V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Moikka! Liityn uutena tänne. Taustana, että ikää 37 ja käyn hoidoissa yksityisellä itsellisenä. AMH on matala, 0,87, muuten ei ainakaan tiedossa mitään sairauksia. DHEAa ja Ubikinonia syön. Rauta-arvot mitattu.
Puolitoista vuotta hoitoja jo takana ja vain 4 inssiä saatu tehtyä kun oviksi missattiin moneen kertaan ennen kuin lääkärini oppi onneksi tuntemaan kiertoa minua paremmin. Lh-huippu tulee nopeasti ja lisäksi munasolu jostain syystä on aina kasvanut tosi hitaasti kunnes juuri ennen ovulaatio kirii jopa 10 mm parissa päivässä.
Yksi inssi tehty ilman lääkkeitä ja kolme lääkkeillä, ei raskauksia, joten nyt siirryin ivf-hoitoihin. Tarkoitus oli päästä lyhyen kaavan punktioon ensi viikolla mutta jostain syystä munasolut eivät lähteneet kasvamaan lainkaan hevoskuurilla Pergoverista Seuraava yritys pitkällä kaavalla ja Synarella plus Gonalilla.
Pelottaa ihan hirveästi että mitä jos munasolut eivät lähde kasvamaan Ja mietityttää että mistä se nyt johtuu kun puolitoista vuotta olen ultran mukaan ovuloinut joka kuukausi ja insseihin on hyvin kasvanut iso 22-26 mm folli.
@pienitoiveemme millaisen vastaanoton sait siellä sun työpaikan whatsapissa, kun kerroit asiasta? Mulla on ollut vähän eri tapa, täällä monet kannattaa avoimuutta jotta se omakin taakka olisi kevyempi kantaa ja muiden helpompi ymmärtää. Mä taas olen päättänyt salata mahdollisimman laajalta joukolta kaiken tän touhun. En vaan jaksa olla selittämässä ja raportoimassa koko ajan sinne tänne, kun sitten ihmiset kuitenkin haluaa ymmärrettävästi kysyä miten hoidoissa menee jne. No yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle.
@näännä jos nyt ei kuitenkaan olisi ihan räjähtäneet ne muniksetKiva että homma etenee. Viikko menee toivottavasti nopeasti ja saat sitten seuraavia steppejä, onko enemmänkin ahdistunut olo vai tuntuuko hyvältä että alkaa tapahtua?!
@Toivotonvieralija no hyvä ettei nyt kuitenkaan ole löytynyt mitään selkeää vikaa, helpottavaa sikäli ettei tarvitse jossitella. Montako siirtoa sulle olikaan jo tehty? Eihän silti, vaikka olisi perfect alkio ja perfect limakalvo ja perfect ajankohta, niin aina vaan alkio tartu. Ilman, että mikään varsinaisesti on pielessä. Tai siis että on mahdotonta optimoida kaikki, eihän luonnollisella tavallakaan joka kk tärppää vaikkei vikaa olisikaan. Mutta pitkää pinnaa ja rahapussia tämä kaikki vaatii...
Omat kuulumiset vielä, että kävin tänään Ovumiassa ja siellä oli kaikki ihan odotetusti. Mulle ei ehkä oltu riittävän selkeästi tähdennetty, että tämä nyt käytettävä estrogeeni oli tavallaan juurikin sitä kohdun lopullista tyhjennystä varten km jälkeen. Tai siis olin kyllä ymmärtänyt että tämä oli välikierto, mutta kun olin vähän paiseissa kun sitä pientä lopputöhnää on km jäljiltä tullut, että apua menikö nyt joku sitten pieleen. Mutta ei mennyt, vaan nyt jatkan estradot laastarilla vielä viikon, sitten vuoto lääkkeillä ulos, siitä alkaa siirtokierto. Eli lokakuun alussa siirtoon jos kaikki sujuu hyvin! Ja limakalvokin oli kivasti nyt 6,2 mm (viimeksi tässä kohtaa oli 4,2 mm) eli estrogeeni ja varmaan se keskenmenokin on vaikuttanut positiivisesti limakalvon kasvuvauhtiin.
Tuli jotenkin ihan toiveikas ja hyvä olo tästä käynnistä. Jos me vielä onnistuttaisiin
@pienitoiveemme millaisen vastaanoton sait siellä sun työpaikan whatsapissa, kun kerroit asiasta? Mulla on ollut vähän eri tapa, täällä monet kannattaa avoimuutta jotta se omakin taakka olisi kevyempi kantaa ja muiden helpompi ymmärtää. Mä taas olen päättänyt salata mahdollisimman laajalta joukolta kaiken tän touhun. En vaan jaksa olla selittämässä ja raportoimassa koko ajan sinne tänne, kun sitten ihmiset kuitenkin haluaa ymmärrettävästi kysyä miten hoidoissa menee jne. No yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle.
@näännä jos nyt ei kuitenkaan olisi ihan räjähtäneet ne muniksetKiva että homma etenee. Viikko menee toivottavasti nopeasti ja saat sitten seuraavia steppejä, onko enemmänkin ahdistunut olo vai tuntuuko hyvältä että alkaa tapahtua?!
@Toivotonvieralija no hyvä ettei nyt kuitenkaan ole löytynyt mitään selkeää vikaa, helpottavaa sikäli ettei tarvitse jossitella. Montako siirtoa sulle olikaan jo tehty? Eihän silti, vaikka olisi perfect alkio ja perfect limakalvo ja perfect ajankohta, niin aina vaan alkio tartu. Ilman, että mikään varsinaisesti on pielessä. Tai siis että on mahdotonta optimoida kaikki, eihän luonnollisella tavallakaan joka kk tärppää vaikkei vikaa olisikaan. Mutta pitkää pinnaa ja rahapussia tämä kaikki vaatii...
Omat kuulumiset vielä, että kävin tänään Ovumiassa ja siellä oli kaikki ihan odotetusti. Mulle ei ehkä oltu riittävän selkeästi tähdennetty, että tämä nyt käytettävä estrogeeni oli tavallaan juurikin sitä kohdun lopullista tyhjennystä varten km jälkeen. Tai siis olin kyllä ymmärtänyt että tämä oli välikierto, mutta kun olin vähän paiseissa kun sitä pientä lopputöhnää on km jäljiltä tullut, että apua menikö nyt joku sitten pieleen. Mutta ei mennyt, vaan nyt jatkan estradot laastarilla vielä viikon, sitten vuoto lääkkeillä ulos, siitä alkaa siirtokierto. Eli lokakuun alussa siirtoon jos kaikki sujuu hyvin! Ja limakalvokin oli kivasti nyt 6,2 mm (viimeksi tässä kohtaa oli 4,2 mm) eli estrogeeni ja varmaan se keskenmenokin on vaikuttanut positiivisesti limakalvon kasvuvauhtiin.
Tuli jotenkin ihan toiveikas ja hyvä olo tästä käynnistä. Jos me vielä onnistuttaisiin
Ihana kuulla että siellä onnistunut lääkärikäynti takana Ja lokakuu tulee tosi nopeasti, kohta olette jo seuraavassa siirrossa.
Meille on nyt tehty kaksi siirtoa ja enää yksi alkio löytyy pakkasesta, joten seuraavaan siirtoon lievästi sanottuna aikamoiset paineet.
Pää niin sekaisin etten kykene kommentoimaan muuta.
Äsken käytiin varhaisultrassa, sieltä löysi yksi (luojan kiitos vain yksi tällä kertaa) kohdunsisäinen tyyppi, joka vastasi 7+1 juuri niin kuin olin laskenut. Syke vahva. Eli toistaiseksi kaikki niin hyvin kuin voi olla. Olen niin hämmentynyt ja helpottunut.
Pää niin sekaisin etten kykene kommentoimaan muuta.
Äsken käytiin varhaisultrassa, sieltä löysi yksi (luojan kiitos vain yksi tällä kertaa) kohdunsisäinen tyyppi, joka vastasi 7+1 juuri niin kuin olin laskenut. Syke vahva. Eli toistaiseksi kaikki niin hyvin kuin voi olla. Olen niin hämmentynyt ja helpottunut.
@pienitoiveemme onpa harmi että tuli pessimismi-fiilis inssin jälkeen, mutta ehkä kun olet tosiaan kuulostanut vähän luovuttaneen niiden suhteen, niin nyt on se vaihe taputeltu, niin ehkä se tuskakin pääsi purkautumaan. Paitsi josko sitä kohta pärähtäisi plussa tikkuun Meinaatko odottaa kiltisti testipäivään vai millainen hermo sulla on? Onko yhtään mitään oloja tuntunut?
ja @Toivotonvieralija toivottavasti en kuulostanut liian töksäyttävältä tuossa kommentissa, että ei kaikki aina vaan tartu, ei ollut tarkoitus. Sehän se siis niin peestä onkin, kun kaikki pitäisi olla superhienosti ja silti ei vaan onnista. Mulla oli toista lasta värkätessä siten, että huippualkioita, limakalvo hyvä jne jne, ja silti vasta neljäs siirto toi plussan (ja lapsen). Mutta siis ymmärrän ton tuskan ja paineen tosi hyvin, kun alkioita enää yksi jäljellä. Voimia tuohon tuskailuun. Meillä on nyt vielä kaksi alkiota pakkasessa, uuteen IVF:ään ei lähdetä, joten kyllä se paine sieltä kans alkaa pikkuhiljaa hiipiä...
@näännä hei vähän kiva, että jos oltaisiinkin samoihin aikoihin siirrossa ja piinailemassa! Ja vielä jos @Karhurouvanen tulisi samaan kelkkaan Miten muuten @Karhurouvanen lähdetkö huomenna Viroon vai mihin päädyit?
@tasaraha mahtavaa että vuoto loppui, sullakin sit aika nopeasti (?) vai kuinka kauan sulla nyt olikaan keskenmenosta? Miten henkinen puoli, onko yhtään pää selkiytynyt ja mikä on mieliala?
Mulla kävi siis ihan samoin, että olin juuri alkuviikolla käynyt seulontaverikokeissa ja sitten torstaina alkoi km. En koskaan saanut niitä verikokeiden tuloksia selville, enkä huomannut kyllä kysyä vaikka kävin sitten vielä neuvolassakin jälkipuinnilla. Mulla oli muuten ferritiini ennen km 54, eli edes jotenkin siedettävä (olin juuri 4kk syönyt lisärautaa työterv kautta). Nyt km jälkeen olin varma että sekin vähä olisi ihan romahtanut, mutta kävin kans viime uudessa vkolla mittauksessa ja oli 45 (CRP 0). Olin iloisesti yllättynyt, ettei ollut laskenut kuin 9 yksikköä km takia. No jatkan kuitenkin lisärautaa nyt 200 mg/päivä (+C), varmistin vielä Ovumiastakin että tämä on ihan ok. Jos nyt saisi tällä nostettua edes jonkun verran. Hemppa oli nyt 127 eli inasen matala, mulla normi arvo on noin 135.