Ä
Ärsyttävä tapa
Vieras
Tämä kai alkoi joskus joulun tietämiin (en ihan tarkasti muista), että lapsi laittaa kädet naaman eteen kun menemme päiväkodille. Jää siis portille seisomaan ja laittaa kädet niin, että koko naama peittyy. Ajattelin ensin, että on vain joku vaihe mikä menee hetken päästä ohi mutta tätä on jatkunut kohta jo puoli vuotta. Syksyllä alkaa koulu niin ehkä siellä ei enää tee tätä kun on uusi ympäristö mutta lomailemme vasta heinäkuun puolesta välistä niin ei sekään ole kivaa jos joudun vielä seuraavat 2 kk kantamaan ja riisumaan lapsen ulkovaatteet viedess kun lapsi seisoo jähmettyneenä kädet silmillä. Ei ole enää mikään kevyt kannettava tuo 6 v vielä kun on reput sun muut tavarat kannettavana.
Lapsi ei osaa itse sanoa miksi tekee näin kun olen koittanut asiasta minet kerrat keskustella. On tehty palkinto taulukkonin mihin saa tarran ja tietystä määrästä tarroja lapsen päättämä palkinto jos kövelee itse päiväkotiin ja riisuu omatoimisesti ulkovaatteet. Osaa hyvin pukea ja riisua mutta nykyään ei päiväkodissa tapahdu mitään kun lapsi seisoo kädet silmillä paikalleen jähmettyneenä. Ei auta tiukka komentaminen eikä näköjään tämäkään etten kiinnitä asiaan mitään huomiota, ei keskustelut eikä palkitseminen. Kai tämä on jonkinlainen lapsen tapa hakea huomiota mutta ärsyttävä sellainen. Tai olisiko jokllain jotain ajatuksia mistä muusta voisi johtua ja millä tavasta voisi päästä eroon?
Lapsi ei osaa itse sanoa miksi tekee näin kun olen koittanut asiasta minet kerrat keskustella. On tehty palkinto taulukkonin mihin saa tarran ja tietystä määrästä tarroja lapsen päättämä palkinto jos kövelee itse päiväkotiin ja riisuu omatoimisesti ulkovaatteet. Osaa hyvin pukea ja riisua mutta nykyään ei päiväkodissa tapahdu mitään kun lapsi seisoo kädet silmillä paikalleen jähmettyneenä. Ei auta tiukka komentaminen eikä näköjään tämäkään etten kiinnitä asiaan mitään huomiota, ei keskustelut eikä palkitseminen. Kai tämä on jonkinlainen lapsen tapa hakea huomiota mutta ärsyttävä sellainen. Tai olisiko jokllain jotain ajatuksia mistä muusta voisi johtua ja millä tavasta voisi päästä eroon?