Lapsi raivoaa kun haen hänet hoidosta :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeasti surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikeasti surullinen

Vieras
Niin, tätä on kestänyt jo tovin. Tyttö on 2v6kk, uhmaikää? Olen oikeasti aivan loppu, potuttaa, hävettää hakea tyttöä, kun aina kun tyttö näkekään minut hän heittäytyy lattialle ja alkaa huutaa, pukeminen on yhtä sirkusta ja tyttö todella huutaa niinkuin sikaa tapettaisiin...normaalia? Huutoa kestää siihen saakka kun päästään kotiin, sitten rauhoittuu. Tuntuu tosi pahalta että tyttö ei halua kotiin, tuntuisi siltä ja että hoitotädit ovat kivempia, tyhmää ajatella näin mutta...
Mistä johtuu tämä kiukuttelu kun on aika lähteä kotiin, ja korjaan puhun oikeastaan raivoamisesta ja mitä voin tehdä esim kun haen häntä ja tämä pelletouhu alkaa? Sisältä kiehun raivosta mutta olen mukamas tyyni...
 
ja hoitoon viemisessä ei ongelmaa, tykkää olla siellä, joskus antaa pusun kun kun jätän hänet hoitoon, joskus taas ei huomaakaan minua kun on jo omissa touhuissa.
 
Ihan normaalia =)
Itselläni on hoitolaisia ja heistä osa aloittaa metakan kun vanhempi astuu sisään... väsyttää jo ja toisaalta leikit on kesken. Mutta en minä sitä ajattele niin, että minä oisin lapselle mieluisempi tai että lapsi ei halua kotiin. Se on kai lapsen tapa osoittaa ikäväänsä.

Voimia ap, ajan kanssa sekin varmasti helpottaa =)
 
Ikään kuuluvaa..."lämmöllä" muistelen muutamaa kertaa kun kävelin pk:sta kotiin täysillä parkuva piltti perässäni laahustaen.

Se on lapsen tapa purkaa sitä ikävää, jota päivän aikana äitiä kohtaan tunsi - näin mulle viisaammat väittivät.

Ihan sikaärsyttävää, mutta normaalia kuitenkin.
 
[QUOTE="aloittaja";25521892]ja vielä lisään, tyttö ei raivoa isälle, mummoille, kenellekään muulle kuin minulle! Olenko oikeasti tehnyt jotain pahaa, vai mikä on pielessä?[/QUOTE]

Olet vienyt sen hoitoon, susta eroon. Se on sulle vihainen. Mitäs veit?

Oikeastiko et ymmärrä yhtään?
 
[QUOTE="aloittaja";25521920]Tuntuu että ne hoitotädit katsoo jotenkin oudosti, pelkää jo minun puolesta niitä kohtauksia, säälivät minua tai jotakin.[/QUOTE]

No kyllä varmaan katsoo jos sä oikeasti näytät siinä säälittävältä ja epätoivoiselta, että siltä että sä ymmärrät lapsista edes jotakin.

Ota se lapsen tuska nyt vaan vastaan, lue pari opusta vaikka, kysy viisaammilta mammoilta neuvoa ja ryhdistäydy. SÄ olet äiti.
 
[QUOTE="aloittaja";25521892]ja vielä lisään, tyttö ei raivoa isälle, mummoille, kenellekään muulle kuin minulle! Olenko oikeasti tehnyt jotain pahaa, vai mikä on pielessä?[/QUOTE]

ET. Lapsi luottaa suhun niin paljon että uskaltaa raivota. Ikävä tapa osoittaa rakkautta. Suostuuko syliin halittavaksi ennen kotiin lähtöä? jos vaik auttais.
 
[QUOTE="aloittaja";25521892]ja vielä lisään, tyttö ei raivoa isälle, mummoille, kenellekään muulle kuin minulle! Olenko oikeasti tehnyt jotain pahaa, vai mikä on pielessä?[/QUOTE]

Just näin käy yhden hoitolaisen kanssa, äiti kun astuu ovesta sisään, niin alkaa armoton kiukku. Mutta kun tulee isä tai isovanhempi, niin lapsi on kuin aurinko. =) Se vain yleensä on niin, että äiti saa kuunnella nämä kiukkuamiset... ajattele niin, että olet lapselle tärkeä ja hänellä on ollut vain kova ikävä =)
 
Siis ku menen hakeen tyttöä, olen ihan rento ja tyyni, saatan komentaa ja kerron joka ikinen kerta niille hoitotädeille että tää on tätä, minä olen saanut tämän kohtalon mutta eipä voi mitään, silti siis tarkoitin että tuntuu että ne ei ymmärrä minun tyttöä, että käytös on normaalia...
 
Kuulostaa tutulta. Meillä poika (3 v) jossain välissä aina veti hirveät kohtaukset kun hain sitä hoidosta. Isälleen ei mitään.

Nykyisin meillä poika vetäsee kauheat raivot, jos tulen hakemaan eri aikaan kuin yleensä. Yleensä haen neljältä, mutta jos tulenkin jo kolmelta, lapselta menee ihan pasmat sekaisin ja se alkaa kiukuta ja raivota. Sanoo itse, että "joka päivä pitää tehdä samalla tavalla!". Oonkin sit aina briiffannut tosi hyvin etukäteen, jos aikatauluun on tulossa muutosta, että lapsi osaa ennakoida.
 

Yhteistyössä