Lapsuuteni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
(ei liity pelkkään syömiseen)
Näin söin lapsena:
Aamupala: kolme desiä suklaamuroja ja saman verran kaakaota
Lounas: kouluruokaa koko lautanen täyteen (ei salaattia) ja santsiannos samankokoisena
(Jos olin koulussa pitkään niin söin kolme välipalapatukkaa ja kotona vielä toisen välipalan)
Välipala: kolme maapähkinävoi-hillo voileipää
Päivällinen: lautanen täyteen ruokaa (roskaruokaa joka toinen päivä, joka toinen päivä normi kotiruokaa) ja samankokoinen santsiannos
Iltapala: Viisi minikorvapuustia ja kolme desiä kaakaota
Tuon lisäksi sain BED:in 6-7 luokan ajaksi jolloin vedin ison karkkipussin ja suklaalevyn päivässä.
Ja kyllä, olin ylipainoinen lapsi, pituuskasvuni oli jo pysähtynyt kun minulla oli 15kg ylipainoa. Sitten kasiluokkalainen ryhdistäydyin ja aloin laihduttamaan. Ikävä kyllä laihdutin hyvin epäterveellisesti ja laihduin sillä tavalla 5kg jonka jälkeen kirjekaverini sai minut laihduttamaan normaalisti jolloin laihduin normaalipainon keskivaiheille. Tämän jälkeen liikunnasta tuli osa elämääni ja herkut jäivät vähemmälle. Pysyin koko nuoruuteni normaalipainoisena, harrastin liikuntaa (mm tanssia, zumbaa, joogaa, lenkkeilyä) jonka lisäksi harrastin myös teatteria ja pianon soittoa. Elämäni meni selvästi parempaan suuntaan kun laihduin, sain enemmän itseluottamusta, uskalsin tutustua ihmisiin joten sain enemmän kavereita ja uskalsin aloittaa uusia harrastuksia ilman kiusaamisen pelkoa. Näkökulmani syömiseen on terve, syön normaaleja määriä hyvää kotiruokaa, rakastan hedelmiä, herkuttelen kerran viikossa suklaalevyllä tai sipsipussilla ja dipillä. Muuten kun syön terveellisesti ja liikun paljon niin se ei painossani näy.

Yhteistyössä