Laskettu aika vain ultralla, milloin vauva syntynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
Juu, sehän nyt voi vaihdella vaikka kuinka mutta ajankulukseni kyselen B)
Eli jos ei ole menkkoja ollut ja laskettu aika on siis määritelty vain ultralla, niin onko se laskettu aika ollut kuinka tarkka?

Mun neljäs raskaus tuli ilmi vasta kun tunsin liikkeitä. Eli ultralla katsottiin, ja sillon lääkäri sano et viikkoja on 22+5, itse olisin arvellut siinä vaiheessa niitä olevan viikkoja noin 19. Lääkäri sano että ultran heitto siinä vaiheessa on +- viikko. Ja lääkäri oli aikas kokenut, eli tiesi varmastikin mitä puhui. Tyttö synty sektiolla 39+0, painoi 3175g ja oli 50cm, eli ihan täysiaikasen kokonen, ja veikkaampa, et jos sektioo ei olis tehty, tyttö ois siinä just samoihin aikoihin pihalle alakautta tullut.

Ei ole pelkällä ultralla määritetty, mutta ultran perusteella on kahdenkin kohdalla niitä aikoja siirretty, toisen kohdalla tiesin, että tulee siirtymään, hän syntyi 4 päivää lasketun ajan jälkeen. Toinen taas syntyi yli 4 viikkoa ennenaikaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun molemmat lapset syntyivät laskettuna päivänä, ja se päivä oli siis molemmat kerrat vain ja ainoastaan ultran mukaan laskettu. Muuta laskettua ei ollut :D

No sehän oli tarkkaa :D Kelpais mullekin... Tai sais kyllä tulla vaikka heti :whistle:

Kummipojasta annettiin laskettuaika joulukuun alkuun ja poika synty 2 viikkoa ennen laskettua. Kunnon perusteella poika olikin jo 2 viikkoa yliaikanen eli ultran arvio heitti neljäl viikol.

Alkuperäinen kirjoittaja rumaruu harmaana:
Kummipojasta annettiin laskettuaika joulukuun alkuun ja poika synty 2 viikkoa ennen laskettua. Kunnon perusteella poika olikin jo 2 viikkoa yliaikanen eli ultran arvio heitti neljäl viikol.

Joo tää on se mikä on käynyt mielessä... :| Enköhän mä kohta ala juuri tätäkin hermoilemaan... |O

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

Joo tää on se mikä on käynyt mielessä... :| Enköhän mä kohta ala juuri tätäkin hermoilemaan... |O

Siinä oli onneks se ettei äiti tiennyt yliaikaisuutta ennen kuin oli synnyttänyt. Olisi varmaan itsekin hermoillut..

Mulla viim. menkat huhtikuun puolivälis ja r-testi posit. vasta heinäkuussa jolloin ultralla arvioitiin olevan 4+2/5+2 tai sit tuhkis. No nyt menossa rv 12+2 ja huomenna np joten saadaan "tarkka" tieto... Toivottavasti... Jännittää jos olenkin jo pidemmällä.

Ultran mukainen laskettu aika oli sama minkä joku laskuri antoi alulle laitto päivän perusteellakin. Menkkojen mukaan 4 päivää myöhemmin. Nuorin syntyi ultran mukaisena la päivänä :D

Toisista onkin menty vaan menkkojen antaman la:n perusteella

Alkuperäinen kirjoittaja rumaruu harmaana :

Siinä oli onneks se ettei äiti tiennyt yliaikaisuutta ennen kuin oli synnyttänyt. Olisi varmaan itsekin hermoillut..

Hän ei sitten yhtään tiennyt tuota et milloin on mahdollisesti tullut raskaaksi.Kävi ilmeisesti aika myöhäsessä vaiheessa ultrassakin.
Aika jännä et raskaus jatkuu viikoille 42+,ja noinkin reilusti ku 2viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hurjaa:
Alkuperäinen kirjoittaja rumaruu harmaana :

Hän ei sitten yhtään tiennyt tuota et milloin on mahdollisesti tullut raskaaksi.Kävi ilmeisesti aika myöhäsessä vaiheessa ultrassakin.
Aika jännä et raskaus jatkuu viikoille 42+,ja noinkin reilusti ku 2viikkoa.

Meneehän monilla 2vkoa yli. Toiv. mulla ees suunnilleen pitää paikkansa :xmas:

Mulla oli menkkojen mukaan la 3. pvä, ultran mukaan 11. pvä, lapsi syntyi 19. pvä, mukamas vain 8 päivää yliaikaisena, mutta todellisuudessa oli kyllä paljon 'vanhempi'. Istukka oli aivan kalkkeutunut ja vauvan iho kova koppura ja halkeili lähes joka paikasta. Kätilökin tuumas, että taitaa kyllä olla vanhempi, kun lapsi oli syntynyt.

Yhteistyössä