Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos
Ja saa olla kateellinen tai tuntea mitä tahansa - todellakin ymmärrän enkä ota henkilökohtaisesti. Vaikka itse olen osannut aidosti iloita tämän ryhmän onnistumisista niin muut raskaudet ovat aiheuttaneet surua, vitutusta ja kateutta näin kaunistelematta.

Ja tässä ryhmässä tiedetään että paska voi osua tuulettimeen paljon myöhemminkin, kuitenkin vasta rv8...

Juuri tänään ei ole ollut oireita mutta lievää pahoinvointia, huimausta ja väsymystä sekä ummetusta ollut kaverina tässä viimeisen viikon aikana. Henkisesti olen enemmän hämmentynyt kuin iloinen tällä hetkellä, olin niin psyykannut itseni etukäteen siihen ettei kaikki välttämättä hyvin.

Joo ei kannatakaan ottaa henkilökohtaisesti, koska mä oon tasaisen kateellinen ihan joka ikiselle joka tulee just nyt raskaaksi, tavalla tai toisella 😄 silti samaan aikaan oikeasti sydäntä lämmittää toi teidän raskaus, siis vitsi mikä ajoitus luomuplussalle sun elämässä, juuri kun kaikki amh:t sun muut huonot, stimulaatio keskeytyi jne. Kyllä toi on nyt ment to be 🫶🏽 ja vaikka tälle palstalle on tota epäonnistumista nyt kasaantunut, niin sehän ei tarkoita sun onnistumisen kannalta mitään. Oddsit on edelleen todellakin sun puolella, että kaikki menee hyvin ❤️🙏🏽🐣

@pienitoiveemme tuleeko yleensä/tuliko sulle siis mitään tukilääkettä inssin jälkeen? Vai ihan nyt sit vaan "omillasi" olet? Tuntuu jotenkin niin hurjalta, kun alkionsiirroissa kauhea arsenaali lääkkeitä aina 😄 (eiku ai niin, silleen ne ihmiset tosiaan raskaaksi tulee, että siittiöt ihan vaan ui kohtuun ja det var det sitte...)

@Mariamimi kiva kuulla sunkin kuulumisia 🙂 eli huomenna olisit sit jo ehkä viisaampi sen nesteen suhteen? Kyllä kaikkea sitä voikaan tässä hommassa tulla eteen. Ja joo, en kans kauheesti välittäisi menkoissa mennä gynen pöydälle, mutta tää nyt on tätä sit 😒

@Karhurouvanen hienoa että päätit lähteä sinne Viroon! Toivottavasti siellä lääkäri on nyt sun kanssa samoilla linjoilla 🤞🏽 ja ihana miten oot myynyt nuo käynnit lapsille retkipäivinä 🥰 se on sitä normi elämää tän kaiken yrittämisen sivussa!

Mulla on käynyt nyt tää perinteinen, että alkaa nähdä vauvoja ja raskaana olevia joka puolella ympärillään. Mahoja suorastaan vyöryy joka nurkan takaa.

@sara3 hyvin olet asiaa kyllä monelta eri taholta pohtinut. Listaihminen täälläkin hep 😉 ja siis todellakin ymmärrän sen ketutuksen rahanmenosta, vaikka tietysti pitää olla tyytyväinen jos hoitoon pääseminen ei jää siitä kiinni, mutta onhan se "piikki auki" tyylikin aika inhottavaa. Keksis aika monta muuta kivempaa juttua kuin ne hoitojen laskut...

Ja se epäreiluus, että suurimmalle osalle ihmisistä lasten tekeminen ei maksa _mitään_ ja että ylipäätään voi vaan harrastaa seksiä omassa sängyssä, mikä yleensä on vielä mukavaa, siinäpä taas miettimistä kun itse makaa 1653:tta kertaa tänä vuonna jalat levällään klinikan pöydällä ja poislähtiessä saa 250e laskun käteen. Ai niin ja lasta ei siltikään meinaa kuulua. Onneks ei katkeroidu tässä touhussa!

Vielä tosta miehen roolista; kyllä tosiaan se kuppiin ruiskaisukin on aika tympeä juttu. Mutta kyllähän se naisen osa on silti moninkerroin raskaampi, varsinkin jos IVF:ään menee 🫣 mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. No epäsuhtaa olisi siinäkin, jos miehellä ei olisi hoidossa mitään aktiivista roolia. Kuten meillä ei nyt alkionsiirtovaiheessa ole. Tästä ollaan kyllä riideltykin 😞

Mutta ihan hieno asia, jos alat kallistua IVF puolelle 👍🏽 tai siis itse jotenkin kyllä tsemppaan siihen suuntaan.

@Karhurouvanen toi keltarauhasen näkyminen ultrassa on muuten hyvä pointti, että se vois toimia "todisteena" 😉 mut jos et nyt menisi tulevalla vkolla Viroon, niin meniskö tää kierto sit ohi ja palaisit ens kierrossa Suomen lääkärille? Sori mä tipuin ehkä jo kärryiltä 🫣
Ei se haittaa jos et muista geelin nimeä, ehkä tolla kuvauksella jo mun lääkäri tunnistaa 😀

Kiitos kysymästä tässä on mennyt aika vaihtelevasti. Eniten ehkä nyt jotenkin kyrsii se miten "vakavaksi" tää yritys meni km jälkeen. Mä ajattelen näitä hoitoja siis lähes koko ajan nyt, ja en haluaisi, kun olis ihan elämäkin elettävänä. Ja keskenmenosta päällimmäisenä on jäänyt katkeruus ja epäreiluuden tunne, siis se miten vielä kaiken muun lapsettomuuden päälle piti tollainenkin vielä käydä.

Välillä on tulevaa yritystä ajatellen tosi tsemppi olo, välillä alan jo tehdä surutyötä että ei tuu meille vauvaa enää. Ja nyt on eilen ja tänään ollu pientä menkkajomon tunnetta ja pientä punertavaa ruskeaa vuotoa (pyyhiessä). Enpä tiedä mitä ihmettä tämä nyt olisi, menkat ei käytännössä voi olla mun taustalla, sit taas km vuotokin tuntuu oudolta kun oli jo 2,5 vkoa ilman lähes mitään 🤷🏽‍♀️ huomenna siis seuraava käynti ja ultra, pohjustan jo ajatusta että kohdussa olis siltikin jotain jämää ja nyt joku hiton tulehduskin varmaan vielä tulossa. Ja sit ei päästäisikään etenemään seuraavaan kiertoon. Aika semmosta pessimismin itselleen syöttämistä nyt ollut. 😓

Ja voi @Keltainenkukka92 sun tuntien laskemista, niin symppistä ja ihanaakin 😄💜 oot varmaan jo ihan hermoraunio, jaksuja siihen 😬 no pian mekin kuulemme uutiset, tuuthan juosten kertomaan mitä siellä näkyi 😌 tuleeko miehesi mukaan ultraan?

Meidän lapset kysyi tänään, että tuleeko meille vielä lisää lapsia 😭 mistä ne tuonkin oli keksinyt. Aika "kiva" veitsenisku sieluun oli tuo.

Jaan täysin tuon kokemuksen että ”yrityksestä ok tullut vakavaa”. Mä lähdin alunperin ihan rennolla mielellä ja tunsin itseni jopa vähän ”huijariksi” että näin sitä vaan helposti voi tulla raskaaksi lahjasoluilla, tosta noin vaan - no ei mennytkään ihan niin. Teillä vielä kun on omasoluhoidot niin on silleen vielä vähän kovemmat panokset pelissä, siis kun niitä omia soluja on useimmiten saatavilla suht rajallinen määrä ja uus ifv on aina raskas paikka niin ihan jo silläkin ja varsinkin jos teillä on ajatuksena ettei uutta ivf:fää enää. On se niin epäreilua tää koko homma.

Ja nuo raskausmahat ja vauvat, mä en kestä yhtään, ei huvita asukaspuistossakaan käydä kun siellä jos jossain niitä näkee ja aina kun näkee raskausmahan niin ensimmäinen ajatus kateus ja katkeruus ja heti ajattelen että tuokin on tuon raskauden satavarmasti helpolla tosta noin vaan saanut. Ja vielä kun moni voivottelee raskauttaan, no eihän siinä mitään saahan sitä sinänsä voivotella mutta kun mä rakastaisin nimenomaan sitä raskausaikaa, se on musta ihan maagisen huippuihanaa ja haluaisin vauvan lisäksi myös (vielä ainakin kerran) kokea sen ihanan raskausajan. Oon nauttinu niistä niin paljon eikä oo yhtään ollu ollu kiire synnyttämään, oon aatellu että joka hetken haluan nauttia minkä voin! No joo tää nyt menee vähän ehkä ylisanaiseksi raskauden ylistykseksi mutta niin se vaan kyllä on, oon niiin paljon nauttinut raskauksista - ja synnytyksistä, ne on ollu ihan niin upeita ne synnytykset, oon ihan superwomanina viilettänyt pitkin sairaalan käytäviä synnytyksen jälkeen kun on ollu niin mahtava olo! Ja se kun tulee vauvan kanssa kotiin - tässäpä sitä, muina miehinä astutaan kotiin uuden oman vauvan kanssa <3

Sitten kuunnella kaikkia helposti raskautuvien juttuja kuinka laskevat vuosia että helpottaa kun tämä uusinkin lapsi on jo koulussa ja muuta tollasta. Itellä tuntuu että tää pikkulapsiaika vaan hupenee läpi sormien enkä haluais kuin hidastaa vaan aikaa!

Tietysti onnekas olen kun kaksi lasta jo saanut mutta kyllä se suuren työn takana on ollu ja elämä pyöriny viimeset 10 vuotta tän lapsenyritysasian ympärillä, koko ajan pitäny yrittää ja varautua hoitoihin rahallisesti jne jne, esikoisen synnyttyä alettiin heti yrittäminen kun kierto käynnistyi kun esikoinen oli 3 kk että no ”nyt se varmaan onnistuu”, no ei onnistunu kun pelkkää turhaa tympäännyttävää jatkuvaa jyystämistä kuukaudesta ja vuodesta toiseen turhaan. Oon edelleen ilonen nyt näin itsellisenä ettei tarvitse noita makuuhuonehommia miettiä, oon niin saanut tarpeekseni niistä vaikka alunperin hommasta tykkäsinkin mutta kyllä se vuosien lapsen yrittäminen jos joku vie kiinnostuksen niihin hommiin. Imetykset joutunu lopettaa reilun vuoden iässä että on päässy hoitoihin ja blaa blaa siis niin kaikkeen nää lapsettomuusongelmat vaikuttaa. No joo tässä taas tällasta mielen purkamista😁

Onpas tänne tosiaan tullut tekstiä! 😇Kaikki kyllä luin ajatuksella, mutta @Keltainenkukka92 sua erikseen ihan onniteltava loistavista ultrauutisista! 😍 Siis aivan ihanaa, kun vielä tietää, miten hemmetin kivikkoinen tie teillä on ollut. Pidähän meitä ajantasalla jatkossakin! ❤️

Täällä tänään olisi ohjelmassa uudemman kerran kp12 ultra ja onneksi tänään ei tullut vielä ovisplussaa, koska se olisi taas meinannut siirtopäivää sunnuntaille ja pieleen olisi mennyt. Viivasta ja vilkkuvasta hymystä päättelen veikkaan oviksen tulevan huomenna tai viimeistään perjantaina. Tämä tiedostaen eikös PAS pitäisi kierron puolesta onnistua, kun alkioiden ikä on kolme päivää? On siis nyt eka siirto tulossa, niin oon vähän pihalla. 😅 Lääkäri viime kerralla puhui jotakin alkion sulatuksesta edellisenä päivänä ja jos näin tehtäisiin jostakin syystä, niin ovis ei varmaan saisi tulla huomennakaan, koska sit sulatus olisi sunnuntaina. Oon kyllä ymmärtänyt, että on alkion ikä mikä tahansa, se sulatettaisiin vasta siirtopäivän aamuna.

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Toivottavasti @Karhurouvanen ja @Mariamimi saatte järkeviä suunnitelmia tänään, tulkaa sitten kertomaan. Ja 👍 @zelinan ovisaikataululle, en ole ikinä päässyt siirtoon joten en osaa auttaa aikataulupohdinnassa mutta tästä ryhmästä löytää takuuvarmasti tietoa ja kokemuksia.

Ja kiitos kiitos ❤️ @Ovum93 meillähän on koko ajan ollut luomuyritystä ja tietyllä tavalla tottakai toivoin että onnistuisi mutta en kyl enää uskonut siihen, viimeinen niitti oli tuo fsh 16,1 heinäkuussa. Siksi oli todella ristiriitaisia tunteita kun 3+0 alkoi tuntua että hetkinen, voisiko...? Samalla sellainen ihana kipinä ja itselle raivoamista että miksi sää nyt tuolleen kun sitten tuntuu vain entistä pahemmalta kun menkat alkavat. Onneksi mulla on ylivoimaisesti eniten haluja nimenomaan oviksen aikoihin niin ei sillä tavalla tuntunu pakkopullalta. 😅

• Tykkää
Reactions: Ovum93 ja Zelina
Onnittelut minultakin, @Keltainenkukka92 <3 Ihanaa että kaikki oli hyvin ja nythän todennäköisyydet on jo reilusti puolellasi!
Hienoa @Zelina että ovis näyttää ajoittuvan oikein. En tiedä sulatusasioista mitään mutta jo olisi kohtuuttoman vaikeaksi tehty jos maanantaisiirrotkaan ei onnistuisi jonkun edellispäivän sulatustarpeen vuoksi.
Taas mulla oli se vauvamahoja ja äitejä pursuileva harrastusryhmä eilen ja taas meinasi mennä hermot. Jos on mammalomalla ja menot on tyyliin vauvauinti, hiekkalaatikko ja sitten tuo yksi harrasteryhmä viikossa niin eikö siellä voisi yrittää keskustella ns. yleisistä aiheista tai vaikka siitä meidän yhteisestä harrastuksesta eikä aina vaan vauva-asioista? Onneksi ensi viikolla on se reissu ja sitä seuraavalla viikolla aion niin olla jo aloittanut ivf-rundin. Alkaa olla aivan sama vaikka keräys menisi töiden kannalta hankalalle viikonpäivälle. Haluan vaan viimein päästä niihin hoitoihin.

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Sen verran nyt tuli tietoa ultrassa, että eiköhän tuota alkion siirtoon ensi viikolla päästä. 🥰 Toki jos jotakin menee sulatuksessa pieleen tms, niin toki sille ei sitten voi mitään. Kp12 tosiaan nyt, limakalvo oli 8.6 mm triple ja johtofolli 17 mm eli sieltä se ovis on tulossa. Soittelen Ovumiaan (siellä tehdään meillä Keski-Suomessa julkisellakin siirrot ja punktiot), kun ovisplussa pärähtää ja sitten katsotaan siirtoaikataulua. Todennäköiseltä näyttäisi, että olisi ensi tiistai. Lääkäri antoi myös vihreää valoa sille, että saan käyttää Cyclogestiä pidempään, jos ahdistaa se jättää pois aiemmin alkuvuoden keskenmenon takia. Myös tuo proge kun oli nafti, niin ymmärsi mun huolen.

@Zelina Oon säännöllinen verenluovuttaja, tosin nyt ollut pitkiä taukoja, sitä kautta tullut syötyä rautaa. Mutta täytyy ilmeisesti lampsia apteekkiin.
Ehdottomasti raudan aloitus ja ehkä jopa miettisin, josko yrittäisi saada julkisen kautta infuusion. Jos tätä kysyisi? Nuo arvot on niin alakanttiset, että vie pitkään saada ne suun kautta raudalla asialliselle tasolle.

Kerrankin voi sanoa JES! Tosin eiköhän se kohta taas muutu mutta ainakin nyt joku menny hyvin👍 Ultrassa kaikki oli hyvin, keltarauhanen näky eli todennäköisesti se viime torstain ovisplussa oli ihan oikee plussa ja ovis on siis kaiketi tapahtunu, limis hyvä ja raskaudesta ei näkyny merkkejä. Otettiin myös samalla jotain lääkärin ehdottamia alakertanäytteitä (mykoplasma mitä ihmettä?!?) ja kävin labrassa otettiin verenkuva, ferritiini, kilpparilabrat ja progesteroni myös. Jos kaikki on ok niin viikon päästä kun uus kierto alkais niin tänne yhteys ja kp 9 folliultra ja sitten siirto!!!!! MUTTA en nuku melkein ollenkaan mikä ei oo mulle yhtään tyypillistä joten luulen että joko ferritiini tai kilppariarvot on päin honkia😩 Lisäksi oon aika valkonen joten veikkaan rautaa🙄

Onpas tänne tosiaan tullut tekstiä! Kaikki kyllä luin ajatuksella, mutta @Keltainenkukka92 sua erikseen ihan onniteltava loistavista ultrauutisista! Siis aivan ihanaa, kun vielä tietää, miten hemmetin kivikkoinen tie teillä on ollut. Pidähän meitä ajantasalla jatkossakin!

Täällä tänään olisi ohjelmassa uudemman kerran kp12 ultra ja onneksi tänään ei tullut vielä ovisplussaa, koska se olisi taas meinannut siirtopäivää sunnuntaille ja pieleen olisi mennyt. Viivasta ja vilkkuvasta hymystä päättelen veikkaan oviksen tulevan huomenna tai viimeistään perjantaina. Tämä tiedostaen eikös PAS pitäisi kierron puolesta onnistua, kun alkioiden ikä on kolme päivää? On siis nyt eka siirto tulossa, niin oon vähän pihalla. Lääkäri viime kerralla puhui jotakin alkion sulatuksesta edellisenä päivänä ja jos näin tehtäisiin jostakin syystä, niin ovis ei varmaan saisi tulla huomennakaan, koska sit sulatus olisi sunnuntaina. Oon kyllä ymmärtänyt, että on alkion ikä mikä tahansa, se sulatettaisiin vasta siirtopäivän aamuna.

Kyllä onnistuu PAS vaikka alkion ikä olisi mikä. Niitä saatetaan pakastaa eri ikäisinä ja siirtääkin sitten eri ikäisinä. Mulla on esim. pakastettu 8 alkiosta osa 2pvä, osa 3 pvä, osa 5 pvä. Biologi sitten arvioi sen, milloin on otollinen aika sulattaa. Jos on ajatus että siirretään 5-päiväinen, niin sitten se sulatetaan samana aamuna. Jos tähdätään että siirretään 3-päiväinen ja pakkasessa on 2-päiväinen, niin sitten se otetaan sulamaan edellisenä päivänä, jolloin nk. jatkoviljellään vielä se +1 päivä jolloin 2-päiväisestä tulee 3-päiväinen. Ja siirtopäivä pitää sitten ajoittaa sen mukaan, jos vaikka ovis olis kp15 ja halutaan siirtää 3-päiväinen, niin siirto tehdään kp 18 jolloin> ovispäivä+ alkion ikä= siirtopäivä. (keksityt kierron päivät, sori mä en tiedä luonnollisesta kierrosta mitään :D) muistaakseni yleensä siirretään vähintään 3-päiväisenä. Blastokystivaihehan alkaa 5 pvä ikäisellä alkiolla, mulla esim. otettiin 5-pvä alkio sulamaan ja se alkoi jo siirtopäivänä "kuoriutua" (hatching) ja se oli ikään kuin muuttumassa 6-päiväiseksi, tämä oli vissiin erinomainen vaihe ja siitä syntyikin meidän kuopus.

Tästä on eri koulukuntia ja eri näkökulmia, että koska kannattaisi pakastaa ja siirtää. Voi olla että sellainen 3-pvä alkio, joka alkaisi kuukahtaa maljalla viljelyssä, saattaisikin kohdussa menestyä ja alkaa kehittyvä vauvaksi. Taas joskus voi olla että maljalla hyvin kehittynyt alkio ei sitten jatkakaan kohdussa kehittymistä enää. Jossain ollaan sitä mieltä että viljellään kaikki blastoiksi, ja jos ei jaksa maljalla kehittyä 5-päiväiseksi eli blastoksi, niin ei olisi kohdussakaan jaksanut. Jonkun toisen mielestä kohtu on aina kohtu ja siellä saattaa menestyä eri tavalla ku maljalla.

Ihan mahtavaa @Zelina että siirto on tulossa!!!👏🏽Limakalvo sulla kuulostaa tosi hyvältä👍🏽. Progesteroniahan voi kyllä käyttää pitkällekin, ja oliko sulle se arvo siis ihan mitattu? Puhuttiinko progesteroni pistoksista vai puikoista vaan?

@näännä mä niin ymmärrän, mitä sanot tosta että pitääkö puhua harrastusryhmässäkin vaan siitä vauvasta.😐 Vauva-aikana vaan elämässä ei ole yhtään mitään muuta kun sitä vauvaa, niin ei ne osaa muusta puhua :D Vähän tyyliin että armeijassa olevat ei osaa vapaallakaan puhua muutaku intistä, kun se on niiden koko elämä siinä kohtaa.😉 Mutta tosi tuskaisaa on kyllä tuokin.

@tasaraha sun rauta-arvot on kyllä aivan surkeat🙁. Mä kans nyt kyllä suosittelisin kysymään infuusion perään. Jotkut klinikat ei tee edes hoitoja ennenku ferrit on 50+. Ja tolla hempalla onko jo olokin heikko? Suun kautta rautalisällä kestää kyllä aika kauan ennenkuin saat arvot riitävästi nousuun, ja vielä jos ei heti eka valmiste sovikaan ym.
Mä lopetin verenluovutuksessa käymisen valitettavasti kokonaan, kun selvisi aikanaan että ferritiini oli 24. Nyt tosiaan km jälkeen oli 45 ja aion jatkaa suun kautta loudaamista 200 mg/pvä + c-vitamiini.

@Karhurouvanen ihan superhyvä että oli tollainen tilanne!!🎉 Olit sit vaan oikeassa sen viime viikon suhteen! Ehkä lääkäri halus nyt vaan varmistella ihan kaiken (mykoplasma what?😀). Ja voisko olla vaan stressiä kuitenkin toi yöheräily?🤔 Mä oon siis kans alkanut heräileen aamuöisin. Mulla on tosin paha ahdistustausta että ehkä nyt vaan vanne taas alkaa kiristää päätä. Niin ja noihin sun raskaus on ihanaa-pohdintoihin, kommentoin vaan kootusti että niin samaa mieltä.❤🫶🏽 Kadehdin niitäkin, jotka pääsee synnyttämään. Voi kun sais sen vielä kokea.🤱🏽 Nytkin tulee kyynel silmään kun vaan mietin, että saispa vielä kerran sen vastasyntyneen limaisen pienen rusinan ottaa rinnan päälle synnytyksen päätteeksi.❤‍🩹

• Rakkaus
Reactions: näännä ja Zelina
Kerrankin voi sanoa JES! Tosin eiköhän se kohta taas muutu mutta ainakin nyt joku menny hyvin👍 Ultrassa kaikki oli hyvin, keltarauhanen näky eli todennäköisesti se viime torstain ovisplussa oli ihan oikee plussa ja ovis on siis kaiketi tapahtunu, limis hyvä ja raskaudesta ei näkyny merkkejä. Otettiin myös samalla jotain lääkärin ehdottamia alakertanäytteitä (mykoplasma mitä ihmettä?!?) ja kävin labrassa otettiin verenkuva, ferritiini, kilpparilabrat ja progesteroni myös. Jos kaikki on ok niin viikon päästä kun uus kierto alkais niin tänne yhteys ja kp 9 folliultra ja sitten siirto!!!!! MUTTA en nuku melkein ollenkaan mikä ei oo mulle yhtään tyypillistä joten luulen että joko ferritiini tai kilppariarvot on päin honkia😩 Lisäksi oon aika valkonen joten veikkaan rautaa🙄
Hyvä että otettiin nyt noita verikokeita! Voisi ajatella, että ferritiini saattaisi olla alakanttinen. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan pohjalukemissa olisi. Onneksi nyt on selvät suunnitelmat ja hommat etenevät! 🙌

@MyMa Kiitos selvennyksestä, nyt ymmärrän tätä asiaa paljon paremmin! 😇 Ilmeisesti mun kohdalla olisi ehkä ajatus jatkoviljellä 3-päiväinen nelipäiväiseksi, mutta tuo katsotaan sitten kun soittelen ovisplussasta ja tiedetään siirtopäivä. Proge mulla mitattiin tuoresiirron yhteydessä samalla, kun otettiin hCG verestä. Se oli 25. Toki tuossa takana oli kaikki stimulaatiolääkkeet ja Cyclot olivat 1 x 1 + Gonapeptyl. Nyt Cyclot tuplataan ja Gonapeptyl pistetään myös. Taas sit otetaan proge uudemman kerran, kun hCG otetaan verestä. Oon jo alustavasti miettinyt, että jos plussaisin, saattaisin käydä progea mittauttamassa muutaman kerran ja seurata tuota itse.

• Tykkää
Reactions: MyMa
Hienoja uutisia @Zelina 😍 Tuo on niin piinaavaa PAS:ssa saako oviksen osumaan kohdilleen. Nuo kolmipäiväset tosiaan antaa hieman pelivaraa aikatauluihin, kun niitä voi jatkoviljellä 🙌 Mulla on aina kaikki viljelty suoraan blastoiksi asti, niin sulatus on pitänyt saada osumaan siirtopäivälle.

@Karhurouvanen uutiset kuulostaa myös hyviltä 🥳 Loistavaa, että tutkivat vielä, ennen kuin tekevät siirtoa. Toivottavasti labrat on kunnossa eikä tuu mitään estettä edetä suunnitelmissa 🙏

@tasaraha mä myös komppaan ja kannustan kysymään mahdollisuutta infuusioon. Tabletteja saisi syödä aika pitkään, että saa arvot riittävän ylös. Ja oot varmasti aika veto pois noilla arvoilla 😥 Mulla oli ferritiini hoitotaipaleen alussa 24 ja suositeltiin nostamaan se vähintään 50. Arvo nousi 49:ään kolmessa kuukaudessa. Söin rautatabuja joka toinen päivä, imeytyy lääkärin mukaan näin paremmin.

@näännä tämä lapsettomuustaival on kyllä avannut silmiä sen suhteen, että koskaan et voi tietää mitä muut käy läpi. Jos tässä vauvan joskus onnistuu saamaan, osaa toivottavasti itse olla vähän hienotunteisempi ja jättää ”vauvahössötyksen” vähemmälle.

Omaa napaa: HUS-käynti takana eikä munanjohtimista löytynyt minkäänlaista nestettä 😏 En tiedä voisko se elokuinen 1,5 viikon tiputtelu ennen menkkoja voinut olla sacton tyhjentymistä vai onko tässä tapahtunut jotakin väärintulkintaa. Kuulemma ”hyvin kauniit gynekologiset elimet” 😂, 14mm limakalvo, paljon folleja eikä missään mitään vikaa. Tavallaan turhauttaa, ettei vieläkään saatu syytä epäonnistumisille.

Me siis kokeillaan PAS jo seuraavaan kiertoon. Lääkkeellinen kierto Progynovalla ja tueksi tulee taas Prednisolon ja Disperin. Kp 1 alkaa minä hetkenä hyvänsä, joten siirto tuleekin jo jonnekin kuun vaihteeseen. Vähän pää pyörällä, kun olin jo asennoitunut menemään laparoskopiaan ja jatkamaan hoitoja vasta ensi vuonna.

Hienoja uutisia @Zelina 😍 Tuo on niin piinaavaa PAS:ssa saako oviksen osumaan kohdilleen. Nuo kolmipäiväset tosiaan antaa hieman pelivaraa aikatauluihin, kun niitä voi jatkoviljellä 🙌 Mulla on aina kaikki viljelty suoraan blastoiksi asti, niin sulatus on pitänyt saada osumaan siirtopäivälle.

@Karhurouvanen uutiset kuulostaa myös hyviltä 🥳 Loistavaa, että tutkivat vielä, ennen kuin tekevät siirtoa. Toivottavasti labrat on kunnossa eikä tuu mitään estettä edetä suunnitelmissa 🙏

@tasaraha mä myös komppaan ja kannustan kysymään mahdollisuutta infuusioon. Tabletteja saisi syödä aika pitkään, että saa arvot riittävän ylös. Ja oot varmasti aika veto pois noilla arvoilla 😥 Mulla oli ferritiini hoitotaipaleen alussa 24 ja suositeltiin nostamaan se vähintään 50. Arvo nousi 49:ään kolmessa kuukaudessa. Söin rautatabuja joka toinen päivä, imeytyy lääkärin mukaan näin paremmin.

@näännä tämä lapsettomuustaival on kyllä avannut silmiä sen suhteen, että koskaan et voi tietää mitä muut käy läpi. Jos tässä vauvan joskus onnistuu saamaan, osaa toivottavasti itse olla vähän hienotunteisempi ja jättää ”vauvahössötyksen” vähemmälle.

Omaa napaa: HUS-käynti takana eikä munanjohtimista löytynyt minkäänlaista nestettä 😏 En tiedä voisko se elokuinen 1,5 viikon tiputtelu ennen menkkoja voinut olla sacton tyhjentymistä vai onko tässä tapahtunut jotakin väärintulkintaa. Kuulemma ”hyvin kauniit gynekologiset elimet” 😂, 14mm limakalvo, paljon folleja eikä missään mitään vikaa. Tavallaan turhauttaa, ettei vieläkään saatu syytä epäonnistumisille.

Me siis kokeillaan PAS jo seuraavaan kiertoon. Lääkkeellinen kierto Progynovalla ja tueksi tulee taas Prednisolon ja Disperin. Kp 1 alkaa minä hetkenä hyvänsä, joten siirto tuleekin jo jonnekin kuun vaihteeseen. Vähän pää pyörällä, kun olin jo asennoitunut menemään laparoskopiaan ja jatkamaan hoitoja vasta ensi vuonna.

Onpa upeita uutisia🤩🤩🤩 No nytpä olis kun päästäis kaikki @Mariamimi @MyMa @TOIVOTONVIERAILIJA ja minä siirtoon tässä lokakuussa ja olis aikalailla kovat piipussa kaikilla!!! Tulokset tietty sen mukaiset ja kunnon plussaropina ja saatais porukkaa sinne alkionsiirroista plussanneet -ketjuun ja yhdessä ooteltais ja raportoitais sitten nt- ja rakenneultrista - ja synnytyksistä!!!! Ja @näännä ja @Zelina tietty messiin myös!

*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🫐Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut.
🫐Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🫐pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 3/3, seuraavaksi IVF-jonoon
🫐Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🫐näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🫐Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
🫐Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🫐Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
🫐Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
🫐MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa
🫐Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 10/25
🫐Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus*
🫐Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti

*Haikara matkalla*

🫐Ovum93
...ensimmäinen..LA
🫐Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä. Luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet

Siirto tulossa
@Mariamimi syys-lokakuun vaihde
@Zelina syyskuu
@Karhurouvanen lokakuu
@MyMa lokakuu
@Toivotonvierailija
@näännä

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lilja93 ja Ovum93
Onpa tosiaan nyt tapahtumia, ihanaa! 😍 Pääsee jännäämään myös muiden puolesta, se on ihan parasta! Ja ylipäätänsä se, että tää odottelu on tuntunut ihan nälkävuodelta. Mukavaa edes päästä yrittämään eikä vaan istuskella kädet ristissä. Nyt niitä haikaroita jokaiselle ja sassiin! ❤️

Viimeksi muokattu:
Täälähän on ollu paljon tapahtumaa niin hyvässä kuin huonossa. Alkuun pahoittelut @Karhurouvanen @MyMa ja @tasaraha ettei plussista tullutkaan vauvaa 😥🫶🏻 En ymmärrä miten täällä on oikeesti ollu näin huono tuuri kaikilla ettei mikään meinaa onnistua 🥺

@Keltainenkukka92 Aivan ihanaa että saitte sitte kuitenki ihan luomuplussan ja ultrassakin kaikki hyvin! ❤ Tää luo kyllä tosi paljon toivoa että vaikka lähtökohdat alkais olla kuinka huonot tahansa niin siihen ei tosiaan tarvita ku yks hyvä munasolu joka lähtee kehittymään 🤯🫶🏻

@pienitoiveemme Tais olla piinapäivillä, toivottavasti sielä inssi toimis 🤞🏻

@Mariamimi @näännä @Zelina @Toivotonvieralija Teillä oli kans hommat hyvällä mallilla etenemäs 👍🏻

Mites @haaveillen meidän toinen pitkä kesätaukoilija. Joko sulla alkaa olemaan syksyn suunnitelmat selvillä millä mennään? 🤔 On tää vaan ollu pitkä aika oottaa kun mitään ei tapahdu 😮‍💨

Uusiakin tullu 👍🏻 Kiva saada lisää porukkaa tänne juttemaan 😊 Varsinki jos nää suunnittelee seuraavasta siirrosta joukkopakoa 😂 Toivottavasti onnistuisivatki 🫶🏻 Vaikka tänne ei kenenkään toivois koskaan päätyvän 🙈 Mut tervetuloa @sara3 ja @Kerttumaaria

Omat kuulumiset:
Sain tänään hoitosuunnitelman toiseen ivf hoitoon! 🤩 Lopetan Gestinylit 28.9 ja uus kierto alkaa 1.10. Lääkäri haluaa luomukierron väliin niin enskuun lopussa alkais pistokset 🤗 Lääkkeeksi tälläkertaa oli laittanu Ovaleap pistokset ja mennään lyhyellä kaavalla taas niin Ganirelix jarruna. Ovaleapin saan alottaa jo kp 2 annoksella 200IU. Viimeksi pistokset alko vasta kp3 illalla kun oli ultra käytynä. Marraskuun puolessa välissä siis pitäis olla punktio! 🥳😇

Jotain varmasti jäi kommentoimatta mutta yritän tässä aktivoitua palstalla niin pysyis paremmin perillä. 🫶🏻 kaikille!

Heippa kaikki! Täällä muutama tuttu nimimerkki näkyykin. 💔 Meillä hoidot alkamassa (tai jatkumassa, miten sen nyt ottaa). Oon ollut v 23 ja v24 haaveena vauvaryhmässä. -25 ja -26 en enää mennyt..

Meillä ensiviikolla alkamassa tosiaan kattavammat tutkimukset. Tähän asti hoidettu mun perussairautta, joka vaikuttaa kilpirauhasarvoihin eli niitä rassailtu sekä terolut luteaalivaiheessa. Tällä menty vuosi. Ensiviikolla sperma-analyysi ja mulle kattava ultra ja aukiolotutkimus (yksi uä tehty jo aijemmin ja kaikki silloin ok). Meillä ennestään 2 kouluikäistä lasta ja taustalla yli 3v yritys. Kesällä -23 sain kolme keskenmenoa. Menkat säännölliset, ovis tulee joka kuukausi (ovis+ ja kivut), ferritiini 54... Tällä taustalla meille suoraan suositeltiin ivf hoitoja, joihin mahdollisesti ollaan menossa alkuvuodesta jos muuta ei nyt tule esille. Vähän järkytyksenä tuli, ettei mitään kevyempää ole tarjolla tähän ennen sitä, mutta perustelut oli kyllä hyvät. Jännittää, kauhistuttaa ja kutkuttaa, kaikkea samaan aikaan.

Ihana että täällä on kanava jossa purkaa kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. ❤

Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti

Yhteistyössä