lapsi nielee purkkaa. onko vaarallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole vaarallista. Hajoaa mahahappojen vaikutuksesta.
Kokeileppa joskus syödä purkkaa oikein tosi tosi kauan. Se hajoaa lopulta jo pelkän syljen vaikutuksesta sellaiseksi ällöksi jauhevelliksi. Mahanesteet ovat vielä voimakkaampia kuin sylki.

tästähän oli joskus juttua jossain että ennen vanhaan sanottiin aina että jäis lapsen mahaan tms mut eihän tuolla oikeesti ole mitään muuta väliä kuin jos paljon päivän aikana niitä nielee niin olikohan siinäkin että olis laksatiivisia vaikutuksia vai mitä se oli mut ei siis mitään vaarallista...kyllä ne ennen pitkää oppii sen roskiin viemään...

ootteko kuullu että joku olis kuollu suolitukokseen nieltyään purkkaa? tuskin. Ja jos purkan neleminen olis vaarallista, kai siinä paketissa olis varotus ja k-18 merkittynä

mä kysyin samaisesta asiasta kun käytin poitsun hammastarkistuksessa ja suosittelivat säännöllistä purkan syöntiä..Sieltä sanoivat ettei mitään haittaa vaikka lapsi sen nieleekin =)

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
tästähän oli joskus juttua jossain että ennen vanhaan sanottiin aina että jäis lapsen mahaan tms mut eihän tuolla oikeesti ole mitään muuta väliä kuin jos paljon päivän aikana niitä nielee niin olikohan siinäkin että olis laksatiivisia vaikutuksia vai mitä se oli mut ei siis mitään vaarallista...kyllä ne ennen pitkää oppii sen roskiin viemään...

Mulle sanottiin aina, että se menee umpisuoleen ja se tulehtuu. Melkein aina silti purkan nielin ja nielen vieläkin, ellei ole roskista ihan lähellä.
Eipä ole umppari vielä tulehtunut, vaikka ikää jo yli 30v.

Alkuperäinen kirjoittaja Dacapo:
mä kysyin samaisesta asiasta kun käytin poitsun hammastarkistuksessa ja suosittelivat säännöllistä purkan syöntiä..Sieltä sanoivat ettei mitään haittaa vaikka lapsi sen nieleekin =)

Niin sanoi meillekin. Jos lapsi nielee pari purkkaa päivässä, ei haittaa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hymiö:
Antakaa vaan niille rättiperseisille pennuillenne purkkaa heti suuhun, ei tartte edes hampaiden tuloa odotella. Purkkaa kehiin vain heti laitoksella!
oho!
oot tainnut eksyä väärälle palstalla tai on muuten vaan huono päivä.
hyvää joulua siltikin!

Yhteistyössä