Lapsi sairaana, äiti opiskelee, isä töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi jää kotiin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä sama tilanne, siis minä opiskelen ja mies töissä. Vielä ei ole lapsi sairastunut, mutta jos sairastuisi niin minä jäisin kotiin :) koulujutut on kuitenkin helppo tehdä kotona, helpompaa kuin miehen raiteiden hitsaus... :D

[QUOTE="Sirkkeli";29006249]Meillä jäi isä. Sai kuitenkin siltä päivältä rahat, eikä jäänyt mistään jälkeen.[/QUOTE]

Niin siis kun minä olin opiskelija ja isä työssä. Oltiinpa vielä erottukin...

Jos koulussa olisi sinä päivänä jotain missä läsnäolopakko, niin sitten mies saisi mennä, jos siis pystyisi olemaan pois töistä. Muutenhan tuo poissaolo koulusta pitäisi korvata toisena päivänä. Mutta jos pelkkää luento opetusta, niin opiskelijan olisi helpompi jäädä kotiin.

Kannattaa tarkistaa myös työssäkäyvän virkaehtosopimus. Mun ves ei myönnä palkallista vapaata sairaan lapsen hoitoon, ellei toinenkin vanhempi ole töissä tai muuten tosiasiallisesti estynyt, esim. itse makaa sairaalassa. Ja opiskelua eikä edes opintoihin kuuluvaa harjoittelua ei lasketa tosiasialliseksi esteeksi.

Meillä mies yrittäjä, joten minä jäin kotiin, kun ei haluttu menettää tuloja. Eikä tuolla yliopistossa nyt niin pakollisia opintoja juuri koskaan ollut.

Yhteistyössä