Lapsista ja vanhemmuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
On nuori perhe, äiti 17 v ja isä 19, joille syntyy lapsi. Ihan toivottu lapsi. Kummankin vanhemman taholta toivottu. Isä joutuu menemään suorittamaan asevelvollisuuttaan ja äiti jää lapsen kanssa yksin. Äidillä rahat on tiukilla eikä lastenhoitoapua juurikaan ole, kun tekisi mieli lähteä tuulettumaan. Muutaman kerran sitten äiti pääsee ja löytää jo intin käyneen, opiskelleen ja työssäkäyvän miehen. Miksi enää roikottaa sitä intissä olevaa siippaansa riesana? Avioero vireille, lapselle sukunimenmuutos ja ollaan hyvin toimeentuleva ydinperhe. Tulee yhteinen lapsikin. Sitten se riivatun äijä häipyykin kuvioista :kieh: No ei se mitään, äiti on nuori, vetreä ja sexy. Uutta vaan peliin. Eikä kestä kauaakaan kun hemaiseva pörröpää saa uuden miehen. Nyt kahdelta lapselta vaihtuu sukunimi, muutetaan parempaan asuntoon ja ollaan taas ydinperhe. Tulee taas yhteinen lapsi. Sillä unelmaukolla ei olekaan niin hyvät tulot kuin nainen on kuvitellut. Mies rakastaa naistaan ja lapsiaan. Tykkää myös niistä vaimonsa aiemmista lapsista, jotka luonnollisestikaan eivät ole juurikaan biologisia isiään nähneet ( ehkä pari kertaa vuodessa ) , koska nythän eletään ydinperheessä. Sillä unelmaukolla salkku on täynnä maksamattomia laskuja, kun saa aivoinfarktin. Asunto- ja kulutusvelkaa silmät ja korvat täynnä.Vaimo pukkaa moisen hulttion palvelutaloon ja alkaa etsiä uutta miestä.

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

surullisia ajatuksia herättää... mie en vois jättää nuin rakastavaa miestä vaan sen takia että ois rahaongelmia ja hän sais aivoinfarktin. vaan haluaisin ehottomasti olla mieheni tukena vaikeina aikoina :/

Kyllä kuulostaa aika hurjalta ja kurjalta :/
Mutta näinhän se varmasti joissain tapauksissa menee.Minkäs teet..jos äidillä ei ole minkäänlaisia järjenrippeitä jäljellä niin sääli vaan lapsia :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Miten muksujen sukunimet vaihtuu jatkuvasti.... ei ole niin helppoa...??
Mä olen tyttäreni yh ja olisin voinut vaihtaa likan sukunimen juuri niin usien kuin olisin halunnut.

Kuin? Yleensä se on kuitenkin niin että tarttee edellisen kumppanin suostumuksen

käsittääkseni keittiksen ensimmäinen mies on kuollut... siis tyttärensä isä... sori jos muistan väärin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
tämä tarina tosi? todella huonoja fiiliksiä herättää tämä tarina:(
Tämä tarina on valitettavasti ihan tosi. Eikä tää tarina noihin kolmeen lapseen vielä jäänyt...sama jatkui pidempäänkin.

Kuin? Yleensä se on kuitenkin niin että tarttee edellisen kumppanin suostumuksen
Ainoastaan silloin, jos on yhteishuoltajuus. Yksinhuoltajan ei tarvitse lapsensa toiselta vanhemmalta kysyä yhtään mitään.

Miten muksujen sukunimet vaihtuu jatkuvasti.... ei ole niin helppoa...??
Mä olen tyttäreni yh ja olisin voinut vaihtaa likan sukunimen juuri niin usien kuin olisin halunnut.

no musta tulee kuun lopussa yh ja saan silloin päättää lasten asioista YKSIN, sitähän se yksinhuoltajuus on.
mutta toki lapset pitävät isänsä sukunimen :)

Mutta nykyään on kuulemma se "sääntö",että alle 18-vuotiaan muksun sukunimeä saa vaihtaa vain kerran. Näin sanottiin serkulleni,joka vaihtoi lapsensa omalle tyttösukunimelleen eron jälkeen. Tämän vuoksi serkkuni toinen lapsi uuden miehen kanssa kastettiin serkkuni sukunimelle,koska silloin lapsilla olisi ollut eri sukunimet,koska uuden miehen nimelle ei saanut enää vaihtaa.

Ainoastaan silloin, jos on yhteishuoltajuus. Yksinhuoltajan ei tarvitse lapsensa toiselta vanhemmalta kysyä yhtään mitään.

voiko silti oottaa tulevan miehen sukunimen??
:o

yksinhuoltaja päättää lapsen kaikista asioista yksin, paitsi ei niistä joista on sovittu paperilla.

Mä oon vissiin vähän lapsellinen, mut oon jotenki aika ehdoton tällasissa tapauksissa, ja mun mielestä tuossa on kyllä väärälle ihmiselle suotu lapsia....

Miksi aina puhutaan "kaikkien oikeudesta saada lapsia" kun pitäs ehkä korostaa lasten oikeudesta syntyä jotakuinkin täyspäisille ja vastuullisille vanhemmille...

Mietitäänpä hieman lisää ja sekoitetaan pakkaa. Se armeijaan mennyt oletkin sinä ja exäsi jäi lapsen kanssa kotiin. Exäsi löysi uuden naisen ja halusi perustaa hänen kanssaan ydinperheen. On valitettava tosiasia, että olet vielä hengissä, mutta onneksi lapsi voi olla kipeä aina silloin, kun on sun tapaamisvuorosi. Lapsesi sukunimi vaihtuu jo neljättä kertaa exäsi uuden naisen sukunimen mukaan. Miltä tuntuu?

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Hmm, eikö omaankin sukunimen vaihtoon liity, että pitää olla joku side nimeen, että sen voi vaihdossa ottaa?
Kyllä. Mutta jos mä nyt menisin naimisiin Mäkeläisen kanssa, saisin junnunkin Mäkeläiseksi, jos mulla ja exällä ei olisi yhteishuoltajuutta. Ts jos mulla olisi junnuun yksinhuoltajuus, saisin sen Mäkeläiseksi ilman mitään ongelmia.

Mietitäänpä hieman lisää ja sekoitetaan pakkaa. Se armeijaan mennyt oletkin sinä ja exäsi jäi lapsen kanssa kotiin. Exäsi löysi uuden naisen ja halusi perustaa hänen kanssaan ydinperheen. On valitettava tosiasia, että olet vielä hengissä, mutta onneksi lapsi voi olla kipeä aina silloin, kun on sun tapaamisvuorosi. Lapsesi sukunimi vaihtuu jo neljättä kertaa exäsi uuden naisen sukunimen mukaan. Miltä tuntuu?

Ei tuo sukunimen vaihto edelleenkään onnistu noin. Kuten joku tuossa aikasemmin kirjoitti serkustaan;)

Nimim. lapsensa sukunimen vaihtanut omalle nimelleen. Ja virastossa kysyttiin miljoona kertaa,että oletko nyt aivan varma,että haluat vaihtaa,koska tämän jälkeen se ei enää onnistuisi muutakuin lapsen ollessa täysi-ikäinen.

Yhteistyössä