Alkio on elossa mutta kasvaa hitaasti eli ei ole vielä siirtynyt blastokystiksi morulasta. Lääkäri sanoi että se on suht yleistä eikä tarvitse huolestua. Seuraavat ja jatkavat viljelyä huomiseen ja lääkäri soittaa huomenna. Voi se vieläkin pysähtyä mutta kuulemma on hyvä merkki että on voimissaan tässä vaiheessa. Jos vain toivottavasti kehittyy blastoksi niin pakastavat huomenna ja siirretään myöhemmin. Itseä vain mietityttää laatu, kun kehittyy hitaasti, mutta lääkäri ei ollut siitä huolissaan.
Onpa ihanaa että alkio on jatkanut kehitystään! Kyllähän kuusipäiväisiä paljon siirrellään ja käsittääkseni niitä pidetään ihan yhtä hyvinä kuin 5-päiväisiä blastoja, joillakin ei viisipäiväisiä koskaan tulekaan, esim tuttavallani tulee hyvin soluja ja blastot aina vain kuusipäiväisiä ja kaksi lasta on niillä tullut. Jos alkion solumäärä ei ole norminmukainen 2-3 päiväisenä niin niistä vain muistaakseni 20 % kehittyy blastoiksi (mun molemmat lapset on tuollaisia, tulivat sitten kuitenkin viisipäiväisiksi blastoiksi) mutta kun sulla tosiaan on jo morula siellä niin hyvin todennäköisesti jatkaa edelleen blastoksi ja alkioiden tilannehan tarkastetaan vain kerran päivässä joten ei voi tietää jos se olisi vaikka 3 h päästä tarkistuksesta blastoutunut