Lassien ruma haalari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";27314503]Sun pakkomielteistä materiamaailmaasi en edes halua ymmärtää.[/QUOTE]

Jos kapasiteetti ei riitä, niin se ei riitä. Ei sille tosiaan mitään voi ja parempikin silloin, jos ei tosiaan edes haluaisi ymmärtää.

• Tykkää
Reactions: Salla07
. Meillä on ollut sellainen suprafill missä oli kurahousukangasta alaosa
Meillä oli kans pari sellaista, silloin aikoinaan kun törmäiltiin taaperoryhmän eteisessä ;)

Kurahousukangasta suht ylös asti etupuolella, ja takana vyötärölle asti. Oli aika kätevä taaperolla, etenkin kun oli oikea kuratalvi. Niissä oli vieläpä irroitettava vuori silloin.

No ei kyllä mun silmää miellytä. Sanokoon joku sitten materialistiksi, mutta visualistina mä en vaan voi pukea lapsille "rumia" vaatteita päälle. En tietysti myöskään osta niitä, mutta hinta ei ole ratkaiseva vaan ulkonäkö ja kestävyys. Tuossa haalarissa ei liene kumpaakaan. Hinta on halpa, mutta jos kestävyyden puolestakin tarvitaan uudet joka vuosi kaikille lapsille ja kurahousut myös, niin 130€ haalari puolustaa jo äkkiä paikkaansa. Meillä on kaksi kallista haalaria jotka on täysin uudenveroisia kolmen kauden käytön jälkeen, enkä usko että ne menee miksikään seuraavallakaan kaudella. Mitenkään en myöskään suojele niitä vaatteita vaan pojat voi vetää rauhassa persmäkeä nurmikolla uutukainen popin haalari päällä kun niihin ei jää jälkeäkään. Jos ne kastuu, ne kuivuu tunnissa, joten säästytään myös varahaalarin hankinnalta.

Mutta siis kertakäyttökulttuuria on ostaa halpoja ja paskoja vaatteita. Ulkonäkö on tietty makuasia johonkin pisteeseen asti jos nyt ihan rytkyjä ei ole. Kauniita saa kyllä halvallakin. Sisävaatteita etenkin, mutta mielummin ostaisin hyvän käytetyn haalarin kuin huonoa uutta

ihan perushaalari. Sellainen "ihan kiva" ei herätä mitään suurempia tunteita :)

Meillä on ollut haalareita erilaisia vaikka kuinka paljon. Hyvin on kaikki kestäneet ja Lassietkin lähteneet ihan ehjinä ja uudenveroisina kiertoon/myyntiin. Reimateceissä on polvet kuluneet aika usein, mitä ei taas Lassiessa tapahdu.

Ihan hyvä perushaalarihan tuo on.

Ja meillä on ollut vastaavan laatuisia haalareita. Ovat kestäneet kahdella pojalla ainakin siis kaksi talvea yhteensä nuo halpiksetkin jopa ainoina haalareina!

Mitä jos on vaan yksi haalari ja se kastuu ja pitäisi lähteä myöhemmin vielä ulos?
Ei sillä, taaperolla on 4 ulkovaatekertaa+kurakamat+3 kauppatakkia. En pysty tuota.määrää perustelemaan edes itselleni.. :P

Meillä on ollut vain yksi haalari per lärvi per kausi ja koskaan haalari ei ole läpikastunut. Pari kertaa olen pessyt jos on tullut joku pissavahinko ja ne on kuivuneet tyyliin parissa tunnissa ilman mitään kuivattimia. Ja jos ne on kuraisia tai yltäpäältä nurmikossa tai missä lie moskassa niin eikun vetskari kiinni, rotsi henkarille ja suihkuun. Puolessa tunnissa voi mennä pihalle kun se vaatteen pinta on taas kuiva.
Eli pointti on se että ne ei kastu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27314956:
Meillä on ollut vain yksi haalari per lärvi per kausi ja koskaan haalari ei ole läpikastunut. Pari kertaa olen pessyt jos on tullut joku pissavahinko ja ne on kuivuneet tyyliin parissa tunnissa ilman mitään kuivattimia. Ja jos ne on kuraisia tai yltäpäältä nurmikossa tai missä lie moskassa niin eikun vetskari kiinni, rotsi henkarille ja suihkuun. Puolessa tunnissa voi mennä pihalle kun se vaatteen pinta on taas kuiva.
Eli pointti on se että ne ei kastu.

Kyllä vedenpitävien haalarien kuivatus kauemmin kestää. Meillä ainakaan ei meinaa kuivata nopeasti kun on tuo hyvä kosteussuojapitävyys. Kuivaan yön yli ja käännän haalarin toisin päin, että päällispuolikin kuivuu.

Mä olen myös sen kannalla, että kyllä pitää olla useampi ulkovaatekerta/lapsi. Kirpparilta sitä saa edulliset varavaatteet, jos ei kahta 100 euron haalaria halua ostaa. Minä en osta yhtään 100 euron haalaria. Lassien G-tech haalari on meillä uutena ostettu (17,50 eur), sitten on Reimatecia, Remua, Lindexiä, Lenneä kirpparilta. En mä mieti kauhean tarkkaan, onko lasten haalari joku maailman kaunein. Hinta ja laatu ratkaisee sekä puettavuus. Katson haalariin sopivat hanskat ja pipon niin hyväkuntoinen haalari on ihan hyvä pitää.

Hmm. Varmasti ihan ok kun on kuivaa ja pakkasta vähän ja ei ole lunta vielä-harmittaisi laittaa se yli satasen haalari raapiutumaan soralle jos hajoaisikin ennen lumien tuloa.

Meil ei oo ykskään lassien perushaalari menny rikki vaikkei luntakaan ole ollu tai sitä on vähän. Tosi hyvin on kestäneet ja viimetalvinenkin on ehjä. Myöskin vedenhylkivyys on täysin riittänyt, ei talvipuvulla uidakaan ja märässä vaiheessa on jo jotain muuta kun pakkaspuku. Se kallis lassie hajosi jonka piti olla vahvaa kangasta ja kestää kulutusta. Ennemmin tollanen selkeä värinen kun levoton värisotku.

Jaa että kertakäyttökulttuuria...Enpä tiedä..
Onko se sitten ihailtavampaa että mamma kulkee tukka rasvaisena, ja lapsella mahdollisen mitättömät ja rumat vaatteet päällä. Onko sitten jotenkin parempi ihminen?

Haalareitahan on helppo kierrättää, lapselta kaverille, tai kirppikselle, eli aika ekologista touhua!. En näe siinä mitään pahaa että haluaa ostaa lapselleen kivannäköisen haalarin talveksi. Puoli vuotta sitä pitää kuitenkin katsella. Miksi ostaisin tarkoituksella ruman????Ja toi Lassiehan ON ruma.

Täällä joku sanoi että ennemmin maksaa enemmän että on laadukasta. Ei se välttämättä niin mene, on sielläkin susia joukossa. Mainitaan nyt esimerkiksi Cupcake viime talvelta. Harmaa haalari ainakin oli ihan susi. Teipatuista saumoista kului puhki sekunnissa.

Toki uskon että laadukas suunnittelu takaa istuvuuden ja helpon käytettävyyden. Ja jos kertakäyttökulttuuria halutaan vastustaa niin esim. puvut joista saa vuoren irti on pitkäikäisiä. Menevät niin välikautena kuin talvenakin, jolloin käyttöaika on syksystä aina seuraavaan kesään.

Mutta siis halpa voi olla paljon laadukkaampi kuin kallis. Arpapeliä osto vaiheessa että mikä kestää.

[QUOTE="Jenni";27315774]Kyllä vedenpitävien haalarien kuivatus kauemmin kestää. Meillä ainakaan ei meinaa kuivata nopeasti kun on tuo hyvä kosteussuojapitävyys. Kuivaan yön yli ja käännän haalarin toisin päin, että päällispuolikin kuivuu.

Mä olen myös sen kannalla, että kyllä pitää olla useampi ulkovaatekerta/lapsi. Kirpparilta sitä saa edulliset varavaatteet, jos ei kahta 100 euron haalaria halua ostaa. Minä en osta yhtään 100 euron haalaria. Lassien G-tech haalari on meillä uutena ostettu (17,50 eur), sitten on Reimatecia, Remua, Lindexiä, Lenneä kirpparilta. En mä mieti kauhean tarkkaan, onko lasten haalari joku maailman kaunein. Hinta ja laatu ratkaisee sekä puettavuus. Katson haalariin sopivat hanskat ja pipon niin hyväkuntoinen haalari on ihan hyvä pitää.[/QUOTE]

Popin fleece vk käy myös talvella varahaalarista jos toppaa täyteen villaa. Ei vaan ole tarvinnut koskaan. Molon talvi haalarin toppaus lienee sitten niin ohut että kuivuu nopeaan. Nurinpäin kun kuivattaa. On tuolla joku naapurilta saatu haalarin jämä myös mutta eipä ole koskaan tarvittu. En ole tosiaan joutunut haalareita kyllä montaa kertaa pesemään. Nyt kun poika on juuri oppinut päiväkuivaksi niin ostin kahdet toppahousut ja yhden takin, koska hyvin luultavasti joskus unohtuu kuitenkin se vessassakäynti.

No voi luoja. Ihan oikeasti, _mikään_ ei ole säälittävämpää kun tää mammojen haalarikisailu. Ihan ok haalari, ostaisin jos pitäisi vettä. Kakkos/varahaalarina voisi mennäkin. Itse asiassa viime vuonna meillä olikin vielä kirpparilta ostettu Lassie kakkoshaalarina ja eipä palellut muksua.

Onko tosiaan ego noin koetuksella ettei kehtaa pitää lapsellaan kuin tietyn merkkisiä vaatteita? Elämänsisällössä kenties jotain uudelleen mietittävää? Vaikka yleensähän ne on näitä tukien varassa eläviä, joille on tärkeää mille ulospäin näyttää.....

[QUOTE="xXx";27315962]No voi luoja. Ihan oikeasti, _mikään_ ei ole säälittävämpää kun tää mammojen haalarikisailu. Ihan ok haalari, ostaisin jos pitäisi vettä. Kakkos/varahaalarina voisi mennäkin. Itse asiassa viime vuonna meillä olikin vielä kirpparilta ostettu Lassie kakkoshaalarina ja eipä palellut muksua.

Onko tosiaan ego noin koetuksella ettei kehtaa pitää lapsellaan kuin tietyn merkkisiä vaatteita? Elämänsisällössä kenties jotain uudelleen mietittävää? Vaikka yleensähän ne on näitä tukien varassa eläviä, joille on tärkeää mille ulospäin näyttää.....[/QUOTE]

Vihdoinkin joku järkevä!

Ostin juuri Citymarketista (nätin) Lassien toppapuvun tytölle alkutalvea varten. Koville pakkasille on toinen puku odottamassa. Päiväkodissa vedetään aika herkästi kurikset päälle kostealla ilmalla ja heillä on käytössä kuivauskaapit. Meille sanottiin, että on turha maksaa näistä teknisistä ominaisuuksista, kun ne kurikset laitetaan päälle joka tapauksessa. Niinpä olen aloittanut kauden hyvillä mielin tällä edullisella Lassien puvulla, joka on mielestäni muös kaunis. Puku ei tosin ole tuo kuvan puku, mutta Lassie kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27315823:
Popin fleece vk käy myös talvella varahaalarista jos toppaa täyteen villaa. Ei vaan ole tarvinnut koskaan. Molon talvi haalarin toppaus lienee sitten niin ohut että kuivuu nopeaan. Nurinpäin kun kuivattaa. On tuolla joku naapurilta saatu haalarin jämä myös mutta eipä ole koskaan tarvittu. En ole tosiaan joutunut haalareita kyllä montaa kertaa pesemään. Nyt kun poika on juuri oppinut päiväkuivaksi niin ostin kahdet toppahousut ja yhden takin, koska hyvin luultavasti joskus unohtuu kuitenkin se vessassakäynti.

Olen miettinyt tuon popin syyskuoripuvun hankintaa. Onko se hyvä? Siinähän on se irroitettava vuori, joten samalla puvulla pärjää talveen asti. Onko se irroitettava vuori mielestäsi ollut hyvä vai huono asia?

Meille ostettiin kuopukselle lassietecin talvihaalari just kun oli alennuksessa (maksettiin siitä 20€), se ei ollu tollanen kun kuvassa, musta se oli ihan kiva mikä ostettiin. On niitä hienompiakin olemassa, mut mulle on tärkeetä et se kestää vettä ja on muutenkin hyvä päällä (tietty vaikee sanoo, onko toi mikä ostettiin, mut ainakin näytti siltä kun kokeiltiin sitä) ja tietty haluan et se haalari on kivan näkönen, ihan rumaa haalaria en ostais vaikka olis muuten laadukas, toi ei ollu kaunein haalari mitä tarjolla olis ollu, mut ihan hieno kuitenkin niin päädyttiin siihen. Olipas harvinaisen sekava selitys :D

[QUOTE="...";27315975]Joo, on se aika monelta pois. Jos lakkaat tuijottamista omaa perhettäsi ja katsot maailmaa laajemmin. Valinnoilla voi vaikuttaa. Uutta ilmeisesti?[/QUOTE]

Mitäs jos ajattelisit asiaa näin päin:
Onko parempi ostaa halpis (35e) Lassie-haalari, joka tod.näk. lentää roskikseen yhden lapsen käytön jälkeen,
vai ostaa hieman kalliimpi (70-100e)haalari, joka lähtee käytön jälkeen kierrätykseen, kirppikselle tai tutuille, hyvällä onnelle 3 lasta saa käyttöön saman haalarin (esim ticketin haalarit kestävät todella paljon ja kiertävät pitkään,katso vaikka huutonettiä).
Kumpi on ekologisempaa??

Jos ostat aina halvan huonon haalarin joka hajoaa yhdessä talvessa, kulutat ITSE paljon enemmän kuin vihaamasi merkkitietoiset ihmiset jotka panostavat laatuun, ja kierrättävät pukua vaikka omankin perheen sisällä monella lapsella.

Turhaan vihaat ihmisiä jotka oikeasti miettivät puvun ominaisuuksia ja laatua, (ja ehkä myös tykkäävät näyttää hyviltä?)
Taitaa olla omassa itsetunnossa aukko, että pitää haukkua muita....

Mun mielestä toi ei oo ruma haalari. Helppo ostaa vihreät tai mustat asusteet. Voisin aivan hyvin ostaa tuollaisen. Päiväkodissa märällä kelillä käytetään kuravaatteita, joten tollanen haalari menis aivan loistavasti alkusyksystä/talvesta. Ja talveksi ostettiin ReimaTecin koko vihreä haalari lapselle. Nyt siihen on hankittu vihreät hanskat ja lakki on vielä etsinnän alla. En tykkää niistä sateenkaaren värisistä, joita on joka toisella lapsella. Yksinkertaiset perusvärit on ne josta minä tykkään. :) Mutta onneks on erilaisia vaatteita niin löytyy moneen makuun vaihtoehtoja :)

Yhteistyössä