Lapsi ei pääse mukaan porukkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä ihmettä voin vanhempana tehdä, kun lapsi ei pääse pihan porukkaan mukaan? Muuten leikkii pihan lasten kanssa, mutta yksi lapsi kun tulee paikalle, niin muut jättävät minun lapseni yksin.

Olen puhunut vanhemmille, kaikki muut ovat sanoneet puhuvansa lapsillensa, mutta tämän yhden vanhemmat ovat sitä mieltä että lapsi saa valita kenen kanssa leikkii. Eikä halua ottaa minun lastani mukaan.

Harmittaa vietävästi että oma poika istuu taas ikkunassa ja katsoo kun muut leikkii.

Olen etsinyt uusia kavereita puistoista, kerhoista ja netistä. Ei mistään löydy kaveria. Touhutaan paljon perheen kesken, mutta emme me ikätoveria korvaa.

Lapset ovat olleet meillä usein, paitsi tämä yksi ei tahdo tulla. Silloin ei muutkaan sitten halua tulla.

Ja vaikea minun on pakottaa lapsia ottamaan mukaan leikkiin, jos ovat porukassa sitä mieltä että ei.

Se yksi on päättänyt kiusata sun lastas. On ilmeisesti uhkaillut muille, ettei oo enää heidän kaveri, jos he leikkii sun lapsen kanssa. Sun pitää nyt saada se yksi ruotuun, nykyaikana tosiaan vähän hankalaa jos vanhemmat ei ole yhteistyöhaluisia. Pidä sille puhuttelu, kutsu muut lapset mehulle, ja sano sille yhdelle että se pääsee mukaan sillä ehdolla ettei enää koskaan syrji sun lasta pois porukasta. Tilanne tuskin pahenee vaikka se ei tuliskaan.

...meillä selvis että yksi naapurin lapsista ei tule meille siksi kun pelkäsi meidän pihassa kun täällä ei ole vanhempaa pihalla (olen itse vauvan kanssa sisällä).

Järjestä päivittäin leikkihetkiä kahdestaan muiden pihan lasten kanssa.
Kyllä jo sitten 3-4veetkin pian oppivat ryhmässä painostamaan yhtä että kaikkien kanssa pitää leikkiä.

Yhteistyössä