Lasten kavereiden yökyläilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Tulipa mieleen, että onko teillä yleensä paljon lasten kavereita yökylässä näin loma-aikaan / viikonloppuina?
Mie aloin miettimään, että vaikka kesälomasta on vasta 2. viikko alkanut, niin meillä on ennättänyt olla 1 poika 2 yötä, toinen poika yhden yön ja nyt tänään on 1 tyttö yökylässä.
Omista lapsistani 1 tyttö on ollut yhden yön yökylässä kaverillaan. Pitääkin lisätä... ja tuo jo mainittu tyttö + siskonsa oli myös toisaalla kavereilla yhdessä yhden yön, samoin 2 poikaa olivat yhdessä yökylässä yhdellä kaverillaan.

Vaan eipä siitä mitään haittaa mulle oo sinänsä vaikka meillä onkin yövieraita, kun kotona olen kuitenkin. Samalla sitä keittelee ruokaa yhdelle "ylimääräisellekin" :D

Mulla ei oo lapset vielä sen ikäisiä oikeen, että yökyläilisivät kavereillaan (kohta 6v ja 3 1/2v).Pojat oli kylläkin viikonlopun mummun ja papan mökillä yökylässä.

onhan noita yökyläilijöitä jo ollut. ja omat on myös luusuamassa muualla vähän väliä.

rokkibändi ei ole vielä viettänyt perinteistä viikonloppuaan ullakkohuoneessamme, mutta se onkin aina ilosaaren jälkeinen viikonloppu, jolloin he muistelevat porukalla rokin kohokohdat meillä.

En käsitä miten Aurinkokunta tai Piika-äiti jaksaa ottaa vielä omien lasten lisäksi muitakin hoitoon. Itselläni yksi lapsi ja olen kuolla jos on yökyläläinen hoidossa. :(

Meillä on ollut yksi yövieras.Pojista vanhin on sen ikäinen että kaipaa näin loma aikaan kavereita,mutta minä taas en tykkää jos koko ajan on joku vieras talossa!
Päivävieraista tykkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
En käsitä miten Aurinkokunta tai Piika-äiti jaksaa ottaa vielä omien lasten lisäksi muitakin hoitoon. Itselläni yksi lapsi ja olen kuolla jos on yökyläläinen hoidossa. :(

No kun sitä kikatusta, kätkätystä ja sipinää ja supinaa tulee omastakin poppoosta, niin yks lisää ei tunnu missään - vastaan omasta puolestani. Ja toisekseen... omatkin lapset on kumman erilaisia, niinkun rauhallisempia, kun eivät niin kehtaa ja jouda tapella keskenään kun on vieraita ;) :D

Meillä on kahdesti ollut omien lisäksi 5 lasta yökylässä... silloin kyllä hirvitti, että jos yöllä tulee kamalan kova ukkonen tai jotain, ja kaikki 14 alkaa pelätä... Mutta ei tullut ja kaikki meni hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Minä taas kuitenki ajattelen näin että kun on jo omasta takaa porukkaa,niin ei siinä enää yks hulinan jatkona tunnu....

Mutta kyllä se on ihmisestäkin kiinni jaksaako niitä vieraita muksuja katsella kauaa B)

Ei paljoa ole ollut yövieraita.
Vanhin lapsemme menee toiselle luokalle ja yksi yö-vieras on ollut meillä kaksi kertaa.
Naapurin 6v. tyttö ei ole luvannut tulla yöksi, vaikka päivisin viihtyy hyvin...

Ovat tervetulleita yökyläilijät ja meidänkin lapset saa yökyläillä sitten kun tahtovat. Ei ehkä ole vielä vaan mielenkiintoa kovasti olla yötä muualla, kuin sukulaisilla...

Lapset on ihania... :heart:

Meillä ei vielä yövieraita käy mutta hirvittää jo valmiiksi että mitähän sitten kun poika saa kavereita. Tai toivottavasti saa nyt jos pääsee päiväkotiin. Mä olen nimittäin niin erakko, kovin moni ihminen ei pääse mun kotiini :ashamed: Ahdistaa jo valmiiksi kun ajttelen että täällä olisi joku lapsilauma saatikka vielä joku yötä. Musta tulee kamala äiti jos en ketään päästä tänne, pitää yrittää keksiä jotain että linnani ovi voisi avautua muillekkin ehkä joskus :D

Yksi yövieras on ollut, tosin kun meillä on noita mukuloita vain kaksi ja iäst 5v ja 2v niin ei niitä kovin paljon ylensäkään siunaannu =)
Pikkumies vaan villiintyi täysin kun oli "vieras" tyttö yötä meillä, tytöt nukkui siskonpetissä lattialla ja minä sain hätistellä ukkelia pois mönkimästä tyttöjen päältä vielä kun toiset oli jo hyvän tovin nukkuneet :whistle:

kesällä kyläillään ja kyläilijöitä on useammin kuin kouluaikaan, koska kouluaikaan pyrin rajoittamaan ne vain viikonloppuun. Lapset aloitti tuon jutun kouluiässä.
kun muutenkin saattaa olla enemmän tai vähemmän väkeä päivälläkin, varaan jääkaappiin välipalaakin sen mukaan että niistä saattaa kahden sijasta viisikin syödä ja taas sellaista välipalaa jota ei ole pakko sinä päivänä syödä, jos nuo omat lapsukaiset sattuukin iltapäivällä jollakin kaverillaan olemaan.

Joku yhden lapsen äiti ihmetteli miten useampilapsiset jaksaa vielä muitakin lapsia...

Mulla ainakin meni niin
että kun oli yks ja kaksi lasta,
ihan kauhulla ajattelin etten IKINÄ tule jaksamaan yövieraita!!!

Mutta nyt kun noita omia on jo neljä,
niin ei todellakaan ole kamala ajatus yövieraista!
En mitään ihan vieraita lapsia yöksi ottais toki...

Mutta meneeköhän se muillakin näin? :)

Mulla on kaksi omaa alle kouluikäistä eli sinällään meillä ei vielä ole yövieraita mutta veljen miehen lapset 3 kpl:ta (2 koululaista+4V) ovat meillä usein yökylässä,varmaan viikonloppuna nyt tulossa ja minusta ainakin on kiva kun on enemmän lapsia,viihtyvät hyvin keskenään,pojat juoksee pihalla ja tytöt leikkii oman tyttöni kanssa ja uskallan jättää heidät hetkeksi kun tiedän että isompi tyttö katsoo pienimmän perään :)

Yhteistyössä