Lasten kasvattaminen on ihan helppoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lastenlääkäri.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lastenlääkäri.

Vieras
Nykyaikana tunnutaan ajateltavan, että lasten kasvattaminen on ihan hirveän vaikeaa, vaikka se on oikeasti ihan helppoa. Kun lapsi tekee jotain kiellettyä, niin annetaan lapsille PIISKAA PYLLYLLE. Tuskin kukaan lapsi tykkää saada piiskaa pyllylle ja kun lapsi huomaamaan, että mitkä asiat ovat sellaisia, joista saa piiskaa pyllylle, niin lapsi ei enää tee niitä asioita. Niinpä lapsi tekee vain hyviä asioita.

Lapsille riittää kun sanoo että hän on tyhmä, osaamaton, kiusankappale jne. riippuen siitä mitä hän on tehnyt. Ei haukku haavaa tee toisin kuin tuo sinun barbaarinen "kasvatus"tapasi!

Älähän nyt leiki lääkäriä ja provohan tämä on. Mutta seuraava ei ole. Kyllä se piiska pyllylle lisäsi vaan mun uhmaa lapsena. Ei auttanut, vaan karkasin naapuriin yhä uudelleen. Ja tein matikan läksyni juuri silloin kun halusin, enkä silloin, kun isä määräsi.

No, hyvät välit meillä isän kanssa on, ja olen anteeksiantanut nuo, koska hänellä vaan ei ollut tiedossaan parempia keinoja. Ja näytinhän mä sille, ettei mua piiskan avulla määräillä. Olen myös antanut esimerkkiä omasta kasvatustyylistäni, jolla pelkän kuiskauksen avulla sain tyttäreni toimimaan haluamallani tavalla - eikä kyseessä ollut uhkaus... ehkä vähän lahjonta kuitenkin ;)

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Muistakaa varoa lahjontaa kasvatuskeinona. Lapsi oppii vain mielihyvän kautta tekemään velvollisuuksiaan ja täten häneltä jää kehittymättä normaali paineen ja stressin sietokyky vaikkapa nyt esim. työelämässä tai sitä ennen leikeissä, siivouksessa, itsestään huolehtimisessa.

Tällaisen lapsen on vaikea sietää myöhemmin työssä oloa, parisuhteen vastoinkäymisiä, oman lapsen oikkuja ja hän saattaa masentua tai raivostua mitättömistäkin asioista.

Yhtä vee-mäistä on piiskata lasta. Minkä nuorena oppii sen jo nuorena taitaa...

Kiristys. uhkailu, lahjonta = lapsi kasvaa miellyttämään toista ja pyllistämään toiselle samaan aikaan mutta ei opi tasapainoa.

Jos joku on faktatietona eri mieltä tästä niin ollos hyvä ja kertoo missä kirjassa vuoden 2010 jälkeen kirjoitettuna sanotaan toisin.

Yhteistyössä