Lapsi nukkui meillä vieressä vaikka söin unilääkkeitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";24622867]Eli et edelleenkään ymmärrä ongelmaa. Ongelmahan oli se että lapsi tuli joka yö viereen ja omatoimisesti jopa tissille ja mies vei lapsen lukemattomia kertoja yössä takaisin sänkyynsä mutta aina se sieltä viereen könysi. Miehellä ei ollut tissejä joilla imettää joten..ja edelleen tuo lapsi könyää "mamman" viereen vaikka kuinka viedään omaan huoneeseen ja sänkyyn. Summasummarum. Mä en jaksa valvoa öitä ja vahtia ettei lapsi tule meidän sänkyyn vaikka edelleen välillä nukahtamislääkkeitä otan. Joten jos ja kun lapsi tulee viereen eikä havahduta siihen niin sitten nukkuu siinä.[/QUOTE]

"Omatoimisesti tissille?" Mä olisin vieroittanut lapsen (miksi vuoden ikäisen pitäisi syödä monta kertaa yössä?) ja jättänyt sen miehen valvomaan pari yötä lapsen kanssa ja pitämään pienoisen unikoulun. Siinä sulle neuvoja :)

Minulla on sellainen mielikuva, että olet puhunut tästä aiemminkin. Minulla on ollut vähän samankaltainen ongelma. Tosin lapsi ei ollut tissillä ja oli melkein 3-vuotias. Joka yö se könysi viereen. Tekee sitä edelleen heti kun kuulee, että kaikki on nukahtaneet tai hiljaa.

Tuossa ikävaiheessa ei kyllä enää päälle kierähtämisestä olisi ollut haittaa. Ja unta oli pakko saada, jotenkin, vaikka ei se kyllä lääkkeilläkään onnistunut. Mutta jos mietin tuota, että lapsi tulee viereen, kun yritin saada lääkkeillä unta, niin paljon parempi se, kuin unissakävely, jossa kanniskelen lasta eri huoneisiin.

OT mutta jostain luin että normaali terve ihminen (tms en nyt muista tarkkaa sanamuotoa) ei voi litistää vauvaa alleen edes nukkuessaan. En kyllä siltikään uskaltaisi ottaa ikinä vauvaa väliimme nukkumaan :o ja varsinkin kun koirakin tunkee joskus öisin viereen..Laskettuun aikaan vielä hetki mut mulla pelottaa jo valmiiksi että mitä jos nukahdan vauva sylissä kun pitää esim yöllä nousta syöttämään.

[QUOTE="Jenis";24623572]"Omatoimisesti tissille?" Mä olisin vieroittanut lapsen (miksi vuoden ikäisen pitäisi syödä monta kertaa yössä?) ja jättänyt sen miehen valvomaan pari yötä lapsen kanssa ja pitämään pienoisen unikoulun. Siinä sulle neuvoja :)[/QUOTE]

Kyllä, tuli viereen ja nosti paitaa, ei kai tuo mitenkään erikoista ole? Ja se ratkaisu oli missä? Edelleen kysyin neuvoja siihen kun lapsi tuli ja tulee edelleen välillä viereen enkä todellakaan ole vuosiin imettänyt enää. Ei se imettämättömyys tilannetta muuttanut ;) Ja vieläkin otan välillä nukahtamislääkkeen ja vieläkin lapsi kampeaa yleensä viereen vaikka eri huoneessa nukkuukin.

Ap ei vastannut illalla koska meni nukkumaan. Enkä ole kirjoittanut tästä aiheesta aiemmin, minulla ei ole ollut kahta pientä lasta yhtäaikaa. Oli 5-vuotias ja vauva / taapero.

[QUOTE="a p";24628032]Kyllä, tuli viereen ja nosti paitaa, ei kai tuo mitenkään erikoista ole? Ja se ratkaisu oli missä? Edelleen kysyin neuvoja siihen kun lapsi tuli ja tulee edelleen välillä viereen enkä todellakaan ole vuosiin imettänyt enää. Ei se imettämättömyys tilannetta muuttanut ;) Ja vieläkin otan välillä nukahtamislääkkeen ja vieläkin lapsi kampeaa yleensä viereen vaikka eri huoneessa nukkuukin.

Ap ei vastannut illalla koska meni nukkumaan. Enkä ole kirjoittanut tästä aiheesta aiemmin, minulla ei ole ollut kahta pientä lasta yhtäaikaa. Oli 5-vuotias ja vauva / taapero.[/QUOTE]

Onko sulla sisälukuongelmia? Ratkaisu: 1) vieroitat lapsen yötissistä, 2) mies nukkuu lapsen vieressä. Silloin lapsen vieressä ei nuku aikuinen, joka on vetänyt unilääkettä. Ymmärsitkö?

[QUOTE="Jenis";24628102]Onko sulla sisälukuongelmia? Ratkaisu: 1) vieroitat lapsen yötissistä, 2) mies nukkuu lapsen vieressä. Silloin lapsen vieressä ei nuku aikuinen, joka on vetänyt unilääkettä. Ymmärsitkö?[/QUOTE]

Jopa oli vallan ystävälliseen sävyyn kirjoitettu viesti. Taidan sanoa jo kolmannen kerran mutta en ole imettänyt enää vuosikausiin. Vaikka me ottaisimme lapsen miehen viereen tai mies menisi eri huoneeseen tai lapsi olisi omassa huoneessa niin se änkeää minun viereen. Tulee siihen keskelle väkisellä / sitten suoraan minun puolelle vaikka nukkuisin reunassa. Joskus herään tähän, joskus en. ( btw, unilääkkeet ja nukahtamislääkkeet on eri asia)

[QUOTE="a p";24628032]

Ap ei vastannut illalla koska meni nukkumaan. Enkä ole kirjoittanut tästä aiheesta aiemmin, minulla ei ole ollut kahta pientä lasta yhtäaikaa. Oli 5-vuotias ja vauva / taapero.[/QUOTE]

Sitten se oli joku muu. Painiskelin näet itse tämän ongelman kanssa joskus. Tai oikeammin olen painiskellut elämäni läpi uniongelmien kanssa. Ja untahan on saatava, jollain keinolla ja joissain elämäntilanteissa siihen tarvitaan vähän tujakampiakin apuja.

Hankalaahan tuo varmasti oli. Siis lapsen tuleminen sänkyyn, vaikka sinne vie. Meillä edelleen kuljetellaan samaa lasta tuonne omaan sänkyynsä. Tätä ruljanssia on jatkunut monta vuotta, miten "ongelmatonta" se kahden vanhemman lapsen omaan sänkyyn nukuttaminen onkaan ollut verrattuna tähän nuorimpana. Keskimmäinen nyt on muuten vain huono nukkuja, mutta pysyy sentään omassa sängyssään. Nyt kun nuorin on kuitenkin jo viisi, niin lahjominen alkaa olla tehokkain keino.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs harmaana;24628224:
Sitten se oli joku muu. Painiskelin näet itse tämän ongelman kanssa joskus. Tai oikeammin olen painiskellut elämäni läpi uniongelmien kanssa. Ja untahan on saatava, jollain keinolla ja joissain elämäntilanteissa siihen tarvitaan vähän tujakampiakin apuja.

Hankalaahan tuo varmasti oli. Siis lapsen tuleminen sänkyyn, vaikka sinne vie. Meillä edelleen kuljetellaan samaa lasta tuonne omaan sänkyynsä. Tätä ruljanssia on jatkunut monta vuotta, miten "ongelmatonta" se kahden vanhemman lapsen omaan sänkyyn nukuttaminen onkaan ollut verrattuna tähän nuorimpana. Keskimmäinen nyt on muuten vain huono nukkuja, mutta pysyy sentään omassa sängyssään. Nyt kun nuorin on kuitenkin jo viisi, niin lahjominen alkaa olla tehokkain keino.

Totta, ei se niin yksinkertaista ole..meillä myös vieläkin kuljetellaan. Niin nuo lapset on erilaisia, toinen nukkunut monen monta vuotta ongelmitta omassa huoneessa ja on isänsä perään, kuopus ihan eri maata,

Yhteistyössä