Lasten ja lasten kaverin kuskaamisesta harrastukseen, hermot menee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos ne eivät halua niin eivät halua, ei sun ole pakko tuota lasta kuljettaa.

Mua joskus jurppii tämä koska kuskaan itse omaa lasta julkisilla ja sitten välillä jotkut ehdottaa kimppakyytejä. Se ei ole mahdollista kun perheessä on vain yksi auto ja autoa tarvitaan usein toisen lapsen kuljettamiseen samanaikaisesti (soittaa selloa) En halua kimppakyytiä siksi että mun ei ole mahdollista aina luvata sitä kuljetusta ja bussin kyytiin voisin toki ottaa mutta tekisi meidän kulkemisesta hankalaa.

Eli joskus sillä toisella perheellä on syynsä miksi eivät halua kimppakyytiä ja tarkoitus ei ole tehdä kiusaa. Mutta outoa toki jos antavat lapsensa tulla teidän kyytiin jos ei olla halukkaita vastavuoroisuuteen

Mistäs sen tässä tilanteessa tietää olisko toisen lapsen vanhemmat halukkaita vastavuoroisesti kuskaamaan, kun vanhemmat ei ole keskenään puhunu. Voihan se olla, että ovatkin tarjoutuneet mutta tämä toinen lapsi ei ole viestiä välittänyt. Toki voi olla niinkin, että näitä toisia ei oikeasti kiinnosta osallistua kimppakuskaukseen vastavuoroisesti. Asia selviäis kun vanhemmat juttelis keskenään eikä jättäis asiaa lasten väliseksi kommunikaatioksi.

[QUOTE="vieraana";30571585]No jos ne eivät halua niin eivät halua, ei sun ole pakko tuota lasta kuljettaa.

Mua joskus jurppii tämä koska kuskaan itse omaa lasta julkisilla ja sitten välillä jotkut ehdottaa kimppakyytejä. Se ei ole mahdollista kun perheessä on vain yksi auto ja autoa tarvitaan usein toisen lapsen kuljettamiseen samanaikaisesti (soittaa selloa) En halua kimppakyytiä siksi että mun ei ole mahdollista aina luvata sitä kuljetusta ja bussin kyytiin voisin toki ottaa mutta tekisi meidän kulkemisesta hankalaa.

Eli joskus sillä toisella perheellä on syynsä miksi eivät halua kimppakyytiä ja tarkoitus ei ole tehdä kiusaa. Mutta outoa toki jos antavat lapsensa tulla teidän kyytiin jos ei olla halukkaita vastavuoroisuuteen[/QUOTE]
Tuossa tilanteessa voisi kertoa muille vanhemmille, että kimppakyyti ei onnistu, koska auto samaan aikaan muussa käytössä. Samalla voisi kysyä, olisiko mahdollista saada kyyti omalle lapselle korvausta vastaan silloin, kun kyydin tarjoaminen on mahdolista. Jos kyyti ja korvaus saadaan sovitua, niin pienin väliajoin kannattaa varmistaa kaverin vanhemmilta, toimiiko kyyditys vai onko tarvetta muutoksille ja onko korvaus riittävä.

meillä on myös vastaavan lainen tilanne. Sillä erotuksella ettei me kyllä kuskailla tuota naapurin lasta harkkoihin vaan kuskaamme omaamme ja he omaansa :D
Lapset pelaa samassa joukkueessa joten luonnollisesti samaan aikaan aina harkat.
Kun joukkue saatiin kasaan ja vanhempien yhteystietolistat jaettiin kaikille huomasin naapuritalon muksun pelaavan samassa joukkueessa,
ennen olin kyllä sivusilmällä katsellut myös mutta en ollut varma.
Laitoin molemmille vanhemmille viestiä ja tuolle lapsellekin koska tiesin heidän olevan Venäläisiä
mutta esim tiesin että heidän lapsi puhuu hyvin Suomea, vanhemmista en tässä vaiheessa ollut varma osaako he Suomea.
Koetin seuraavissa harkoissa jutella tuon perheen aikuisten kanssa mutta sujuvalla Suomella teki selväksi ettei heillä ole aikaa jutella laita viestiä.
Minä laitoin lyhyesti viestiä että voisimmeko harkita näin naapureina ja lapsien pelatessa samassa joukkueessakin , kimppakyytiä?
Harkkoja kuitenkin 4-5kertaa viikossa.
Koskaan he ei vietiini vastanneet :O
Minusta itsestä tuntuu enemmän kuin naurettavalta tämä touhu että he asuu tien toisella puolen naapuritalossa kun me taas toisellapuolen ja aina ajamme peräkanaa harjoituksiin ja pois :D
Kerran vapaa-ajalla näimme kyseisen perheen sitten HopLopissa ja (venäläinen) lapsi tuli tervehtimään joukkuekaveriaan (eli meidän muksua)
ja heti vanhempansa tuli tiukkaan äänensävyyn molottamaan Venäjää,
äänenpainosta päätellen kietivät tervehtimisen ja yhdessä olon siellä lopissa,heidän oma lapsi veti naaman vakavaksi ja poistui nopeasti paikalta .
Tosin kyseinen perhe oli toisen venäläisen perheen kanssa siellä yhdessä mutta sen että lapset vaan 1min jutteli niin heti tuli vanhemmiltaan sanomista :( :O
Ihmettelen miten nuo Venäläiset edes kannustaa lapsiaan täällä Suomessa joukkuelajeihin kun kuitenkaan eivät vapaa-ajallaan saa toisiaan tavata/tervehtiä :O
Mutta jokainen tavallaan.
Jatkamme tätä naurettavaa leikkiä edelleen ja ajamme peräkanaa harjoituksiin ja pois sieltä :D :D

Musta toi vaikuttaa enemmänkin siltä, että sillä perheellä on jotain henk.kohtaista teitä/teidän lastanne kohtaan, eikä siltä että olisivat muuten epäsosiaalisia tms... Säkin kun tota venäläisyyttä korostat aika paljon, niin voisko olla että lapsesi tekee sitä samaa....

Tällaisten ketjujen aloittajat ovat hyvä esimerkki siitä miksi Suomessa on parempi pitää huolta vain omista asioistaan. Aina on ihmisiä jotka saavat aikaan suuren draaman vaikka lasten autokyydeistä. Kasvotusten eivät kykene hoitamaan asiaa vaan kyräily ja valittaminen on hauskempaa.

Jos tääkin henkilö tapaa nämä vanhemmat niin varmasti ollaan heti mielinkielin ja asiat sovittavissa. Selän takana lasketaan bensarahoja ja inistään.

Alkuperäinen kirjoittaja metsä vastaa;30573257:
Musta toi vaikuttaa enemmänkin siltä, että sillä perheellä on jotain henk.kohtaista teitä/teidän lastanne kohtaan, eikä siltä että olisivat muuten epäsosiaalisia tms... Säkin kun tota venäläisyyttä korostat aika paljon, niin voisko olla että lapsesi tekee sitä samaa....

heh hehe, he ei pidä yhteyttä kehenkään tuossa joukkueessa :D
He ei ikinä osallistu kimppakyyteihin ja he ei koskaan tule kuin viimisen päälle pakotettuna talkoisiin yleensä ei silloinkaan,
kun niihin ei vaan ole pakko osallistua.
Siksi tein selväksi että ovat eri maalaisia kun ajattelin jos täällä palstalla pyörisi Venäläisiä äitejä tai perheitä ja he osaisivat kertoa onko heillä mm niin tiivis tuo heidän oma Venäläinen yhteisönsä ettei sinne sovi kantaväestön tunkea mukaan tutustumaan :/
Kuitenkin harkoissa pukukopissa tuo heidän lapensa on kuin paita ja peppu meidän muksun kanssa joten sillä itseä harmittaa kun koetin muksuja kannustaa vaikka vapaa-ajallakin olemaan yhdessä kun melkein naapureita olemme, vaan se ei vanhemmille käy.
Samoin on myös toinen (Suomalainen) kaveri saanut tuon huomata kun tuli viime harkoissa puheeksi erään vanhemman kanssa kun meidän kyydillä mentiin.

Sä olet ap toiminut ihan oikein, mutta tällä palstalla aloittaja on aina syyllinen. Jos olet koko syksyn kuskannu kaveria yksipuolisesti, niin fiksu vanhempi kiittäis ja tarjoais kyytiä tai bensarahaa. Se ei ole sun tehtäväsi. Kuskatkoon penskansa!

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30575107:
Kyllä meillä sovitaan tuollaiset vanhempien kesken, ei lasten välityksellä. Jos ei tiedä puhel7nnumeroa, voi sen perseen nostaa sieltä tatin takaa jamennä kysymään, samalla kun menee hakemaan harrastukseen

:O :x

Sä olet ap toiminut ihan oikein, mutta tällä palstalla aloittaja on aina syyllinen. Jos olet koko syksyn kuskannu kaveria yksipuolisesti, niin fiksu vanhempi kiittäis ja tarjoais kyytiä tai bensarahaa. Se ei ole sun tehtäväsi. Kuskatkoon penskansa!

Lähinnä tässä kyllä kritisoidaan sitä miten aloittaja on jättänyt oman lapsensa ikävään sanansaattaja-asemaan. Toki aloittajan ei tarvitse yksipuolisesti kuskata kenenkään toisen lasta korvauksetta, jos se nyt häntä noin kovasti riepoo. Mutta omaansa ei pidä noin kohdella. Aikuisten välillä nämä asiat sovitaan, tai kuuluisi sopia.

• Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
Oisko aika kasvaa aikuiseks ja opetella hoitaa ite asioita sen sijaan että vaa huutelis täälä että kaikis muis on vikoja ja ite oon täydellinen. Ärsyttää tämmönen.

Ymmärrän hyvin ap:n ärtymyksen. Kyllä minuakin tuollainen alkaisi pidemmän päälle ärsyttämään. Toki nuo kuskaamisasiat olisi parempi sopia vanhempien kesken mutta voisihan sitä ihan oma-aloitteisestikkin joskus pyytää sitä kaveriakin kyytiin kun omakin on päässyt kaverin vanhempien kyydissa. Siis tässä tapauksessa tarkoitan sitä ap:n lapsen kaverin vanhempia, eikö heille ole tullut yhtään mieleen ehdottaa että voivat joskus ottaa myös ap:n lapsen kyytiin.

Miksi ihmeessä kuskaat noin kauan sitä lasta, jos Se jurppii. Mistä ne vanhemmat tietää, että sua ottaa hermoon asia. Avaa suusi ja keskustele vanhempien kanssa. Oisit heti alussa kysyny vanhemmilta vuorokyyditystä. Jos ei sovi, niin sano että kuskaat sitten vain oman lapsesi tai haluat bensarahaa. Kaikki ei vaan hoksaa, jos toinen kuitenkin kuljettaa. En laittaisi lasta sanansaattajaksi. Vaikea tilanne lapselle yhtä äkkiä ilmoittaa kaverilleen, ettet pääse kyytiin kun,äiti sano niin. Toivottavasti ei aiheuta kitkaa lasten välille.

[QUOTE="ärsyyntynyt";30571280]Eli olen ottanut lapsen kaverin lähes tulkoon joka kerta kyytiin kun oman lapsen olen vienyt harrastukseen, matkaa reilu pari kymmentä kilometriä suuntaan.

Äsken lapsi kysyi taas että pääseekö kaveri kyydissä. Kysyin että jos ei pääse niin millä sitten menee? Lapsi vastasi että isänsä kyydillä. Kysyin että eikä kaverin isä voisi viedä teidät molemmat vuorostaan niin ei, jos kaveri menisi isänsä kyydillä niin minun pitää kuitenkin omaani kuskaamaan...

Tuossa vaiheessa minulta paloi pinna ja sanoin että kertaakaan ei enää kaverille meidän puolesta kyytiä tule olemaan tarjolla!

Ja tässä ei ole parista kolmesta kuskauskerrasta vaan koko syksyn jatkuneesta, 1-2 kertaa viikossa kyyditsemisestä. Ja ei, kaverin vanhemmilta ei ole saatu edes kiitosta tästä, saati rahaa bensoihin![/QUOTE]

Kuulostaa niin tutulta! Kun minä kuskasin lasta plus kaveriaan mäkeen 10 kertaa, kaverin äiti 1 kerraan... Näitähän riittää.

Yhteistyössä