H
huoh
Vieras
Oma poikani aloitti pph:lla viime syksynä. Hoitajalla on kaksi 3-vuotiasta tyttöä ja yksi 1-vuotias poika oman poikani 4v. lisäksi. Ongelmaksi on muodostunut se, että tytöt tahtovat leikkiä aika paljon keskenään nukeilla tms. tyttöjen jutuilla. Oma poikani jää siis usein yksin leikiskelemään autoilla ja rakentelemaan legoilla. Näin ainakin poika on itse kertonut. Hoitajan mukaan hoidossa menee ihan hyvin.... Mutta nyt on poika jo usein iltaisin alkanut itkeskelemään hoitoon menoa, ei millään haluaisi lähteä, koska tuntee, että hänellä ei ole kavereita siellä
Päiväkotiin ollaan anottu siirtoa, mutta siitä tuskin on toiveita, sillä pk-paikat ovat aivan ylibuukattuja jo nyt.
Mitä voisin asialle tehdä? Mitään kiusaamista tms. ei ole, mutta ei kai nyt ole kivaa koko päivää 4-vuotiaalle leikkiä yksin? Joskus tytöt kyllä leikkivät pojankin kanssa.... Itse tiedän kyllä että varsinkin tytöt ovat hyvin kuppikuntaisia ja hoitajan on varmasti vaikea pakottaa lapsia leikkimään keskenään. Mitä mielestänne tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Mitä voisin asialle tehdä? Mitään kiusaamista tms. ei ole, mutta ei kai nyt ole kivaa koko päivää 4-vuotiaalle leikkiä yksin? Joskus tytöt kyllä leikkivät pojankin kanssa.... Itse tiedän kyllä että varsinkin tytöt ovat hyvin kuppikuntaisia ja hoitajan on varmasti vaikea pakottaa lapsia leikkimään keskenään. Mitä mielestänne tässä tilanteessa pitäisi tehdä?