@haaveillen kyllä hoitotakuun pitäisi tätäkin koskea. Kun sulla on erikoissairaanhoidon (eli tässä hedelmöityshoitojen) hoidon tarve todettu, hoito pitäisi aloittaa 6kk:ssa. Tämähän nyt vaan ei monellakaan hva:lla toteudu, erot on valtavia sekä hva:iden välillä ja eri aloilla yhden hva sisällä. Pirhalla kaikki erikoissairaanhoitoa yli 6kk odottaneet oli n. 9% kaikista esh odottaneista viime mittauksessa.
Jos hoitotakuu ylittyy, eihän se tilanne siitä sormia napsauttamalla kuitenkaan käytännössä muutu, ei niitä aikoja ilmesty taianomaisesti, mutta kyllä siinä kohtaa voi ja kannattaakin alkaa painostaa esim. siitä palvelusetelistä. Näitä ostopalveluja vaan on todella raa'alla kädellä nyt vähennetty ihan jokaisella hva:lla, kun ministeriö kiristää alueiden ruuvia ja leikkaukset on ihan jäätäviä, erityisesti ostopalveluista nyt niistetään. Mutta se on taivaan tosi että kukaan ei sulle ala soittelemaan ja tarjoamaan sitä palveluseteliä/ostopalvelua, vaan kyllä se itse pitää vaatia, erityisesti kun ei ole mistään ns. terveyttä uhkaavasta palvelusta kyse.
Kauanko sä lopulta siis odotit tota suunnitteluaikaa? Aivan mahtavaa, että sait sen nyt kyllä se 6vkoa tuntuu nyt pitkältä, mutta pianpa tää syksy jo hujahtaa ja taas makaat siellä pöydällä ja toivottaan että itse toimenpiteet sitten etenee sutjakasti!
@pienitoiveemme siis niin tiedän ton tunteen, että joku olemattoman pienikin asia voi syöstä ne omat vähäiset hyvät mielialat romukoppaan ihan silmänräpäyksessä. Se ehkä kertoo siitä, miten ohutta se oma usko onnistumiseen on ja miten sitä toisaalta haluaisi takertua jokaiseen pieneen toivon häivähdykseen.
@Mollama tervetuloa joukkoon. Meitä alkaakin olla täällä jo pitkä lista upeita naisia! Mutta kyllähän se on silti aika surkea juttu, että täältä ryhmästä ei oikein juuri kukaan oo päässyt poistumaan, kun pitäisi mennä niin että täällä vieraillaan ja sitten jatkumona jossain kohtaa "selvitään ulos" kyllä hitto vie nyt pitää alkaa syksyllä tapahtua.
Ja siis, kyllä aika sanattomaksi vetää, että sulla oli yhden kesän aikana kolme keskenmenoa oon niin pahoillani sun puolesta. Ittelle tekee tästä ekastakin palautuminen vähän tiukkaa.
@Toivotonvieralija upeaa, että siirto tulossa! Päivitän listalle!