Lapsettomuushoidot sterilisaation jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Niinkuin otsikosta selviää, niin mulle on asennettu klipsit joitakin vuosia sitten. Nyt on toiveissa kuitenkin perheenlisäys.

Onko muita jotka ollut samassa tilanteessa? Kuinka asian kanssa edettiin?

Itsellä ikää kuitenkin hieman alle 40v jo.

Toivottavasti joudut itse maksamaan - yhteiskunnalla ei ole varaa tuollaiseen.
Halvemmaksi tuollainen tulee kuin vuosien aikana muutamat abortit, epäonnistuneet kaavinnat, puhumattakaan mitä ongelmia ois tullu jos ei-toivottuja lapsia olis syntyny esim sairaille(syöpähoidot, mielisairaudet) tai päihdevanhemmille.
Ite oon ajatellut, että jos joskus lähtisin avustustyöntekijäks jonnekin, nii varmasti hommaisin klipsit ennen lähtöä.

Halvemmaksi tuollainen tulee kuin vuosien aikana muutamat abortit, epäonnistuneet kaavinnat, puhumattakaan mitä ongelmia ois tullu jos ei-toivottuja lapsia olis syntyny esim sairaille(syöpähoidot, mielisairaudet) tai päihdevanhemmille.
Ite oon ajatellut, että jos joskus lähtisin avustustyöntekijäks jonnekin, nii varmasti hommaisin klipsit ennen lähtöä.

Ja ettei perinteinen kondomi toimisi?

Ehkäisisi myös tauteja siellä avustustyömatkalla.

No mielummin nuo klipsit kuin ei toivottuja raskauksia, ehkäsyt kun ei varmoja olleet. Silloisen aviopuolisoni piti olla lopun ikäni ja niiden lasten riittävän mitä saimme, tulevaisuus päätyi kuitenkin toisin.

Itse joudutaan tottakai kustantamaan hoidot, kela korvaa vain sairauden tmv. vuoksi tehdyt hoidot.

Yhteistyössä