Laskeutunut jo rv 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis voiko olla, että näin aikaisin jo vauva laskeutuu? Kun ihan tuntuu siltä ja samaa sanoneet muutkin. Tilaa tuntuu mahassa olevan vaikka kuinka paljon ylhäällä. Toinen lapsi tulossa alle 2 v ikäerolla, eka syntyi 40+1 ja olin välillä vuodelevossa supistusten takia (ehkä turhaan kuitenkin). Nyt vähän jännittää, että mitä tämä vauva oikein luulee tekevänsä.. Sanokaa nyt mulle, että ei laskeutuminen näin aikaisin tarkoita ennenaikaista synnytystä, kiitos! Tiedän kyllä, että lähellä laskettua aikaa voi mennä viikkoja laskeutumisesta, mutta entä näin aikaisin? Vai pitäisikö tässä soitella neuvolaan, seuraava on tosin ensi viikolla jo?

Meidän poika laskeutu viikolla 26 ja mahassa pysyi hyvin rv 39+1 asti.:)
Lääkäri ihmetteli tosin, kuinka pojan pää oli jo lähtökuopissaan näin aikaisin mutta kun ei supistellut eikä muuta niin asian annettiin olla.:)

Ei kait sitä muut voi sanoa onko laskeutunut.. Odotahan sitä ens viikon neuvolaa, jos sulla ei ole pahemmin supistellut. Ota sinne asti vähän niinku levon kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
voit soittaa jos huolettaa. koska on kohdunsuun tilanne tarkastettu?? ehkä se kannattaisi käydä tsekkaamassa.

Ei uudelleen synnyttäjiltä tässä kaupungissa tarkisteta ennen kuin vasta jotain 36 viikolla. Eli ei ole lääkärineuvolaa kuin yhden kerran. Rakenneultrassa tosin hoitaja sanoi jossain sivulauseessa, että kiinni ja kanavaa jäljellä. En tosin tiedä, kuinka tarkkaan asiaa siinä tutkitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Mitä tarkoitat että tuntuu että laskeutuu, miltä se sitten tuntuu? Onko sitä huomattu missään neuvolassa tms?

No siis maha on alempana, vauva on alempana, potkut alempana, maha "roikkuu", painetta alapäässä jne. Tällainen mun mielestä esikoinen oli joskus rv 38-39 kun laskeutui.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meidän poika laskeutu viikolla 26 ja mahassa pysyi hyvin rv 39+1 asti.:)
Lääkäri ihmetteli tosin, kuinka pojan pää oli jo lähtökuopissaan näin aikaisin mutta kun ei supistellut eikä muuta niin asian annettiin olla.:)

KIITOS!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä tarkoitat että tuntuu että laskeutuu, miltä se sitten tuntuu? Onko sitä huomattu missään neuvolassa tms?

No siis maha on alempana, vauva on alempana, potkut alempana, maha "roikkuu", painetta alapäässä jne. Tällainen mun mielestä esikoinen oli joskus rv 38-39 kun laskeutui.

Ok. No mullakin on painetta alapäässä ollut jostain rv 20 asti, sen en usko tarkoittavan mitään. Mulla on nyt rv 25. Mutta jos kerran muutenkin tuntuu siltä, niin ehkä kannattais soittaa neuvolaan ja kysyä?

Niin ja ei siis ole huomattu neuvoloissa, koska niitä on niin harvoin. Ja tämä siis tapahtui vasta kaksi viikkoa sitten.

Ok. No mullakin on painetta alapäässä ollut jostain rv 20 asti, sen en usko tarkoittavan mitään. Mulla on nyt rv 25. Mutta jos kerran muutenkin tuntuu siltä, niin ehkä kannattais soittaa neuvolaan ja kysyä?

Äh, en taida soitella, kun ensi viikolla normaali käynti kuitenkin. Tuskin aikaisemmaksi sitä saisin, kun täällä säästetään. Jos ei siis ala suuremmin supistella tms. Sitä vain mietin, kun en ole kuullut, että näin aikaisin laskeutuu, mutta ihan kyllä siltä nyt tuntuu. Voi tietenkin olla, että vauva on vain viime aikoina viihtynyt alempana tai jotenkin muuten sellaisessa asennossa.

Mulla vauva laskeutui rv.28, huomasin sen itse asiassa kun istuin äitiyspolilla odottamassa kutsua lääkärille, et miten tää mun maha on näin alhaalla. no pääsin sitten lääkärille ja huomattiin et kohdunkaula lyhentyny 1,5 cm ja paikat jo hieman auki. suoraan osastolle vuodelepoon. ja tuli kyllä aika yllätyksenä, kun mitään kipeitä supistuksia ei ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Mulla vauva laskeutui rv.28, huomasin sen itse asiassa kun istuin äitiyspolilla odottamassa kutsua lääkärille, et miten tää mun maha on näin alhaalla. no pääsin sitten lääkärille ja huomattiin et kohdunkaula lyhentyny 1,5 cm ja paikat jo hieman auki. suoraan osastolle vuodelepoon. ja tuli kyllä aika yllätyksenä, kun mitään kipeitä supistuksia ei ollu.

Eiku en mä näitä tarinoita halunnut kuulla.. Milloin sitten vauva syntyi? Vähän kyllä pyörii mielessä tämä asia. Esikoisen synnytys oli pari tuntia ja kanava pehmeni jo ennen aikojaan. Supistukset ei aluksi olleet edes pahoja. Hitsi vieköön, pysy mahassa. En mä jouda minnekään osastolle makoilemaan. Esikoinen kotihoidossa ja reilu 1 v.

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:

Eiku en mä näitä tarinoita halunnut kuulla.. Milloin sitten vauva syntyi? Vähän kyllä pyörii mielessä tämä asia. Esikoisen synnytys oli pari tuntia ja kanava pehmeni jo ennen aikojaan. Supistukset ei aluksi olleet edes pahoja. Hitsi vieköön, pysy mahassa. En mä jouda minnekään osastolle makoilemaan. Esikoinen kotihoidossa ja reilu 1 v.

Syntyi 37+4, siihen asti olin lähes kokonaan vuodelevossa. mulla toi oli kolmas raskaus

voit soittaa jos huolettaa. koska on kohdunsuun tilanne tarkastettu?? ehkä se kannattaisi käydä tsekkaamassa.

Ei uudelleen synnyttäjiltä tässä kaupungissa tarkisteta ennen kuin vasta jotain 36 viikolla. Eli ei ole lääkärineuvolaa kuin yhden kerran. Rakenneultrassa tosin hoitaja sanoi jossain sivulauseessa, että kiinni ja kanavaa jäljellä. En tosin tiedä, kuinka tarkkaan asiaa siinä tutkitaan.

aika outoa. itse odotan kolmatta ja kerrankin vain huoletti omituinen vuoto niin heti sain seuraavalle päivälle ajan. ja lääkärineuvoloita on normaalisti 3 kertaa raskauden aikana.

aika outoa. itse odotan kolmatta ja kerrankin vain huoletti omituinen vuoto niin heti sain seuraavalle päivälle ajan. ja lääkärineuvoloita on normaalisti 3 kertaa raskauden aikana.

Joo, neuvolapalveluissa on tosi paljon eroja kuntien välillä. Ole onnellinen, teidän kotikaupunki ei ainakaan säästä lapsissa! Täällä on siis ennestään vähäisiä kertoja vähennetty nyt syksyllä lisää. Mutta aina ollut vain 1 neuvolalääkäri uudelleensynnyttäjillä ja 2 kertaa ensisynnyttäjillä.

Yhteistyössä