Alkuperäinen kirjoittaja Äiti itsekin:
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Juu, pitänee soitella sinne sossuun uudestaan ja hommata yksinhuoltajuus. Tuo yhteishuoltajuuskin vaan mutkistaa asioita
Hieman off topic, mutta ei sossu yksinhuoltajuutta anna, vaan käräjäoikeus. Eli paperit oikeustalolle, jossa haet lasten yksinhuoltajuutta. Liitteeksi olisi hyvä saada lääkärintodistus tai psykologin lausunto tapahtuneesta, mutta kun olet jo kuukauden odottanut, on lääkärintodistuksen saaminen ainakin jo myöhäistä
Ei se noin monimutkaista ole.
Minulla oli yksinhuoltajuus nuoremmasta ja yhteishuolto esikoisesta, lapsilla siis sama isä.
Passia hakiessa selvisi, että tämmönen raksi on joskus isyyden tunnustuksessa tehty eikä kumpikaan tiennyt mikä asia loppujen lopuksi oli kyseessä.. ajattelin, että yhdessähän me asutaan ja ollaan siis molemmat lapsen huoltajia.. toisen kohdalla ajattelin, että yksin lasten perään katson, yksinhuoltaja siis ole, avoliitossa oltiin.
Hain yksinhuoltoa esikoiselle lastenvalvojan vastustuksesta huolimatta. Paperit postiin isälle - asuimme eri paikkakunnilla, muuten olisi yhdessä käyty lastenvalvojalla - ja hän allekirjoitti sen. En muista oliko valmis lomake vai laadinko itse jonkun kapulakielisen paperin, jonka isi sitten allekirjoitti että luopuu yhteishuollosta ja yksinhuoltajuus lapseen on minulla. Paperi sisten lastenvalvojalle ja se oli siinä.