lapsikielto häissä, juu tiedän että tätä on sata kertaa käsitelty täällä...

elämä kantaa

Aktiivinen jäsen
13.01.2006
4 606
1
36
mä en taida sittenkään pystyä jättämään lasta hoitoon. sillä on eroahdistusta ja oikeesti kuvittelin kesän alussa että voidaan mennä miehen kanssa kaksin ja lapsi olis mun äidillä hoidossa. no kumminkin nyt äiti taas juo enemmän ja on valehdellut siitä, kävi jo aa:ssakin mut juo taas- sanoi ett'ä olis selä jos luotettais, mut en taida silti luottaa. se on sääli.

kummeille vois jättää periaatteessa, ne on hoitanut lyhyitä aikoja,mut viimeksi pari kuukautta sitten. ja hoitopäivä olis tosi pitkä, noin 13- 22 tms ainakin. ja olisko sitä ihan hermona vaan.

lapsi on vuoden vanha. olisko siitä sitten niin haittaa jos mies olis sen kanssa ulkona aina kun se ei jaksa ja oltais vaan vahan aikaa. aiemmin kun puhuttiin tästä morsiamen kanssa sanoi että voi se tulla jos ei saada hoitoon mut yleisistä puheista oon saanu kuvan että meitä kyräiltäisiin vaan. paniikki on ku häät on jo parin viikon päästä.
 
Voithan sanoa kummeille, että soittavat heti, jos lapsi esim. huutaa kokoajan tai ei muuten siellä viihdy ja lähdette sitten kesken häitten lasta hakemaan. Itse en varmaan lasta sinne veisi, etenkään jos vaikka kutsussa ei ole lasta mainittu/on mainittu ettei mielellään lapsia mukaan.
 
no me ei periaatteessa mentäis sellaisiin häihin, johon ei lapset saa tulla. koska meillä ei ole mummoloita tai sellaisia kummeja lähimaillakaan, jotka vois hoitaa lapsia. ja maksamaan en kenellekään ala turhasta, eli siitä, että pääsen häihin, johon lapset ei saa tulla.
 
kummit on sellaisia että ne ei soita jos se itkee. niil on lapsia itselläänkin ja ne pärjää kyllä mutta mä en tiedä pärjäänkö minä. tai lapsi. harmittaa kun ne on niin lähellä, siis jos peruuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
kummit on sellaisia että ne ei soita jos se itkee. niil on lapsia itselläänkin ja ne pärjää kyllä mutta mä en tiedä pärjäänkö minä. tai lapsi. harmittaa kun ne on niin lähellä, siis jos peruuttaa.

Miks pitäis soittaa jos lapsi itkee??? Kyllä se pärjää siellä hyvien hoitajien kanssa. Saatte nauttia häistä kun eivät soittele perän apitsi jos on joku tosi hätä.
 
Siis mä en ymmärrä jos on lapsikielto niin miksi silti pitää yrittää niin, että lapsikin lähtee?? Morsiusparin toivetta pitää kunnioittaa!! Ja mun mielestä tuo lapsikielto häissä on ihan pyllystä kyllä, mutta en mä silti menis tekemään vastoin toisten toiveita :headwall:
 
no jos siel on lapsikielto niin ei siine silloin lapsia viedä.ihan selkeää minusta.joko lapsi hoitoon tai kokonaan menemättä häihin.ja mäe en voi ymmärtää tuota lapsikieltoa...itelle ei tulis mieleenkään olla kutsumatta lapsia...
 
Meillä on ihan sama tilanne. Ei hoitajia lähimaillakaan ja lapsettomat häät tiedossa. Mies menee sinne yksin ja minä jään lapsen kanssa kotiin. Tottakai se vähän harmittaa, mutta jos morsiuspari näin haluaa, niin näin olkoon.

Jos kummit haluavat lasta katsoa, niin mikseivät voisi hoitaa sen aikaa? Vuoden ikäinen viihtyy hyvin, varsinkin jos siellä on muitakin lapsia. Voithan olla itse autolla ja hakea lapsen joka tapauksessa ajoissa kotiin jos niin haluat.
 
Miks ette voisi harjoitella tässä sitä hoidossa olemista ennen häitä. Siinä olisi harjoitusta teille kaikille, lapselle, äidille ja hoitajille. Suosittelisin! Ja sinulle äiti, kerranhan se kirpaisee! Esim. itse en meinannut millään raaskia jättää esikoista hoitoon kellekkään, mut sit kun vaan jätin muutamia kertoja nii sit itelläänkin helpotti ja nyt toisen kans on jo ollu paljon helpompaa.
 
minusta joku alle 2 v ei vie paikkaa eikä ruokaa keneltäkään eli ei kustanna hääparille (tai heidän vanhemmilleen, riippuu kuka maksaa) mitään. vauva ainakin minun mielestä kulkee aina äidin mukana eikä vauvaa voida velvottaa jäämään pois äidin seurasta. Jos vauva alkaa itkeä kirkossa tai puheiden aikana (monissako häissä on hienoja puheita tuntikaupalla) niin fiksu äiti poistuu takavasemmalle hetkeksi vauvan kanssa. Häiritsee niitä puheita joskus ne jotkut sukulaismiehetkin (ja naiset) jotka on kuppia vähän runsaammin kallistaneet!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minusta joku alle 2 v ei vie paikkaa eikä ruokaa keneltäkään eli ei kustanna hääparille (tai heidän vanhemmilleen, riippuu kuka maksaa) mitään. vauva ainakin minun mielestä kulkee aina äidin mukana eikä vauvaa voida velvottaa jäämään pois äidin seurasta. Jos vauva alkaa itkeä kirkossa tai puheiden aikana (monissako häissä on hienoja puheita tuntikaupalla) niin fiksu äiti poistuu takavasemmalle hetkeksi vauvan kanssa. Häiritsee niitä puheita joskus ne jotkut sukulaismiehetkin (ja naiset) jotka on kuppia vähän runsaammin kallistaneet!

kiitos.

joku tuolla aiemmin moitti että olen liian kiinni lapsessani,mutta hitto vie eikai vuoden ikäisen kanssa pidä ollakaan mitään muuta vielä.
 
Minusta on ihan ok, että pienen lapsen äiti ei halua jättää lastaan hoitoon. Jos häihin - tai mihin tahansa muuallekin - lapsia ei ole kutsuttu, silloin ei äitikään sinne mene, jos ei voi jättää lastaan hoitoon. Valintoja, valintoja...kaikkea ei voi saada =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minusta joku alle 2 v ei vie paikkaa eikä ruokaa keneltäkään eli ei kustanna hääparille (tai heidän vanhemmilleen, riippuu kuka maksaa) mitään. vauva ainakin minun mielestä kulkee aina äidin mukana eikä vauvaa voida velvottaa jäämään pois äidin seurasta. Jos vauva alkaa itkeä kirkossa tai puheiden aikana (monissako häissä on hienoja puheita tuntikaupalla) niin fiksu äiti poistuu takavasemmalle hetkeksi vauvan kanssa. Häiritsee niitä puheita joskus ne jotkut sukulaismiehetkin (ja naiset) jotka on kuppia vähän runsaammin kallistaneet!

kiitos.

joku tuolla aiemmin moitti että olen liian kiinni lapsessani,mutta hitto vie eikai vuoden ikäisen kanssa pidä ollakaan mitään muuta vielä.


Jos et lasta halua/pysty viemään hoitoon,niin sitten on jäätävä kotiin häistä joihin laspia ei ole toivottu vieraaksi. Ihan sylivauva on eri asia kuin jo yksivuotias.Se on vaan valittava kumpi on sillä hetkellä tärkeämpää,emnnä häihin (ja ehkä hoitaas iinä sivussa parisuhdetta miehen kanssa ilman lasta) tai jäädä lapsen kanssa kotiin. Monesti ottaa äidille kovemmalla kuin lapselle eka hoitoon vienti tai yökylään vienti....Ainakin näin oman kupuksen kohdalla ,joka itse tahtoi jo yökylään,ja mie en ois millään hennonnut antaa mennä,vaikkkei ollut kun naapurissa mummolassa...Lapsi pärjäsi paremmin kuin äitinsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
kummit on sellaisia että ne ei soita jos se itkee. niil on lapsia itselläänkin ja ne pärjää kyllä mutta mä en tiedä pärjäänkö minä. tai lapsi. harmittaa kun ne on niin lähellä, siis jos peruuttaa.

pärjäät sä kun tiedät että lapsi on hyvässä hoidossa. eka kerta on pahin, mä soittelin varmaan parin tunnin välein kuulumisia. mutta siitä se helpottaa.

eli mene, juhli ja yritä nauttia vapaasta.
 
mä ymmärrän sinänsä noita ei lasta häihin kieltoja,porukka juo ja muuttuu oudoksi niin on se lapsenkin kannalta,ettei tarvi nähä sellasta.eri asia sit juhlat missä ei oteta kuppia..
 
Hankala tilanne. Periaatteessahan kutsu on vain niille joille se on osoitettu, eli ei lapsille. Toisaalta en ole ennen edes ajatellut miten tuota sovelletaan vauvojen kanssa, harva kai ihan muutaman kuukauden ikäistä imetettävää raaskii pitkäksi päiväksi/illaksi hoitoon jättää häiden takia. 1v:llähän ei tätä ongelmaa enää ole, mutta muuten on aika pieni eikä tosiissaan vie kenenkään "paikkaa" häissä. Ehkä kannattaa kysyä hääparilta miten toimia.

Toisaalta jos teillä kuitenkin on hoitopaikka joka pärjää lapsen kanssa eikä säpsähdä pienistä itkuista niin silloinhan voisi olla ihan piristävää viettää juhlaa ilman lasta. Tuo itkuista soittaminen on vähän niin ja näin. Meillä on pari tuttavaperhettä jotka ovat lapsia hoitaneet ja toinen on sitä luokkaa että soittavat joka itkusta jne. Eli ei ole silloinkaan rentouttavaa olla ravintolassa syömässä kun puhelin soi useamman kerran tunnissa. Toiset hoitajat taas toteavat että jos itkee niin itkee, kyllä ne siitä rauhoittuunja niin ovat aina tehneetkin. he soittavat vain jos jotain erityistä tulee eikä toistaiseksi ole tullut. Minusta kivempi jättää lapsia heille hoitoon kuin näille joka itkusta soittelijoille.

Muuten aihetta jäin pohtimaan, eli mitä jos hoitopaikan saaminen osoittautuu vaikeaksi/mahdottomaksi. Mahtaako olla loukkaavaa hääparia kohtaan jäädä pois juhlista koska ei saada lapselle hoitajaa? Jos meille nyt tulisi tuollainen kutsu, niin voisi olla aikas hankalaa läytää molemmille lapsille hoitaja. Todennäköisesti sitten toinen meistä jäisi lasten kanssa kotiin ja se kumpi on hääparille läheisempi menisi juhliin. Mutta mitähän hääpari mahtaisi tuollaisesta tykätä...
 

Yhteistyössä