@sara3 hyvin olet asiaa kyllä monelta eri taholta pohtinut. Listaihminen täälläkin hep

ja siis todellakin ymmärrän sen ketutuksen rahanmenosta, vaikka tietysti pitää olla tyytyväinen jos hoitoon pääseminen ei jää siitä kiinni, mutta onhan se "piikki auki" tyylikin aika inhottavaa. Keksis aika monta muuta kivempaa juttua kuin ne hoitojen laskut...
Ja se epäreiluus, että suurimmalle osalle ihmisistä lasten tekeminen ei maksa _mitään_ ja että ylipäätään voi vaan harrastaa seksiä omassa sängyssä, mikä yleensä on vielä mukavaa, siinäpä taas miettimistä kun itse makaa 1653:tta kertaa tänä vuonna jalat levällään klinikan pöydällä ja poislähtiessä saa 250e laskun käteen. Ai niin ja lasta ei siltikään meinaa kuulua. Onneks ei katkeroidu tässä touhussa!
Vielä tosta miehen roolista; kyllä tosiaan se kuppiin ruiskaisukin on aika tympeä juttu. Mutta kyllähän se naisen osa on silti moninkerroin raskaampi, varsinkin jos IVF:ään menee

mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. No epäsuhtaa olisi siinäkin, jos miehellä ei olisi hoidossa mitään aktiivista roolia. Kuten meillä ei nyt alkionsiirtovaiheessa ole. Tästä ollaan kyllä riideltykin
Mutta ihan hieno asia, jos alat kallistua IVF puolelle

tai siis itse jotenkin kyllä tsemppaan siihen suuntaan.
@Karhurouvanen toi keltarauhasen näkyminen ultrassa on muuten hyvä pointti, että se vois toimia "todisteena"

mut jos et nyt menisi tulevalla vkolla Viroon, niin meniskö tää kierto sit ohi ja palaisit ens kierrossa Suomen lääkärille? Sori mä tipuin ehkä jo kärryiltä

Ei se haittaa jos et muista geelin nimeä, ehkä tolla kuvauksella jo mun lääkäri tunnistaa
Kiitos kysymästä tässä on mennyt aika vaihtelevasti. Eniten ehkä nyt jotenkin kyrsii se miten "vakavaksi" tää yritys meni km jälkeen. Mä ajattelen näitä hoitoja siis lähes koko ajan nyt, ja en haluaisi, kun olis ihan elämäkin elettävänä. Ja keskenmenosta päällimmäisenä on jäänyt katkeruus ja epäreiluuden tunne, siis se miten vielä kaiken muun lapsettomuuden päälle piti tollainenkin vielä käydä.
Välillä on tulevaa yritystä ajatellen tosi tsemppi olo, välillä alan jo tehdä surutyötä että ei tuu meille vauvaa enää. Ja nyt on eilen ja tänään ollu pientä menkkajomon tunnetta ja pientä punertavaa ruskeaa vuotoa (pyyhiessä). Enpä tiedä mitä ihmettä tämä nyt olisi, menkat ei käytännössä voi olla mun taustalla, sit taas km vuotokin tuntuu oudolta kun oli jo 2,5 vkoa ilman lähes mitään

huomenna siis seuraava käynti ja ultra, pohjustan jo ajatusta että kohdussa olis siltikin jotain jämää ja nyt joku hiton tulehduskin varmaan vielä tulossa. Ja sit ei päästäisikään etenemään seuraavaan kiertoon. Aika semmosta pessimismin itselleen syöttämistä nyt ollut.
Ja voi
@Keltainenkukka92 sun tuntien laskemista, niin symppistä ja ihanaakin


oot varmaan jo ihan hermoraunio, jaksuja siihen

no pian mekin kuulemme uutiset, tuuthan juosten kertomaan mitä siellä näkyi

tuleeko miehesi mukaan ultraan?
Meidän lapset kysyi tänään, että tuleeko meille vielä lisää lapsia

mistä ne tuonkin oli keksinyt. Aika "kiva" veitsenisku sieluun oli tuo.