Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noniin.. tilannepäivitystä. Eli siis ei tullut viime perjantaina meille toivottua plussaa tästä viimeisestäkään inssistä. Menkat alkoi vielä testipäivänä, testipäivän testaus tuntui lähinnä traumaattiselta, koska tuntui että tiesin jo lopputuloksen. Olemme nyt IVF jonossa, jonka sanottiin olevan n. 3-6kk. Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono.

Olin ystävien kanssa ulkomaanreissussa muutaman päivän ja oli kyllä mielelle todella tärkeää keskittyä välillä ihan muihin asioihin ja ihmeen hyvin siihen pystyinkin henkisesti rankan viikon jälkeen.

Nyt kuitenkin koen, että tarvitsen pidemmän tauon tästä kaikesta, jotta pysyy pää kasassa ja olen sitten joskus alkuvuodesta/keväällä valmis uusiin hoitoihin. Taidan siis laittaa tämän sivun jäähylle toistaiseksi. Palataan asiaan jälleen myöhemmin!

Ihanaa että tähän ryhmään saatu onnistumisiakin. Onnittelut niistä plussanneille!❤️

Tilannepäivitystä - alun todella hyvän viivan jälkeen kehitys on (jälleen) pysähtynyt. Eilen oli selkeästi haaleampi viiva ja kohtutuntemukset ovat vaihtuneet kasvukivuista epämääräisiin menkkajomotteluihin.

Tän aamun viiva on parempi kuin eilinen mutta jää samalle tasolle maanantain testin kanssa. Huoli on erittäin kova ja usko osittain mennyt mutta seuraillaan vielä.

Tilannepäivitystä - alun todella hyvän viivan jälkeen kehitys on (jälleen) pysähtynyt. Eilen oli selkeästi haaleampi viiva ja kohtutuntemukset ovat vaihtuneet kasvukivuista epämääräisiin menkkajomotteluihin.

Tän aamun viiva on parempi kuin eilinen mutta jää samalle tasolle maanantain testin kanssa. Huoli on erittäin kova ja usko osittain mennyt mutta seuraillaan vielä.
Toivottavasti raskaus nyt jatkuisi normaalisti, nää on niin stressaavia asioita ja ahdistavaa aikaa. 😥 Mun ymmärtääkseni viivat voivat elää ja joka päivä ei välttämättä tasaisesti tummu, mutta kyllä se silti huolestuttaa. Mä nyt täällä kuitenkin pidän peukkuja, että kaikki jatkuisi siellä ihan normaalisti raskauden osalta. ❤️

Mä oon kanssa fanaattisesti joka aamu tehnyt testin ja viivat kyllä kehittyvät, mutta hidasta on. Toki dpo10 viiva jo pompsahti yllättäen aika näkyväksi, joten ei nyt ihme, ettei kehity samaa tahtia. Kohtutuntemuksia on ollut jonkin verran, selvä pieni kiinnitysvuoto (vanhan veren sekainen viiru) tuli toissa päivänä. Nyt muutoin oireena ainoastaan aamuyöstä herääminen ja jatkuva pohjaton nälkä. Pelottaa, mutta se on varmaan luonnollista.

Tsemppiä huolen keskelle, @Toivotonvieralija , voin vain kuvitella miten raastavaa on :( <3
Ja @Zelina lle myös rautahermoja ja toivotaan että viivat jatkaa kehittymistään!

Pahoittelut negasta @pienitoiveemme , toivottavasti saat mahdollisimman levollisen hoitotauon ja tervetuloa taas vuodenvaihteen jälkeen hoitojen pariin!

Niin ja @Karhurouvanen unohdin kommentoida että todella ikävää tuollainen epämääräinen vuotosekoilu joka meinaa sekoittaa aikataulut! Yksi harvoja tällä palstalla esiintyviä ongelmia joista mullakin on henk. koht. kokemusta!

Kiitos kaikille mm. @sara3 ja @Mariamimi tsemppaavista kommenteista, ne kyllä auttoi! Nyt olen taas toiveikas että kyllä ne follit siellä kasvaa enkä malttaisi odottaa perjantaita että selviää miten niillä menee. Mulla on kyllä niin hektiset pari päivää tulossa että kerkeän käydä kotona vaan pistämässä Menopurin ja nukkumassa, ja se perjantain aika on jo klo 7, että kyllähän se jo suht pian onkin. Näin muuten viime yönä unta että mun Menopurit oli jossain lukitussa pukukaapissa ja olin kauhuissani koska olin hukannut sen avaimen. XD

Joo ja liittyen keskusteluun läheisille hoidoista kertomisesta, että mäkään en jaksaisi mitään laajaa raportointivelvollisuutta. Eksälle olen kertonut avoimesti ja hänen lisäkseen yhdelle ystävälle. Molemmat ovat itsekin lapsettomia ja aistin että he ovat myös surullisia omasta puolestaan, että olen "pidemmällä" lapsensaantiprosessissa kuin he. Lisäksi samaistun kyllä tuohon että jollekin satunnaiselle uudelle tuttavuudelle voisin kyllä hyvin kertoa hoidoista kun siitä just ei tulisi tuota tarvetta kertoa jatkossakin miten hoitojen kanssa menee. Olenkin itse asiassa jossain eksän pitämissä bileissä joissa oli pelkkiä hänen tuttujaan kertonut hoidoista jollekin vieraalle.

• Tykkää
Reactions: MyMa ja Mollama

@Toivotonvieralija mä niin tunnen sun huolen, itse kahdesti (tai jos tarkkoja ollaan niin kolmesti) tuossa tilanteessa olleena 💔 Ihan kamalaa. Ainoa lohtu on että asia selviää varmasti muutamassa päivässä. Paljon voimia tuleviin päiviin ❤

• Surullinen
Reactions: Toivotonvieralija
Noniin.. tilannepäivitystä. Eli siis ei tullut viime perjantaina meille toivottua plussaa tästä viimeisestäkään inssistä. Menkat alkoi vielä testipäivänä, testipäivän testaus tuntui lähinnä traumaattiselta, koska tuntui että tiesin jo lopputuloksen. Olemme nyt IVF jonossa, jonka sanottiin olevan n. 3-6kk. Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono.

Olin ystävien kanssa ulkomaanreissussa muutaman päivän ja oli kyllä mielelle todella tärkeää keskittyä välillä ihan muihin asioihin ja ihmeen hyvin siihen pystyinkin henkisesti rankan viikon jälkeen.

Nyt kuitenkin koen, että tarvitsen pidemmän tauon tästä kaikesta, jotta pysyy pää kasassa ja olen sitten joskus alkuvuodesta/keväällä valmis uusiin hoitoihin. Taidan siis laittaa tämän sivun jäähylle toistaiseksi. Palataan asiaan jälleen myöhemmin!

Ihanaa että tähän ryhmään saatu onnistumisiakin. Onnittelut niistä plussanneille!

@pienitoiveemme pahoittelut ettei inssit tuottaneet tulosta 😕 toivotaan että löydät keinot saada ajatuksia muualle ivf jonotusaikana. Tauko täältä voi olla hyvä keino ❤️ Tervetuloa takaisin sitten kun siltä tuntuu.

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Tsemppiä huolen keskelle, @Toivotonvieralija , voin vain kuvitella miten raastavaa on :( <3
Ja @Zelina lle myös rautahermoja ja toivotaan että viivat jatkaa kehittymistään!

Pahoittelut negasta @pienitoiveemme , toivottavasti saat mahdollisimman levollisen hoitotauon ja tervetuloa taas vuodenvaihteen jälkeen hoitojen pariin!

Niin ja @Karhurouvanen unohdin kommentoida että todella ikävää tuollainen epämääräinen vuotosekoilu joka meinaa sekoittaa aikataulut! Yksi harvoja tällä palstalla esiintyviä ongelmia joista mullakin on henk. koht. kokemusta!

Kiitos kaikille mm. @sara3 ja @Mariamimi tsemppaavista kommenteista, ne kyllä auttoi! Nyt olen taas toiveikas että kyllä ne follit siellä kasvaa enkä malttaisi odottaa perjantaita että selviää miten niillä menee. Mulla on kyllä niin hektiset pari päivää tulossa että kerkeän käydä kotona vaan pistämässä Menopurin ja nukkumassa, ja se perjantain aika on jo klo 7, että kyllähän se jo suht pian onkin. Näin muuten viime yönä unta että mun Menopurit oli jossain lukitussa pukukaapissa ja olin kauhuissani koska olin hukannut sen avaimen. XD

Jaiks, toi kaappijuttu on aika paha😅😅😅 Tosin mulle kävi oikeesti niin yhessä ivf:ssä että olin just hakenu täyden satsin 800 € edestä Menopuria ja (uudehko) jääkaappi meni rikki😬😬😬 Vakuutus kyllä korvasi mutta kyllä aattelin että ei taas voi olla totta että näin käy, se oli vielä silleen että oltiin käyty jääkaspilla joskus iltapäivällä ja seuraavan kerran vasta seuraavan päivän illalla jolloin se oli siis ihan lämmin, mutta ei sit yhtään tienny kuinka kauan ne Menopurit oli siellä jääkaapissa ollu. Ton jälkeen aloin aina sekottelee ne mahdollisimman pian🥴 Nykyään ne on vissiin jossain valmiissa kynässä, sillon pari vuotta sitten ne piti aina itte sekotella, oli jauhe ja liuos erikseen ja siitä sitten ruiskuun mutta siis sekoitettuna säilyi huoneenlämmössä jokusen viikon.

• Tykkää
Reactions: näännä

Voihan kurjuus😢😢😢 Voi kun vielä olisi toivoa jos tän aamun oli kuitenkin tummempi kuin eilinen, tossa vaiheessahan hormonimäärät on kuitenkin pieniä ja virtsan vahvuudella voi olla suuri merkitys. Jos kokeilisit vielä aamupäiväpissasta? Mulla aina se aamupissa laimeeta litkua ja alussa vaikka aamupäivä- tai iltapissasta on voinu tulla jo ihan kiva viiva niin aamupissasta on voinu olla melkein negaa. Jos ne aamupäiväpissat olisi vahvuudeltaan parempia ja samankaltaisia kun yöaikana ei kuitenkaan yleensä juoda, aamupissassa taas ehkä enemmän vaihtelua että kuin paljon on juonu illalla tai onko heränny yöllä pissalle? Oi että kun toivoisin että sulla menis tää hyvin nyt.

Voihan kurjuus Voi kun vielä olisi toivoa jos tän aamun oli kuitenkin tummempi kuin eilinen, tossa vaiheessahan hormonimäärät on kuitenkin pieniä ja virtsan vahvuudella voi olla suuri merkitys. Jos kokeilisit vielä aamupäiväpissasta? Mulla aina se aamupissa laimeeta litkua ja alussa vaikka aamupäivä- tai iltapissasta on voinu tulla jo ihan kiva viiva niin aamupissasta on voinu olla melkein negaa. Jos ne aamupäiväpissat olisi vahvuudeltaan parempia ja samankaltaisia kun yöaikana ei kuitenkaan yleensä juoda, aamupissassa taas ehkä enemmän vaihtelua että kuin paljon on juonu illalla tai onko heränny yöllä pissalle? Oi että kun toivoisin että sulla menis tää hyvin nyt.

Kiitos jälleen ihanasta viestistä ♥ Oli pakko ostaa lisää testejä aamupäivän aikana ja 2 eri testiin tuli melko vahvat viivat. Tämä herättää ehkä jotain toivoa, mutta toisaalta nämä testit eivät nyt ole vertailukelpoisia aikaisempiin testeihin. Mutta, jos olisi kemiallinen, niin kyllähän sen hcg:n pitäisi todella nopeasti laskea, niin siinä mielessä ehkä kuitenkin lupaavaa? Tekisi mieli sammuttaa aivot muutamaksi päiväksi kunnes tilanne selkeytyy, jos vaan olisi mahdollista

• Rakkaus
Reactions: Zelina
Tuo oli @Karhurouvanen hyvä idea kyllä testata toiseen aikaan päivästä/toisesta pissasta, ihan heti ensimmäinen aamupissa ei kaikilla toimi. 😊 Mulla kanssa selvästi vahvin viiva tulee niin, että käyn vessassa joskus yöllä ja otan testin sitten herätessä juomatta vettä vessareissulla. 😅 Eli silloin illalla kitatut nesteet eivät vaikuta laimentavasti testiin! Kyllä tässä vielä hyvästi on toivoa @Toivotonvieralija ja nuo menkkajuilinnan tyyppiset kivut kyllä voivat aivan hyvin liittyä kohdun kasvuun. Mulla ainakin oli aika koviakin tuntemuksia/jomotusta kiinnittymisen aikaan ja nyt on ollut satunnaisia jomotuksia ja tuntemuksia, jotka muistuttavat paljon menkkatuntemuksia, mutta ovat vähän lievempiä.

• Tykkää
Reactions: Toivotonvieralija
Jossain vaiheessa kannattaa vain lopettaa testaamisen, muuten tulee hulluksi. Taisin testata 4+3 viimeisen kerran ja se oli kyllä paras päätös ikinä 😅 Mulla oli oireita 3+ viikolla, sitten oli kaksi viikkoa ilman mitään ennen kuin närästys ja pahoinvointi iski. Kaikki on todennäköisesti ja toivottavasti hyvin ♥️
Viisaita sanoja ja hyvä neuvo! 😊 Mä todennäköisesti lopetan tikkuihin pissaamisen, kunhan saan ne kuuluisat leffaviivat. Digiä en ajatellut tehdä ollenkaan, koska hCG nousee niin yksilöllisesti ja perjantaina on kuitenkin verikoe.

@Toivotonvieralija Mulle joskus sanottu, että jos haluaa vertailla testejä niin mielummin 2pv välein otettuja. 1vrk välillä voi vaikuttaa vielä virtsanlaimeus yms sen verran. Mut ymmärrän hyvin tuon, saman testejen vertailun ja useita km kokeneena, tuo on tosi stressaavaa. Toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin ja pissa olis ollut laimeampaa tms. 🙏🏻 Tsemppiä kovasti! ❤️

*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🍄Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut.
🍄Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🍄pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono (n. 2026>), palstatauko
🍄Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🍄näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🍄Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
🍄Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🍄Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
🍄Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
🍄MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa
🍄Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 10/25
🍄Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus*
🍄Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
🍄Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus.

*Haikara matkalla*

🍄Ovum93
...ensimmäinen..LA
🍄Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä. Luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.

Tapahtumia
@Mariamimi 1.10. siirto tulossa
@Zelina 17.9. siirto tehty, plussa
@Karhurouvanen lokakuu
@MyMa 7.10. (noin) siirto tulossa
@Toivotonvierailija 17.9. siirto tehty, plussa
@näännä

@näännä voisitko kirjoittaa tuohon sun kuvaukseen pienen päivityksen, ei taida olla ihan ajan tasalla nyt kun lukee vaan inssit? 🙂

@Karhurouvanen @haaveillen ja @Mariamimi nyt ainakin, ei ollut siis tarkoitus ruikuttaa että yhyy minä täällä kauimmin olisin roikkunut 😅 muistan itse asiassa kun taas aktivoiduin (mun kolmas kierros tällä palstalla😜) tammikuussa, niin täällä taisi olla te kolme ja @Keltainenkukka92 , olikos vielä joku muu...? Ajattelin silloin että onpa vähän väkeä, nythän meitä on iso porukka, toivois että kukaan ei joutuisi tänne 🫠 Mutta ihana kun olette kaikki 🥰

@näännä munkin mielestä ei kuulosta ollenkaan toivottomalta tai sinne päinkään toi sun follikoko ja stimulaatio, se eka kerta vaan on tosiaan väkisinkin sellaista kokeilua, pakko alkaa varovasti kun ei joka päivä pysty ultralla seuraamaankaan. Sun aloitusannos on tosiaan pieni ja kyllä mä luottaisin lääkärin sanaan, kun uskoo että pääsette punktioon, ja nyt on niin reilu nosto tulossa Menopuriin sulla että kyllä varmasti alkaa tapahtua👍🏽

@Karhurouvanen nostikin esiin miten Menopur oli ennen semmonen itse sekoitettava systeemi, mä oon siis hoitoalalta itsekin mutta silloin ajattelin että joku kurssi näiden ampullien ja jauheiden ja vaihdettavien neulojen ja kuplien jne jne kanssa pitäis käydä 😂 Onneksi on mennyt eteenpäin, jos nykyään saa kynässä. Mutta kyllä vähän jopa nauratti toi sun jääkaappitarina, siis sulla on Karhurouvanen ollut tässä sun tarinassa kyllä semmoset käänteet, vauhdit ja vaaralliset tilanteet, että niistä sais hyvän tragikomedian 🙈 ehkä voidaan sit joskus kiikkustuolissa yhdessä nauraa näille nuoruusiän kamppailuille, ja miten me kaikki niistäkin selvitään voittajina! ♥️💪🏽

@pienitoiveemme pahoittelut vielä uudestaan epäonnistumisesta inssissä. Ja tauon tarpeen ymmärrän tosi hyvin. Varsinkin kun ei ole aktiivinen hoitojen vaihe niin etäisyys tekee varmasti hyvää. Voimia sinulle odotukseen ja tervetuloa takaisin kun siltä tuntuu 👋🏽🫂

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
@Toivotonvieralija mun mielestä ei kuulosta vielä huolestuttavalta toi sun viiva-asia. Jos on eka tummempi, välissä ollut haalea viiva ja sit taas parempi (vaikka ei olisikaan tummentunut) niin se haaleahan ei voi edustaa totuutta vaan selite pakko olla haalea pissa/testissä vikaa tms, ei oikein ole mahdollista että olisi hyvä-huono-hyvä.

Eipä ole suotta piinaviikot nuo, se odottaminen on jotain niin raastavaa eikä järjen ääni auta yhtään vaan kyllä se mieli menee niitä omia teitään. Toivottavasti pian tulee selkeys, pahoittelut saattoi mennä ohi,mutta vastasitko sä vielä, että oliko sulla tulossa verikoe kuten @Zelina on? Ja mikä dpo sulla toivoton on nyt?

@Karhurouvanen @haaveillen ja @Mariamimi nyt ainakin, ei ollut siis tarkoitus ruikuttaa että yhyy minä täällä kauimmin olisin roikkunut 😅 muistan itse asiassa kun taas aktivoiduin (mun kolmas kierros tällä palstalla😜) tammikuussa, niin täällä taisi olla te kolme ja @Keltainenkukka92 , olikos vielä joku muu...? Ajattelin silloin että onpa vähän väkeä, nythän meitä on iso porukka, toivois että kukaan ei joutuisi tänne 🫠 Mutta ihana kun olette kaikki 🥰

@näännä munkin mielestä ei kuulosta ollenkaan toivottomalta tai sinne päinkään toi sun follikoko ja stimulaatio, se eka kerta vaan on tosiaan väkisinkin sellaista kokeilua, pakko alkaa varovasti kun ei joka päivä pysty ultralla seuraamaankaan. Sun aloitusannos on tosiaan pieni ja kyllä mä luottaisin lääkärin sanaan, kun uskoo että pääsette punktioon, ja nyt on niin reilu nosto tulossa Menopuriin sulla että kyllä varmasti alkaa tapahtua👍🏽

@Karhurouvanen nostikin esiin miten Menopur oli ennen semmonen itse sekoitettava systeemi, mä oon siis hoitoalalta itsekin mutta silloin ajattelin että joku kurssi näiden ampullien ja jauheiden ja vaihdettavien neulojen ja kuplien jne jne kanssa pitäis käydä 😂 Onneksi on mennyt eteenpäin, jos nykyään saa kynässä. Mutta kyllä vähän jopa nauratti toi sun jääkaappitarina, siis sulla on Karhurouvanen ollut tässä sun tarinassa kyllä semmoset käänteet, vauhdit ja vaaralliset tilanteet, että niistä sais hyvän tragikomedian 🙈 ehkä voidaan sit joskus kiikkustuolissa yhdessä nauraa näille nuoruusiän kamppailuille, ja miten me kaikki niistäkin selvitään voittajina! ♥️💪🏽

@pienitoiveemme pahoittelut vielä uudestaan epäonnistumisesta inssissä. Ja tauon tarpeen ymmärrän tosi hyvin. Varsinkin kun ei ole aktiivinen hoitojen vaihe niin etäisyys tekee varmasti hyvää. Voimia sinulle odotukseen ja tervetuloa takaisin kun siltä tuntuu 👋🏽🫂

Haha joo ei munkaan ollu tarkotus mitään kilpailua että minä täällä kauiten 😅 vaan ihan vaan vertaistuellisesti tuoda esiin se että ainakaa. minä näillä jatkuvilla epäonnenpotkuilla tuskin kovin nopsaa täältä häippäsen, ihan tullu välillä sellanen olo että kuin tää vauvahomma olis oikeesti sellanen joku lautapeli missä oon jo monta kertaa saanu melkein ne kaikki viisi nappulaa kasaan ja oon melkein maaliviivalla mutta pum joku tulee ja syö ja taas lähtöruutuun ja aina pitäis uusi tsemppi nollasta taas puskea päälle🥴

• Surullinen
Reactions: Mariamimi ja MyMa
Hitsi kun tämä stimulaatio-vaihe vaikuttaa mieleen.
Edelleen fyysiset oireet ovat tosi vähäisiä. Aloitin nyt tiistaina ottamaan Menopurin kanssa jarrulääkettä, joka kirpaisee hieman, mutta siedettävästi.

Nyt olen kuitenkin vakuuttunut taas, että ei siellä kasva mitään. Miten olisi mahdollista, että siellä jotain kasvaa kun tuntemukset on näin vähäisiä. Kuvitelmissani stimulaatio tarkoitti jatkuvaa turvotusta ja epämiellyttävää oloa. Itse olen pystynyt kulkemaan farkut jalassa ja olemaan normaalisti.

Jännitys huomiselle ultraukselle kasvaa. Ja toivottavasti kasvavat ne follitkit. En vaan millään haluaisi kuulla, että kaikesta piikittelystä huolimatta itsepäiset munasarjani edelleen junnaisivat.

Hirveä henkinen vuoristorata tämä IVF. Huonolla luottamuksella varustetulle ihmiselle tämä on epävarmuuksia ja mahdollisia pettymyksen kokemuksia täynnä.

@sara3 Tsemppiä huomiseen ultraan! Onneksi oireettomuus ei vielä tarkoita mitään, mutta tottakai se mietityttää. Itsellä se hankalin olotila oli vasta punktiopäivänä ja muutoin tuntemukset olivat sellaisia, että niiden kanssa pärjäsi eikä välttämättä niin huomioinutkaan eikä tarvinnut housujakaan vaihdella kiristämisen takia. 😊 Punktiopäivä oli siis sellainen, että kävelytahtia piti rahoittaa ja jokainen askel tuntui munasarjoissa. Siitä huolimatta mun follimäärä ei ollut mikään älytön, vaan 7. Tuntemukset voivat siis vaihdella laidasta laitaan ja olla ilmeisesti myös hyvin stimulaatiokohtaisia. Tulehan päivittämään tänne sitten ultrakuulumiset ja pidetään sormet ristissä! 🤞

ON: Tänään dpo13 rtesti selvästi harpannut tummumisessa ja leffaviivat eivät ole enää kaukana. Ei enää tuo huominen hCG-verikokeen tulos niin pelota, oli se mitä vaan. ❤️ Ehkä alkaa luottamaan siihen, et tää ei jää kemialliseksi.

Viimeksi muokattu:
Hitsi kun tämä stimulaatio-vaihe vaikuttaa mieleen.
Edelleen fyysiset oireet ovat tosi vähäisiä. Aloitin nyt tiistaina ottamaan Menopurin kanssa jarrulääkettä, joka kirpaisee hieman, mutta siedettävästi.

Nyt olen kuitenkin vakuuttunut taas, että ei siellä kasva mitään. Miten olisi mahdollista, että siellä jotain kasvaa kun tuntemukset on näin vähäisiä. Kuvitelmissani stimulaatio tarkoitti jatkuvaa turvotusta ja epämiellyttävää oloa. Itse olen pystynyt kulkemaan farkut jalassa ja olemaan normaalisti.

Jännitys huomiselle ultraukselle kasvaa. Ja toivottavasti kasvavat ne follitkit. En vaan millään haluaisi kuulla, että kaikesta piikittelystä huolimatta itsepäiset munasarjani edelleen junnaisivat.

Hirveä henkinen vuoristorata tämä IVF. Huonolla luottamuksella varustetulle ihmiselle tämä on epävarmuuksia ja mahdollisia pettymyksen kokemuksia täynnä.

Ivf:ssä tottakai hermoilee aina ja kaikesta mahdollisesta ainakin itse mutta tuossa oireettomuudessa en näkisi suurta huolenaihetta, itselläni on toki aina vaan vähän folleja ollu, max 6 (eikä ikinä mitään normi follinkasvusta poikkeavia nipistelyitä ollut) mutta ymmärtääkseni ne turvotukset ja tukalat olot, jos niitä on tullakseen, tulee siinä suht lähellä punktiota kun follit alkaa olla isoja (munasarjat turpeina monista folleista) ja sullahan vasta kuitenkin toissapäivänä alotettiin jarrukin, eli follit ei oletettavasti vielä kovin suuria ole. Rautahermoja sulle! Itse tässä just klinikan edessä nukuttelen lapsia, PAS-folliultraan siis menossa 12 min päästä😁

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: MyMa ja Zelina

Yhteistyössä