Lapsi sairaana, mies jää huomenna kotiin, mutta väittää, ettei saa palkkaa klo 6-9, kun mä menen töihin vasta klo 9.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="essi";22990879]Äärimmäisen kätevää silloin, kun työmatka kestää sen 45min. eli ukko lähtee 5.15, jotta on töissä klo 06. sitten lopettelee työt 7.30, jotta kerkiää 15 yli kahdeksaksi kotiin, päästämään vaimonsa töihin.
Näinhän se lienee, mutta kaipa sen järkevyyden voi silti kyseenalaistaa?[/QUOTE]

No meillä vähän sama homma, miehen työmatka kestäis melkein 40 min, mutta joutuu ajelemaan ylinopeutta ja vahtivuoro vaihdetaan lennosta, jopa niin että lapsi on hetken yksin, jotta tulee mahd. vähän palkan menetystä. Itsekin tod.näk. myöhästyn vähän töistä (työmatka noin 15 min), mutta sen onneksi työnantaja hyväksyy. Toisin kuin miehen työnantaja.

No tämän ymmärtää kyllä! Että jos toinen on sen yön joka tapauksessa kotona niin tietysti toinen voi mennä yövuoroon huoletta. Mutta se, että jos täytyy muutamaksi tunniksi mennä töihin niin sitä en ymmärrä... en ollenkaan.

Oletko kokeillut olla yötä töissä ja valvoa sairaan lapsen kanssa siihen perään? Ei oo meinaa helppoa.

Ikinä en oo tommosesta kuullu. Itse voin olla omalla ilmoituksella kolme päivää pois lapsen kanssa ,mies tarvitsee SH:n tms todistuksen, mutta koskaan ei työvuoroja olla kyselty. Tehyyn kuulun ja tiedän että minulla on lapsen kanssa oikeus olla kotona vaikka meillä menisi miehen kanssa vain työmatkat päällekäin.

Meillä on myös mies ollut kotona lapsien kanssa niin, että minä olen ollut edellisen yön töissä ja mies jää päiväksi kotiin kun minä nukun.

Ei meilläkään tuollaista ole mutta meillä luotetaankin ihmisiin.
Mikään ei varmaan estä miestäsi ehdottamaan luottamusmiehelle että asialle koitettaisiin tehdä jotain. Yleensä työnantajalla on omat syynsä vaatia lippuja ja lappuja poissoloista.

Heh, mieheni on työpaikkansa pääluottamusmies. :D Ja tietää kyllä työnantajansa käytännöt ja ne on oikeasti ihan perseestä... sanoi, että asia on joskus viety jopa työtuomioistuimeen asti eli asiasta on ennakkopäätös = ei makseta siltä ajalta palkkaa.

Yhteistyössä