LASAGNE ilman tomaattimurskaa? Paras lasagnesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salama McQueen

Vieras
Heh, otsikkoa kirjoittaessani tajusin, että voinhan laittaa tuoretomaattia silpuksi ja tomaattipyrettä, valmismurskaa ei satu olemaan.

Mutta jos on hyviä lasagneohjeita, otan ilolla vastaan. Itse olen tehnyt sillä Pirkka-lasagnelevyjen ohjeella hieman retusoiden ja hyvää on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Heh, otsikkoa kirjoittaessani tajusin, että voinhan laittaa tuoretomaattia silpuksi ja tomaattipyrettä, valmismurskaa ei satu olemaan.

Mutta jos on hyviä lasagneohjeita, otan ilolla vastaan. Itse olen tehnyt sillä Pirkka-lasagnelevyjen ohjeella hieman retusoiden ja hyvää on tullut.

Kokeile löytyykö hausta lasagnea:)

minä teen sen jauhelihakastikkeen niin et ruskistan vaa lihan ja törkkään sekaan purkillisen sitä dolmio bolognese kastiketta vai mikä sen nimi nyt liekään, sitte teen sen juustokastikkeen ihan tavan ohjeen mukaa ja eikön vuokaan kasailemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lepakko Läps:
:wave:
Meillä syödään Lidlin valmista lasagnea :p

Mä olen sitä joskus katsellut, mutta toistaiseksi jättänyt kauppaan. Mulla on piintynyt tapa rasittaa itseäni ruuan laitolla vaikka joskus voisi ottaa rennommin ja syödä valmista. :ashamed:

Mutta sun innoittamana ostan sitä seuraavaksi! :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
minä teen sen jauhelihakastikkeen niin et ruskistan vaa lihan ja törkkään sekaan purkillisen sitä dolmio bolognese kastiketta vai mikä sen nimi nyt liekään, sitte teen sen juustokastikkeen ihan tavan ohjeen mukaa ja eikön vuokaan kasailemaan.

Olen kanssa joskus kokeillut tuosta valmistomaattisoosista muttei siitä tullut mun makuuni. Siinä oli joku pistävä mauste. Ehkäpä selleri, jota vihaan yli kaiken. :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Kokeile löytyykö hausta lasagnea:)

Joo, katsottu on. Ei ollut mitään jo kokeiltuja kummoisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja njam:
Mä teen just tänään lasagnea.En ole ikinä kokeillut noita valmisjutskia..tosi maukasta tulee,ja voi "säveltää"

Itse saatan laittaa paistetun jauhelihan sekaan tomaattimurskaa,tai josku olen laittanut valkokastikkeeseen tomaattimurskan ja raejuustoa,tai sen voi jättää poiski

Mä olen tehnyt vähän kevyempää lasagnea näin:
Erilaisia kasviksia (esim. porkkanaa, herkkusieniä, leikkopapuja... mikä tahansa käy, myös esim. pakastewokkikasvikset) hienonnettuna tai raasteeena ja ananasta antamaan kosteutta. Kasvikset sellaisenaan lasagnelevyjen väliin ja joka väliin vähän maustettua juustokastiketta. Meillä on siis perheessä tomaattiallergikko mutta ihan hyvin tähänkin vois käyttää tomaattimurskaa... Ja tukevamman version saa kun lisää joukkoon esim. kanasuikaleita, possua tms. Aikuisille olen lisännyt sweet&sour-chilikastiketta (silloin laitan juustokastikkeen pelkästään päälle) mutta jos lapsia syömässä sen voi hyvin jättää pois.

paistettua jauhelihaa 400g(meillä käytetään 500g)..
1-2sipulia silputtuna freesataan. Lisätään 4tomaattia pienenä kuutiona ja pyöräytetään pari minuuttia.
Lisätään 1rkl tomaattipyrettä(ei pakollinen mutta hyvä jos on) sekä vettä n3dl sekä mausteet maun mukaan(meillä valkosipuli,paprika,kumina,inkivääri,mustapippuri,korianteri tuoreena ja persilja sekä ripaus kanelia sekä suolaa/knorr).
Annetaan kastikkeen hautua n.25min ja tarvittaessa lisätään vettä jos näyttää liian paksulta,lopussa sitten voi lisätä sen paistetun jauhelihan.

normaalisti se maitokastike..

Jos ei tomaattimurskaa / purkkitomaatteja lasagneen: tuoreiden tomaattien kaveriksi jauhelihan sekaan olen raastanut porkkanaa ja maun mukaan muita kasviksia, esim. paprikaa tai tomaattipyrettä ja vettä.
Myös kasvislasagnea kannattaa kokeilla! Tai sienikastiketta iänikuisen jauhelihan sijaan...

Yhteistyössä