lapsi ei sitten saanut hiihtää päiväkodissa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prkl!!!

Vieras
ostin lapselle ensisukset, 4v sellaiset peltoset prismasta 39,90 e makso. ei oo ikinä ennen hiihtänyt. no vein sitten eilen ne päiväkotiin niin sanoivat sitten että ne e isuosi sellaisia suksia. lapselta kuulemma lähtee sukset jalasta kokoajan ja ne hoitajat joutuu juokseen sen perässä ja laittaan kiinni koko ajan niitä:O ja kuulemma vaikeuttaa muiden hiihtämistä:O. no ensinnäkin myyjän kans kaupassa kokeiltiin ja kenkä ei lähteny edes repimällä irti suksesta. tosi kiva kun lapsi ei sitten voi hiihtää enkä yhden kerran takia ostan satasen mono suksia jotka jää heti pieneksi. ja myyjä vielä sano että nuo sukset on hyvät jos ei oo ikinä hiihtäny ym.

No pysyyhän ne jalassa, pikkasen laiskankuuloisia hoitajia teillä sitten : /
Oikeesti tarkoittivat varmasti sitä, että lapsi kaatuu koko ajan, koska ei ole koskaan hiihtänyt, joten joutuvat häntä koko ajan nostamaan!! ;)

Kunnon sukset vaan. Ihan tolkuttoman vaikeeta joskus laittaa suksia, mihin pitäs kenkä laittaa. Esim. kuomat ei moniin malleihin edes sovi, kun on niin leveitä kenkiä.
Itse oon ostanut suksipaketteja vaihtoliikkeistä ja kirppiksiltä. 30e oon pulittanut (sukset+monot) lähes uuden veroisista, joten ei tulis mieleenkään ostaa lähes 40e:lla mitään pilipaleja.

Miten vaikeaa on ostaa lapselle kunnon sukset ja monot?jos rahasta on pulaa niin olisi kannattanut miettiä ennenkuin teki lapsia. Kiva kun lapsi joutuu kärsimään.

Meilläkin on sellaiset peltoset pienten lasten sukset ja tosi huonosti pysyivät jalassa. Melkoista säätämistä ja koko ajan irtosivat.

product_504_2.jpg
Ei ole enää semmoisia hyviä kenkäkiinnitysvaijeri -juttuja kuten minun lapsuudessa. Sukset pysy hyvin ja pienet lapset sai ne itse jalkaa.

Ne on oikeasti hankalat ja tappaa helposti lapsen hiihtoinnon. Lähinnä tarkoittettu ihka ensimmäisiin kokeiluihin 2-3-vuotiaille. Ja niitä on tosiaan hankala kiristää koko ajan.

Sellaista se on, mullakin on kolmet monot, sukset ja luistimet (jotkut menee ristiin nuoremmille käyttöön) ostettavana joka vuosi. Samoin keväisin pyörät.

[QUOTE="eev";25474098]Entä kotona? Saiko hiihtää kotona?[/QUOTE]

No eihän nyt enää illalla ole vanhemmilla aikaa. Päiväkodissa sen sijaan kaikki pitäisi tehdä. :headwall:

Meillä on varaston nurkassa just nuo peltoset, mistä joku laittoi kuvankin. Kerran käytetty. Ensinäkin lapsi ei ees kiinnostunut hiihdosta aluksi kun olivat niin huonot. Nyt on 6v ja hiihtelee pari kertaa viikossa 6km lenkin. Ja kunnon suksilla.
Tytöllekään ei kelvannut nuo peltoset. Jalka liikkuu paaaaaljon huonommin, ku monosuksissa, yritti hiihtää pari metriä ja siihen loppu. Sit kun sai kunnon sukset, niin vetelee tuolla pitkin poikin, joskaan ei niin pitkiä lenkkejä ja niin hyvin, kuin eskarilainen.

Hyvänen aika taas mitä vastauksia. Päiväkodista olisi pitänyt selkeästi sanoa etukäteen, jos hiihtolenkki on niin pitkä, että sinne ei voi ottaa aloittelijoita mukaan. Ei kaikki 4 v tosiaankaan osaa hiihtää. Hiihtoon ne lenkkisiteisetkin sukset on thety.

No empä ihmettele ettei päikky halua noiden kanssa pelleillä. Eikä se ole vaarallista jos lapsi ei päikyssä saa hiihtää. Opeta itse niillä huippu suksilla hiihtämään.

Joo kyllähän ne siellä kaupassa saa jakaan hyvin kun on puhtaat(jäästä ja lumesta) kengät ja tasaisella ne pysyy hyvin jalassa.
Mä olen monta kertaa palelluttanut sormeni kun sidon niitä remmisuksia kenkiin ja käyn laittamassa uudelleen jalasta pudonneita suksia. Kun lapsia on 23 niin jo suksien jalkaan laittamien on hidasta ja vie aikaa itse hiihtämiseltä . Monokenkä sukset saa lapsi itse hetkessä jalkaan.
Myyjä myy mitä vaan jos saa jonkun ostamaan.
Itse kun menimme ostamaan suksia sanoi myyjä heti että ei suosittele remmisuksia .

Ne on oikeasti hankalat ja tappaa helposti lapsen hiihtoinnon. Lähinnä tarkoittettu ihka ensimmäisiin kokeiluihin 2-3-vuotiaille. Ja niitä on tosiaan hankala kiristää koko ajan.
Ne eivät ole hankalia ja tapa intoa. Sopivat toki niille jotka hiihtävät vähän. Hiihtolenkeille toki oikeat sukset. Meillä ei koskaan lähtenyt sukset irti ennenkuin ne otettiin kengistä pois.

Mä kysyin tällä palstalla joku päivä sitten että kuinka kauan teidän 4-5-vuotiaat hiihtävät esim 5km lenkkiä. Silloin ei kukaan edes tunnustanut että hiihtäisivät niin pitkiä matkoja. Koululaiset kuulemma niin tekivät. Eli miksi ihmeessä siis ostaa oikeita suksia, jos 6vuotiaskin hiihtää huudon kanssa kilsan. Se kyllä menee samaan huutoon noilla remmeilläkin ja ihan samaan vauhtiin.

Noi remmisukset on ihan kamalat, ne ei tosiaan meinaa pysyä jaloissa millään. Oisin kyllä 4 v ostanut kunnon sukset. Ajattelen että noi remmilliset on 2-3 vuotiaalle. Toisaalta päiväkodin olisi pitänyt ilmoittaa että ostakaan kunnon sukset ja mielellään harjoitelkaa etukäteen. Kaikilla ei ehkä ole tähän mahdollisuutta mutta useimmilla on.

Huoh... Tollaset sukset on aivan surkeat ja niillä hiihtointo loppuu hyvin lyhyeen. Jos ei ole varaa oikeisiin suksiin, niin käy lainaamassa kirjastosta. Lainaa samalla itsellesikin, löytyy eripituisia, ja menkää yhdessä hiihtämään.

Jos päiväkodissa hiihdetään latukoneella tehdyillä laduilla, niin noilla suksilla ei siinä urassa pysty hiihtämään. Ei yksinkertaisesti mahdu kenkä ja tuo muovihärpäke sinne latu-uraan. Noi remmikammotukset pitäs lailla kieltää.

...no ensinnäkin myyjän kans kaupassa kokeiltiin ja kenkä ei lähteny edes repimällä irti suksesta....
Sisätiloissa l'ämpimin käsin huolellisesti kiinnitettyjen monojen vemputtaminen ei vastaa lähimainkaan kaatumisesta aiheutuvaa vääntöä. Tuon ikäinen ensihiihtäjä kaatuu ihan koko ajan. Lisäksi ulkona siteet ja kengät kostuvat joka löysentää kiinnitystä.

...ja myyjä vielä sano että nuo sukset on hyvät jos ei oo ikinä hiihtäny ym.
No totta ihmeessa se suositteli, sehän on myyjä jonka kuuluu myydä. Kysyitkö onko se itse hiihtänyt sellaisilla siteillä?

Ne ei ihan oikeasti toimi, EI!

Neljäkymppiäsi meni nyt kyllä ihan kankkulan kaivoon.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä