Lapsi kadonnut Pomarkussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos rukousvastauksena saa jonkin konkreettisen vastauksen jonka toinenkin ihminen voi silmin havaita, niin ei se mikään henkilökohtainen asia ole.
Eikä uskoakaan ole tarkoitus hautoa piilossa muilta ihmisiltä.

Uskosta voidaan keskustella. Sitä ei tule tuputtaa. Ja moraalittomuutta oikaista.

Kukaan ei voi pakottaa toista uskomaan tavallaan tai pakolla kasvattaa toisen moraalia/omatuntoa.

Yhteinen kokemus on eriaisa kuin väitteleminen julkisella keskustelupalstalla.

Uskosta voidaan keskustella. Sitä ei tule tuputtaa. Ja moraalittomuutta oikaista.

Kukaan ei voi pakottaa toista uskomaan tavallaan tai pakolla kasvattaa toisen moraalia/omatuntoa.

Yhteinen kokemus on eriaisa kuin väitteleminen julkisella keskustelupalstalla.

Väittely on keskustelua, älä nyt yritä tuputtaa omaa näkemystäsi ja syyllistää ihmisiä ketkä täällä keskustelevat.

Mä kyllä ymmärsin niin että poika on menny sinne mökille touhuilemaan jotain, ja ilmeisesti siis useinkin käynyt sielä touhuumas jotain. Mutta että tällä kertaa oli vain pimeys yllättänyt eikä sitten ollut uskaltanut lähteä pimeeseen metsään hortoilemaan vaan oli jäänyt saunamökille yöksi.
Eli että poika ei olisi karannut eikä hänen tarkoitus olisi alunperin ollut jäädä sinne yöksi.

Oon tietysti saattanut käsittää täysin väärinkin.

Tilannejohtaja, ylikonstaapeli Antti Syväoja Kankaanpään poliisista kertoo, että poika ei ollut hätääntynyt, vaan kyseessä oli hänelle pikemminkin seikkailu.

– Oli tullut pimeää, hän oli mennyt saunamökkiin ja sieltä oli löytynyt pari täkkiä. Hän oli siellä yöpynyt ja aamulla kun päivä valkeni, hän lähti kotiin ja tuli sinne hyvissä voimin. Hän söi aamupalaa kun me menimme sinne eli ihan kunnossa hän oli.
– Poika ei tuntunut olevan itse huolissaan. Se oli hänelle pieni seikkailu.

Laajoista etsinnöistä huolimatta Leeviä ei löydetty ennen kun hän aamulla käveli itse kotiin.

– Siellä on useita kymmeniä mökkejä ja ulkorakennuksia. Poika on seikkaillut siinä valoisalla ja ne oli katsottu moneen kertaan, mutta hän on ilmeisesti palannut tähän mökkiin myöhemmin. Ja käsittääkseni aivan lähelläkin on käyty ja poika on myös nähnyt etsijöitä, mutta ei ole ilmoittanut heille. Hän on ollut vähän niin kuin puoliksi piilossa, tilannejohtajana toiminut Syväoja kertoo.

Leevi asuu sijaisvanhempien luona, jotka olivat huojentuneita pojan löydyttyä.
– Vanhemmat olivat tyytyväisiä kun poika tuli hyvässä kunnossa kotiin.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...puivat-se-oli-hanelle-pieni-seikkailu/5627040

Halusi seikkailua, just joo.

Väittely on keskustelua, älä nyt yritä tuputtaa omaa näkemystäsi ja syyllistää ihmisiä ketkä täällä keskustelevat.

Onko? En useinkaan koe väitteleväni samaan aikaan kun keskustelen. Voin kunnioittaa myös toisen tapaa nähdä ja kokea maailmaa. Ja voin myös lisätä siihen mitä mieltä itse olen.

Sinulleko on vain tärkeää kuka on väärässä tai oikeassa?

(tämäkään ei ollut väittelyä, se oli esitetty kysymys)

Ja jos väittäisin tietäväni kaiken, mitä järkeä minun olisi kanssasi keskustella?

Onko? En useinkaan koe väitteleväni samaan aikaan kun keskustelen. Voin kunnioittaa myös toisen tapaa nähdä ja kokea maailmaa. Ja voin myös lisätä siihen mitä mieltä itse olen.

Sinulleko on vain tärkeää kuka on väärässä tai oikeassa?

(tämäkään ei ollut väittelyä, se oli esitetty kysymys)

Ja jos väittäisin tietäväni kaiken, mitä järkeä minun olisi kanssasi keskustella?

Väittely on keskustelua. Jos joskus matkustat maailmalla, niin mitä etelämmäksi mennään niin sitä varmemmin keskustelu on nimenomaan väittelyä. Voihan se olla samanmielistä hymistelyäkin, mutta väittely on suuressa maailmassa keskustelua.

Väittely ei myöskään tarkoita, etteivätkö väittelijät kunnioittaisi toistensa näkemyksiä. Ihmeellistä väittelyvastaisuutta sulla.

Väittely on keskustelua. Jos joskus matkustat maailmalla, niin mitä etelämmäksi mennään niin sitä varmemmin keskustelu on nimenomaan väittelyä. Voihan se olla samanmielistä hymistelyäkin, mutta väittely on suuressa maailmassa keskustelua.

Väittely ei myöskään tarkoita, etteivätkö väittelijät kunnioittaisi toistensa näkemyksiä. Ihmeellistä väittelyvastaisuutta sulla.

Olen vain oppinut, että kun puhuu itse liikaa eikä kuuntele, oma kieli saattaa tehdä kuuroksi.

Mutta juu. En vain koe sanaa samassa yhteydessä sen tarkoitusta tukevaksi.

Väittely on mielestäni sitä, että molemmat haluavat pysyä omassa kannassaan kunnes lopulta jompikumpi saa periksi, tai ei.

Keskustelu on yhteistä ja kasvattavaa.

Mutta tämäkin sana on varmasti eri käsityksessä kunkin kokemuksessa.

On ne ainakin uskottavampia väitteinensä.
:ROFLMAO:
Suvaitsevaisuus on mielisairaus. Ei ole päästään terve se, joka näkee partaiset ukot hätää kärsivinä lapsina, sotarikolliset vainottuina pakolaisina ja lukutaidottomat kamelikuskit työvoimapulan paikkaajina. Varsinkin, kun Suomessa ei ole työvoimapulaa, vaan puolen miljoonan ihmisen työttömien reservi. On siinä vaan saatananmoisen iso harha-aistimus kyseessä.
kuka tässä nyt on suvaitsevaiseksi ilmottautunut. o_O

Yhteistyössä