Lapsi asuu ehkä väärän "isän" luona???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä tehdä, kun kaverini on monesti humalassa puhunut, ettei exänsä ole lapsensa isä. Kaveri on vielä etä-äiti eli tää lapsi asuu sen exän kanssa!! Sanoo aina että sai kasvattajan lapselleen kun ties ettei oikea isä ota vastuuta/halua nähdä lasta. Tää kaverin exä siis olettaa että on isä!! En nyt satavarmaksi voi sanoa onko tää totta, mutta mitä jos on??? Se lapsi on asunut jo 4 vuotta kaverin exällä... Apua..tosi pahasti vaivaa tää asia..pitäiskö mun ilmoittaa johonkin vai mitä teen?

Jos omatuntosi vaatii, niin kerro lapsen oletetulle isälle.

Koska ellei tämä halua viedä asiaa eteenpäin vaan olla lapsen isä niin ei oo kellään ongelmaa.

Muualle kun kerrot niin huonolla tuurilla lapsi on ilman tuttua isää koska eihän tällä ole mitään oikeuksia lapseen eikä lapsi saa vielä itse päättää.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Pidät huolen vaan omista asioistasi, äläkä puutu muiden asioihin. Jos lapsella on asiat hyvin, niin ei ole mitään ongelmaa. Puuttumisesi saattaisi vain pilata sekä lapsen että hänen nykyisen huoltajansa elämän.

Et todellakaan ilmoita yhtään mihinkään. Sulla ei ole oikeutta puuttua tuohon. Mies pitää lasta omanaan ja rakastaa häntä. Lapsi pitää miestä isänään ja rakastaa häntä.

Etkä voi tietää varmaksi onko tuo edes totta vai onko jotakin typerää kännisen höpinää. Pidä huolta omista asioistasi.

Typerä on sellaine ukko joka ei vaadi isyystestejä vaan marssii lastenvalvojalle tunnustamaan isyyden.Naiset on petollisia nykypäivänä ei kannatta luottaa yhteenkään

Mun kaveri on puhunut myös että aikoo ottaa lapsen luoksensa kun tämä on vanhempi ja "helpompi". Sanonut et jos exä pistää vastaan niin aikoo silloin itse kertoa että hänellä ei ole edes oikeuksia kun ei ole bio isä. Harmittaa sen miehen puolesta. Pakko mun on hänelle tää jotenkin kertoa mutta en tiedä kuinka koska mulla ei ole hänen puh nroa, ei löydy fonectasta eikä ees oo missään facessa tms :/

Mitä jos ensin kysyt ystävältäsi hänen ollessa selvinpäin, onko asia totta ja aikooko hän lopun ikäänsä humalassa vinkua, mutta jättää itse kertomatta ex-miehelle.

Jos asia on totta, pyydät häntä itse kertomaan asiasta tai pitämään suunsa kiinni. Muutoin joku kevään pikkulintu (sinä?) voi laulaa exälle ja ongelma ratkeaa erittäin ikävästi.

Joo ei olis mun kaveri enää, moikkasin kun tavattais mutta en viettäis aikaani yhtään.
Etkä tod kerro kellekään! Ei kuulu sulle. Lapsi siinä kärsisi eniten ja sitähän sä et halua?! Antaa elämän mennä painollaan.

Mitä tehdä, kun kaverini on monesti humalassa puhunut, ettei exänsä ole lapsensa isä. Kaveri on vielä etä-äiti eli tää lapsi asuu sen exän kanssa!! Sanoo aina että sai kasvattajan lapselleen kun ties ettei oikea isä ota vastuuta/halua nähdä lasta. Tää kaverin exä siis olettaa että on isä!! En nyt satavarmaksi voi sanoa onko tää totta, mutta mitä jos on??? Se lapsi on asunut jo 4 vuotta kaverin exällä... Apua..tosi pahasti vaivaa tää asia..pitäiskö mun ilmoittaa johonkin vai mitä teen?

Tietenkin kerrot miehelle vahvasta epäilystä - hän voi sitten helposti testata asian. Nykymaailmassa geenitestien koko ajan yleistyessä eri tarkoituksissa asia tulee kuitenkin ilmi, ennemmin tai myöhemmin.

Jotenkin säälittäviä nämä ketjun naiset, jotka perustelevat valehtelua ja salaamista "lapsen edulla". Samaa logiikkaa, jossa oman pettämisen salailua perustellaan miehen/vaimon edulla.

Tietysti kerrot asian vähintäänkin sille miehelle!! Varsinkin jos sillä lapsen äidillä on suunnitelma tollanen et antaa miehen kasvattaa johkin tiettyyn ikään saakka..huhhuh mikä ämmä!!!! Mies tulee luultavasti menee tuosta aivan palasiksi mutta mieluummin nyt kun vasta myöhemmin, et ehtii vaan kiintyä lapseen vieläkin enemmän. Nyt äkkiä tieto miehelle!!

Mun kaveri on puhunut myös että aikoo ottaa lapsen luoksensa kun tämä on vanhempi ja "helpompi". Sanonut et jos exä pistää vastaan niin aikoo silloin itse kertoa että hänellä ei ole edes oikeuksia kun ei ole bio isä. Harmittaa sen miehen puolesta. Pakko mun on hänelle tää jotenkin kertoa mutta en tiedä kuinka koska mulla ei ole hänen puh nroa, ei löydy fonectasta eikä ees oo missään facessa tms :/

Nykyään on raja, että isyys pitää kyseenalaistaa kahden vuoden sisällä, jos epäilyksiä on. Eli äiti ei voi tätä kyseenalaistaa enää myöhemmin. Isä voi, koska hänelle ei ole kerrottu totuutta

Palstan lokit taas vauhdissa. Välittömästi yhteys lastensuojeluun tms tahoon, jos äiti ei suostu tilannetta isälle kertomaan. Tämä on sekä lapsen että miehen oikeus ja etu. Toki ensin kannattaa yrittää saada äiti tunnustamaan. Kannattaa myös muistuttaa, että mies tekee petoksesta rikosilmoituksen naista kohtaan. Vaade pitää olla vähintään kaksi kolme kertaa se, mitä lapsen elatus olisi miehelle maksanut.

Typerä on sellaine ukko joka ei vaadi isyystestejä vaan marssii lastenvalvojalle tunnustamaan isyyden.Naiset on petollisia nykypäivänä ei kannatta luottaa yhteenkään
Kusipäisiä sellaiset ihmiset joiden perusajatus naisista on, että ne kaikki pettää. Kyllä mä olisin suuttunut aivan helvetisti jos entinen avomies olisi vaatinut isyystestiä lapsesta. Se olisi osoittanut, että mies ei luota muhun ja kuvittelee mun pettäneen. Muita miehiä ei ollut koko suhteen aikana ja exä on lapseni isä 100% varmuudella.

Kuvottavaa, että pienen porukan takia pitäisi kaikki lapset testata. Ei se ole uskollisten naisten ja heidän lastensa vika, että jotkut naiset jakaa kaikille ja on isästä epävarmuutta.

Yleensä ulkonäkökin antaa viitteitä, omissa lapsissani niin paljon sukunäköä, että mahdoton väittää muuta. Minunkin tuttavani lapsi näyttää paljon enemmän tuttavani exältä kuin nykyiseltä mieheltä eli lapsen isältä. Pitää olla sokea jos ei asianosaiset asiaa näe, mutta mun asia se ei ole. Ehkä ovat omat järjestelynsä tehneet.

Yleensä ulkonäkökin antaa viitteitä, omissa lapsissani niin paljon sukunäköä, että mahdoton väittää muuta. Minunkin tuttavani lapsi näyttää paljon enemmän tuttavani exältä kuin nykyiseltä mieheltä eli lapsen isältä. Pitää olla sokea jos ei asianosaiset asiaa näe, mutta mun asia se ei ole. Ehkä ovat omat järjestelynsä tehneet.
No meillä toinen lapsista ei näytä äidiltä eikä isältä ja äitinä tiedän tasan että molemmilla lapsilla sama isä. Ja sairaalassakaan ei sekuntiakaan ollut silmistä pois joten vaihtuminenkaan ei ole mahdollinen. Et aina ei voi ulkonäköönkään vedota.

Tietenkin kerrot miehelle vahvasta epäilystä - hän voi sitten helposti testata asian. Nykymaailmassa geenitestien koko ajan yleistyessä eri tarkoituksissa asia tulee kuitenkin ilmi, ennemmin tai myöhemmin.

Jotenkin säälittäviä nämä ketjun naiset, jotka perustelevat valehtelua ja salaamista "lapsen edulla". Samaa logiikkaa, jossa oman pettämisen salailua perustellaan miehen/vaimon edulla.
Ja mitäs sitten, jos juttu onkin ollut jotain tyhmää kännihöpinää?
Kiva jos lapsi kuulee tuollaisista testeistä ja isän epäilyistä, jotka sitten osottautuisivat turhaksi.

Tuollainen hysterisointi pilaa niin monet jutut. Aina pitäisi muistaa, että ensin tutkitaan, sitten hutkitaan.

Eli ihan ensimmäiseksi selvitetään asiaa sen kaverin kanssa. Sitten jos aihetta on, kannustetaan kaveria tekemään, mikä oikein. Ja vasta sitten, jos ei näin tee, otetaan yhteyttä siihen toiseen.

AP näyttääkö lapsi oletetulta isältään? Joskus on niin yhdennäköisiä, että asia on päivänselvä.
Niin JOSKUS, ei suinkaan aina. Meidän kakkonen ei näytä isältään, eikä minulta, vaan itseasiassa hyvin paljon naispuoliselta parhaalta ystävältäni. Ja ei, häntä ei ole vaihdettu. Luojan kiitos kuitenkin näin päin ettei muistuta ketään mieheni kaveria:) Mies on kyl joskus vihjannut et onko varmasti hänen, olen sanonut vain että herra on hyvä ja testailee jollei usko, itse tietenkin tiedän etten muiden kanssa ole ollut.

Ja mitäs sitten, jos juttu onkin ollut jotain tyhmää kännihöpinää?
Kiva jos lapsi kuulee tuollaisista testeistä ja isän epäilyistä, jotka sitten osottautuisivat turhaksi.

Tuollainen hysterisointi pilaa niin monet jutut. Aina pitäisi muistaa, että ensin tutkitaan, sitten hutkitaan.

Eli ihan ensimmäiseksi selvitetään asiaa sen kaverin kanssa. Sitten jos aihetta on, kannustetaan kaveria tekemään, mikä oikein. Ja vasta sitten, jos ei näin tee, otetaan yhteyttä siihen toiseen.

Ihan reaalimaailman kokemusten perusteella sanoisin, että todennäköisempää on se, että tuo kännihöpinä pitää sisällään totuuden. Eikä isällä (vielä) mitään epäilyksiä ole. Se, mikä lasta eniten sattuisi, olisi äidin valehtelu.

Testaaminen on juuri sitä tutkimista ennen hutkimista. Jos lapsi on jo vuosia asunut miehen luona, olisi vastuuntuntoinen nainen jo ehtinyt ajatella ja toimia, nyt päinvastoin näyttää siltä että hän on huijannut miestä tietoisesti. Se, että lapsi yleensä on annettu "isälle", kertoo äidin elämänhallinnasta ja luotettavuudesta.

Sinun mallisi, jossa ensin keskusteltaisiin (selvän?) äidin kanssa, tyrkyttää äidille mahdollisuutta selvin päin perua sanansa ja laittaa ne humalan piikkiin. Miten ap voisi tietää, että hän silloin puhuisi totta? Äidillä on huomattava taloudellinen paine valehdella - mieshän on vuosia maksanut kustannuksia jotka kuuluvat äidille/toiselle miehelle.

Lopuksi kysymys: Oletetaan, että tapaat baarissa yllättäen entisen kätilösi ja hän muutaman drinkin jälkeen kertoo, että lapsesi, jonka sinulle kerrottiin kuolleen synnytyksessä, annettiin todellisuudessa pariskunnalle, joka maksoi hänestä sievoisen summan. Vaatisitko äitiyden selvittämistä vai antaisitko asian olla, jotta lapsen mieli ei järkyttyisi?

Kusipäisiä sellaiset ihmiset joiden perusajatus naisista on, että ne kaikki pettää. Kyllä mä olisin suuttunut aivan helvetisti jos entinen avomies olisi vaatinut isyystestiä lapsesta. Se olisi osoittanut, että mies ei luota muhun ja kuvittelee mun pettäneen. Muita miehiä ei ollut koko suhteen aikana ja exä on lapseni isä 100% varmuudella.

Kuvottavaa, että pienen porukan takia pitäisi kaikki lapset testata. Ei se ole uskollisten naisten ja heidän lastensa vika, että jotkut naiset jakaa kaikille ja on isästä epävarmuutta.

Juuri tämän kaltaisten suuttujien takia pitäisi kaikki lapset geenitestata automaattisesti. Nykyhinnoilla kustannukset olisivat mitättömät.

Suurin osa naisista ei isyysasioissa petä. Miehen kannalta ongelma on se, että hän ei voi varmasti tietää kumpaan ryhmään hänen puolisonsa kuuluu, siihen ei-pettävään enemmistöön vai juonittelevaan vähemmistöön.

Miksi autoilijoita puhallutetaan, vaikka suurin osa ajaa selvin päin?
Miksi jotkut naiset haluavat testauttaa seksikumppaninsa ennen kuin suostuvat antamaan paljaalla, vaikka suurin osa miehistä on taudittomia niin kuin kertovatkin.

Yhteistyössä