lapsi kertoi tänään että pk:n täti oli ollut tänään päällä ja puristanut käsiä kovasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28564115]Lastani on pidetty käsistä kiinni ja jalkaa päällä. Hoitaja itse kertoi tehneen niin. Ja siellä ihan normaalia että on pakko nukkua vaikka väkisin. Myös tutustumisjaksolla kun olin paikalla näin tehtiin :( ja muiden lapsille myös. Eräskin ulkomaalainen äiti itki kun lapsi vaan huutaa. Kesti varmaan tunnin. Lapseni sai hirveät traumat sänkyyn menemisestä ja yöunetkin muuttui lyhyiksi ja itkuisiksi.. Yritin valittaa johtajalle mutta koska hoitajat sanoivat etteivät pidä lapsista kiinni niin mitään ei tapahtunut. Otin lapseni pois päiväkodista,mutta muutaman kuukauden piti pitää hoidossa pakon edestä ja hirvitti kokoajan. Lapseni ei siis nukkunut enää päiväunia kotona silloin. 2v lapsi. Että näin.[/QUOTE]

Kamalaa! Ja sinä annoit tämän tapahtua? Todella omituista? Sairasta!

[QUOTE="vieras";28562946]Jälleen kerran voi vaan todeta, että teimme oikein pitäessämme lapsellamme päikkypaikan vaikka jäin äippälomille. Meillä nimittäin ei pakoteta pysymään huoneessa kun toiset nukkuu, vaan lapsi pääsee sieltä pois muita häiritsemästä jos ei siis nuku, vaikka se tarkoittaakin pk-tätien yhteisen kahvipaussin menetystä. Ihania hoitajia, ei voi muuta sanoa :)[/QUOTE]

Mun mielestä kaikkien on hyvä olla siellä se satuhetki ja lisäksi noin puoli tuntia, mitä levätään hiljaa. Mitä ihmettä siitä tulisi, jos kaikki saisivat lähteä pois sieltä? Tuskin kovin moni malttaisi vapaaehtoisesti rauhoittua ja nukkua kun kaverit lähtee leikkimään. Suuri osa lapsista todellakin tarvitsee päiväkotioloissa unet tai ainakin lepoa.

Mun mielestä kaikkien on hyvä olla siellä se satuhetki ja lisäksi noin puoli tuntia, mitä levätään hiljaa. Mitä ihmettä siitä tulisi, jos kaikki saisivat lähteä pois sieltä? Tuskin kovin moni malttaisi vapaaehtoisesti rauhoittua ja nukkua kun kaverit lähtee leikkimään. Suuri osa lapsista todellakin tarvitsee päiväkotioloissa unet tai ainakin lepoa.

Tämä tosi.

+ Meidän päiväkodissa ollaan kai sitten joustavia. Lapset jotka eivät syystä tai toisesta nuku/lepää siellä nukkarissa, saavat lukea tai touhuta jotakin muuta rauhallista sen aikaa, muissa tiloissa. Heitä ei monia ole.

Tämä tosi.

+ Meidän päiväkodissa ollaan kai sitten joustavia. Lapset jotka eivät syystä tai toisesta nuku/lepää siellä nukkarissa, saavat lukea tai touhuta jotakin muuta rauhallista sen aikaa, muissa tiloissa. Heitä ei monia ole.

Varmaan kaikissa päiväkodeissa sen sadun ja hetken levon jälkeen pääsee leikkimään, jos ei ole nukahtanut. On kiellettyäkin pakottaa lapsia lepäämään sängyssä hereillä kovin pitkään.

Yhteistyössä