Lapsi sai aamulla päättää meneekö hoitoon ja halusi mennä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="noh";28497184]Ehkä parempi sille lapselle..[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä, kun päivät kotosalla tuppaavat olemaan vielä aikas tylsiä. Ihanaa kun pääsee edes kerran viikossa riehumaan :) Kohta alkaa parin kuukauden kesäloma, saapa nähdä mitä mieltä on sitten kun ei mennäkkään edes sitä kertaa hoitoon. Syksyllä taas sitten jatketaan.

[QUOTE="vieras";28497218]Niin, onhan se vaikeaa ja raskasta sille omalle lapselle keksiä ohjelmaa kotona. Liian vaativaa kotiäideille. Jos oikeus poistetaan, olisi ap kusessa :laugh:[/QUOTE]

Sinä se sitten osaat lukea ja sisäistää lukemasi hyvin :laugh:

Oliskohan täällä yhtälailla mammat sormi ojossa syyttelemässä aapeeta jos lapsi käviskin kerhossa päikyn sijaan..

En usko, että sanottais yhtään mitään. Viikkotunnit ei edes usein eroa kerhon vastaavista, mutta eipä sitä kukaan noteeraa kun kyse on kuitenkin siitä helvetin esikartanosta... :D

Enkä koe itseäni kotiäidiksi sanan varsinaisessa merkityksessä, kun kotonaoloaikani on ollut ja tulee olemaankin melko lyhyt. Tämä nyt sille, joka viittas muhun kotiäitinä.

[QUOTE="aloittaja";28497162]Veroni olen maksanut, palvelut olen ansainnut :)[/QUOTE]

Eivät verorahasi varmaan ihan kauhean paljoa kustanna päivähoidosta, sillä sattumalta käytät paljon muitakin verorahoin kustannettuja palveluita.

Kyllä sitä nyt ollaan katkerana täällä, voi hyvänen aika.
Länsi-Suomessa on ainakin hieno ilma. Menkää mammat ulkoilemaan. Vaikka sinne päiväkodin nurkille, niin voitte oikein omin silmin todeta, että kukas onkaan se naapuruston huono äiti, joka kuskaa lasta päiväkotiin silloin tällöin ;)

[QUOTE="aloittaja";28497383]Kerrotko, että mitä? Kun tunnut minut tuntevan :)[/QUOTE]

Esim. teillä todennäköisesti autolla ajatte, kouluja olette käyneet, lääkäri-ja neuvolapalveluita yms.

Esim. teillä todennäköisesti autolla ajatte, kouluja olette käyneet, lääkäri-ja neuvolapalveluita yms.

Ja kaikki kulminoituu nyt tuohon mun lapsen vuoden mittaiseen 15pv/kk päivähoitoon, vaikka olen äippälomalla? Koko kuntatalous? :D

Ja lapset ja me käymme yksityisellä lääkäriasemalla, ainoastaan neuvolapalvelut otetaan kunnalta. Autolla toki ajetaan, mutta valtion autoilusta saamat verot on aikamoiset, joten sitä en todellakaan kyllä tähän laskisi.

Notta en todellakaan pode huonoa omaatuntoa :)

:( surullista.. mä miettisin oikeesti että missä vika jos lapseni olisi mielummin vieraiden aikuisten kanssa päivisin kuin omien vanhempiensa.
Kaverit on eri asia mutta niitä näkee ilman päiväkotiakin

Mulla on 4,5v 10 päivänä kuussa hoidossa vaikka olen itse kotona. Eikä ole vauvaa tulossa tms. Koen tämän hyvänä ratkaisuna. Lapsi tykkää käydä hoidossa.

[QUOTE="vieras";28497653]:( surullista.. mä miettisin oikeesti että missä vika jos lapseni olisi mielummin vieraiden aikuisten kanssa päivisin kuin omien vanhempiensa.
Kaverit on eri asia mutta niitä näkee ilman päiväkotiakin[/QUOTE]

Niin, lapsenihan tuppaa olemaan koko hoitopäivän niiden hoitajien sylissä. :)

[QUOTE="vieras";28497653]:( surullista.. mä miettisin oikeesti että missä vika jos lapseni olisi mielummin vieraiden aikuisten kanssa päivisin kuin omien vanhempiensa.
Kaverit on eri asia mutta niitä näkee ilman päiväkotiakin[/QUOTE]

Niin juu, ilmeisesti asiat voi mennä vikaan vaikka lapsi olisi kotihoidossakin. Meidän 2,5v on ollut jonkun muun kuin vanhemman seurassa noin yhden käden sormilla lasketut kerrat, yleensä pari tuntia kerrallaan.

Perjantaina käytiin tervehtimässä isoveljen ex-päiväkotihoitajaa ja pikkusiskoa harmitti tosissaan kun ei saanut jäädä tädin ja muiden ryhmän lasten kanssa leikkimään pidemmäksi aikaa. Samoin nyt kun ystäväni oli meillä viikonlopun kylässä tyttö oli kokoajan tämän perään eikä äiti olisi kelvannut juuri mihinkään.

Toisaalta, ehkä sukuvika? Itse olin kotihoidossa kouluikään asti ja oli tosi kiva päästä välillä yökyläänkin jonkun sukulaisen tai tuttavan luo. Samoin lämpimät muistot niistäkin kerroista kun joku muu oli kotona meitä hoitamassa omien vanhempien sijaan. Vielä kivempi jos näissä kyläpaikoissa/hoitajilla oli omia lapsia kavereiksi.

Eivät verorahasi varmaan ihan kauhean paljoa kustanna päivähoidosta, sillä sattumalta käytät paljon muitakin verorahoin kustannettuja palveluita.

Niin, eiköhän ne kerhotkin yhtälailla kustanneta verovaroin :)

Mä en tosiaan ymmärrätä vänkäystä "kerho hyvä, päiväkoti paha". Meillä on syksyllä 2v8kk, joka on ollut yli vuoden päiväkodissa. Tarkoitus on, että hän jatkaisi siellä pari päivää viikossa osa-aikaisesti pikkusisaruksen synnyttyä. En ymmärrä, että miksi 12 h päiväkotia hänelle viikossa on huono, mutta 6-9 h kerhoa hyvä. Päiväkodissa on tutut hoitajat ja kaverit. Lapsi menee hoitoon mielellään ja kyselee päiväkotikavereiden perään myös vapaapäivinä. Mielestäni tässä on nimenomaan lapsen edun mukaista, että hän jatkaa samassa paikassa kuin vaihtaisi uuteen kerhoon, jossa uudet ihmiset ja kuviot. Eiköhän nuo jonkun mainitsemat stressihormonitasotkin ole matalammat tutussa kuin vieraassa paikassa.

[QUOTE="vieras";28497714]Mikä on siis se oikea syy? Et jaksa keksiä tekemistä? Vauvan tieltä pois vai mikä?[/QUOTE]

Emme halunneet luopua hyvästä hoitopaikasta. Jos lapseni ei olisi koskaan ollut hoidossa, en olisi laittanut hoitoon nytkään kun pikkuveli syntyi, tietenkään.

Minä tänä aamuna kysyin lapsilta, että ovatko mieluummin osan kesästä hoidossa, vai minun mukana töissä. Oikein alleviivasin, että aina se ei ole hauskaa kun joutuu autossa istumaan ja metsässä rämpimään. Silti halusivat mieluummin kesän töissä minun kanssani, kuin hoidossa sen 3pv/vko jonka ovat talven olleet. Käy minulle oikein mainiosti. Nautin noiden seurasta, vaikka raastavat hermoja toisinaan. Ei mun mielestä päiväkodissakaan mitään vikaa ole, mutta tykkäävät olla kotona mieluummin. Varmaan kun on seuraa kuitenkin toisistaan, niin ei leikkiseurankaan takia tarvitse päiväkotiin saakka mennä.