viimeiset 20 vuotta jos ei tiedä että tuollainen ei oo ok.
@pienitoiveemme hyvä että olit avoin kaveriporukalle ja toivottavasti vauvahehkutus vähenisi.

Mulla enää viikko seuraavaan käyntiin lääkärillä mutta lähden ensi viikoksi heti käynnin jälkeen kuitenkin vielä sinne mun jälkimmäiselle reissulle eli tositoimiin päästään vasta sen jälkeen. Mutta kyllä ne sieltä silti pikkuhiljaa lähestyy. Jos ymmärsin viimeksi oikein lääkärin arvion stimulaation kestosta niin mun kannattaisi (jotta saisin potentiaalisesti parhaan hyödyn aikataulultaan joustavista tutkimustyöpäivistä alkuviikosta) aloittaa se heti paluuta seuraavana päivänä ensi viikon la-aamuna. Mutta voihan olla että viikon päästä ilmenee että oon ymmärtänyt kaiken väärin ja munasarjatkin on jotenkin räjähtänyt eikä mitään voidakaan tehdä. XD

Täällä viikko lähtenyt sekavin fiiliksin liikkeelle. Saatiin vihdoin tulokset limakalvon tutkimuksista ja tulos oli normaali. Hoito jatkuu siis täysin samalla tavalla kuten tähänkin saakka, ei mitään muutoksia.

Positiivista tietysti se, ettei mitään kauheaa löytynyt, mutta nyt jäi täysin mysteeriksi se, miksi ei olla onnistuttu testattujen alkioiden kanssa. Ollaan siis tilanteessa, missä siirretään testattuja alkioita testattuun ympäristöön, ja kaiken pitäisi toimia, mutta tulokset puuttuvat. Nyt pitäisi vaan luottaa hoitosuunnitelmaan ja jatkaa yrittämistä (ja rahan säästämistä kaikesta muusta).

• Rakkaus
Reactions: näännä
@pienitoiveemme millaisen vastaanoton sait siellä sun työpaikan whatsapissa, kun kerroit asiasta? Mulla on ollut vähän eri tapa, täällä monet kannattaa avoimuutta jotta se omakin taakka olisi kevyempi kantaa ja muiden helpompi ymmärtää. Mä taas olen päättänyt salata mahdollisimman laajalta joukolta kaiken tän touhun.😆 En vaan jaksa olla selittämässä ja raportoimassa koko ajan sinne tänne, kun sitten ihmiset kuitenkin haluaa ymmärrettävästi kysyä miten hoidoissa menee jne. No yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle.😇

@näännä jos nyt ei kuitenkaan olisi ihan räjähtäneet ne munikset😂🫣 Kiva että homma etenee. Viikko menee toivottavasti nopeasti ja saat sitten seuraavia steppejä, onko enemmänkin ahdistunut olo vai tuntuuko hyvältä että alkaa tapahtua?!

@Toivotonvieralija no hyvä ettei nyt kuitenkaan ole löytynyt mitään selkeää vikaa, helpottavaa sikäli ettei tarvitse jossitella. Montako siirtoa sulle olikaan jo tehty? Eihän silti, vaikka olisi perfect alkio ja perfect limakalvo ja perfect ajankohta, niin aina vaan alkio tartu. 🤔 Ilman, että mikään varsinaisesti on pielessä. Tai siis että on mahdotonta optimoida kaikki, eihän luonnollisella tavallakaan joka kk tärppää vaikkei vikaa olisikaan. Mutta pitkää pinnaa ja rahapussia tämä kaikki vaatii...💸😣

Omat kuulumiset vielä, että kävin tänään Ovumiassa ja siellä oli kaikki ihan odotetusti.🙏🏽 Mulle ei ehkä oltu riittävän selkeästi tähdennetty, että tämä nyt käytettävä estrogeeni oli tavallaan juurikin sitä kohdun lopullista tyhjennystä varten km jälkeen. Tai siis olin kyllä ymmärtänyt että tämä oli välikierto, mutta kun olin vähän paiseissa kun sitä pientä lopputöhnää on km jäljiltä tullut, että apua menikö nyt joku sitten pieleen. Mutta ei mennyt, vaan nyt jatkan estradot laastarilla vielä viikon, sitten vuoto lääkkeillä ulos, siitä alkaa siirtokierto. Eli lokakuun alussa siirtoon jos kaikki sujuu hyvin!🤩 Ja limakalvokin oli kivasti nyt 6,2 mm (viimeksi tässä kohtaa oli 4,2 mm) eli estrogeeni ja varmaan se keskenmenokin on vaikuttanut positiivisesti limakalvon kasvuvauhtiin.

Tuli jotenkin ihan toiveikas ja hyvä olo tästä käynnistä. Jos me vielä onnistuttaisiin💜

@MyMa korjaan sen verran, että tämä ei sentään ollut mikään työporukan ryhmä vaan pieni 4hlö porukka töiden kautta tutuksi tulleita luotettavia ystäviä, jotka olen tuntenut jo vuosia ❤️ itsekkin olen pitänyt aika matalaa profiilia näistä jutuista ja kertonut nyt heidän lisäksi vain kahdelle muulle lähimmälle ystävälle.

Sain myötätuntoisen vastaanoton ja tuntui helpottavalta. Mutta toki olen jälkikäteen miettinyt että ehkä olisin voinut kertoa vaikka vain tälle vauvan odottelijalle. Mietin juuri tuota, että pitääkö nyt tilanteita ja fiiliksiä päivittää heille enemmänkin.

Samalla mietin puolisoa, hän taas ei juuri koe tarvetta puhua näistä kenenkään ulkopuolisen kanssa ja ei oikein ymmärrä mun tarvetta puhua ystäville. Ristiriitaisia tunteita 💔

@pienitoiveemme millaisen vastaanoton sait siellä sun työpaikan whatsapissa, kun kerroit asiasta? Mulla on ollut vähän eri tapa, täällä monet kannattaa avoimuutta jotta se omakin taakka olisi kevyempi kantaa ja muiden helpompi ymmärtää. Mä taas olen päättänyt salata mahdollisimman laajalta joukolta kaiken tän touhun. En vaan jaksa olla selittämässä ja raportoimassa koko ajan sinne tänne, kun sitten ihmiset kuitenkin haluaa ymmärrettävästi kysyä miten hoidoissa menee jne. No yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle.

@näännä jos nyt ei kuitenkaan olisi ihan räjähtäneet ne munikset🫣 Kiva että homma etenee. Viikko menee toivottavasti nopeasti ja saat sitten seuraavia steppejä, onko enemmänkin ahdistunut olo vai tuntuuko hyvältä että alkaa tapahtua?!

@Toivotonvieralija no hyvä ettei nyt kuitenkaan ole löytynyt mitään selkeää vikaa, helpottavaa sikäli ettei tarvitse jossitella. Montako siirtoa sulle olikaan jo tehty? Eihän silti, vaikka olisi perfect alkio ja perfect limakalvo ja perfect ajankohta, niin aina vaan alkio tartu. Ilman, että mikään varsinaisesti on pielessä. Tai siis että on mahdotonta optimoida kaikki, eihän luonnollisella tavallakaan joka kk tärppää vaikkei vikaa olisikaan. Mutta pitkää pinnaa ja rahapussia tämä kaikki vaatii...

Omat kuulumiset vielä, että kävin tänään Ovumiassa ja siellä oli kaikki ihan odotetusti. Mulle ei ehkä oltu riittävän selkeästi tähdennetty, että tämä nyt käytettävä estrogeeni oli tavallaan juurikin sitä kohdun lopullista tyhjennystä varten km jälkeen. Tai siis olin kyllä ymmärtänyt että tämä oli välikierto, mutta kun olin vähän paiseissa kun sitä pientä lopputöhnää on km jäljiltä tullut, että apua menikö nyt joku sitten pieleen. Mutta ei mennyt, vaan nyt jatkan estradot laastarilla vielä viikon, sitten vuoto lääkkeillä ulos, siitä alkaa siirtokierto. Eli lokakuun alussa siirtoon jos kaikki sujuu hyvin! Ja limakalvokin oli kivasti nyt 6,2 mm (viimeksi tässä kohtaa oli 4,2 mm) eli estrogeeni ja varmaan se keskenmenokin on vaikuttanut positiivisesti limakalvon kasvuvauhtiin.

Tuli jotenkin ihan toiveikas ja hyvä olo tästä käynnistä. Jos me vielä onnistuttaisiin

Ehdottomasti tuntuu hyvältä että alkaa tapahtua, ainut vaan että ei tunnu vieläkään että tapahtumat olisivat tarpeeksi lähellä. Ei jaksaisi odotella enää yhtään ja nyt noiden microgynonienkin haittavaikutukset alkaa jotenkin tuntua ja tympiä enemmän. En meinaa pystyä pesemään hampaita taaskaan kun yökötyttää, sama ollut kaikkien estrogeenia sisältävien lääkkeiden kanssa mutta nuo microgynonit on pahimmat. Lenkillä ärsyttää kun tissit hölskyy ja aristaa. No, vali vali, ollut jotenkin huono päivä tässä tai no tällainen perus maanantai. :D

Mutta hienoa kuulla @MyMa että asiat menee eteenpäin ja mehän ollaan siis aika yhtaikaa siirrossa jos tähdet osuu kohdilleen!

@Toivotonvieralija harmi että limakalvotutkimus ei tuonut mitään ratkaisuehdotusta hedelmättömyysongelmaan. Ei auta kuin toivoa että joku alkio tarttuisi viimein kiinni!

• Rakkaus
Vuoto on nyt loppunut ja sain neuvolasta ferritiinin mittaukseen (+perusverenkuva ja crp) lähetteen ja kävi niin näppärästi, että poikkesin jo verikokeissa. Kysäsin samalla myös koska ne ultraa varten otetut näytteet tulee mulle näkyviin, kun nythän sitä ultraa ei sitten ikinä tule eikä lääkäri/kätilö sitä mulle nähtäväksi avaa...?

• Tykkää
Reactions: Zelina ja näännä
@pienitoiveemme millaisen vastaanoton sait siellä sun työpaikan whatsapissa, kun kerroit asiasta? Mulla on ollut vähän eri tapa, täällä monet kannattaa avoimuutta jotta se omakin taakka olisi kevyempi kantaa ja muiden helpompi ymmärtää. Mä taas olen päättänyt salata mahdollisimman laajalta joukolta kaiken tän touhun. En vaan jaksa olla selittämässä ja raportoimassa koko ajan sinne tänne, kun sitten ihmiset kuitenkin haluaa ymmärrettävästi kysyä miten hoidoissa menee jne. No yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle.

@näännä jos nyt ei kuitenkaan olisi ihan räjähtäneet ne munikset🫣 Kiva että homma etenee. Viikko menee toivottavasti nopeasti ja saat sitten seuraavia steppejä, onko enemmänkin ahdistunut olo vai tuntuuko hyvältä että alkaa tapahtua?!

@Toivotonvieralija no hyvä ettei nyt kuitenkaan ole löytynyt mitään selkeää vikaa, helpottavaa sikäli ettei tarvitse jossitella. Montako siirtoa sulle olikaan jo tehty? Eihän silti, vaikka olisi perfect alkio ja perfect limakalvo ja perfect ajankohta, niin aina vaan alkio tartu. Ilman, että mikään varsinaisesti on pielessä. Tai siis että on mahdotonta optimoida kaikki, eihän luonnollisella tavallakaan joka kk tärppää vaikkei vikaa olisikaan. Mutta pitkää pinnaa ja rahapussia tämä kaikki vaatii...

Omat kuulumiset vielä, että kävin tänään Ovumiassa ja siellä oli kaikki ihan odotetusti. Mulle ei ehkä oltu riittävän selkeästi tähdennetty, että tämä nyt käytettävä estrogeeni oli tavallaan juurikin sitä kohdun lopullista tyhjennystä varten km jälkeen. Tai siis olin kyllä ymmärtänyt että tämä oli välikierto, mutta kun olin vähän paiseissa kun sitä pientä lopputöhnää on km jäljiltä tullut, että apua menikö nyt joku sitten pieleen. Mutta ei mennyt, vaan nyt jatkan estradot laastarilla vielä viikon, sitten vuoto lääkkeillä ulos, siitä alkaa siirtokierto. Eli lokakuun alussa siirtoon jos kaikki sujuu hyvin! Ja limakalvokin oli kivasti nyt 6,2 mm (viimeksi tässä kohtaa oli 4,2 mm) eli estrogeeni ja varmaan se keskenmenokin on vaikuttanut positiivisesti limakalvon kasvuvauhtiin.

Tuli jotenkin ihan toiveikas ja hyvä olo tästä käynnistä. Jos me vielä onnistuttaisiin

Ihana kuulla että siellä onnistunut lääkärikäynti takana ❤️ Ja lokakuu tulee tosi nopeasti, kohta olette jo seuraavassa siirrossa.

Meille on nyt tehty kaksi siirtoa ja enää yksi alkio löytyy pakkasesta, joten seuraavaan siirtoon lievästi sanottuna aikamoiset paineet.

@pienitoiveemme onpa harmi että tuli pessimismi-fiilis inssin jälkeen, mutta ehkä kun olet tosiaan kuulostanut vähän luovuttaneen niiden suhteen, niin nyt on se vaihe taputeltu, niin ehkä se tuskakin pääsi purkautumaan. Paitsi josko sitä kohta pärähtäisi plussa tikkuun😉 Meinaatko odottaa kiltisti testipäivään vai millainen hermo sulla on?😄 Onko yhtään mitään oloja tuntunut?

ja @Toivotonvieralija toivottavasti en kuulostanut liian töksäyttävältä tuossa kommentissa, että ei kaikki aina vaan tartu, ei ollut tarkoitus.😶 Sehän se siis niin peestä onkin, kun kaikki pitäisi olla superhienosti ja silti ei vaan onnista. Mulla oli toista lasta värkätessä siten, että huippualkioita, limakalvo hyvä jne jne, ja silti vasta neljäs siirto toi plussan (ja lapsen). Mutta siis ymmärrän ton tuskan ja paineen tosi hyvin, kun alkioita enää yksi jäljellä. Voimia tuohon tuskailuun.😣 Meillä on nyt vielä kaksi alkiota pakkasessa, uuteen IVF:ään ei lähdetä, joten kyllä se paine sieltä kans alkaa pikkuhiljaa hiipiä...

@näännä hei vähän kiva, että jos oltaisiinkin samoihin aikoihin siirrossa ja piinailemassa!🤩 Ja vielä jos @Karhurouvanen tulisi samaan kelkkaan🙏🏽 Miten muuten @Karhurouvanen lähdetkö huomenna Viroon vai mihin päädyit?

@tasaraha mahtavaa että vuoto loppui, sullakin sit aika nopeasti (?) vai kuinka kauan sulla nyt olikaan keskenmenosta? Miten henkinen puoli, onko yhtään pää selkiytynyt ja mikä on mieliala?❤️‍🩹

Mulla kävi siis ihan samoin, että olin juuri alkuviikolla käynyt seulontaverikokeissa ja sitten torstaina alkoi km. En koskaan saanut niitä verikokeiden tuloksia selville, enkä huomannut kyllä kysyä vaikka kävin sitten vielä neuvolassakin jälkipuinnilla. Mulla oli muuten ferritiini ennen km 54, eli edes jotenkin siedettävä (olin juuri 4kk syönyt lisärautaa työterv kautta). Nyt km jälkeen olin varma että sekin vähä olisi ihan romahtanut, mutta kävin kans viime uudessa vkolla mittauksessa ja oli 45 (CRP 0). Olin iloisesti yllättynyt, ettei ollut laskenut kuin 9 yksikköä km takia. No jatkan kuitenkin lisärautaa nyt 200 mg/päivä (+C), varmistin vielä Ovumiastakin että tämä on ihan ok. Jos nyt saisi tällä nostettua edes jonkun verran. Hemppa oli nyt 127 eli inasen matala, mulla normi arvo on noin 135.

@MyMa
Vuoto kesti vain reilun viikon. Oon ihan ihmeissäni tästä. Viime kertainen luonnollinen km kesti vuotona paljon pidempään. Mielenkiinnosta tein eilen r-testin, jossa vielä viiva näkyvissä, mutta todella haaleana. Ja ehkä tämä km oli helppo hyväksyä, kun kohtu oli tyhjä. En odottanut näkeväni mitään tunnistettavaa tyhjennyksessä.

Miten muuten te HUSilla hoidossa olevat (muutkin voivat vastata) niin mitä suunnittelukäynnin jälkeen tapahtuu? Saan alkaa heti syömään lääkkeitä ja siitä toimenpiteeseen? Pääseekö vielä tänä vuonna jotain jopa tapahtumaan?! Vai onko taas joku prkleen jono.

Pää niin sekaisin etten kykene kommentoimaan muuta.

Äsken käytiin varhaisultrassa, sieltä löysi yksi (luojan kiitos vain yksi tällä kertaa) kohdunsisäinen tyyppi, joka vastasi 7+1 juuri niin kuin olin laskenut. Syke vahva. Eli toistaiseksi kaikki niin hyvin kuin voi olla. Olen niin hämmentynyt ja helpottunut.

Ihania uutisia, lämpimät onnittelut 💕 Voin vain kuvitella mitä tunteiden vuoristorataa joudut tällä hetkellä käymään läpi. Ihanaa, että kaikki näytti olevan kunnossa!

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Pää niin sekaisin etten kykene kommentoimaan muuta.

Äsken käytiin varhaisultrassa, sieltä löysi yksi (luojan kiitos vain yksi tällä kertaa) kohdunsisäinen tyyppi, joka vastasi 7+1 juuri niin kuin olin laskenut. Syke vahva. Eli toistaiseksi kaikki niin hyvin kuin voi olla. Olen niin hämmentynyt ja helpottunut.

Ihanat uutiset @Keltainenkukka92 , onneksi olkoon teille! 🥰🙏🏽 Olen todella, todella aidosti iloinen teidän puolesta, mutta ei voi silti olla rehellisesti sanomatta että samaan aikaan olen kateellinen. Silti ihana asia ❤

Onko oloja? 😇

Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Kiitos ♥️
Ja saa olla kateellinen tai tuntea mitä tahansa - todellakin ymmärrän enkä ota henkilökohtaisesti. Vaikka itse olen osannut aidosti iloita tämän ryhmän onnistumisista niin muut raskaudet ovat aiheuttaneet surua, vitutusta ja kateutta näin kaunistelematta.

Ja tässä ryhmässä tiedetään että paska voi osua tuulettimeen paljon myöhemminkin, kuitenkin vasta rv8...

Juuri tänään ei ole ollut oireita mutta lievää pahoinvointia, huimausta ja väsymystä sekä ummetusta ollut kaverina tässä viimeisen viikon aikana. Henkisesti olen enemmän hämmentynyt kuin iloinen tällä hetkellä, olin niin psyykannut itseni etukäteen siihen ettei kaikki välttämättä hyvin.

• Rakkaus
Reactions: Zelina ja MyMa
@pienitoiveemme onpa harmi että tuli pessimismi-fiilis inssin jälkeen, mutta ehkä kun olet tosiaan kuulostanut vähän luovuttaneen niiden suhteen, niin nyt on se vaihe taputeltu, niin ehkä se tuskakin pääsi purkautumaan. Paitsi josko sitä kohta pärähtäisi plussa tikkuun Meinaatko odottaa kiltisti testipäivään vai millainen hermo sulla on? Onko yhtään mitään oloja tuntunut?

ja @Toivotonvieralija toivottavasti en kuulostanut liian töksäyttävältä tuossa kommentissa, että ei kaikki aina vaan tartu, ei ollut tarkoitus. Sehän se siis niin peestä onkin, kun kaikki pitäisi olla superhienosti ja silti ei vaan onnista. Mulla oli toista lasta värkätessä siten, että huippualkioita, limakalvo hyvä jne jne, ja silti vasta neljäs siirto toi plussan (ja lapsen). Mutta siis ymmärrän ton tuskan ja paineen tosi hyvin, kun alkioita enää yksi jäljellä. Voimia tuohon tuskailuun. Meillä on nyt vielä kaksi alkiota pakkasessa, uuteen IVF:ään ei lähdetä, joten kyllä se paine sieltä kans alkaa pikkuhiljaa hiipiä...

@näännä hei vähän kiva, että jos oltaisiinkin samoihin aikoihin siirrossa ja piinailemassa! Ja vielä jos @Karhurouvanen tulisi samaan kelkkaan Miten muuten @Karhurouvanen lähdetkö huomenna Viroon vai mihin päädyit?

@tasaraha mahtavaa että vuoto loppui, sullakin sit aika nopeasti (?) vai kuinka kauan sulla nyt olikaan keskenmenosta? Miten henkinen puoli, onko yhtään pää selkiytynyt ja mikä on mieliala?‍🩹

Mulla kävi siis ihan samoin, että olin juuri alkuviikolla käynyt seulontaverikokeissa ja sitten torstaina alkoi km. En koskaan saanut niitä verikokeiden tuloksia selville, enkä huomannut kyllä kysyä vaikka kävin sitten vielä neuvolassakin jälkipuinnilla. Mulla oli muuten ferritiini ennen km 54, eli edes jotenkin siedettävä (olin juuri 4kk syönyt lisärautaa työterv kautta). Nyt km jälkeen olin varma että sekin vähä olisi ihan romahtanut, mutta kävin kans viime uudessa vkolla mittauksessa ja oli 45 (CRP 0). Olin iloisesti yllättynyt, ettei ollut laskenut kuin 9 yksikköä km takia. No jatkan kuitenkin lisärautaa nyt 200 mg/päivä (+C), varmistin vielä Ovumiastakin että tämä on ihan ok. Jos nyt saisi tällä nostettua edes jonkun verran. Hemppa oli nyt 127 eli inasen matala, mulla normi arvo on noin 135.

Ei tarvitse pahoitella, päinvastoin yritän kääntää omat ajatukset enemmän tuohon suuntaan, että vaikka olisikin hyvä kierto ja alkio niin siitä huolimatta raskaus ei aina ala. Mutta huomaan itsessäni että tämä mindsetti on vaikea omaksua testattujen alkioiden kanssa, todennäköisyys epäonnistua kaksi kertaa peräkkäin on alle 10%, joten meillä on käynyt todella todella huono tuuri tai sitten ongelman syytä ei ole löytynyt.

Kiitos tsempeistä <3

• Surullinen
Tänne on tullut valtavasti tekstiä, kun on mennyt vähän taustailuksi. En siis kaikkea varmasti muista kommentoida, mutta ihanan aktiivista keskustelua 🤗

Ihan ekaksi @Keltainenkukka92 niiiin paljon onnea ❤️ 😍 Ihan mielettömiä uutisia teidän taipaleen jälkeen 🥹

@Toivotonvieralija hyvä, että testeissä oli kaikki kunnossa, mutta ymmärrän myös turhautumisen. Ois tavallaan helpompi hyväksyä negat, jos niille olisi selkeä syy. Toivon sydämeni pohjasta, että onnistutte sillä viimeisellä alkiolla ❤️

Meillä on myös kaksi alkiota jäljellä ja ainakin alunperin oli ajatus, että ne siirretään ja sitten hoidot on meidän osalta ohi. Mikäli kuitenkin huomisen lääkärissä (tai tulevassa operaatiossa) pystyttäisiin vahvistamaan munanjohdinten neste syyksi epäonnistumisille, voitaisiin ehkä harkita kokeilla vielä toista lahjoittajaa. Vähän ollaan kahden vaiheilla - toisaalta ois myös helpottavaa jatkaa elämää ilman tätä hoitorumbaa. Henkisesti ollut rankka matka. Ja toki talouspuoltakin on pakko miettiä, yli 20 000€ on jo uponnut hoitoihin.

@pienitoiveemme ei kannata vielä luovuttaa, kyllä niillä insseilläkin plussia tulee 🤞Tsemppiä piinailuun!

Ihanaa @MyMa ja @näännä että sielläkin päästään pian tositoimiin 😍

Mulla on todennäköisesti huomenna kp 1 ja tietysti se lääkäriaika just siinä. Menkat ei oo este tutkimukselle, mutta itselläni on vaan tosi epämukava olo mennä gynelle menkkojen aikaan 😫

@Keltainenkukka92 Onnea Miljoonasti, voin vaan kuvitella mitkä fiilikset🤩🤩🤩

@MyMa Joo siis eihän nyt tietty voikaan pysyä perässä kaikkien kuvioissa ja varsinkaan mun kun käyn ristiin rastiin Virossa, Felicitaksessa ja Naistenklinikalla🥴 Mulla on siis Virossa ne hoidot ja käyn pääsääntöisesti kaikki ultrat ym siellä, noi Naikkarille käynnit, mitä olis siis ollu viime pe joka meni ohi sen oksennustaudin takia, olis ollu siis siihen pitkittyneeseen km-vuotoon liittyvää mutta nyt siis tosiaan näyttää että se olisi loppu, 6 viikkoa kesti kaikkinensa. Felicitaksessa oon käyny jonkun kerran folliultrassa ja nyt vaan ihan keskustelemassa näistä huonosti menneistä lahja-alkiohoidoista. Mutta siis Viron lääkäriä en oo tavannut viimeksi kuin varhaisultrassa pari kk sitten eli varsinaista hoidonsuunnitteluakaan ei olla vielä tehty - tai itse olen toki sen tehnyt🤣

Nyt ollaan laivalla, lasten kanssa, ollaan menty yleensä tälleen että yö laivalla ja sitten ollaan jo aamusta Virosta, en oikeen tykkää niistä päiväristeilyjen aikaisista lähdöistä kun pitäis jo joskus 6:40 seistä bussipysäkillä niin mieluummin näin niin pysyy rento meininki ja hyvä fiilis, päiväretken merkeissä aina näitä reissuja tehdään😁 Huomenna siis se ultra👍

Voihan toivottomuus @toivotonvierailija😟😟😟

Miten sieltäkään nyt ei syytä löytynyt😟 Onhan toi nyt ihan tosi epäreilua että kaksi testattua jo siirretty tuloksetta😟 Oliko sulla siirrot luonnonkiertoon vai lääkkeelliseen? Oliko ovis todennettu/progesteroni katottu ja kaikki tollaset perusjutut varmaan tsekattu? Onko Prednisolonesta mitään puhetta ollu? Oliko sulla millanen tausta että onko raskauksia/plussia hoidoilla tai ilman? Mulla on siis kaksi lasta ivf:llä omilla soluilla ja tulivat suht helposti ekasta blastonsiirrosta molemmat ja nyt olen siis lahja-alkiohoidoissa (mutta ”hyviä” luovuttajien sukusoluja, ei siis pariskuntien ylijäämäalkioita ja nyt viimeisin yritys eri sukusoluilla) ja neljä blastoa siirretty, ei testattuja toki, ja tuloksena vaan kemiallinen, nega, tuulimuna ja tää viimeisin km ja Viron lääkärin ehdotus on kokeilla nyt seuraava siirto Klexanen ja Presnisolonen kanssa, Suomen lääkäri piti Klexanea turhana/perusteettomana mutta Prednisolonea hyvänä ideana ja sanoi että on tutkittu että naisiöle, kenelle on tehty useita alkionsiirtoja, voi tullaan vähän ”hyljintää” alkioita kohtaan. Tämmöstä vaan tuli mieleen.

• Rakkaus

Yhteistyössä