Lasten isästä... Raivosta tutisten :o/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä päätin, että yöksi ne ei enää sinne lähde. Jos haluavat sinne mennä, niin muutamaksi tunniksi kerrallaan. Tietysti ikävöivät isäänsä, mutta poikakin alkaa kohta olla niin iso, että suojelee isäänsä eikä enää kerrokaan mulle tapahtuneista. Ihmettelen itsekin, miksi isä lapsia ottaa, ku ei sitä kiinnosta ja aina kaikki muut hommat menee lasten edelle. Juu, pitänee soitella sinne sossuun uudestaan ja hommata yksinhuoltajuus. Tuo yhteishuoltajuuskin vaan mutkistaa asioita :(

Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Mä kyllä päätin, että yöksi ne ei enää sinne lähde. Jos haluavat sinne mennä, niin muutamaksi tunniksi kerrallaan. Tietysti ikävöivät isäänsä, mutta poikakin alkaa kohta olla niin iso, että suojelee isäänsä eikä enää kerrokaan mulle tapahtuneista. Ihmettelen itsekin, miksi isä lapsia ottaa, ku ei sitä kiinnosta ja aina kaikki muut hommat menee lasten edelle. Juu, pitänee soitella sinne sossuun uudestaan ja hommata yksinhuoltajuus. Tuo yhteishuoltajuuskin vaan mutkistaa asioita :(

Siis minkä takia laitat lapsesi sinne huomenna edes muutamaksi tunniksi kun he eivät itsekään sinne tahdo? Hyvänen aika ihminen, se mies voi satuttaa lapsiasi myös niiden muutaman tunnin aikanakin! Älä anna miehelle enää yhtään tilaisuutta satuttaa tai pelotella lapsiaan!

Jossittelua, mutta tilanteeseen olisi pitänyt puuttua heti kun lapset kertoi tapahtuneesta. Ja mitä "kipeitä asioita" isä lapselle tekee? muuta kuin lyö? :o

Onko sulla miehen tekstiviseti - oliko se tekstiviesti - tallessa? Se olisi hyvä todiste.

En antaisi lasta tommoselle isälle. Vaatisin valvottuja tapaamisia. Ja HYVIN harvoin niitäkin. en edes joka kuukausi. Mikä isä-lapsi suhde se tuo tuommonen on?? Lastensuojelutätien kanta on kummallinen: kun seuraavan kerran.. eikö yksi kerta riitä? Ja oliko tämä se ensimmäinen kerta? Jos nyt vaan löi niin lujaa, että lapsi muistaa?

Voit perustella isälle ettet anna lapsia, koska hän on lyönyt heitä, lapset pelkää ja itkee eikä halua tulla.

Isä voi viedä asian eteenpäin, eli sulla on sitten uhkasakkotilanteita, mutta en jaksa uskoa että niin isoon prosessiin lähtee.

Sano, että otat asiasta yhteyttä lastensuojeluun ja lastenvalvojaan, että haluat muuttaa tapaamiset valvotuiksi ja harventaa niitä. Siis: teet lastensuojeluilmoituksen lasten isästä! Heidän on pakko ottaa se vastaan ja puuttua asiaan !
Ja sitten yhteys lastenvalvojaan, että haluat muuttaa tapaamiskäytäntöä.

Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
ja :attn: kun ihminen lyö kerran, se lyö toisenkin kerran.että näin varmasti käy pojallesi vielä.joten toimi,äläkä anna huomenna lapsiasi isälleen.mieti.

Ei lapsien sinne tarvi mennä, jos eivät halua ja mun maksimi on tuo 2h. Ja tänä viikonloppuna ei tarvi mennä ollenkaan. Odotellaan nyt hetki ja lapset saa sitte jossain vaiheessa päättää haluavatko käydä sielä, mutta ei öiksi enää. Ex:ästä tiedän, että sen isä on hakannut heidän äitiä ja lapsia, että sieltä se on opittu. Ja jos lapset oppii tuola saman tavan, niin samoin voi myös poika ruveta aikuisena toimimaan ja sitä mä en missään nimessä halua...

Se mieshän on sairas! Ei kakkaaminen (tai nyt mikään muukaan syy) anna aihetta hakata lasta. Ehdottomasti kieltäydyt antamasta lapsia isälle, ja otat maanantai aamuna yhetyttä sossuun. Niillä on kyllä päivystys viikonloppuisinkin, jospa otat sinne yhteyttä heti tai aamulla. Kertomasi perusteella nyt on kyse vakavasta asiasta, ja sinun on toimittava sen mukaan. Voit myös tehdä miehestäsi rikosilmoituksen, kyse on lapsen pahoinpitelystä. Tarkistapa, näkyykö lapsessa ulkoisia merkkejä asiasta. Sitten vain kipin kapin lääkärin pakeille hakemaan todistusta asiasta. Olisi varmaankin aiheellista hakea itsellesi lasten huoltajuus ja isälle lähestymiskielto!

Yhteishuoltajuus ei vaikuta tapaamis- tai elariasiohin mitenkään. Käytännön tasolla se vaikuttaa vain siihen, että isä on lapsen virallinen huoltaja ja joissakin paperiasioissa sitten vaaditaan isänkin allekirjoitus.

En ymmärrä miksi annat lapsesi tommoselle miehelle. Olet vastuuton. Tottakai lapsi on lojaali vanhemmilleen.
Lasten isä on väkivaltainen, kyvytön huolehtimaan lapsista, lapset ovat hänelle rasite ja kaikki muu menee lasten edelle, ja silti sinä annat noinkin pienet lapset isälle. Noin pienet lapset vaatii tosi paljon hoitoa ja huoltoa, vaippoineen kaikkineen, eikä isä siihen kykene, siksi hakkaa lapsia. Ja sinä päästät lapsesi sinne. Olet järkyttävä ! Olet vastuuton !

Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
ja :attn: kun ihminen lyö kerran, se lyö toisenkin kerran.että näin varmasti käy pojallesi vielä.joten toimi,äläkä anna huomenna lapsiasi isälleen.mieti.

Ei lapsien sinne tarvi mennä, jos eivät halua ja mun maksimi on tuo 2h. Ja tänä viikonloppuna ei tarvi mennä ollenkaan. Odotellaan nyt hetki ja lapset saa sitte jossain vaiheessa päättää haluavatko käydä sielä, mutta ei öiksi enää. Ex:ästä tiedän, että sen isä on hakannut heidän äitiä ja lapsia, että sieltä se on opittu. Ja jos lapset oppii tuola saman tavan, niin samoin voi myös poika ruveta aikuisena toimimaan ja sitä mä en missään nimessä halua...

Mitä sä itseasiassa ajattelit odottaa? Että mies paranisi ja lakkaisi pahoinpitelemästä toisia ihmisiä? Soita sinne sossuun maanantaina ja KERRO heille mitä lapset ja mitä mies kertoivat asiasta. Samalla voisit tehdä ilmoituksen sossutädin asenteesta, että ootetaan se toinen kerta jne,..jutusta.

Hmmm.
Jos isompi lapsi on alle 3 v, ja nuorempi 2 v, niin miten lyhyellä välillä sinä ap olet ne oikein maailmaan pukannut? ;)
Sekin, että et ole tehnyt mitään asian eteen, ja edes kuvittelet lähettäväsi lapsia jo entuudestaan väkivaltaiseksi tiedetylle isälle (etenkin tällaisen tapauksen jälkeen), epäilyttää.
Mahtaako olla tottakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Provoksi epäilen:
Hmmm.
Jos isompi lapsi on alle 3 v, ja nuorempi 2 v, niin miten lyhyellä välillä sinä ap olet ne oikein maailmaan pukannut? ;)
Sekin, että et ole tehnyt mitään asian eteen, ja edes kuvittelet lähettäväsi lapsia jo entuudestaan väkivaltaiseksi tiedetylle isälle (etenkin tällaisen tapauksen jälkeen), epäilyttää.
Mahtaako olla tottakaan.

Toista alkanut odottaa heti toisen synnyttyä. Ja vielä siihen, että ajattelin odottaa, että ehkä isä ei enää lapsia haluakaan tavata, kun huomaa, ettei lapset halua sinne tulla.

Hmmm.
Mahtaako olla tottakaan.

Provo tai ei. Mietin itsekin tätä vaihtoehtoa ennenkuin vastasin aapeelle, mutta en sanonut enkä sano, epäilyjäni ääneen. En sitä tee muistakaan aloituksista. Koskaan ei voi tietää, onko toisen kertoma totta tai ei. Siksi on vastuutonta syytellä provoilusta. Jätä sitten vastaamatta jos homma häiritsee. Tässä aloituksessa on kyse todella vakavasta asiasta eikä sitä tule vähätellä. Aapee tarvitsee taustatukea jatkolle, ja sitä täällä on tarkoitus antaa. Mee sää nukkuun, taidat olla liika väsy ;o) Huomen sait jatkat, jookosta?!

Hmmm.
Mahtaako olla tottakaan.

Toista alkanut odottaa heti toisen synnyttyä. Ja vielä siihen, että ajattelin odottaa, että ehkä isä ei enää lapsia haluakaan tavata, kun huomaa, ettei lapset halua sinne tulla.

Vai ajattelit odottaa? SOITA SINNE SOSSUUN MAANANTAINA UUDESTAAN JA KERRO TARKKAAN MITÄ TAPAHTUI, ÄLÄKÄ VAAN ANNA LAPSIASI SILLE MIEHELLE!!!!!

Kirjoitit otsikkoon että täriset raivosta tjv. Mun mielestäni sinä tunnut suhtautuvan tähän turhankin rennosti.

pitänee soitella sinne sossuun uudestaan ja hommata yksinhuoltajuus. Tuo yhteishuoltajuuskin vaan mutkistaa asioita :(

Ei muuten vaikuta asiaan mitenkään, onko sulla yksinhuoltajuus vai onko teillä yhteishuoltajuus. Isällä on tapaamisoikeudet, vaikka olisit yksinhuoltajakin. Eli sun täytyy nyt yrittää saada isän tapaamiset valvotuiksi. Se, ettei isä tapaisi lapsia lainkaan, ei palvele kenenkään etua pitkällä tähtäimellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmm.
Mahtaako olla tottakaan.

Vai ajattelit odottaa? SOITA SINNE SOSSUUN MAANANTAINA UUDESTAAN JA KERRO TARKKAAN MITÄ TAPAHTUI, ÄLÄKÄ VAAN ANNA LAPSIASI SILLE MIEHELLE!!!!!

Kirjoitit otsikkoon että täriset raivosta tjv. Mun mielestäni sinä tunnut suhtautuvan tähän turhankin rennosti.

Niinpä. On jo kuukauden odotellut, ja edelleen vaan ajattelee tehdä sitä ja tätä. Ja odottelee, jospa tilanne muuttuisi. No, kukin tyylillään.

Juu, pitänee soitella sinne sossuun uudestaan ja hommata yksinhuoltajuus. Tuo yhteishuoltajuuskin vaan mutkistaa asioita :(

Hieman off topic, mutta ei sossu yksinhuoltajuutta anna, vaan käräjäoikeus. Eli paperit oikeustalolle, jossa haet lasten yksinhuoltajuutta. Liitteeksi olisi hyvä saada lääkärintodistus tai psykologin lausunto tapahtuneesta, mutta kun olet jo kuukauden odottanut, on lääkärintodistuksen saaminen ainakin jo myöhäistä :(

Hmmm.
Mahtaako olla tottakaan.

Niinpä. On jo kuukauden odotellut, ja edelleen vaan ajattelee tehdä sitä ja tätä. Ja odottelee, jospa tilanne muuttuisi. No, kukin tyylillään.

Voi että mua ottaa kupoliin jos ap on vaan huvikseen keksinyt koko stoorin. Kuinka ihminen voi laskea tuollaisesta asiasta leikkiä? :(

Jos tää on totta, niin olet omalla tavallasi suojellut lasten isää isosta rikoksesta.

Oon monta kertaa palstalla kertonu tapaamisongelmista ja muista ongelmista, mitä täs eron jälkeen on ollu nikillä ja välillä ilman. Tääläkin pyörii niin paljon tuttuja, että kaikkea huvita nikillä kertoa. Sossuun oon koko ajan ollu yhteyksissä ja ovat käyneet meilläkin, mutta aina vastaus on sama: Sun on pakko antaa lapset isälleen, koska silläkin on tapaamisoikeus. Nyt ovat kyllä alkaneet miettiä valvottuja tapaamisia, mutta nekin on vaikea saada, kun todisteita lyömisestä ei ole. Jälkeä ei ollut ja liian myöhään tajusin, että olis heti pitäny painua lääkäriin ja olis poika saanut itse kertoa tapahtuneesta...

Voi kamalaa :'( Kuinka jotkut voivatkin olla noin raakoja lapsille!! Joo ja lapset ovat sulla paremmassa turvassa kuin isällään.Musta isä saisi ottaa vastuun teoistaan! Noin pienet lapset eivät ymmärrä miksi ihminen tekee noin,varsinkaan kun tällaisessa tapauksessa ei ymmärrä aikuinenkaan. :/

Oon monta kertaa palstalla kertonu tapaamisongelmista ja muista ongelmista, mitä täs eron jälkeen on ollu nikillä ja välillä ilman. Tääläkin pyörii niin paljon tuttuja, että kaikkea huvita nikillä kertoa. Sossuun oon koko ajan ollu yhteyksissä ja ovat käyneet meilläkin, mutta aina vastaus on sama: Sun on pakko antaa lapset isälleen, koska silläkin on tapaamisoikeus. Nyt ovat kyllä alkaneet miettiä valvottuja tapaamisia, mutta nekin on vaikea saada, kun todisteita lyömisestä ei ole. Jälkeä ei ollut ja liian myöhään tajusin, että olis heti pitäny painua lääkäriin ja olis poika saanut itse kertoa tapahtuneesta...

Mun mielestä sun pitää jatkaa sossun painostamista tässä asiassa, uhkaa millä tahansa (lehdille vuotamisesta tms.), että huomaavat sielläkin sun olevan tosissaan.

Oletko päästänyt lapsia sen tapauksen jälkeen isälleen?

Kyllä itse sain valvotut tapaamiset pelkästään itse kun kerroin tapahtumista. :/ (ja tästäkin on vuosia aikaa..)

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti itsekin:
Juu, pitänee soitella sinne sossuun uudestaan ja hommata yksinhuoltajuus. Tuo yhteishuoltajuuskin vaan mutkistaa asioita :(

Hieman off topic, mutta ei sossu yksinhuoltajuutta anna, vaan käräjäoikeus. Eli paperit oikeustalolle, jossa haet lasten yksinhuoltajuutta. Liitteeksi olisi hyvä saada lääkärintodistus tai psykologin lausunto tapahtuneesta, mutta kun olet jo kuukauden odottanut, on lääkärintodistuksen saaminen ainakin jo myöhäistä :(

Ei se noin monimutkaista ole.
Minulla oli yksinhuoltajuus nuoremmasta ja yhteishuolto esikoisesta, lapsilla siis sama isä.
Passia hakiessa selvisi, että tämmönen raksi on joskus isyyden tunnustuksessa tehty eikä kumpikaan tiennyt mikä asia loppujen lopuksi oli kyseessä.. ajattelin, että yhdessähän me asutaan ja ollaan siis molemmat lapsen huoltajia.. toisen kohdalla ajattelin, että yksin lasten perään katson, yksinhuoltaja siis ole, avoliitossa oltiin.

Hain yksinhuoltoa esikoiselle lastenvalvojan vastustuksesta huolimatta. Paperit postiin isälle - asuimme eri paikkakunnilla, muuten olisi yhdessä käyty lastenvalvojalla - ja hän allekirjoitti sen. En muista oliko valmis lomake vai laadinko itse jonkun kapulakielisen paperin, jonka isi sitten allekirjoitti että luopuu yhteishuollosta ja yksinhuoltajuus lapseen on minulla. Paperi sisten lastenvalvojalle ja se oli siinä.

Mun mielestä sun pitää jatkaa sossun painostamista tässä asiassa, uhkaa millä tahansa (lehdille vuotamisesta tms.), että huomaavat sielläkin sun olevan tosissaan.

Oletko päästänyt lapsia sen tapauksen jälkeen isälleen?

Ei oo isällään ollut, ja sossun kanssa aion olla tekemisissä. Nyt vaan on meidän asiaa hoitava lastensuojelutyöntekijä ollu kesälomalla, joka on kuukausittain soitellu ja tarkistanu tilanteen. Saa se sitten tulla puhumaan mun puolesta sinne korkeammille virkailijoille. Ei kukaan tälläistä pysty keksimään ja tuntuu vähä typerältä, että ihmiset ei pysty uskomaan sellaista, mitä mä tiedän että on tapahtunu...

Alkuperäinen kirjoittaja siis mitä:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti itsekin:

Ei se noin monimutkaista ole.
Minulla oli yksinhuoltajuus nuoremmasta ja yhteishuolto esikoisesta, lapsilla siis sama isä.
Passia hakiessa selvisi, että tämmönen raksi on joskus isyyden tunnustuksessa tehty eikä kumpikaan tiennyt mikä asia loppujen lopuksi oli kyseessä.. ajattelin, että yhdessähän me asutaan ja ollaan siis molemmat lapsen huoltajia.. toisen kohdalla ajattelin, että yksin lasten perään katson, yksinhuoltaja siis ole, avoliitossa oltiin.

Hain yksinhuoltoa esikoiselle lastenvalvojan vastustuksesta huolimatta. Paperit postiin isälle - asuimme eri paikkakunnilla, muuten olisi yhdessä käyty lastenvalvojalla - ja hän allekirjoitti sen. En muista oliko valmis lomake vai laadinko itse jonkun kapulakielisen paperin, jonka isi sitten allekirjoitti että luopuu yhteishuollosta ja yksinhuoltajuus lapseen on minulla. Paperi sisten lastenvalvojalle ja se oli siinä.

Juu, mutta kun tiedän, että isä ei suostu semmosta paperia allekirjoittamaan, eli pidemmän kaavan kautta joudutaan menemään...

Yhteistyössä