Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä iski sitten se hyper muutama päivä punktion jälkeen ja vointi meni sen verran heikoksi, että to-su vietin sairaalassa nesteytyksessä ja lääkityksessä. Nyt onneksi alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, turvotus alkaa hitaasti hitaasti vähentyä ja kivut lievittyä. Kyllä täältä vielä noustaan😅

Mut jotain hyvääkin tähän ekaan ivf rumbaan, se meidän ainoa hedelmöittynyt alkio jatkoi kehittymistään ja nyt pakkasessa yks 5 päiväinen lääkärin sanojen mukaan laadultaan täydellinen blastokysti pakkasessa odottamassa😍

Eilen juttelin lääkärin kanssa jatkosuunnitelmista ja nyt yks taukokierto, jonka jälkeen pas. Jos tarvetta uuteen hoitoon niin sitten jatkossa icsi.

@Karhurouvanen onnea plussasta! 😍

Kauheesti täällä nyt ollut pettymyksiä ja huonoja uutisia monilla🥹 niin epäreilun tuntuista, et ei voi ymmärtää. Voimia jokaiselle ♥️



Tuo sun hyperi kuulostaa tosi inhottavalta! Mulla oli vain yksi yö päivystyksessä ja se taisi johtua siitä, että menin sinne vasta ihan illalla ja halusivat varmuuden vuoksi tarkkailla ja teettää verikokeet aamulla. Itse huomasin, että kun vessakäynnit alkoivat tihentyä entisestään (join kun hevonen, mutta 6. päivänä punktiosta sain tosissaan koko ajan käydä vessassa ihan yölläkin), niin se oli itselläni merkki turvotuksen vähentymisestä. En ollut tajunnut, että tietysti se ylimääräinen neste poistuu sitten virtsaamisen kautta. Mutta pari päivää sai juosta ihan koko ajan vessassa ja sitten olo rupesi toden teolla normalisoitumaan.

Millä fiiliksillä pidät taukokiertoa? Ja onko PAS suunniteltu täyslääkkelliseen kiertoon vai luonnolliseen/osittain luonnolliseen?
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti90
Kiitos @näännä ja juu kyllähän se varmasti on hyvä, että nopeammin "järeämmät" hoidot. Varsinkin kun tätä ikääkin alkaa olla. Olen lukenut tätä ketjua sekä muuten netistä ivf:stä niin kuulostaa jotenkin kamalan sekavalta kaikki lääkeasiat yms 😅 mutta toivottavasti sit lääkäri osaa selittää ne kunnolla auki jos ja kun siihen ryhdytään


Mä olen seuraillut näitä palstoja vuosia, vaikka omat kaksi lastani olen saanut "vain" letrojen + inseminaation yhdistelmällä.

Tänä syksynä nyt olen ensimmäisessä IVF-hoidossani. Olen tietyllä tavalla yllättynyt tämän hoidon "kätevyydestä". En siis todellakaan tarkoita, että se on henkisesti helppoa tai edes fyysisesti, mutta itse olen jotenkin nauttinut siitä kun sain klinikalta ns. lukujärjestyksen, johon on merkattu hyvin selkeästi mitä lääkkeitä minäkin päivänä tulee ottaa, millä annoksella jne. Ja aina kun protokollassa on edetty, niin olen saanut uuden päivitetyn lukujärjestyspaperin, jossa sitten uudet tiedot. En tiedä onko tämä lukkari normaali käytäntö esim. julkisella IVF-hoitojen yhteydessä. Tällaisena lista-ihmisenä, joka myös oli vielä kuukausi sitten aika pihalla kaikista asioista ja lääkkeistä ja annoksista yms. tämän listan noudattaminen tuntuu yllättävän rentouttavalta.

Tänään kuuntelin yhden (jenkki)lääkärin podcastia, jossa käytiin läpi alkion siirron protokollia ja nyt mulle avautui paljon paremmin sekin puoli ja tajusin syvällisemmin, miksi mulle PAS on suunniteltu täysin lääkkeelliseen kiertoon. Tässä prosessissa oppii tosi paljon.


Toivotaan kuitenkin, että toka inssi onnistuisi tuomaan raskauden!. Tervetuloa kuitenkin tänne keskusteluun, vaikka toivotaan että osallistumisesi olisi lyhyt! :D
 
Tuo sun hyperi kuulostaa tosi inhottavalta! Mulla oli vain yksi yö päivystyksessä ja se taisi johtua siitä, että menin sinne vasta ihan illalla ja halusivat varmuuden vuoksi tarkkailla ja teettää verikokeet aamulla. Itse huomasin, että kun vessakäynnit alkoivat tihentyä entisestään (join kun hevonen, mutta 6. päivänä punktiosta sain tosissaan koko ajan käydä vessassa ihan yölläkin), niin se oli itselläni merkki turvotuksen vähentymisestä. En ollut tajunnut, että tietysti se ylimääräinen neste poistuu sitten virtsaamisen kautta. Mutta pari päivää sai juosta ihan koko ajan vessassa ja sitten olo rupesi toden teolla normalisoitumaan.

Millä fiiliksillä pidät taukokiertoa? Ja onko PAS suunniteltu täyslääkkelliseen kiertoon vai luonnolliseen/osittain luonnolliseen?

Joo ei tää hyperi mitenkään kiva kokemus ollut😅 Mul oli kertynyt nestettä vatsaonteloonkin, jota jouduttiin neulalla poistamaan. Sen jälkeen vasta alkoi sit vointi lähtee parempaan suuntaan. Nyt täälläkin alkanut tuo vessassa ravaaminen ihan toden teolla. Punktion 2 päivän sairasloma venyi sitten lopulta lähes 2 viikkoon.

Taukokierrosta ihan hyvä fiilis, varmasti oikea ratkaisu nyt antaa elimistölle aikaa palautua tosta. Luonnolliseen kiertoon on suunniteltu.
 
mulla nyt tosiaan jäi negaksi tämä siirto. ei muuta kuin kohti uutta kierrosta sitten. mulla on kans fiilis että vaadittu yksi välikierto on nyt tässä kohtaa ihan jees. varmaan aika paljon auttaa se että uusi ivf ei kuitenkaan mene ensi vuoden puolelle. esim. harrastukset jäi aika vähälle huomiolle ivf:n aikana niin voi nyt kuukauden keskittyä niihin. ja yrittää vähän paikata talousvajetta ennen kuin kauhea rahanmeno taas alkaa.
virallinen testipäivä on ensi ma ja tapaan lääkärin sitten ti.

tosi ikävä juttu toi sun hyperi @Tiuhti90 mutta mahtavaa että alkio selvisi!

joo @sara3 mäkin sain lukujärjestyksen ja olihan tuo kätevä.
 
mulla nyt tosiaan jäi negaksi tämä siirto. ei muuta kuin kohti uutta kierrosta sitten. mulla on kans fiilis että vaadittu yksi välikierto on nyt tässä kohtaa ihan jees. varmaan aika paljon auttaa se että uusi ivf ei kuitenkaan mene ensi vuoden puolelle. esim. harrastukset jäi aika vähälle huomiolle ivf:n aikana niin voi nyt kuukauden keskittyä niihin. ja yrittää vähän paikata talousvajetta ennen kuin kauhea rahanmeno taas alkaa.
virallinen testipäivä on ensi ma ja tapaan lääkärin sitten ti.

tosi ikävä juttu toi sun hyperi @Tiuhti90 mutta mahtavaa että alkio selvisi!

joo @sara3 mäkin sain lukujärjestyksen ja olihan tuo kätevä.


Tiedätkö sä tai joku muu, että mihin perustuu se että ”vaaditaan yksi välikierto” ? Meillä nimittäin tehtiin ekalla kierroksella tuoresiirto ja heti seuraavasta kierrosta passi. Ei ollut puhettakaan että tarvisi pitää välikiertoa. Siksi asia kiinnostelee jos jollekin on tätä välikiertoa perusteltu.

Toivotaan että siellä välikierto sujuu nopsasti ja seuraavaan siirtoon osuisi tähdet ja kuut oikeisiin asentoihin 🤞🏼 😊
 
Tiedätkö sä tai joku muu, että mihin perustuu se että ”vaaditaan yksi välikierto” ? Meillä nimittäin tehtiin ekalla kierroksella tuoresiirto ja heti seuraavasta kierrosta passi. Ei ollut puhettakaan että tarvisi pitää välikiertoa. Siksi asia kiinnostelee jos jollekin on tätä välikiertoa perusteltu.

Toivotaan että siellä välikierto sujuu nopsasti ja seuraavaan siirtoon osuisi tähdet ja kuut oikeisiin asentoihin 🤞🏼 😊

Minä tästä sivusta vaan kommentoin että tuossa siis kyse välikierrosra ennen uutta ivf:fää, näin olen ymmärtänyt että aina tehdään ettei ivf suoraan uudestaan heti perättäisessä kierrossa, näin myös itselläni tehty, PASseja taas voidaan tehdä suoraan ivf:n jälkeen (pl hyperi tms jutut) ja peräkkäin vaikka kuinka monta ja PAS jälkeen suoraan ivf, PASithan ei ole munasarjoille mikään rasite kun sinänsä ihan normikierto.
 
en tiedä mihin perustuu se että hyperin jälkeen ennen passia pitää olla välikierto mutta johonkin riskien minimointiin kai kun raskaus pahentaa hyperiä. mutta mulle kun tulee kokonaan uusi ivf niin lääkäri sanoi että munasarjojen pitää antaa toipua. ne oli viikko sitten vielä turvonneet ja jos välikiertoa ei olisi niin uusi stimulaatiohan alkaisi alle viikon päästä.
 
mulla nyt tosiaan jäi negaksi tämä siirto. ei muuta kuin kohti uutta kierrosta sitten. mulla on kans fiilis että vaadittu yksi välikierto on nyt tässä kohtaa ihan jees. varmaan aika paljon auttaa se että uusi ivf ei kuitenkaan mene ensi vuoden puolelle. esim. harrastukset jäi aika vähälle huomiolle ivf:n aikana niin voi nyt kuukauden keskittyä niihin. ja yrittää vähän paikata talousvajetta ennen kuin kauhea rahanmeno taas alkaa.
virallinen testipäivä on ensi ma ja tapaan lääkärin sitten ti.

tosi ikävä juttu toi sun hyperi @Tiuhti90 mutta mahtavaa että alkio selvisi!

joo @sara3 mäkin sain lukujärjestyksen ja olihan tuo kätevä.

Voihan kurjuus, oli niin lupaava se että kuitenkin sait blaston☹️☹️☹️ Jaksamista ja onneksi tosiaan vielä ehtii ennen joulua, jospa saat jouluplusssan💟 Mä olin viime vuonna siirrossa 23.12. ja sitten plussa 26.12. ja se oli kyllä mageeta aikaa fiilistellä raskautta!
 
  • Rakkaus
Reactions: näännä
Ja Kiitos Paljon kaikille onnitteluista, oon täällä kyllä tosi onnessani ollu🥰🥰🥰 Testaillut olen toki monta kertaa päivittäin ja viiva on vahvistunut ja tänään on dpo 13 ja pe olis verikoe🥰🥰🥰 Ja ensi viikolla meillä olis kylpyläreissu lasten kanssa ja oon niin fiiliksissä jospa sinne nyt päästäisiin ja raskaana raskautta fiilistelemään, tää sama reissu on siirtynyt jo kaksi kertaa ensin keväältä ja sitten kesältä km takia, nyt sitten aion päästä sinne ihan ihka oikean raskaana😍😍😍 Älkääkä kukaan sanoko että kolmas kerta toden sanoo kun ei se oikeasti mitään sano vaan yhtä hyvin mikä tahansa kerta toden sanoo, toinen, viides tai vaikka mikä😅
 
No kappas, en ollut kärryillä nyt 🙈 Miten mä ajattelin että @näännä llä olis tullut pas seuraavaksi eikä uusi ivf. No mutta tuo on täysin ymmärrettävää että ivfn perään ei voi heti tehdä uutta ivfää. 😊 Pahoittelut pehmoaivoistani! Siinä tapauksessa hyvää välikiertoa ja voimien keräilyä uuteen rundiin 🫶

Mä oon jo aivan kypsänä täällä ja valmis uuteen kierrokseen. Oon lopettanut pillerit muutama päivä sitten ja vielä ei ole vuodosta tietoakaan. Nyt on alkanut huolettaa että käykö niin että joudutaan taas lääkkeellisesti käynnistämään kierto. Jos näin on niin saa heittää hyvästit tän vuoden ivflle 🙄 jos niin käy, niin saavat kyllä ainakin kirjottaa reseptit valmiiksi lääkkeisiin että menee tämän vuoden lääkekattoon 🤯
 
En mä oo ihan kokonaan palstataukoa onnistunut pitämään, pakko oli käydä kurkkimassa piinatuloksia 😍 Onnea @Karhurouvanen 😍 Nyt tällä kertaa sellainen pysyvä plussa ilman mitään ylimääräisiä mutkia matkassa 🙏

Ja @näännä pahoittelut negasta 😥 Toivottavasti saat ajatuksia tauon aikana vähän muualle ❤️

@haaveillen äh noita kierron temppuiluja, kun olet jo muutenkin joutunut ihan liian kauan odottamaan 😣

Mä ilmoitin negatuloksen tänään Ovumialle ja kerroin, että pidetään taukokierto. Seuraava siirto meneekin varmaan tammikuulle, kun tulee joulu väliin. Kävin myös jo Dextrassa juttelemassa vaihtoehdoista ja teetätän siellä Repro-testin alkavaan kiertoon. Dextra suositteli vahvasti luonnonkiertoon/OI-kiertoon siirtoa, koska lahjasolut lääkkeellisessä kierrossa nostaa pre-eklampsiariskin moninkertaiseksi. Aion siis pyytää seuraavaksi taas Menopurin kanssa siirtoa.

Mutta vähän samaa sanoi Dextrankin lääkäri alkioista - vika voi olla hyvinkin alkioissa ja laatu voi olla aika eri luokkaa riippuen onko lahjoittaja 20 vai 34. Ja ikäähän ei kerrota, kun vasta varhaisultrassa. @Karhurouvanen kerrotaanko Tallinnassa lahjoittajan ikää ennakkoon vai saako siellä samat tiedot mitä täällä (pituus + hiusten ja silmien väri)?
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Huh, onpa harmillista että, loppujen lopuksi tosi harvinainen, hyper osui kahdesti tähän ryhmään! Tosi paljon taukoja tulossa, toivottavasti ne tuovat myös jotain hyvää mukanaan. Ja ihan oikeasti, joulu on täällä silmänräpäyksessä niin jos tapahtuu sitä ennen niin se on oikeasti tosi tosi pian. Siitä huolimatta sympatiat odotteluun, raskasta vaikka onki selvä suunnitelma.

Ja jos maailmassa on edes vähän oikeutta niin @haaveillen menkat alkavat pian ja itsestään! Onko hoitojen kannalta jokin deadline, tyyliin ennen käyntiä? Siis ettei homma veny.

@Karhurouvanen puolesta niin onnellinen että sydän pakahtuu! Myös @MyMa mielessä 🤞♥️

Ja lopuksi tervetuloa kaikki uudet!
 
Huh, onpa harmillista että, loppujen lopuksi tosi harvinainen, hyper osui kahdesti tähän ryhmään! Tosi paljon taukoja tulossa, toivottavasti ne tuovat myös jotain hyvää mukanaan. Ja ihan oikeasti, joulu on täällä silmänräpäyksessä niin jos tapahtuu sitä ennen niin se on oikeasti tosi tosi pian. Siitä huolimatta sympatiat odotteluun, raskasta vaikka onki selvä suunnitelma.

Ja jos maailmassa on edes vähän oikeutta niin @haaveillen menkat alkavat pian ja itsestään! Onko hoitojen kannalta jokin deadline, tyyliin ennen käyntiä? Siis ettei homma veny.

@Karhurouvanen puolesta niin onnellinen että sydän pakahtuu! Myös @MyMa mielessä

Ja lopuksi tervetuloa kaikki uudet!

Laskennallisesti jos tämä kierros menis aikataulullisesti samanlailla sen ensimmäisen kanssa, niin kp1 pitäis olla viimeistään 30.10. Tän laskelman kanssa siirtopäivä olis 19.12. 😅 Mutta en tiedä aloitetaanko ivfää jos punktio ja siirtopäivä olisi menossa tosi hilkulle joulutauon kanssa… Veikkaampa että ei aloiteta. Jos vuoto alkaa viikon sisään niin melko 100 varmasti ehditään. Toivotaan nyt vuotojumalia tänne… 🙈
 
En mä oo ihan kokonaan palstataukoa onnistunut pitämään, pakko oli käydä kurkkimassa piinatuloksia 😍 Onnea @Karhurouvanen 😍 Nyt tällä kertaa sellainen pysyvä plussa ilman mitään ylimääräisiä mutkia matkassa 🙏

Ja @näännä pahoittelut negasta 😥 Toivottavasti saat ajatuksia tauon aikana vähän muualle ❤️

@haaveillen äh noita kierron temppuiluja, kun olet jo muutenkin joutunut ihan liian kauan odottamaan 😣

Mä ilmoitin negatuloksen tänään Ovumialle ja kerroin, että pidetään taukokierto. Seuraava siirto meneekin varmaan tammikuulle, kun tulee joulu väliin. Kävin myös jo Dextrassa juttelemassa vaihtoehdoista ja teetätän siellä Repro-testin alkavaan kiertoon. Dextra suositteli vahvasti luonnonkiertoon/OI-kiertoon siirtoa, koska lahjasolut lääkkeellisessä kierrossa nostaa pre-eklampsiariskin moninkertaiseksi. Aion siis pyytää seuraavaksi taas Menopurin kanssa siirtoa.

Mutta vähän samaa sanoi Dextrankin lääkäri alkioista - vika voi olla hyvinkin alkioissa ja laatu voi olla aika eri luokkaa riippuen onko lahjoittaja 20 vai 34. Ja ikäähän ei kerrota, kun vasta varhaisultrassa. @Karhurouvanen kerrotaanko Tallinnassa lahjoittajan ikää ennakkoon vai saako siellä samat tiedot mitä täällä (pituus + hiusten ja silmien väri)?

Moi!
Tallinnassa ei saa ikää tietoon (paitsi just sitten seuloja varten kun jos plussaa, muistaakseni tää mun luovuttaja jolta oli se edellinen ja nyt tää alkio tais olla 28), muuten siellä saa vähän enemmän tietoa: koulutustaso, siviilisääty, onko lapsia ja ruumiinrakenne. Oon yrittäny laittaa sulle yksityisviestiä näihin hoitoihin liittyen mutta ei mee läpi, olisko joku muu mitä kautta vois laittaa?
 
Sikiöseulonta hälyttää, erittäin kohonnut down riski ja lisätutkimukset odottavat. Ihan kuin tämä matka ei olisi ollut tarpeeksi mutkikas ja raskas.

Siis EIKÄ, eihän tuo nyt voi olla tottakaan!!! Vaikka tiedän sen olevan totta valitettavasti, voi että, voin vaan kuvitella fiilikset😭😭😭 Eihän nyt noin oikeesti pitäis käydä kelleen! Näitä nyt tietty kuulee eikä mieltä varmasti helpota nyt mikään mutta paljonhan niitä virhehälyjäkin tulee ja toivottavasti saatte tarkemmat tutkimukset ja tulokset pian, onnistuukohan se ihan verikokeella, NIPT tms😢 Mulla kaverilla toisessa lukuisten siirtojen myötä tulleessa ivf-raskaudessa hälytti seula ja riskiluku 1:5 mutta ihan terve lapsi tuli!
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Näin tulokset kannasta, viikon sisällä pitäisi tulla soitto. Kait sitä kautta lähete niptiin ja niiden tuloksia saa sitten odotella kaksi viikkoa. Eli vasta ens kuun puolivälissä ollaan viisampia. No odottelusta ei tarvitse selittää tässä ryhmässä...

Ymmärrän että tilastollisesti todennäköisempää saada terve kuin sairas lapsi (ja todella tarvitsen karhurouvasen kaverin kaltaisia tarinoita nyt) mutta ottaen huomioon taustaani (kaikki solut surkeita IVFssä, esikoisen kaksosella oli todennäköisesti kromosomivirhe kun meni niin myöhään kesken + ovumian lääkärin heitto että hän uskoo mun olevan terve kromosomivirheen kantaja) niin eipä täällä jaksa kovin innokas olla. POI-riski on myös noin 1% luokkaa ja check. ✅ Tämä riski siihen nähden moninkertaisempi. Sydäntä puristaa.

Ultrassa kaikki löydökset normaaleja mutta ilmeisesti verikokeissa isomminkin häikkää.
 
Ei ole totta @Keltainenkukka92 💔 Ei todellakaan pitäisi teidän jo muutenkin vaikean matkan päälle tulla vielä tällaisia lisähuolia. Ja tiedon sait Kannasta? 😳 Kamalaa jättää pohtimaan tollaisia itsekseen ja vielä noin pitkäksi aikaa.

@Karhurouvanen kiitos infosta! Hassua, että siellä kerrotaan noinkin paljon, mutta ei ikää 😄 Tosin se varmasti aiheuttaisi eniten lahjoittajien valikointia, joten ymmärrettävää. Täällä ei tosiaan jostain syystä mee yv:t läpi. Mut löytää samalla nimimerkillä vau.fi-palstalta, jos sitä käytät? Mielellään otan kyllä lisäinfoa Viron hoidoista jos saat laitettua 🙏 Ollaan vielä vähän kahden vaiheilla lähdettäisiinkö tarvittaessa kokeilemaan toisella lahjoittajalla. Tallinnakin on ollut harkinnassa.
 
Kovasti voimia vaikeaan tilanteeseen @Keltainenkukka92 ❤️ Ultralöydöksien ollessa hyviä ja normaaleja, on hyvinkin mahdollista, että kaikki onkin hyvin. Katsoitko siis ainoastaan itse Kannasta verikokeiden tulokset? Niitä ei siis ole vielä kukaan ammattilainen muuten kommentoinut? Nehän voivat olla maallikon silmään aika vinksallaankin, mutta kuitenkin Mom-arvot ovatkin hyviä, jotka siis ratkaisevat sen, hälyttääkö seula.

Olen taustaillut täällä aika pitkään. Nyt oli pakko kommentoida tähän, koska ainakin itse olen niin kamalan stressin saanut aikaiseksi katsomalla Kannasta veriseulan tuloksia raskaana ollessani, että jotenkin sympatiseeraan tilannetta kovasti.

Isot tsempit täältä ❤️
T. Taustalla hengailija
 
Kiitos myötätunnosta. Maanantaina neuvonta + nipt naikkarilla. Sen verran juttelin sieltä soittaneen kätilön kanssa että suurin 🆘 oli papp-a arvo, joka mun kohdalla on hyvin matala. Myös niskaturvotus turhaan iso vaikka siis normirajoissa. Downissa papp-a on hyvin matala, siksi niin kohonnut downriski. Papp-a mittaa istukan toimintaa ja mun arvo on niin matala että vaikkei napsahtaisi kromosomivirhettä niptissä niin raskaus on riskiraskaus, 20-30 kertainen riski preeklampsiaan, kohtukuolemaan, pieneen syntymäpainoon, ennenaikaiseen synnytykseen ja istukan ennenaikaiseen irtomiseen. Että vaikka saadaan ns hyviä uutisia 2-3 viikon kuluttua niin loppuraskaus saa olla vakavasti huolissaan. Heh, miten saatoin edes kuvitella että nyt olisi alkanut ihana seesteinen vaihe missä olisin vain voinut olla iloinen ja onnellinen tästä.

Edelleen en ole saanut mikään lopullinen diagnoosi vaan riskit vähän kaikkeen ovat erittäin kohonneet (ja tilastollisesti todennäköisintä että tarina päättyy onnellisesti)mutta juuri nyt mietin miten vain jaksan nipt tulosten odottelua ja sen jälkeen seuraavat 6kk.
 
Kiitos vierailija, olen eilen nähnyt kannasta ja tänään naikkarin kätilö soitti. Nimenomaan papp-a MoM on se joka hälyttää ja isosti. Näin olin tulkinnut ite ja kätilö vahvisti + toi esille että tuo 2,2nt on tässä kontekstissa ei-niin-hyvä-juttu vaikka yksinään ei ole huolestuttavan korkea vaan viitearvoissa
 
Onneksi soittivat naikkarilta noinkin nopeasti ja lisätutkimukset alkavat ihan pian @Keltainenkukka92 . Todella karua roikkua löysässä hirressä viikkotolkulla. Kohtuutonta!

Matalaan Papp-arvoon on mini-Asa -lääkitys varmasti paikallaan, mikäli siis mitään kromosomipoikkeamia ei löydy. Itse sain sitä matalaan Papp-arvoon, mutta en tietenkään tiedä kuinka matala sinun arvosi oli. Se ehkäisee aika hyvin Pre-eklampsiaa.

Tosi kovasti tsemppiä sulle mateleviin ja piinaaviin päiviin.

T. Taustalla hengailija
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92

Yhteistyössä