@näännä tosi harmi, että vain yksi selvisi nyt tähän asti

MUTTA what if, jos se onkin teidän vauva

! Kyllä se alkushokki tosta hommata on väistämätön, en nyt tiedä lohduttaako tää sua, mutta mun kokemus oli samanlainen. 28-vuotiaana kun tehtiin eka IVF, niin lääkevaste oli koko stimulaation ajan yks kysymysmerkki, mulla on tässä matkan varrella ollut moniin eri tavalla stimuloiviin lääkkeisiin keskimääräistä huonompi vaste (letrot, ivf-lääkkeet, nyt estrogeenillekin isoilla annoksilla lähinnä ookoo vaste). Ekasta IVF:stä saatiin vain yksi solu kerättyä, se onneksi hedelmöittyi ja selvisi pakastamisenkin (oltiin siis lähdössä matkalle ja tuoresiirtoa ei voitu sen takia tehdä... tsiisus miten kevyesti sitä on asioita silloin ajatellut

). Siirrosta kuitenkin nega, ja suoraan uuteen stimulaatioon. Siinä korjattiin se mikä meni lääkemäärissä pieleen ekalla kerralla, ja saatiin 20 solua joista 8 pakkaseen. Niitä edelleen siirrellään, yksi niistä on nyt päiväkodissa ja toinen koulussa♥. Eli toivoa on ja eka kierros ei tarkoita, ettei toinen kerta onnistuisi! Aivan hanurista se että se kp1 jäi niin hämäräksi

Mutta me ollaan silti toiveikkaita että pääsisit tästä siirtoon


.
@sara3 oon niin pahoillani sun puolesta, että hyperi pukkasi

. Siis miten voi olla taas niin epäreilua kaikki tuo, kyllä sylettää ja surettaa puolestasi

. Ja vielä sitten kun ihan sairaalakeikkakin tuli, se oikein "kruunaa" sen p*skan olon. Toivottavasti pääset kotiin pian ja saat keräiltyä itseäsi viikonloppuna. Mutta taas odottelua tiedossa, niin todella tiedän miten raastavaa se on. Voimia
Mä soitin vielä Ovumiaan kun alkoi niin mietityttää, että miksi ihmeessä siirto vasta 1,5 vkon päästä kun limis oli eilen jo 8,7 mm. Kätilö sanoi puhelimessa, että kun siinä limakalvossa oli kuitenkin ollut paksuudessa vaihtelua, alimmillaan 7,7 mm, niin lääkäri haluaa sitä vielä kasvatella. Mua ärsytti ja sanoin sen hoitajallekin, että mä kyllä haluaisin potilaana, että lääkäri kertoo käynnillä syyt että miksi mitäkin tehdään ja esim. miksi tämä siirron lykkäys viikolla eteenpäin. Hän ei siis selittänyt asiaa millään lailla, ja ultratessakin sanoi että "tämähän on ihan hyvä". Tällä lääkärillä on vähän ärsyttävä tapa aina kuorruttaa kauniiksi kaikki, että joka kerralla jäisi mulle jotenkin hyvä mieli. Tykkäsin enemmän entisestä lääkäristäni (joka vaihtoi toiseen paikkaan eikä tee enää hoitoja), tämä entinen oli aina asiallisen realisti ja sanoi, miten tilanne on. En mä ole enää mikään pikkutyttö, jolle pitää hymy naamalla sanoa, että joo tää on hyvä vaikka oikeasti onkin korkeintaan ihan ok tilanne.
No silti ihmetyttää että viimeksi tässä kohtaa limis oli muistaakseni samaa luokkaa 8,6 mm (?), siirto tehtiin siitä viikon päästä ja limis siirtopäivänä 9,4 mm, joka on jo varsin hyvä. No ehkä tässä nyt todella halutaan maksimoida kaikki edellisen km jälkeen ja kun pakastimen pohja jo näkyy, mulla lisättiin siis nyt tulevaan siirtoon Cyclojen lisäksi vielä Prolutex progesteronipistokset. Viimeksi niistä puhuttiin, siirtopäivänä verikokeessa proge kuitenkin ok eikä aloitettu. Eli siksikin on sellainen olo että nyt kaivellaan kaikki pienetkin lisäavut ja tämä sitten taas aiheuttaa mussa tunteen että loppu lähenee

.
Niin ja kirsikkana kakun päällä riideltiin taas miehen kanssa eilen siitä, miten mä yksin kannan tän kaiken hoitoihin ja lapsettomuuteen ja km liittyvät surut ja stressit ja hän lähinnä taputtaa olkapäälle. Niin on vähän mieli maassa nyt fiilis tulevaan viikonloppuun. Josko tästä piristyis kun siirto alkaa lähestyä.