Lapsivesi vähissä? Auttakaa fixummat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta hysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta hysteerinen

Vieras
Rv 38+1 vauva ollut laskeutuneena jo jonkun aikaa.
Tänään maha tuntunut oudon pehmeältä ja liikkeet näkyvät selkeämmin.
Maha aikaisemmin ollut kiinteä pallo, nyt jotenkin "tyhjä".

Lapsiveden menon olisin huomannut, mut voiko lapsivesi itekseen vähentyä näin selvästi ja pitääkö tässä hysteerisemmaksi ruveta?

Ei kai se lapsivesi sieltä itsekseen mihinkään haidu :whistle: Jos tihkumalla tulisi niin kai silloinkin huomaisit kun housut kastuvat.

Olisko vaan siitä johtuvaa että on laskeutunut ja vatsa pääsee muuttamaan muotoaan hiukan?

mulla todettiin vahainen lapsivesi 5 pv LA jalkeen ihan tavallisessa ultrassa. saman tien otettiin sisaan ja kaynnistettiin.
en siis mitenkaan tuntenut etta vetta olis ollut tavanomaista vahemman.
parhaiten nakevat ultrassa, joten kannattaa menna laakariin jos olet huolissasi.
elaahan lapsi vaikka vedet olisivat menneet kokonaan niin en usko etta valitonta vaara olis vain sen vuoksi etta vetta on vahan, mutta soita ihmeessa sairaalaan niin osaavat neuvoa parhaiten.
lykkya!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:29 vieras kirjoitti:
Varmaan on vaan laskeutunut kunnolla ja kiinnittynyt lähtökuoppiin. Se maha valahtaa kummasti alas siinä laskeutuessa.

Edellisessä raskaudessa laskeutumisen ja kiinnittymisen huomas alamahasta, se valahti. Samoin kävi tässä raskaudessa.
Siksi jotenkin vaikea uskoa että löysyys johtuis siitä :/

No mulla oli kyllä esikoisen odotuksen aikaan kun sairaalaan pääsin niin lapsivedet meneet, samoin limatulppa, kalvot puhki ja paikat auki 9 cm enkä tiedä missä välissä kaikki tapahtunut. Lapsivesi voi tulla myös tihkumalla esim. vessareissujen yhteydessä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:29 vieras kirjoitti:
Ei kai se lapsivesi sieltä itsekseen mihinkään haidu :whistle: Jos tihkumalla tulisi niin kai silloinkin huomaisit kun housut kastuvat.

Olisko vaan siitä johtuvaa että on laskeutunut ja vatsa pääsee muuttamaan muotoaan hiukan?

Sen verran väitän tietäväni, et kyllä sitä lapsivettä itekseenkin haihtuu.
Lähinnä mietin voiko näin radikaalisti vähentyä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:31 familia kirjoitti:
mulla todettiin vahainen lapsivesi 5 pv LA jalkeen ihan tavallisessa ultrassa. saman tien otettiin sisaan ja kaynnistettiin.
en siis mitenkaan tuntenut etta vetta olis ollut tavanomaista vahemman.
parhaiten nakevat ultrassa, joten kannattaa menna laakariin jos olet huolissasi.
elaahan lapsi vaikka vedet olisivat menneet kokonaan niin en usko etta valitonta vaara olis vain sen vuoksi etta vetta on vahan, mutta soita ihmeessa sairaalaan niin osaavat neuvoa parhaiten.
lykkya!

Sama juttu, paitsi minulla oli 14pv yli lasketun ajan.

Minulla ei tytöstä ollut kuulemma juuri nimeksikään lapsivettä ja lääkäri tai kätilö vain totesi, että hyvä kun syntyi nyt eikä kovasti myöhemmin...hyvä, jos pääset jo huomenna tarkistuttamaan asian, kyllä tollaset jutut kannattaa ottaa vakavasti, jos mieltä painaa :hug:

En huolestuis tuosta, itelläni oli edellisessä raskaudessa loppuajasta sellanen maha että sen vauvan hahmon erotti selvästi ku makoin. melkeen sai otettua jalasta tai muusta kiinni.
Neuvolassa sanottiin että lapsivesi vähänä, mutta kuitenki sitä oli lapselle tarpeeksi koska pysty liikkuun. Toki sitä seurattiin useemmin, mutta ei ne huolestunu siitä kuitenkaan.
Mulle jäi kuitenki sellanen kuva ettei se kokenut kätilökään ollut monesti moista nähnyt. Itestä se maha oli ällöttävä, ku tunsin jokaisen lapsen liikkeen tosi selvästi (kaikki käsienkin liikkeet tunsi)
Jos vesi vähenee liikaa niin synnytys käynnistyy itestään (yleensä näin)

Lisään vielä, että se vesi voi vähentyä pissatessa. Eikä loppuajasta enää silleen kehity sitä vettä.
En nyt mikään asiantuntija oo, mutta ittiäki se sillon pelotti ja tällasia asioita mulle sillon sanottiin.

Multa lorahti ne vedet paljon ennen ku synnytys alko, vaikkei ne sairaalassa uskoneet.
No, tulehdusarvot oli sitten korkeella sekä vauvalla että mulla kun oli syntynyt, kai se siitä johtu että vedet meni jo paljon ennen.

synnärillä, älä neuvolassa. ne painelevat mahan päältä, kuuntelevat sydänäänet ja sanovat kaikki kunnossa. ei ne todellisuudessa pysty näkemään onko lapsella hätää. ultraan vaan heti ettei tarvi katua jälkeenpäin.. multa lapsivedet väheni itsestään ja vatsa oli löystyi. neuvolan tätin mielestä kaikki oli ok. no eipä sit ollut.. onnea matkaan.

Yhteistyössä