Lapsi loman hoidossa vai kotona, pohdintaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Pyörittelen täällä erivaihtoehtoja ja niiden hyviä ja huonoja puolia. Meinaan mulla on alkamassa useamman viikon loma opinnoissa ja en tiedä mitä tekis lapsen hoitopaikan kanssa.

Ollakko kotona mun kanssa vai käydä hoidossa muutamana päivänä viikosta vai mitä?!

Eikö lapsen kannalta olis parempi käydä hoidossakin, ehdottomasti tätä mieltä hoitopaikassa oltiin. Itsestä tuntuu vaan niin karulta laittaa lapsi hoitoon ja itse olla kotona jouten :( Lapsi 2,5v.

voithan pitää lasta hoidossa jonkun aikaa, ja sitten vaikka viikon kotona sun kanssa, sais lapsikin touhuilla kotona äitin kanssa. toisaalta, tottahan se on että tarhassa lapsella on paljon seuraa. eli siis, jos lapsi viihtyy hoidossa hyvin, niin miksei voisi siellä ollakin. ja jonkun aikaa vaan sitten kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai kotona! Aina kotona kun on itsellä lomaa...Lapsikin tarvitsee lomaa ja vielä enemmän kuin sä...

Mutta miten käy kun 7 viikon päästä palaa takaisin hoitoon, alkaako sopeutuminen uudestaan. Kun juuri on sopeutunut kunnolla.

Kyllä tuon ikäisen lapsen paikka on kotona jos vanhemmilla/vanhemmalla on lomaa. Miten ne muka hoitopaikassa sano että hoitoon pitäs mennä? Vai onko se pph, joka menettää rahaa kun lapset on lpmalla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tottakai kotona! Aina kotona kun on itsellä lomaa...Lapsikin tarvitsee lomaa ja vielä enemmän kuin sä...

Mutta miten käy kun 7 viikon päästä palaa takaisin hoitoon, alkaako sopeutuminen uudestaan. Kun juuri on sopeutunut kunnolla.

Tuttuun åpaikkanhan se sit jo takas menee.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti:
Kyllä tuon ikäisen lapsen paikka on kotona jos vanhemmilla/vanhemmalla on lomaa. Miten ne muka hoitopaikassa sano että hoitoon pitäs mennä? Vai onko se pph, joka menettää rahaa kun lapset on lpmalla?

Sopeutumisen kannalta, ei ole pph. Mun loma on 7 viikkoa, josta hiihtoloman lapsi tottakai on kotona kun koululaisillakin on loma.

Tuttuun åpaikkanhan se sit jo takas menee.

Totta.

Ihan uus asia mulle tälläsen miettiminen.

Oisko se sitten hoidossa niin että 1-2 pv/vko, klo 9-14, jos siis hoitoon?

Näkökantoja on tietysti monia, mutta itse ajattelisin niin, että minulla ja lapsella olisi kerrankin MAHDOLLISUUS olla yhdessä, jos muuten arki on tiukkaa puurtamista. Pitäisin lapsen kotona, ei siinä tätien mielipide paljon painaisi.

Voihan hän vähän protestoida, mutta totta kai lapsellekin loma tulee tarpeeseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Ja tuota mä en allekirjoita että lapsi tarvitsee enemmän lomaa kuin stressaantunut aikuinen

Arvaapa kuinka stressaantuneita ne alle kolmevuotiaat on meluisisaa ylisuurissa päiväkotiryhmissä?

Ite pk:ssa töissä ja käy oikein sääliks niitä lapsia, jotka siellä melussa joutuvat oleen koko päivän. Pidä hyvä ihminen lapsesi kotona kun kerran tuollainen mahdollisuus sinulle suodaan.

Kyllä mä pitäisin muutamana päivänä viikossa, jos on kuitenkin menossa takaisin vielä... Seitsemässä viikossa kuitenkin tottuu kotona oloon jo hyvin ja voi olla sitten taas vaikeampi aloittaa hoito uudestaan. Pidät hoitopaikan ja viet sillon tällöin. Haet sitten aikaisemmin, että on lyhyempiä päiviä.

Jos sä nyt ottasit sen pois, saatko takaisin enää samaan paikkaan, vai miten se järjestyisi? Kyllä tässä on kuitenkin vähän eri tilanne, kun että jäisit kokonaan kotiin. Kun on päässyt jo alkuun ja tottunut tuohon rytmiin...

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Kyllä mä pitäisin muutamana päivänä viikossa, jos on kuitenkin menossa takaisin vielä... Seitsemässä viikossa kuitenkin tottuu kotona oloon jo hyvin ja voi olla sitten taas vaikeampi aloittaa hoito uudestaan. Pidät hoitopaikan ja viet sillon tällöin. Haet sitten aikaisemmin, että on lyhyempiä päiviä.

Mä tekisin kanssa näin, pysyis nuo hoitokuviot kuitenkin hyvin vielä mielessä. Luulen että suuremman stressin aiheuttaisi paluu monen viikon jälkeen, kuin muutama lyhyt päivä viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Mä tekisin kanssa näin, pysyis nuo hoitokuviot kuitenkin hyvin vielä mielessä. Luulen että suuremman stressin aiheuttaisi paluu monen viikon jälkeen, kuin muutama lyhyt päivä viikossa.

Niinpä... Kun meillä viime syksynä tytöt lopetti päiväkodin, että kyllä 7 viikon jälkeen oli jo niin totuttu siihen kotona oloon ja siihen rytmiin, että varmasti olis ollu vaikeuksia alottaa taas alusta...

Yhteistyössä