Y
yh
Vieras
Voiko viedä? Poika oli ma-ti kipeänä, ja nyt minä, ainoa vanhempi.. Poika tylsistyy kotona ja minä en parannu, kun en saa kevätä... Voinko viedä päiväkotiin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Meilläpäin oli sääntönä se että jos äiti on kotona (tai isä) niin lapsikin on kotona. Eli kannattaa varmaan kysyä mitä mieltä pk:n hlökunta on.
Tasan kerran pyysin lupaa viedä hoitoon, kun itse olin ollut muutamaa päivää aiemmin leikkauksessa ja tuolloin sain luvan. Nuhakuumeet. yms. sairaudet ei meillä riittäneet syyksi ja koska olin samoilla linjoilla pk-hlökunnan kanssa, homma oli mulle ok.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Meilläpäin oli sääntönä se että jos äiti on kotona (tai isä) niin lapsikin on kotona. Eli kannattaa varmaan kysyä mitä mieltä pk:n hlökunta on.
Tasan kerran pyysin lupaa viedä hoitoon, kun itse olin ollut muutamaa päivää aiemmin leikkauksessa ja tuolloin sain luvan. Nuhakuumeet. yms. sairaudet ei meillä riittäneet syyksi ja koska olin samoilla linjoilla pk-hlökunnan kanssa, homma oli mulle ok.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Meilläpäin oli sääntönä se että jos äiti on kotona (tai isä) niin lapsikin on kotona. Eli kannattaa varmaan kysyä mitä mieltä pk:n hlökunta on.
Tarviiko päiväkodin henkilökunnan tietää, missä vanhemmat päivän aikana ovat?
Alkuperäinen kirjoittaja ilman muuta hoitoon:Tottakai lapsi hoitoon, jos äiti kipeä ja lapsi terve. Äiti saa parantua ja levätä ja lapsi pääsee uloskin. Ei tuollaista sääntöä voi ollakaan, että lapsen pitäisi jäädä pois hoidosta, jos äiti on sairauslomalla. Siis onhan siellä niitä ns. virikelapsiakin päivittäin, joiden isä tai äiti hengailee kotona ihan terveenä.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Meilläpäin oli sääntönä se että jos äiti on kotona (tai isä) niin lapsikin on kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja dffd:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Meilläpäin oli sääntönä se että jos äiti on kotona (tai isä) niin lapsikin on kotona.
Jos vanhempi makaa kotona sairaana vuoteenomana, eikä pysty edes ruokaa antamaan lapselle, niin sehän on heitteillejättö. Ei päiväkoti voi vaatia sairasta vanhempaa hoitamaan lapsia kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja dffd:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Meilläpäin oli sääntönä se että jos äiti on kotona (tai isä) niin lapsikin on kotona.
Jos vanhempi makaa kotona sairaana vuoteenomana, eikä pysty edes ruokaa antamaan lapselle, niin sehän on heitteillejättö. Ei päiväkoti voi vaatia sairasta vanhempaa hoitamaan lapsia kotona.
Jos vanhempi on noin huonossa kunnossa, millä hän edes vie lapsen hoitoon? Millä hän hakee lapsen sieltä? Millä hän hoitaa lasta iltapäiväällä ja yöllä? Ja varsinkin jos hän on yh.
Ja kuten jo sanoin, pk jousti mikäli tilanne oli sellainen että se joustoa vaati, kuten esim. se leikkauksen jälkeinen päivä, jolloin sain luvan viedä lapsen hoitoon kun rehdisti kysyin ja asian selvitin.
Mutta nyrkkisääntönä oli se, että missä äiti/isä, siellä lapsi.
Lapsella on lain mukaan subjektiivinen oikeus päivähoitoon. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko vanhemmat töissä, opiskelemassa, työttömiä, pienemmän sisaruksen kanssa hoitovapaalla, sairaana tai niin rikkaita, ettei tarvitse töissä edes käydä. Päiväkoti ei voi sanella sääntöjä, jotka ovat lain vastaisia.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Mutta nyrkkisääntönä oli se, että missä äiti/isä, siellä lapsi.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Lapsella on lain mukaan subjektiivinen oikeus päivähoitoon. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko vanhemmat töissä, opiskelemassa, työttömiä, pienemmän sisaruksen kanssa hoitovapaalla, sairaana tai niin rikkaita, ettei tarvitse töissä edes käydä. Päiväkoti ei voi sanella sääntöjä, jotka ovat lain vastaisia.Alkuperäinen kirjoittaja sef:Mutta nyrkkisääntönä oli se, että missä äiti/isä, siellä lapsi.
Sori, en huomannut, että kyse oli vuoropäiväkodista :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Meinaatko että ihan paskaa täällä huvikseni jauhaan?
Kyllä se nyt vaan niin on, että vuorohoidossa on eri kuviot. Vuorohoitoon ei edes meilläpäin pääse ellei ole oikeasti tarvetta sille vuorohoidolle...eli ei sinne ne hiton virikelapset pääse.
Ja tosiaan vanhempien työvuorolistojen mukaan mentiin...jos vanhemmilla oli vp, ei lapselle siksi päiväksi hoitoa sieltä pirun pk:sta saanut.
Eli en tiedä oliko säännöt pk:n omat vai lain sanelemat mutta nämä ne nyt joka tapauksessa olivat. Ja tsiaankin tilanne oli se, että jos äiti/isä kotona (oli syy mikä tahansa) myös lapsi kotona, ellei kyseessä ollut poikkeustilanne.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Sori, en huomannut, että kyse oli vuoropäiväkodista :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Meinaatko että ihan paskaa täällä huvikseni jauhaan?
Kyllä se nyt vaan niin on, että vuorohoidossa on eri kuviot. Vuorohoitoon ei edes meilläpäin pääse ellei ole oikeasti tarvetta sille vuorohoidolle...eli ei sinne ne hiton virikelapset pääse.
Ja tosiaan vanhempien työvuorolistojen mukaan mentiin...jos vanhemmilla oli vp, ei lapselle siksi päiväksi hoitoa sieltä pirun pk:sta saanut.
Eli en tiedä oliko säännöt pk:n omat vai lain sanelemat mutta nämä ne nyt joka tapauksessa olivat. Ja tsiaankin tilanne oli se, että jos äiti/isä kotona (oli syy mikä tahansa) myös lapsi kotona, ellei kyseessä ollut poikkeustilanne.