V
vierailija
Vieras
Muistatko nämä 18 asiaa, joita saimme tehdä lapsena – ja joita nyt paheksutaan
Kyllä oli erilaista lapsen elämä 70-, 80- ja 90-luvuilla.
Käy sääliksi nykyajan lapsia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Nykyajan "toimittajat" ovat jonkinlaisia manuaalisia Google translator-versioita. Otetaan joku juttu ulkomaiselta (lähes aina jenkkiläiseltä) viihdesivustolta ja käännetään se suomeksi. Onneksi tässä tapauksessa oli sentään kansallistettu eli kaikki ei kelvannut sellaisenaan.
![]()
Muistatko nämä 18 asiaa, joita saimme tehdä lapsena – ja joita nyt paheksutaan
Kyllä oli erilaista lapsen elämä 70-, 80- ja 90-luvuilla.www.is.fi
Käy sääliksi nykyajan lapsia.
Jos täällä on henkilöitä, jotka ovat eläneet 60-, 70- ja 80-luvulla lapsuuttaan niin muistatteko mitä inhositte?
Sitä kun yleisesti ihailtiin hirmuvaltio Neuvostoliittoa.Jos täällä on henkilöitä, jotka ovat eläneet 60-, 70- ja 80-luvulla lapsuuttaan niin muistatteko mitä inhositte?
Koululuistelua, sormet oli aina jäässä, kun sitoi niitä luistimia kiinni lumipenkassa istuen. Suurinta osaa koululiikuntaa muutenkin. Kahden "kapteenin" joukkueiden valintaa vuorotellen nimiä huutaen koko joukosta. Pituusjärjestyksen mukaan tehtyjä jakoja, olin pitkään se viimeinen, joka jäi ilman paria.Jos täällä on henkilöitä, jotka ovat eläneet 60-, 70- ja 80-luvulla lapsuuttaan niin muistatteko mitä inhositte?
Totta!olen kyllä tuota mieltä vankasti. silloin lapset oli ja sai olla lapsia. nykysin ne ovat ruutua tuijottavia robotteja.
Mä jouduin jo 70-luvulla käyttämään pelastusliivit, mutta autossa ei tarvinnut käyttää turvavyötä eikä pyöräillessä kypärää.Usein iltapulut julkaisee ulkomailta kopioituja juttuja mutta tänä ei liene yksi niistä. Kasvoin 80- ja 90-luvulla ja vieläkin mietin miten selvisin hengissä siitä. Pyörällä sai ajaa ilman kypärää ja veneillä ilman pelastusliivejä.