Laspenne kaverisuhteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hymiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hymiö

Vieras
Eli siis millasia kaveri suhteita teidän kuusivuotiailla on? Vai voiko ton ikäisillä sellasista vielä edes puhua? Meillä tyttö 6v ja eskarissa, tuntuu ettei kukaan oikein kunnolla tykkää siitä, siellä sitten yksi tyttö joka vetää muita puoleensa ja toiset palvoo sitä ja kun meidän tyttö ei niin tee niin heti "syrjitään" nyt tyttö mielimaassa kun ei ole kutsuttu yhden tytön synttäreille...Nyt vaan ite pelkään, että ei ole kohta kavereita ollenkaan....vai käykö niin, että tämä pompottelija tyttö jää kohta yksin?

No meiän poika, 6v eskarilainen siis, koki ihmeellisen muodonmuutoksen pari kuukautta sitten.
On siis tähän asti ollut mun "peräkammarinpoikani" eli ain oon sanonu et mein jäbästä tulee äitinpoika joka ei mihkään liiku ;)
Ei "uskaltanu" mennä hakeen kavereita naapurista yms. Kavereita oli oikeestaan vaan oma samanikäinen serkkunsa.
No kun eskari alkoi, tästä sukeutui oikee pihaluuta!
Eli tossa kun viel oli hyvät kelit, sai illalla hakee tosta napuripuistosta kavereitten luota kotiin, ja nyt naapuriin muutti just tuo paras kaveri, eli serkkunsa! Ja naapurustossa kavereita on ilmaantunut 5 lisää. Nytkin olkkarin katto jytisee kun yksi naapurin poika on leikkimäsä. :laugh:
Eli ole huoleti, aikansa saattaa ottaa, mutta kyllä se "oma/omat" parhaat kaverit sieltä vielä löytyy. Ja tosiaan voit edistää tuota prosessia kutsumalla noita kavereita mahdollisuuksien mukaan teille leikkimään!

Meillä tytöllä, joka on nyt jo 9v, on kerhosta saakka (eli 4v:stä) asti ollut ns. bestis. Heillä oli siinä mielessä "helppoa" ettei muita saman ikäisiä tyttöjä ollut. Ovat edelleen ne parhaat kaverit, vaikka kummallakin on muitakin kavereita.

Tytöllä (5v) ei niin kauheesti taas ole kavereita, paras kaveri kyllä, mutta harvemmin leikkivät/ovat yhdessä muualla kun kerhossa. Syynä pitkälti se että olen aika laiska kutsumaan "pikku-kavereita" kylään, täällä kun on muutenkin aina kauhea hälinä ja vilske... Nyt olen tosin luvannut että vähintään kerran viikkoon saavat myös perheen pienemmät kutsua kavereitaan kylään. Paljon toi mein 5v leikkii siskojensa kanssa (nuorin 3v).

Noita "kaikki palvoo" lapsia on kaikkialla, kyllä ne siitä yleensä "tokenee" ja kaveriporukat alkavat muodostua. Tytöillä vaan pakkaa olemaan niin että kolme ei sovi yhteen, ei vaikka mitä tekisi:/

Likka ei ollut 6 veenä tarhassa vaan kotihoidossa, mutta meillä oli tässä taloyhtiössä silloin aika paljon suurinpiirtein samanikäisiä lapsia. Joten kavereita kyllä riitti. Junnulla taas oli just tarhakaverit, yks tarhassa alkanut kaverisuhde on kestänyt jo 13 vuotta eikä taida loppua ainakaan ihan heti näkyä.

Jos poika ei olisi päiväkodissa niin eipä hällä kavereita olisi.
Päiväkotikaveridenkaan kanssa ei olla paremmin tutustuttu ja viime talvena pojan oli vaikea saada uudesta ryhmästä kaveria, mut nyt onneksi on muutama hyvä kaveri löytynyt.

Yhteistyössä