Lassien ruma haalari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Eija";27315999]Olen miettinyt tuon popin syyskuoripuvun hankintaa. Onko se hyvä? Siinähän on se irroitettava vuori, joten samalla puvulla pärjää talveen asti. Onko se irroitettava vuori mielestäsi ollut hyvä vai huono asia?[/QUOTE]

Se on sekä hyvä että huono. Huonoa on sen kiinnitys hihansuissa ja lahkeensuissa Meillä on pari kiinnikettä irti niin se on hiukan hankalampi pukea. Hyvää on kyllä ehdottomasti sen helppous siinä mielessä että ei tarvitse pukea välikerroksia. Täällä etelässä sillä pärjää pitkälle talveen. Kestää täysin vettä. Poika ei päiväkodissakaan käytä kuriksia ja tädit laittaa haalarin vaan henkarille kuivumaan, eikä kaappiin. Sitten kun se on kuivunut kurineen päivineen niin sen kun pukee ipanalle päälle ja ennenkuin ollaan kipitetty autolle niin kaikki sotku on tippunut pois. En ymmärrä millä myrkyllä ne pinnottaa noi kun tosiaan pyllymäen höylääminen nurmikollakaan ei tarvitse kosteaa rättiä kummempaa huoltoa. Tai sit just vetskari kiinni ja suihkuun. Puolessa tunnissa pinta on kuiva.

Eli suosittelen kyllä.

Tavallisen näköinen haalari, siis ei mikään "tosi ruma" vaikkei omaa silmääni miellytäkään. Itse olen materialisti siinä että ostan sellaisia vaatteita mitkä ominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään miellyttävät, miksi se olisi jollekin ongelma? Kertakäyttöä, no juu. Kyllä nuo kiertoon ovat menneet - joko omien lasten kesken tai sukulaislapsille.

Oikeastiko ihmiset näkevät tärkeänä ostaa mahdollisimman rumia ja heikot ominaisuudet omaavia vaatteita niin lapsilleen kuin itselleen koska haluavat näyttää sillä ...jotain? Päteekö sama kotien sisustukseen eli mitä rumempi ja epäkäytännöllisempi asunto sitä syvällismpi ja fiksumpi isäntäväki?

Oikeastiko ihmiset näkevät tärkeänä ostaa mahdollisimman rumia ja heikot ominaisuudet omaavia vaatteita niin lapsilleen kuin itselleen koska haluavat näyttää sillä ...jotain? Päteekö sama kotien sisustukseen eli mitä rumempi ja epäkäytännöllisempi asunto sitä syvällismpi ja fiksumpi isäntäväki?

Ja heti pitää mennä toiseen ääripäähän. Luuletko tosiaan että joku valitsee haalarin sillä perusteella että se on ruma/halpa ja haluaa vielä näyttää sillä jotain? Mistä tämä ajatus ylipäätään tulee, että haalarilla tulee näyttää jotain?? Mulle ainakin lapsen haalari on perusvaate, joka mielellään saa olla edullinen, kestävä (jota muuten noi lassietkin on....) ja lämmin. Se kun vielä pitää hankkia joka vuosi, niin en viitsi/jaksa/halua kuluttaa elämääni edullisen merkkihaalarin etsintään, on muutakin tekemistä. En todellakaan tunne lapsen päiväkotikaverien haalarimerkkejä, toisin kuin nämä friikit jolle elämää suurempi asia on pukea lapsi moloon, tickettiin tai PoPiin. Ihan oikeasti toisille se ei ole maailmaa mullistava etappi, lapsen haalarin osto.

[QUOTE="xXx";27316382]Ja heti pitää mennä toiseen ääripäähän. Luuletko tosiaan että joku valitsee haalarin sillä perusteella että se on ruma/halpa ja haluaa vielä näyttää sillä jotain? Mistä tämä ajatus ylipäätään tulee, että haalarilla tulee näyttää jotain?? Mulle ainakin lapsen haalari on perusvaate, joka mielellään saa olla edullinen, kestävä (jota muuten noi lassietkin on....) ja lämmin. Se kun vielä pitää hankkia joka vuosi, niin en viitsi/jaksa/halua kuluttaa elämääni edullisen merkkihaalarin etsintään, on muutakin tekemistä. En todellakaan tunne lapsen päiväkotikaverien haalarimerkkejä, toisin kuin nämä friikit jolle elämää suurempi asia on pukea lapsi moloon, tickettiin tai PoPiin. Ihan oikeasti toisille se ei ole maailmaa mullistava etappi, lapsen haalarin osto.[/QUOTE]

Kieltämättä vähän sellainen fiilis tulee jos toisen kommentoidessa että haalari on hänen mielestään ruma ja mielummin sitten hankkisi jonkun kivemman näköisen jos vaihtoehtoja on, tulkitaan heti että tämä ihminen on hirveä materialisti ja kertakäyttökulttuurin kannatta jne.

Enkä kyllä ymmärrä miksi se olemassa olevista vaihtoehdoista kivemman näköisen ja paremmin tarpeita vastaavan haalarin osto nyt veisi sen enempää aikaa kuin sen ruman ostaminen.

Niin ja se ajatus siitä että haalarilla tulee näyttää jotain kumpuaa lähinnä näiltä ihmisiltä ketkä ei merkeistä mitään ymmärrä ja joita haalarit ei voi vähempää kiinnostaa mutta silti tuntevat naapuruston ja päiväkodin lasten haalarimerkit heti ja tekevät tulkintoja siitä millaisia ovat ne perheet joissa lapsille ostetaan tyyriimpiä haalareita. :D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="xXx";27316382]Ja heti pitää mennä toiseen ääripäähän. Luuletko tosiaan että joku valitsee haalarin sillä perusteella että se on ruma/halpa ja haluaa vielä näyttää sillä jotain? Mistä tämä ajatus ylipäätään tulee, että haalarilla tulee näyttää jotain?? Mulle ainakin lapsen haalari on perusvaate, joka mielellään saa olla edullinen, kestävä (jota muuten noi lassietkin on....) ja lämmin. Se kun vielä pitää hankkia joka vuosi, niin en viitsi/jaksa/halua kuluttaa elämääni edullisen merkkihaalarin etsintään, on muutakin tekemistä. En todellakaan tunne lapsen päiväkotikaverien haalarimerkkejä, toisin kuin nämä friikit jolle elämää suurempi asia on pukea lapsi moloon, tickettiin tai PoPiin. Ihan oikeasti toisille se ei ole maailmaa mullistava etappi, lapsen haalarin osto.[/QUOTE]

No toisilla ei vaan ole visuaalista silmää, eli ostavat minkä tahansa mikä tulee vastaan, esim tämä susiruma aloittajan lassie-haalari.
Toiset katsovat vähän mitä lapsi laittaa päälleen.
Ei siitä mitään riitaa tarvitse saada aikaiseksi. Toisilla vaan on jotain makua tyylin suhteen,toisilla ei. Eihän wt-mammatkaan varmaan tahallaan halua olla mauttomia, mutta jostain syystä vaan ovat? Samalla tavalla se joka ostaa kauniimman haalarin, vaikka yksivärisen Popin haalarin- ei se brassaillakseen sitä osta, vaan siksi että se miellyttää silmää.

[QUOTE="vieras";27316024]Mitäs jos ajattelisit asiaa näin päin:
Onko parempi ostaa halpis (35e) Lassie-haalari, joka tod.näk. lentää roskikseen yhden lapsen käytön jälkeen,
vai ostaa hieman kalliimpi (70-100e)haalari, joka lähtee käytön jälkeen kierrätykseen, kirppikselle tai tutuille, hyvällä onnelle 3 lasta saa käyttöön saman haalarin (esim ticketin haalarit kestävät todella paljon ja kiertävät pitkään,katso vaikka huutonettiä).
Kumpi on ekologisempaa??

Jos ostat aina halvan huonon haalarin joka hajoaa yhdessä talvessa, kulutat ITSE paljon enemmän kuin vihaamasi merkkitietoiset ihmiset jotka panostavat laatuun, ja kierrättävät pukua vaikka omankin perheen sisällä monella lapsella.

Turhaan vihaat ihmisiä jotka oikeasti miettivät puvun ominaisuuksia ja laatua, (ja ehkä myös tykkäävät näyttää hyviltä?)
Taitaa olla omassa itsetunnossa aukko, että pitää haukkua muita....[/QUOTE]

Muuten hyvä, mutta meillä ei olla kahdella lapsella saatu peruskäytössä (ulkoilu päivittäin, puistoilu jne) noita parjattuja lassieita hajoamaan. Eli halpa ei aina ole huono. Päinvastoin, tuntuu että noiden tikettien jne. hinnat perustuvat vain siihen hypeen, joka niiden ympärillä on. Ja tokihan sitten huutonetissä menee kalliilla käytetty merkkivaate, vain koska se on merkkivaate. Minusta noiden kalliiden haalarien hinnoissa on ilmaa ja vedätyksen makua, koska tuo lassie ihan oikeasti kestää eikä sen kanssa tarvitse käskyttää lasta varomaan leikeissään, ettei vain haalarin jälleenmyyntiarvo mene.

Tän verran oli pakko kommentoida tähän sinänsä aivan uskomattoman absurdiin haalarikeskusteluun.

[QUOTE="vieras";27316412]No toisilla ei vaan ole visuaalista silmää, eli ostavat minkä tahansa mikä tulee vastaan, esim tämä susiruma aloittajan lassie-haalari.
Ei siitä mitään riitaa tarvitse saada aikaiseksi. Toisilla vaan on jotain makua tyylin suhteen,toisilla ei. [/QUOTE]

:D :D :D :D

Jos todellista tyyliä lasten pukeutumiseen haetaan, ei heitä pueta haalareihin laisinkaan. Itse olen sitä mieltä, että ei ole mitään väliä sillä miltä siellä hiekkalaatikolla näytetään. Ihmisten ilmoilla (kyläreissuilla, kaupoissa jne) lapsilla on sitten päällä jotain ihan muuta kuin haalarit. Eiväthän aikuisetkaan noissa tilanteissa pilkkihaalareissa kulje.

[QUOTE="xXx";27315962]No voi luoja. Ihan oikeasti, _mikään_ ei ole säälittävämpää kun tää mammojen haalarikisailu. Ihan ok haalari, ostaisin jos pitäisi vettä. Kakkos/varahaalarina voisi mennäkin. Itse asiassa viime vuonna meillä olikin vielä kirpparilta ostettu Lassie kakkoshaalarina ja eipä palellut muksua.

Onko tosiaan ego noin koetuksella ettei kehtaa pitää lapsellaan kuin tietyn merkkisiä vaatteita? Elämänsisällössä kenties jotain uudelleen mietittävää? Vaikka yleensähän ne on näitä tukien varassa eläviä, joille on tärkeää mille ulospäin näyttää.....[/QUOTE]

Asiaa!!!

AHAHAHA!"Et todellakaan tunne lapsen päiväkotikaverien haalarimerkkejä", MUTTA tunnistat kuitenkin Molon, ticketin tai Popin,ja niiden ostajat ovat friikkejä!!!
Hehe, jäit kiinni!

Jos todellista tyyliä lasten pukeutumiseen haetaan, ei heitä pueta haalareihin laisinkaan. Itse olen sitä mieltä, että ei ole mitään väliä sillä miltä siellä hiekkalaatikolla näytetään. Ihmisten ilmoilla (kyläreissuilla, kaupoissa jne) lapsilla on sitten päällä jotain ihan muuta kuin haalarit. Eiväthän aikuisetkaan noissa tilanteissa pilkkihaalareissa kulje.

En tiedä tyylistä, mutta tykkään että on kiva jos omatkin ulkoiluvaatteet (joilla nykyään on enemmän käyttöä kuin ns kaupunkivaatteilla) miellyttävät silmääni, tuntuvat päällä hyviltä ja ominaisuuksiltaan sopivat ulkoiluun vähän ikävämmälläkin ilmalla. Siksi itseasiassa itse enemmän kiinnitän huomioa noiden tavis-ulkoilu- ja urheiluvaatteiden hankintaan kuin niiden mitä pidän sitten kaupungilla tai paremmissa paikoissa liikkuessa.

[QUOTE="vieras";27316412]No toisilla ei vaan ole visuaalista silmää, eli ostavat minkä tahansa mikä tulee vastaan, esim tämä susiruma aloittajan lassie-haalari.
Ei siitä mitään riitaa tarvitse saada aikaiseksi. Toisilla vaan on jotain makua tyylin suhteen,toisilla ei. Eihän wt-mammatkaan varmaan tahallaan halua olla mauttomia, mutta jostain syystä vaan ovat? Samalla tavalla se joka ostaa kauniimman haalarin, vaikka yksivärisen Popin haalarin- ei se brassaillakseen sitä osta, vaan siksi että se miellyttää silmää.[/QUOTE]

Tyylin suhteen :D :D :D Hei kiitos oikeesti päivän nauruista. Tulihan se tässäkin tekstissa todettua miten joillain todellakin on elämää suurempi asia - lapsen haalari ja tyyli :D :D Että ihan mauton on, jos lapselle kehtaa Lassieta ostaa.

Lähdenkin tästä stailaamaan lapseni valmiiksi päivän ulkoilua varten.

Mun mielestä esim Popin haalareissa voi mainiosti kulkea kaupungilla. Hyvältä näyttää, ja on lämmin ja mukava. Ja en vertaa lapsia aikuisiin, koska aikuiset ei leiki hiekkalaatikolla tai kuralätäköissä, siksi en ole vielä itselleni ostanut pilkkihaalaria. Oletko sinä?

[QUOTE="vieras";27316458]AHAHAHA!"Et todellakaan tunne lapsen päiväkotikaverien haalarimerkkejä", MUTTA tunnistat kuitenkin Molon, ticketin tai Popin,ja niiden ostajat ovat friikkejä!!!
Hehe, jäit kiinni![/QUOTE]

Ja missäs vaiheessa sanoin että lapsen päiväkotikavereilla on ko. merkkejä? Täällä palstallahan näistä saa joka päivä lukea. Edelleenkään, en todellakaan tiedä miltä ko. merkit näyttävät, ei KIINNOSTA.

Makuasioista voidaan kiistellä maailman loppuun asti, mutta molo kidsin sateenkaari haalari on historian rumin haalari mitä on ikinä tehty. Rumempi kuin mikä tahansa neuvostoliiton aikainen haalari. Sitä yksisarvisen oksennusta en pukisi lapseni päälle ja harkitsisin jopa ilman haalaria olemista jos ei muuta vaihtoehtoa olisi.

[QUOTE="xXx";27316467]Tyylin suhteen :D :D :D Hei kiitos oikeesti päivän nauruista. Tulihan se tässäkin tekstissa todettua miten joillain todellakin on elämää suurempi asia - lapsen haalari ja tyyli :D :D Että ihan mauton on, jos lapselle kehtaa Lassieta ostaa.

Lähdenkin tästä stailaamaan lapseni valmiiksi päivän ulkoilua varten.[/QUOTE]

Naureskele vaan;) Ehkä se tyyli tarkoittaa sitä, että on silmää neutraaleille tai kauniille vaatteille; on kyse sitten lapsesta TAI aikuisesta.
Kumma kyllä, aika moni tässä ketjussa on sitä mieltä että ainakin tämä Lassien haalari ON mauton ja ruma. Mistähän johtuu?

Ja kun nykyään on NIIIIIN monia haalari-merkkejä; MIinymo, Ticket, Molo, Didriksson, Everest, Reima, Lindex, Kappahl, Cupcake,Pop, Wheat, Ver de terre jneeee,
niin MIKSI-OI-MIKSI minun pitäisi valita Lassie, jonka suunnittelijat ovat jämähtäneet jonnekin 80-luvulle?

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="xXx";27315962]No voi luoja. Ihan oikeasti, _mikään_ ei ole säälittävämpää kun tää mammojen haalarikisailu. Ihan ok haalari, ostaisin jos pitäisi vettä. Kakkos/varahaalarina voisi mennäkin. Itse asiassa viime vuonna meillä olikin vielä kirpparilta ostettu Lassie kakkoshaalarina ja eipä palellut muksua.

Onko tosiaan ego noin koetuksella ettei kehtaa pitää lapsellaan kuin tietyn merkkisiä vaatteita? Elämänsisällössä kenties jotain uudelleen mietittävää? Vaikka yleensähän ne on näitä tukien varassa eläviä, joille on tärkeää mille ulospäin näyttää.....[/QUOTE]

Huh, löytyyhän täältä joku normaalijärjellä varustettukin!! :)

Päiväkodissa työskentelevänä ja kolmen lapsen äitinä sanon vain sen, että se on ihan yks p***nhailee minkämerkkisessä rytkyssä se muksu sinne hoitoon tulee. Kuosia tarkeämpää on se, että vaate on HELPPO pukea ja pitää lapsen kuivana ja lämpimänä.
Liian usein näkee lapsilla niitä hienosteluvaatteita, joita eivät kenties itse edes saa päälle (lumilukot hihansuissa, hienot hanskat, liian tiukat lahkeensuut, kaulaa suojaamassa joku nätti mut ah niin epäkäytännöllinen ohut huivi jne) saati että olisivat säänmukaisia!

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Makuasioista voidaan kiistellä maailman loppuun asti, mutta molo kidsin sateenkaari haalari on historian rumin haalari mitä on ikinä tehty. Rumempi kuin mikä tahansa neuvostoliiton aikainen haalari. Sitä yksisarvisen oksennusta en pukisi lapseni päälle ja harkitsisin jopa ilman haalaria olemista jos ei muuta vaihtoehtoa olisi.

Niinpä. :D Itse taas tykkään että se on yksi kauneimpia näkemiäni haalareita ja halusin sen kuopukselleni. Jopa niin paljon että olin valmis ostamaan noin koemielessä 92cm välikausivaatteen haalarina. Minkä tahansa muun puvun olisin ostanut 2-osaisena.

Lisään vielä, että omillani on ollut mm. Reimatecciä ja Lassieta sulassa sovussa eikä yksikään niistä ole turmeltunut yhden talven käytössä. Aika pitkälti on kestäneet kaikilla kolmella.

Mun mielestä esim Popin haalareissa voi mainiosti kulkea kaupungilla. Hyvältä näyttää, ja on lämmin ja mukava. Ja en vertaa lapsia aikuisiin, koska aikuiset ei leiki hiekkalaatikolla tai kuralätäköissä, siksi en ole vielä itselleni ostanut pilkkihaalaria. Oletko sinä?

Makuasiat on makuasioita. Itse en lähtisi ulkoilupuvussa kaupungille, oli se minkä merkkinen tahansa.

Yhteistyössä