"Lapsille makaronia toiseksi ateriaksi" -mitä se tarkoittaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="muija";28748503]Itse syön välillä spagettia ketsupilla. Lapsille kyllä aina makaronin lisäksi jtn lihaa tms.
En siis koe että se riittää lapselle pelkästään.[/QUOTE]

Ei riitä. Nehän pyörtyilee muuten täysin ja voivat vaikka kuolla energian puutteeseen !

No nyt meillä käy niin että lapset syövät lounaaksi huomenna makaroonia. Vanhemmat eivät välttis syö lounasta, ja tältä päivältä jäi mac & cheeseä lapsille sopivasti, plus tulitukkuaskin kokoinen roikale kanaa kahdelle. En vaivaudu muuta laittamaan, vähäruokaisia kun ovat.

Muistan lapsuudestani, kun Ruotsista tuli serkkuja käymään ja toivat Snabb-makaroneja. Ne oli sellaisia ihania, pieniä makaroneja joista kuului kiva ääni, kun niitä sekoitti lautasella. Niitä saatiin syödä voin ja ketsupin kyllästämänä. Se oli juhlaa! :D Miksei niitä saa Suomesta, perhana!

Mitäs vikaa siinä on? Sopiiko se 31-vuotiaalle?

Keitän makaronia, suolaa ja pippuria, armoton turahdus ketsuppia ja ai ai kun on hyvää. :)

Ihan kelpo satunnainen ateria ja riittää hyvin lapselle ruuaksi.

Meillä on joskus sellaista kuin pääkallo ruokaa, eli sitä kauhistusta mitä täällä puhutaan. Makaroonilaatikkoa ilman uunia siis.
Enemmän meillä tarjoillaan tortelliineja sen kanssa on siitakehöystöä (sipulia, paprikaa ja siitakkeita, tilkka kermaa). Juusto kuuluu aina pastaan joten sitä raastetaan annoksen päälle. Tomaattiakin voi laittaa hiukan jos tahtoo ja tuoreita yrttejä.

12146759.jpg

Meillä on joskus sellaista kuin pääkallo ruokaa, eli sitä kauhistusta mitä täällä puhutaan. Makaroonilaatikkoa ilman uunia siis.
Enemmän meillä tarjoillaan tortelliineja sen kanssa on siitakehöystöä (sipulia, paprikaa ja siitakkeita, tilkka kermaa). Juusto kuuluu aina pastaan joten sitä raastetaan annoksen päälle. Tomaattiakin voi laittaa hiukan jos tahtoo ja tuoreita yrttejä.

12146759.jpg

Mmm, saako tulla syömään :D Mä voisin syödä joka päivä makaronia, muodossa kuin muodossa :D

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
en mä ainkaan pelkkä makaroonia laita koskaan,. Makaronin lisäksi on jotkain mutakian, kuten jauhrlihaa, makakra, kalaa tia jotakian. ei pelkkää makaroonia. jos ei ole mitän mitä laittaa sekana teen makaroonivelliä.

Meillä syödään joskus makaroonia ketsupilla ja joskus jopa pelkkiä perunoita voin ja suolan kanssa ja aateelkaas että joskus ei tehdä edes lämmintä ruokaa vaan eletään ihan pelkällä leivällä jonka päälle survotaan kaikkea mahdollista mitä kaapista löytyy,nuorimmainen ei söisi koskaan muuta kuin ruisleipää jossa tonnikalaa+kurkkua päällä jos saisi itse päättää..Tietenkään joka päiväisenä ruokana nämä ei mene, mutta silloin tällöin ihan mainioita päiviä kun ei tarvitse pahemmin kokkailla ;)

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
Mä söin lapsena usein spagettia pelkällä ketsupilla, vielä ihan tavallista spagettia, ei mitään täysjyvää. Tykättiin siitä ja haluttiiin sitä, niin äiti keitti sitten.

Juu oli pienenä mun herkkua..meillä on tällä viikolla olut 3 x makaronia ja jauhelihaa..syystä että en ole muuta jaksanut laittaa:) lapset ihan onnessaan. Laitin mä sin sipuliakin ;)

Kuulostaa ihan opiskelijaruualta pelkkä makarooni ketsupilla ja/tai voilla :) Halpaa se ainakin on! (Ja hyvää)

Itse olen pari kertaa syönyt makaroonia herne-maissi-paprikan & voin ja ketsupin kera. Tosi usein teen samaa, mutta niin, että on se naudan jauhelihakin mukana.

Satunnaisesti laiskuuttani keitän itselle ja lapselle toiseksi ruuaksi valmis juustopasta-pussin. Lapsen lautaselle pistän sitten pari palaa kurkkua/paprikaa nakerrettavaksi kuitenkin.

Ei kai pelkän nuudelinkaan syöminen tuosta juuri eroa. Usein heitän nuudelit salaatin sekaan, mutta pelkälteenkin sitä syön :)

Ei minusta oo mitenkään kauheaa jos välillä keittää lapsille toiseksi ateriaksi vain makaronia. Täysjyvä on terveellistä eikä siinä oo lisäaineitakaan ja ketsupissakin on tomaattia paljon. Joskus useita vuosikymmeniä sitten syötiin ihan jokaisella aterialla vielä paljon epäterveellisemmin ja nekin ihmiset vaan ovat hengissä.

Opiskeluaikojen herkku oli makaroni - maustettuna oreganolla, mustapippurilla, ketsupilla ja juustoraasteella. Ei ehkä terveellistä, mutta hyvää.

Lapsille en oo laittanut pelkkää makaronia, mutta ketsuppileipää useinkin :D

[QUOTE="Jenis";28749039]Opiskeluaikojen herkku oli makaroni - maustettuna oreganolla, mustapippurilla, ketsupilla ja juustoraasteella. Ei ehkä terveellistä, mutta hyvää.

Lapsille en oo laittanut pelkkää makaronia, mutta ketsuppileipää useinkin :D[/QUOTE]

Meillä yksi lapsista haluaa aina, kun on lämpimiä leipiä iltapalaksi, oman leipänsä pelkällä ketsupilla. Eli paahtoleivän päälle ketsuppia ja uuniin ja tyttö on aivan onnessaan. :)

Makaroonia ja ketsuppia en itse syö mutta lapsuudenkodissa äitini ja veljeni herkuttelivat iltaisin tuolla aterialla välillä.

Ei minusta oo mitenkään kauheaa jos välillä keittää lapsille toiseksi ateriaksi vain makaronia. Täysjyvä on terveellistä eikä siinä oo lisäaineitakaan ja ketsupissakin on tomaattia paljon. Joskus useita vuosikymmeniä sitten syötiin ihan jokaisella aterialla vielä paljon epäterveellisemmin ja nekin ihmiset vaan ovat hengissä.

Mitä tapahtuisi jos vahingossa söisit paahtoleivän. Ihan semmosen vehnäjauho leivän?

Yhteistyössä