Lapsettomuushoidot..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyvytön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyvytön

Vieras
Sain tänään kirjeen, jossa oli resepti nenäsumutteeseen ja sit johonkin toiseen hmmm, joku annoskynä tms. Sumutteen käyttö pitäisi aloittaa vasta lokakuussa ja tästä annoskynästä tms ei ole mitään mainintaa!

Aikalailla pihalla olen, että miten tässä nyt sit toimitaan?

Elokuussa meillä on aika ivf-hoitajalle keskusteluihin, eli kai hän siellä valaisee asiaa paremmin, vai?
Juu, samalla otetaan joku verikoe, hepatiitti tai jotain, tää tuli meille täysin yllätyksenä, että jotain verikokeita täytyy ottaa. Hoitaja soitti eilen ja kyseli, että joko olemme käyneet verikokeissa, ihmettelin, että missä kokeissa, koska meille ei ole kerrottu mitään. Hän sitten laittoi niin, että samalla käynnillä otetaan ne kokeet.

Tää on vaan aika outoo, ollaan täysin pihalla koko lapsettomuushoidoista!
Tiedetään, että elokuussa on aika sinne ivf-hoitajalle keskusteluihin ja samalla otetaan ne näytteet, lokakuussa aloitetaan hormonit ja marraskuussa ultrataan. Siinä kaikki, mitä tiedetään koko lapsettomuushoidosta tai siihen liittyvistä toimenpiteistä. :(

Jos joku osaisi kertoa jotain, mitä meidän pitäisi/olisi hyvä tietää, kertokaapas meille.

Ensinnäkin lapsen saaminen ei ole kyvystä kiinni joten pliis vaihda nikkiä.
Kaksplus-keskusteluista löytyy oma osio lapsettomille, joten kannattaa rekkautuu ja siirtyy sinne, saat parasta tietoa. Tietoo löytyy myös muilta vastaavilta palstoilta + klinikoiden sivuilta. Google toimii etsinnöissä apuna.

Lyhyesti voi kuitenkin sanoa että ohjeet saatte elokuussa hoitajalta. Jokainen on yksilö joten määrät sun muut mietitään tapauskohtaisesti. Aloitteölet kuitenkin sumutteella ja ajtakat pistoksilla. Tarkoituksena on ajaa omathormoonitoiminta alas ja sitten keinotekoisesti lähteä kasvattamaan munasoluja. Ultralla sitten seurataan kasvua.

Jonku nenäsumutteen (Suprecur) resepti minulle tuli sekä samalla annoskynä (Gonal-F).
Yritystä takana 3 vuotta. Minulla munatorvet tukossa, siksi suoraan ivf-hoitoihin.

Hoitaja neuvoo sinua aivan varmasti lääkkeiden käytössä ja opettaa pistämisen kädestä pitäen niin, että se sujuu helposti sitten kotona. Minä pelkäsin kovasti pistämistä ja hyvin meni. Lapsettomuuspalstan ihmiset osaavat kyllä varmasti kertoa enemmän.

Yleensä ennen hoitoja otetaan HIV ja hepatiitti verikokeet rutiinitoimenpiteinä molemmilta.

Kyllä kaikki väännetään teille vielä niin rautalangasta, että tiedät varmasti miten toimia.
Paljon Onnea matkaan! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja kyvytön:
Että kyllä siinä mielessä olen kyvytön, etten voi saada lapsia omin avuin.

Juu en minäkään voi saada, mutta en koe olevani kyvytön. Sama syykin kuin sinulla ja vähän enemmänkin puutteita =) En ole enää lapsetonkaan vaan useamman lapsen äiti. Mutta kuten aiemmin jo laitoin, tietoa o yllin kyllin saatavilla, samoin kuin vertaistukea ja kaksplussan lapsettomuus osio on yksi parhaista

Alkuperäinen kirjoittaja kyvytön:
Että kyllä siinä mielessä olen kyvytön, etten voi saada lapsia omin avuin.

Se EI ole sinun taidoistasi eikä kyvyistäsi kiinni. Ymmärrän kyllä sinua täysin. Olen tuntenut täysin samoin. :hug: