Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@Zelina @Mariamimi Kiitos 🙏🏻
Ihan ok otti. Ehkä vähän hiljanen oli iltapäivän (nyt omilla menoilla), että selkeästi mietityttää, mutta saatiin juteltua hyvin asiasta. Ollaan aika järki-ihmisiä, että vaikka sinänsä tuli "yllärinä" niin ollaan tästä jo aijemmin puhutti, että nykypäivänä voi ihan hyvin olla tämäkin mahdollista. Pitää kysyä huomenna lisää tuntemuksista, kun ehtinyt yön yli sulatella. ❤

Itse vain mietin sitä, miten olen onnistunut 2v sitten tulemaan raskaaksi 3x lähes peräkkäin? Sen jälkeen tässä on ollut kyllä stressiä miehellä, mutta oli kyllä silloinkin. Muuten elintavat samat, nyt jopa paremmat. 🤷🏻‍♀️
 
Kiitos tsemppiviesteistä, niistä tuli tosi hyvä mieli! Muutenkin ihmeellisen rauhallinen olo ollut siirron jälkeen, semmoinen ettei vaan jaksa stressata. Toki veikkaan että dpo10 lähestyessä kun pitäisi testissä näkyä jotain, iskee sama hulluus kuin joka kierrossa.

@Mollama pahoittelut tuloksista, ymmärrän että tulee shokkina. Mutta näin ulkopuolisena ajattelin heti, että tohon ongelmaan löytyy yleensä tosi tehokkaat keinot ja positiivista että tietää mitä hoitaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
@pienitoiveemme no mites siellä 🙄

Entä siirrossa käyneet, onko mitään kiinnittymisen tuntemuksia? 😏

@Mollama pahoittelut kurjista uutisista 😐 En kyllä osaa kommentoida, miksi simppatilanne noinkin oikeastaan lyhyessä ajassa on tapahtunut tuollainen muutos. ICSI nyt toki on sitten juuri tuohon ongelmaan räätälöity ratkaisu. Onko yhtään mieli tasaantunut uutisten jälkeen?
 
Aika normaaleissa oloissa täällä kaikkinensa ollaan. Nyt on tosiaan vasta toinen päivä 5-päiväisen siirrosta eli dpo7. Ainoastaan väsymystä on ilmassa (meinasin eilen nukahtaa klo 20 sohvalle, ei ole normaalia) ja tänään alavatsalla ollut pieniä tuntemuksia, pistelyä ja ihan pientä kramppia, mut ei mitään sellaista, mihin pitäisi lääkettä ottaa. Aiemmin ei oo tullut Cycloista mitään oireita eikä Gonapeptylistäkään, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. 😅 Odotellaan siis jännityksellä, että miten käy!
 
@MyMa Itelläni on jopa vähän helpottunut olo, että joku syy nyt konkreettisesti on, ettei ainoastaan "selittämätön lapsettomuus". Jotenkin helpompi hyväksyä ja ymmärtää, eikä tartte jossitella että mitä jos se on tämä tai tämä se syy tai olisko tämä tai tämä auttanut.
Mies sen sijaan on kyllä aika harmissaan. 😞 Harmittaa hänen puolestaan. Onhan tämä kolaus itsetunnolle varsinkin kun on koko elämänsä ollut kiinnostunut pitämään huolta omasta terveydestä.

Varattiin hoidonsuunnitteluaika lokakuun ekalle viikolle ja siitä sit toivottavasti seuraavassa kierrossa alkaa ivf kasvattelut. 🙏🏻
 
minä täältä reissusta moi! onnea siirtoon päässeille ja pahoittelut mollama että tulokset oli tuollaiset. olen saanut reissussa kivasti muutakin ajateltavaa kuin hoidot mutta tänään en kyllä pysty ajattelemaan muuta kuin että onko mulla nyt menkat vai ei. olen siis tiputellut tiistaista alkaen kirkasta verta ja hyytymärähmälettä 247 eikä siinä ole tullut mitään radikaalia muutosta toistaiseksi. ei kramppeja. tänään vähän menkkaflunssaoloa. viimeisen microgynonin otin ke aamuna eli teoreettisesti ensimmäinen mahdollinen kp1 olisi voinut olla eilen. tulen tänään myöhään illalla kotiin lennolta ja jos ei ole tullut selvää merkkiä että nyt ne oikeasti alkoi niin aion tulkita että nää on nyt ne menkat ja alkaneet siis eilen, ja aloittaa pistelyn heti. nyt kun kirjoitan tätä tuntuu kyllä enemmän ja enemmän menkkamaiselta, joten jos se vuotokin nyt edes vähän runsastuu niin lykkään aloituksen kuitenkin huomiselle ja ajattelen että kp1 on nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi ja Zelina
Apua kyllä mä nyt sitten vaan aloitin Menopurin nyt. Oon jotenkin päivän aikana yleisen olotilan perusteella vakuuttunut siitä että kyllä mulla on nyt menkat, ja yhdessä kohtaa kuukupissa oli jo aavistus aiempaa enemmänkin verta. Mutta äsken kun kävin tarkistamassa veritilanteen niin se oli taas ihan samanlaista kuin eilenkin eli kirkkaanpunaista mutta vähäistä. Siitä sitten jotenkin pikaisesti päättelin että eilinenkin vuoto voidaan sitten laskea menkoiksi. Toivottavasti tää ei nyt mennyt hirveän pieleen. Mullahan on tosiaan aina niukat menkat, viime kierrossa oli jostain syystä ekstraniukat. Ja Microgynonin pitäisi niukentaa niitä vielä lisää. Plus olen vuotanut sitä limakalvoa pihalle jo yli viikon. Joten sikäli olisi ihan järkeenkäypää että menkat nää tosiaan on. Toivottavasti oon oikeassa.
 
@Zelina ja @Toivotonvieralija jännittäviä aikoja elätte! Nippailut ja nappailut kuulostavat lupaavilta!

Minä aloitin Menopurin pistämisen torstai-iltana, eli ollaan @näännä sun kanssa suhkot samoissa vaiheissa.
Tämä on ensimmäinen IVF minulle ja jotenkin pohdituttaa, että mitäköhän nyt tässä tapahtuu. Maanantaina on eka folliultra ja perjantaina toinen.

Onko teillä alkanut tuntua jotain painetta tms. stimulaation aikana ja milloin? Ja mitä teiltä on "löytynyt" ekassa ultrauksessa? Pystyykö silloin jo erottamaan lähtevätkö follikkelit kasvuun?
Mulla siis vaan vieläkin huoli siitä, että saadaanko mitään kasvamaan ja haluan valmistautua henkisesti maanantaihin.
 
@sara3 Tsemppiä ekaan IVF:ään! 🙌 Mulla itsellä ei ihan heti stimulaation alussa tuntunut mitään kummallista. Toki mulla follimäärä oli maltillinen. Loppua kohden, eli toisen ultran tienoissa, olo alkoi sitten olla tukalampi ja ei päässyt lenkillä kovin vauhdikkaasti etenemään. Ekassa ultrassa tosiaan katsottiin lääkevaste, eli miten follit oli lähteneet kasvuun. Mulla oli Gonal F 300 IU, koska AMH suht matala 0.7 ja AFC vaan 2+3. Mulla oli ekassa ultrassa isoin folli 13 mm, siitä seuraavat olivat 11 mm x 2 ja 10 mm + pienempiä. Jälkimmäisessä ultrassa ennen punktiota sitten isoin folli oli 18 mm ja muut 16 mm x 3, 14 mm ja 13 mm x 2. Loppuen lopuksi punktoitiin 8 follia, joista yksi oli raaka. Eli ihan hyvä tulos siihen nähden, miten surkea reservi mulla on. 😅 Onko sulla tiedossa @sara3 sun AMH- ja/tai AFC-lukema? Oot ehkä aiemmin näistä maininnut jotakin, mutta mulla on niin kanan muisti, et hyvä kun oman nimen tietää välillä. 😂
 
  • Tykkää
Reactions: sara3
@näännä toivottavasti olisi menkat! Mulla kierron alussa samaa, että vuoto alkoi epätyypillisellä tavalla ja sai pähkäillä. Ärsyttävää!

@sara3 mulla ei stimulaation alussa tuntunut mitään ja follit oli tästä huolimatta hyvin lähtenyt reagoimaan lääkkeisiin, olisikohan ekassa ultrassa näkynyt 15-20 kpl. Tukala olo tuli vasta 2-3 päivää ennen punktiota, muuten normi ovisoireet. Paljon tsemppiä ivf aloitukseen!!!
 
  • Tykkää
Reactions: sara3
Hei kiva juttu @sara3 että ollaan näin samoissa vaiheissa! Mun eka folliultra on tiistaina ja olen itse asiassa varannut perjantaillekin jo ajan, vaikka en ole vielä varma tarvitaanko sitä.
Kiitos myös tiedosta @Zelina ja @Toivotonvieralija , olin itsekin miettinyt milloin alkaa tuntua olossa.
Nyt en kyllä uskalla vielä kovin paljoa suunnata ajatuksia mihinkään viikon päähän enkä luottaa siihen että tästä tulee mitään, kun tuo stimulaation aloituksen ajoitus oli niin summittainen. Edelleen ihan pikkuisen pelkään, että alkaakin jotkut ihan selkeät menkat yhtäkkiä. Vaikka oikeasti kyllä yllättyisin jos niin kävisi.
 
Kiitos @Zelina ja @Toivotonvieralija kun kerroitte kokemuksenne.


Mulla afc-lukema oli nyt viikko sitten katsottuna 10-15/munasarja. En tiedä mitä sillä arvolla on odotettavissa.

Helpottaa tieto siitä, että nyt laitan tarvittavia hormoneja itseeni, ettei kroppani tarvitse enää tuottaa niitä itse (siis perusovulaation saamiseen vaadittavat hormonit eivät mulla oikein toimi). Mutta sitten pessimistinen luonteeni ei jotenkaan yhtään osaa ajatella esim. punktioon asti. Ei siis yhtään. Yritän elää tämän asian kanssa nyt vaan päivä kerrallaan, mikä on itselleni todella outoa. Olen normaalisti etukäteissuunnittelija, mutta nyt en halua olettaa/odottaa mitään, kun sitten pettymys tuntuisi vielä(kin) pahemmalta. En ole edes kehdannut puhua töissä mahdollisen punktiopäivän sairaspoissaolosta, kun en tiedä pääsenkö sinne asti.


T. Sara3. (joka ei meinaa taaskaan saada viestiä julkaistua, kun se jotenki tulkitaan roskapostimaiseksi. Kokeilen siis lähettää sen vierailijan roolissa)
 
@sara3 Tuolla AFC:llä todennäköisesti on luvassa hyvä saalis. 😊 Ymmärrän silti hyvin huolen. Kyllä tää koko matka kaikkinensa jokaisessa vaiheessa tuntuu olevan yhtä isoa kysymysmerkkiä ja jännittämistä. Varmasti oman elämän stressaavin ajanjakso, mutta pitää vaan toivoa, että tän kaiken jälkeen pääsisi haluttuun lopputulokseen, eikä kaikki olisi turhaa.
 
Mulla taas ei ikinä ole ollut mitään tuntemuksia mutta mullahan afc on ollut aivan naurettavan pieni. Tai silloin kun on ollut tuntemuksia niin on aina paljastunut kystaksi. 😅Ekassa ultrassa aina tullut huonoja uutisia (=keskeytys, kerran kystan ja kerran ennätyshuono afc 2) tai sitten nähty pieni kasvu mutta lähinnä jäänyt kysymysmerkkejä ilmaan. Myös silloin kuin lopulta punktioitiin 8 (5 kypsää solua) pelättiin vielä tokassa folliultrassa että saaliiksi voi jäädä yksi ainokainen.

Ensi viikosta tulee jännää, varmaan moni testailee ja pääsee ultraan!! 🤩

T. Erittäin väsynyt, pahoinvoiva keltainenkukka 😴🤢
 
Tsemppiä pahoinvointiin ja väsymykseen, @Keltainenkukka92 ! Se sun viimeinen ivf-kierros oli ensimmäinen täällä keskustelupalstamaailmassa jota seurasin tietäen, että mullakin on varmaan sama edessä, joten se jäi aivan eri tavalla mieleen kuin aiemmat joista olen lukenut kokemuksia, ja sain siitä myös suurimman osan mun nykyisestä ivf-tietoudesta :D
Oon edelleen kauhuissani että ajoitinko pistelyjen aloituksen väärin. Tajusin myös, että jos nyt on tosiaan kp 3 niin tänä vuodonhan pitäis about huomisen aikana loppua! Vuodettuani yli viikon en voi oikein kuvitella että tää yhtäkkiä huomenna oiskin poissa. Hienoahan se kyllä ois. No joo mutta täähän onkin virallisesti tyhjennysvuoto eikä menkat, joten voi toki tässäkin mielessä käyttäytyä eri lailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Luulis ettei sillä on niin väliä @näännä , jos follit kuitenkin tasaisesti pieniä p-pillereiden jälkeen. 🤔 ja tämä ivf joka ei toteutunut aiheutti mulle stressiä kun pelkäsin että vuoto alkaa vkl ja saan yhteyttä klinikkaan vasta ma. Silloin hoitaja sanoi ettei ole väliä aloittaako pistelyn kp 2 tai 3 ja joskus aloitetaan jopa kp 4. Olen myös lukenut kokemuksia kp1 aloituksesta.

Onko PASilaisilla tuntemuksia?? 🤩
 
Tänään ollut hyvin samanlaisia tuntemuksia, mitä myös eilen. Eli nippailuja ja kohtutuntemuksia. Mulla myös edellisessä keskenmenneessä raskaudessa yöunet loppuivat kesken ja heräsin aamuyöstä ihan pirteänä ja illalla tietysti olin sitten väsynyt. Oon nyt joka aamu siis herännyt tyyliin klo 5 ja ei saa enää unta, tänään heräsin 4.30. 😅 Mutta eipä näistä vielä voi johtopäätöksiä tehdä suuntaan tai toiseen. Katsellaan! 👀
 
Voimia @Keltainenkukka92 pahoinvointiin. Ainakaan ei tarvitse epäillä onko raskaana kun oireet muistuttavat tilanteesta jatkuvasti 🤗

Täällä ei tänään enää niinkään nippailuja, vaan jotain epämääräistä melko kovaakin kipua on tuntunut, joka säteilee mm takapuoleen ja vatsaan. Tätä tulee ja menee ja loppuu aina ennen kuin pystyy analysoimaan kunnolla. Tällaista en muista kokeneeni aiemmin, mutta pidän kuitenkin ihan lupaavana merkkinä. Toisaalta saattaa johtua lääkkeistä tai jostain ihan muusta 🤷‍♀️ Rinnoissa ehkä myös hyvin lievää kihelmöintiä. Huomenna testaan!
 
Tsemppiä @sara3 ja @näännä ekaan (ja toivottavasti vikaan) ivf:ään! ❤️ Mulla stimulaatiovaiheen tuntemukset oli lieviä ja ei vaikuttanut normielämään. Vasta päivä-pari ennen punktiota alkoi olla turvonnut olo. Muistelen alkuun olleeni huolissani, ettei mitään tapahdu, kun odotin enemmän tuntemuksia. Folleja oli kuitenkin ekalla kierroksella 20 ja tokalla 24 (soluja muutama vähemmän). Varmasti tosi yksilöllistä miten voimakkaasti kroppa reagoi. Punktion jälkeinen turvotus oli mulla tukalampaa, mutta siedettävää sekin.

@Zelina ja @Toivotonvieralija testituloksia odotellessa 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Zelina
Tänä iltana alkoi tuntua pientä painetta munasarjojen kohdalla. Tunnistan sen, koska minulla on samanlaista tunnetta ovulaation lähestyessä. Jospa siellä jotain tapahtuu. Tosi erikoinen tunne tuntea tätä, kun on menossa vasta kp 4.

Ajattelin antaa itseni ostaa minulle jonkun kivan neulemekon siltä varalta, että follit kasvaisivat ja olo muuttuisi tukalaksi. Normaalisti kuljen suhkot tiukoissa farkuissa, mutta esim. tänä iltana vaihdoin jo löysiin housuihin. Sinänsä jännä, että aamulla ei tuntunut kuin ihan pientä painetta oikean munasarjan kohdalla, mutta se on minulle aika yleinen oire oli kyseessä letrokierto tai luonnonkierto ja tapahtui ovulaatiota tai ei.

Alkaa jo hieman jännittää maanantain ultra. On meinaan tänä vuonna ollut useita tällaisia tilanteita, joissa olen tuntenut painetta, mutta mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut.
 
Täällä aamulla testattu pc:llä ihan vaan huvin vuoksi dpo9 ja pp4 tilanteessa. Testiajalla näkyi sellainen haamujen haamu, että lähinnä ajattelin, että liekö nykyään pc näyttää viivanpaikkaa tai sitten aamusilmät harittavat. 😂 Kuvaan en tuota saanut oikein taltioitua. Jätän asian nyt olemaan näin ja pitänee testata myöhemmin uudelleen. Toki vielä tosi aikaista, joten mitään selkeää ei oletakaan näkyvän. Ja taas uni loppui klo 5.15...
 
lämpimät haamuonnittelut molemmille! 🤩😍
tää viikko on mennyt niin vauhdilla että en edes tullut ajatelleeksi että teillä alkaa olla testauksen aika. ja ihanaa että alkionsiirron jälkeen on vaan muutama päivä ennen kuin pääsee testaamaan. toivon kovasti pääseväni itsekin pian tuohon vaiheeseen.
on: eilen pistämisen jälkeen oli alavatsakipua ja pelkäsin että nytkö alkaa oikeat menkat. mutta ei ollut onneksi siitä kyse ja nyt vuoto vaikuttaa onneksi tyrehtyvän sopien siihen että mun arvio KP ykkösestä meni suunnilleen oikein. jos tuo kipu liittyy stimulaatioon niin toivottavasti ei ollut mitään laimeaa esimakua ensi viikon vaivoista.
 

Yhteistyössä