Lapsiveden vähyys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
Mä tääl mietin tai oon koko v.lopun miettiny et onko mul lapsivesi entisestään vähentyny vai onko nämä ihan normi loppuraskauden juttuja.
Viikkositten Ma eli 35+6 th katsoi et lapsivettä vähän, mut sitä kuitenki jonkuverran on. Ultratessa vesi jäi vauvan alle. Vauva on ollu rauhallinen liikkuja tai liikkunu kyllä mut oon tuntenu liikkeet huonosti. Nyt viimesen viikon sisään oon alkanu tuntea enemän liikkeitä (jopa hengitys harjoitukset) sekä vauvan liikkeet on allaneet tehdä kipeää.
Eniten mietityttää se et vauvan liikkuminen provosoi supistelemaan sekä etenkin kun käyn pitkälleen maha on kova mötikkä.

Mitä luulette onko nämä ihan normi loppuraskauden vaivoja vai pitäskö käydä tarkistuttaan tuo veden määrä. Vai onko se enään tässä vaiheessa "niin merkityksellinen" et onko sitä paljon vai vähän, kuhan on? Tämä on kolmas raskaus.

Esikoinen syntyi 41+0 ja silloin lapsivettä oli vähän, mut en muista et miltä silloin liikkeet ja maha tuntui..

Toinen syntyi 41+2 ja silloin vettä oli ihan reilusti

Täs oottelenki et neuvolan puh. tunti alkaa ni soittelen... en kait mä muuten rauhaa saa

Onko kellään kokemuksia? miltä maha on tuntunut kun vesi on vähissä vai voiko sitä ite aistia?

Kävisin ihan ultrassa. Ratkaisevaa on se, että sitä lapsivettä muodostuu. Mulla oli vedetön raskaus, siis vettä ei ollut ollenkaan. Liikkeitä ei tuntunut kuin pari kertaa ja lopulta ei ollenkaan. Tosin viikkojakin oli paljon vähemmän kuin sulla.

No mulla oli juurikin kovia kipuja kun vauva liikkui kun vettä oli niin vähän ja vauva liikkui enemmän. Kukaan ei vaan tajunnut sitä ennen kuin neuvolasta lähettivät mut äitiyspolille kun olin niin turvoksissa ja ultrasivat. Sitten päädyttiinkin heti käynnistykseen joka ei onnistunut kun vauvan sydänäänet laski niin rajusti ja sitä kautta hätäsektioon! Että sinun kyllä kannattaa pyytää uutta ultraa ettei käy niinkuin minulle. Mulla lapsivesi oli enää vihertävää liejua ja sitä oli tosi vähän, siksi ne vauvan liikkeet sattui niin kovasti!

No mulla oli juurikin kovia kipuja kun vauva liikkui kun vettä oli niin vähän ja vauva liikkui enemmän. Kukaan ei vaan tajunnut sitä ennen kuin neuvolasta lähettivät mut äitiyspolille kun olin niin turvoksissa ja ultrasivat. Sitten päädyttiinkin heti käynnistykseen joka ei onnistunut kun vauvan sydänäänet laski niin rajusti ja sitä kautta hätäsektioon! Että sinun kyllä kannattaa pyytää uutta ultraa ettei käy niinkuin minulle. Mulla lapsivesi oli enää vihertävää liejua ja sitä oli tosi vähän, siksi ne vauvan liikkeet sattui niin kovasti!

mul turvotuksia ei juurikaan ole.. provosoiko sul neliikkeet supistelemaan? tietty täs vaiheessa jo voi supistella ihan muutenki.. tietty se hyvä puoli et vauva liikkuu eli on sen merkki et voi hyvin

[QUOTE="Kaisa";22556000]meil on neuvolassa ultra.. mut mietin et jos soittaisin suoraan äitipolille???[/QUOTE]

Soita ihmeessä polille. Onneksi sulla on raskaus jo pitkällä. Ja jos munuaisten on todettu olevan kunnossa, tuskin hätää. :)

Soita ihmeessä polille. Onneksi sulla on raskaus jo pitkällä. Ja jos munuaisten on todettu olevan kunnossa, tuskin hätää. :)

munuaiset on katsottu sillon rakenne ultrassa eikä sillon puhuttu et ois mitään eikä veden määrää moitittu. Esikoista kun odotin ni sillon myös vesi näillä paikkeilla väheni, mut sitä oli kuitenki riittävästi, ja sit ku laps synty sitä oli enään erittäin niukalti (lapsen mukana ei tullu vettä laisinkaan).

soita ihmeessä polille!!! Mulla oli lapsivettä vähän ja vauva todettiin muutenkin tosi pieneksi, vaan pikkusen päälle yli 2kg täysiaikaisena. Jouduin samantien osastolle, käynnistykseen mentiin, mutta lapsi ei kestänyt supistuksia ja sektioon mentiin. Kannattaa aina käydä tarkistuttamassa jos mietityttää, sen olen oman kokemuksen kautta oppinut. Neuvolassa sanottiin aina että kaikki on kunnossa, vaan eipä ollutkaan ja onneksi kerrankin uskoin itseäni.

soitin kätilölle.. oli sitä mieltä, että koska vauva liikkuu niin lapsiveden vähyys ei ole syy käynnistykselle. Kehoitti tulemaan näytille jos liikkeet vähenee ja Ke soittamaan neuvolaan jotta tarkistavat siellä tilanteen.

Soita polille, jos epäilyttää. Minulla oli lapsivettä vähän ja vauvan liikkeet väheni, näillä perustein raskaus käynnistettiin eli ei sitä vettä saa liian vähän olla. Lähinnä käsittääkseni kertoo istukan toiminnan heikkenemisestä. Minulla istukka oli kuulemma yliaikaisen näköinen, vaikka synnytys tapahtui 38+. Veden vähenemistä en liikkeiden voimistumisena tuntenut. Liikkeet siis väheni miksi menin polille näytille, mutta ne liikkeet mitä tuntui, tuntui ihan samoilta kuin ennenkin.

Itselläni oli istukassa blokki ja lapsivettä ei ollenkaan eikä sitä muodostunut. Jouduin käymään äippäpolilla monta krt viikossa ja jo viikolla 35 sairaalaan jossa ajettiin käyriä 5 krt päivässä. lisäksi lapsi oli hyvin pieni joten kiireellinen sektio viikolla 37+0. Silloin tytölläni oli painoa vasta 2030g 46 cm. Tuskin sinulla syytä huoleen koska liikkuu vauva. Minulla ei jaksanut liikkua yhtään koska lapsi kärsi ravinnon puutteesta koska istukka ei toiminut.